RomeoOne2017-01-11 14:27:21 // 89789
Ti hogy veszitek észre egyáltalán a 2.0-n, hogy regenerál? Én már sokszor próbáltam elcsípni, de nem nagyon sikerült. Ha a parkolóban kezdené el, akkor is leállítanám. Majd megoldja a következő menetben. Nem rövid távokra szoktam használni, hogy gondot okozzon neki.
David | Centocinquantanove2017-01-11 14:23:16 // 89788
Azért a 100km az durva... de a 450 se sok, legalábbis számomra, mert nekem még a jóöreg 800-1000 km ciklusban csinálja a regent...
droberto2017-01-11 14:18:56 // 89787
Fogysztás: Igen, regennél a hideg-város-2.4 kombó nem jó együtállás. :) Viszont vedd figyelembe, hogy ez 100 km-re vetített átlag és ugye egy regen magvan ~10 perc alatt, 60 km/h-ás átlagsebességgel. Magyarul 100 km-re vetítve nem lesz sokkal több az fél littyónál. Ha pedig azt nézed, hogy 5-800 km-enként regenerál 1x, az erre a távra kivetítve 1-2 dl. :)
A fordulatot talán a Manulal írja hogy legyen több mint 2500. Az okát a lírtak függvényében nem értem. Egyenlőre. :)
A fordulatot talán a Manulal írja hogy legyen több mint 2500. Az okát a lírtak függvényében nem értem. Egyenlőre. :)
Giuntini2017-01-11 14:17:56 // 89786
Ezt most totál jól összefoglaltad. Pityukomával annak idejèn ezt beszéltük, hogy elviekben a DPF-nek az a jó, ha minél magasabb fordulaton regenerál. De csak elviekben. A valóság az, hogy regennél a legjobb, ha tudsz tartani egy folyamatos 2-2200 körüli tartományban, akkor tökéletesen puccol. Én szerencsés vagyok, mert nekem nagyrészt autópályán regenerál, csak most télen, hogy kevesebbet autózom a városban is. Az utolsó regent elindította 70 fokos víznél, gondolom már nagyon kellett neki.
Haddel2017-01-11 14:12:02 // 89785
Beépített szopikurva funkció😃😃
WarbiRunner (Gyuri)2017-01-11 14:04:23 // 89784
Megnéztem MES-el... tényleg regenerált 41km-rel ezelőtt, és 73%-os az eltömődés, szóval megint fog ha városozok. Márpedig városozok ha kell, szóval megfogadom a tanácsod és nem foglalkozok vele :-)
A "kicsit több anyagból" az viszont nem kicsit több. Kíváncsiságból nézem mostanában a fogyasztást és világosan látszik, hogy 10l körül kijönne erőlködés nélkül városban. Nem napi ingázásban, mert ha elindulok, általában elintézek több dolgot, úgyhogy több elindulás, megállással, de egy bemelegedéssel 50-60km is összejön. Mindenképp 11 alatti még ilyen hidegben is. A regenerálás konkrétan feldobta 14.7-re, onnan vánszorog visszafele az átlag. Brutális túlfogyasztást okoz...
A nagy fordulathoz. Nem feltétlen akkor nagyobb a hő, ha nagyobb a gázáramlás. A dpf-et lényegében a katalizátor fűti. Ha áthúzod rajta a meleg gázokat, kevesebb idő marad a hőcserére. Nem kifújni kell a kormot a dpf-ből, hanem elégetni.
A kis műhelykandallóval jól lehet kb. szimulálni :-) Mikor ég le az ablakáról a korom? Ha kinyitom a hamuzó ajtót és lobog a tűz, visz ki mindent a kémény huzat, vagy ha bezárom az ajtót és csak a légcsappantyút nyitom ki. Az előbbi esetben van hogy inkább kormosabb lesz.
A "kicsit több anyagból" az viszont nem kicsit több. Kíváncsiságból nézem mostanában a fogyasztást és világosan látszik, hogy 10l körül kijönne erőlködés nélkül városban. Nem napi ingázásban, mert ha elindulok, általában elintézek több dolgot, úgyhogy több elindulás, megállással, de egy bemelegedéssel 50-60km is összejön. Mindenképp 11 alatti még ilyen hidegben is. A regenerálás konkrétan feldobta 14.7-re, onnan vánszorog visszafele az átlag. Brutális túlfogyasztást okoz...
A nagy fordulathoz. Nem feltétlen akkor nagyobb a hő, ha nagyobb a gázáramlás. A dpf-et lényegében a katalizátor fűti. Ha áthúzod rajta a meleg gázokat, kevesebb idő marad a hőcserére. Nem kifújni kell a kormot a dpf-ből, hanem elégetni.
A kis műhelykandallóval jól lehet kb. szimulálni :-) Mikor ég le az ablakáról a korom? Ha kinyitom a hamuzó ajtót és lobog a tűz, visz ki mindent a kémény huzat, vagy ha bezárom az ajtót és csak a légcsappantyút nyitom ki. Az előbbi esetben van hogy inkább kormosabb lesz.
WarbiRunner (Gyuri)2017-01-11 13:49:54 // 89783
LOL :-)
David | Centocinquantanove2017-01-11 13:27:39 // 89782
Esküszöm kielégítést olvastam... :)))
Milyen autó lehet az amelyik 800 km pálya után még ki is elégít :)))
Milyen autó lehet az amelyik 800 km pálya után még ki is elégít :)))
droberto2017-01-11 13:10:23 // 89781
5-4010 percet.
droberto2017-01-11 13:05:16 // 89780
Van egy átkozott paraméter neki, ami visszalassításkor jelentkezik és ekkor előszeretettel kezd bele a pucolásba. Nem tudom mi lehet, vagy minek/miknek a megszűnése okozhatja.
Szerintem összefügghet a hűtővíz bemelegedéssel. Biztos ti is észrevettétek, hogy 5 vagy 40 percet mentek a városba, a hűtővíz hőmérséklete akkor kezd gyorsan emelkedni, ha kimész a városból....
Egyébként meg a tisztítást a városban is megoldja, csak kicsivel több anyagból. (1-2 hónapja pont ezt számolgattuk itt.)
Alapból 150-250°C-os a szűrő. A regeneráció előtt feltornássza utóbefecskendezéssel ~600°C-ra. A kiégetés 580-650°C közt meg végbe, hossza 8-10 perc. Elvi előny a magas fordulat, de a tapasztalatok mások. A direk DPF problémák 80%-a autópályán konstans-magas fordulatnál jelentkezik. Nekem is akkor gyűlt meg a bajom, amikor agyon MES-eztem a gépet, regenkor visszakapcsolgattam, hogy legyen fordulat (nagy tömegáram). Elvileg így lesz a legtisztább (pl. kényszerített regen), de mivel tömődés számítást és a tisztítási algoritmusn nem csak a differenciál nyomásmérő határozza meg így ilyenkor véleményszerint porszem kerül a matekba, azt letérdel a DPF. :( Megnő az áthaladási ellenállása (Δp) és megfojtja a motort.
A legjobb, ha nem foglalkozol vele.
Szerintem összefügghet a hűtővíz bemelegedéssel. Biztos ti is észrevettétek, hogy 5 vagy 40 percet mentek a városba, a hűtővíz hőmérséklete akkor kezd gyorsan emelkedni, ha kimész a városból....
Egyébként meg a tisztítást a városban is megoldja, csak kicsivel több anyagból. (1-2 hónapja pont ezt számolgattuk itt.)
Alapból 150-250°C-os a szűrő. A regeneráció előtt feltornássza utóbefecskendezéssel ~600°C-ra. A kiégetés 580-650°C közt meg végbe, hossza 8-10 perc. Elvi előny a magas fordulat, de a tapasztalatok mások. A direk DPF problémák 80%-a autópályán konstans-magas fordulatnál jelentkezik. Nekem is akkor gyűlt meg a bajom, amikor agyon MES-eztem a gépet, regenkor visszakapcsolgattam, hogy legyen fordulat (nagy tömegáram). Elvileg így lesz a legtisztább (pl. kényszerített regen), de mivel tömődés számítást és a tisztítási algoritmusn nem csak a differenciál nyomásmérő határozza meg így ilyenkor véleményszerint porszem kerül a matekba, azt letérdel a DPF. :( Megnő az áthaladási ellenállása (Δp) és megfojtja a motort.
A legjobb, ha nem foglalkozol vele.
droberto2017-01-11 12:48:46 // 89779
Várj, lehet félreérthető voltam.
Az tiszta sor, hogy ha elveszed a radiátorról a meleget, akkor lassabban melegszik/viszzahűl a hűtővíz.
A kérdés az termosztát állapotát hivatott kideríteni, hogy félállásban megragad, vagy képes teljesen elzárni a vizet a hűtőtől. Egymás autóját pedig úgy a legkönnyebb összehasonlítani, ha kivesszük az egyenletből a fűtést, mivel a radiátor hőleadása a rohadt sok paraméter miatt mindenkinek más.
Az tiszta sor, hogy ha elveszed a radiátorról a meleget, akkor lassabban melegszik/viszzahűl a hűtővíz.
A kérdés az termosztát állapotát hivatott kideríteni, hogy félállásban megragad, vagy képes teljesen elzárni a vizet a hűtőtől. Egymás autóját pedig úgy a legkönnyebb összehasonlítani, ha kivesszük az egyenletből a fűtést, mivel a radiátor hőleadása a rohadt sok paraméter miatt mindenkinek más.
Zolibácsi2017-01-11 12:38:07 // 89778
Simán regenerál és a kényszer regen még fehér füsttel is járhat, amitől majd szívrohamot kapsz. Nekem egy év alatt az átlag regen 450-rol 100 km-re csökkent. Mindig rosszkor regenerált. Ki is került a dpf
Roben52017-01-11 12:34:41 // 89777
Nekem is mindig akkor kezd regent,amikor oda érek valahová.Lehet karikázni amíg nem végez.Tuti direkt csinálja.Egyébként én is,ajtó kinyit,meg hallgat aztán leállít.
Roben52017-01-11 12:32:06 // 89776
Szia!
Fűtés kikapcsolása mellett sokkal hamarabb fel melegszik (2.0).Már túl vagyok termosztát cserén is de ugyan olyan,marha nehezen melegszik fel.
Fűtés kikapcsolása mellett sokkal hamarabb fel melegszik (2.0).Már túl vagyok termosztát cserén is de ugyan olyan,marha nehezen melegszik fel.
Hardy2017-01-11 12:31:42 // 89775
Megoldja, ha meg nem szól.Ha sokadszorra se sikerül neki akkor világítani fog a lámpa. Ekkor meghajtod és elalszik. De enyém is azt játsza, hogy mikor leparkolok akkor kezdi el. Kb tudom mikor fog regenerálni, akkor mindig kinyitom az ajtót és meghallgatom nem csinálja e és csak utána állítom le. Volt olyan hogy éhesen köröztem az étterem körül mert éppen akkor állt neki. Olyan mintha direkt szivatna néha. Külön érzéke van hozzá mikor a leg alkalmatlanabb, és mondjuk este 10-kor áll neki mikor alig várom hogy végre találjak egy parkolót és hazaérjek. Persze mire megyek még egy kört a parkolónak lőttek.
Haddel2017-01-11 12:20:04 // 89774
Enyémnek az a hobbija ,hogy a kapubeállóban kezd regenerálni. Már sokszor volt hogy jöttem 700-800 km-t pályán , aztán bekanyarodok az utcába és elkezdi a kiégetést😃
WarbiRunner (Gyuri)2017-01-11 12:09:22 // 89773
Skacok! A dpf-et városban is megpróbálja regenerálni? A minap mentem a könyvelésre, a TD was not available, úgyhogy a nagyvérűvel (azóta városi becenevén Zil :-)) 3 km után megérzésből átkapcsoltam pillanatnyi fogyasztásra. Hát ez még motorféknél is 9l-eket írt, ha gyorsítottam, akár 35-öt. Mondom mi vaaan? Stabil 60-nál evett 12-t. Aztán a könyvelés előtt leparkoltam, bevittem a cuccokat, elindultam, és minden normális lett. 60-nál 7.4 körül írja, ha gyorsítok tízen valami. Akkor esett le, hogy ez nekiállt félig bemelegedve regenerálni? Mostanában többször alakult úgy, hogy el kellet ugranom vele ide-oda városon belül. Azért van két autó, hogy ne kelljen sakkozni, hogy ki mikor hova. Kicsit bennem a félsz, hogy ezzel akkor egy tank gázolajat nem nagyon célszerű kiautózni csak városban... Vagy, megoldja magának?
droberto2017-01-11 12:02:49 // 89772
Igazából azért kellene fűtés (radiátor) nélkül kipróbálni többünknek, hogy megtudjuk hogy a hűtővizet az utastér fűtése hűti le a radiátoron keresztül, vagy a nem jól záró termosztát által a vízhűtő.
Van egy tippem, hogy lesz olyan 1.9-es és 2.0-ás ami tartja 90°C-on (óra szerint) a vizet ha nincs terhelés (üresben gurulva lejtőn) és lesz olyan ami nem.
Van egy tippem, hogy lesz olyan 1.9-es és 2.0-ás ami tartja 90°C-on (óra szerint) a vizet ha nincs terhelés (üresben gurulva lejtőn) és lesz olyan ami nem.
Hardy2017-01-11 10:41:30 // 89771
Rajtam nem múlik de ha full futesen nem mozdul akkor gondolom ha kikapcsolom se fog mozogni. Akkor sokkal hamarabb melegszik mert próbáltam már. Hisz a fűtőradiator is igazából hűtő csak a motor másik felén és kicsit kisebb ráadásul termosztát nélkül.
BigBratyó2017-01-11 10:19:43 // 89769
Sziasztok! Valaki tud ajánlani Bp-en Alfához értő szervizt? DZ-s srácok tele vannak, nem tudtak időpontot adni, Németh Mihály dunakeszin ugyancsak... Az autót nem tudom használni, pedig nagyon kellene. Köszönöm
droberto2017-01-11 09:53:44 // 89768
Szerintem ez a teljesítménycsökkenés mezei limp (vész) mód.
Ha nem lenne elég levegő, akkor a kormolnál, meg akkor szenvedne a részecskeszűrőd.
Ha nem lenne elég levegő, akkor a kormolnál, meg akkor szenvedne a részecskeszűrőd.
droberto2017-01-11 08:59:12 // 89767
Az lenne jó, ha fűtés full kikapcsolása mellet tudnánk többen megnézni. :)
droberto2017-01-11 08:57:39 // 89766
Én az első helyzetjelzőket láttam el legkésőbb ellenállással. Az első verzióval 2-3 évet bírt mígnem a 38 ból annyi SMD LED kiégett, hogy szóljon az izzófigyelő, hogy már gyanúsan kevés áramot vesz fel.
Én az érintkezőket kihúztam a foglalatból és a végükre forrasztottam rá az ellenállást.
Én az érintkezőket kihúztam a foglalatból és a végükre forrasztottam rá az ellenállást.
droberto2017-01-11 08:48:28 // 89765
Hagyd a "Canbus"-os izzókat szerintem.
Vegyél sima LED-es izzókat és kössz rájuk párhuzamosan nagy teljesítményű nem melegedő kerámia ellenállásokat.
Én vettem többfajtát és azt kötöttem be, amivel pont már nem villogott, de nem szólt vissza a kocsi villamos hálózatának.
(A hozzászólásaimban mindenről van fotóm.)
Vegyél sima LED-es izzókat és kössz rájuk párhuzamosan nagy teljesítményű nem melegedő kerámia ellenállásokat.
Én vettem többfajtát és azt kötöttem be, amivel pont már nem villogott, de nem szólt vissza a kocsi villamos hálózatának.
(A hozzászólásaimban mindenről van fotóm.)
_Ata_2017-01-11 08:45:45 // 89764
Nálam ugyan ez van, 90 ről 80-ra esik vissza ha nincs terhelés, aztán megint 90 :)
Mostanában, a nagy hidegekben jött elő.
Mostanában, a nagy hidegekben jött elő.
droberto2017-01-11 08:44:55 // 89763
Bocs, hogy nem tegnap, de szerintem a biztosítékot nézd meg először. Ha az jó akkor menj tovább a lámpa kábel stekkereihez.
A tompított kiégést a Comp nem jegyzi, csak a helyzetjelzőt, így azt gondolom, hogy a fő áramellátásnál lesz a bibi. (Feltételezve, hogy nincs más hiba, minden más jó.)
A tompított kiégést a Comp nem jegyzi, csak a helyzetjelzőt, így azt gondolom, hogy a fő áramellátásnál lesz a bibi. (Feltételezve, hogy nincs más hiba, minden más jó.)
droberto2017-01-11 08:41:16 // 89762
András köszönjük szépen, a támogatást. Nagyon szép gesztus részedről!
Remélem teljesül a te Álmod is, és csatlakozol hozzánk. :)
Remélem teljesül a te Álmod is, és csatlakozol hozzánk. :)
droberto2017-01-11 08:39:24 // 89761
Én néztem ki és bekapcsolt fűtéssel is és nálam nem befolyásolta a vízhőmérséklet csökkenést. Ezért terelődött a gyanúm a termosztátra.
90-es órállásnál, ha nem volt terhelés (lejtőn üresben gurulva) 80-ra visszacsökkent. Majd ha újból volt terhelés (hőtermelés) visszament 90-re.
Eddig ezt nem vettem észre (bár nem nagyon szoktam az hőmérő órát figyelni, mert tudom, hogy úgyis manipulált), bár ilyen hidegek sem voltak az elmúlt években.
Passz piros egyenlőre.
MES-el is futni kéne futni egy kört a vizhőt vizsgálva.
Egy biztos, hogy jövő télig nem nyúlok hozzá, ha nem romlik a helyzet.
90-es órállásnál, ha nem volt terhelés (lejtőn üresben gurulva) 80-ra visszacsökkent. Majd ha újból volt terhelés (hőtermelés) visszament 90-re.
Eddig ezt nem vettem észre (bár nem nagyon szoktam az hőmérő órát figyelni, mert tudom, hogy úgyis manipulált), bár ilyen hidegek sem voltak az elmúlt években.
Passz piros egyenlőre.
MES-el is futni kéne futni egy kört a vizhőt vizsgálva.
Egy biztos, hogy jövő télig nem nyúlok hozzá, ha nem romlik a helyzet.
Hardy2017-01-11 08:34:59 // 89760
Hardy2017-01-11 08:30:56 // 89759
Kipróbáltam én is 120 tempomat éppen elérte a 90 fokot bekapcsoltam a párátlanító funkciót. Max hofok max ventillator de meg se mozdul. Egyedül alapjáraton esett vissza. Ja -12 fok van.
droberto2017-01-11 08:24:34 // 89758
Tudni kéne az évenkénti eloszlást.
Véleményem szerint a ti példáyok száma sz összeladás tekintetében.
2005-2010: 5%
2010-2012: 20%
Véleményem szerint a ti példáyok száma sz összeladás tekintetében.
2005-2010: 5%
2010-2012: 20%
droberto2017-01-11 08:22:52 // 89757
Ötlet:
Lehet a pára lecsapódott valami mozgó alkatrészre és befagy. Tavasszal szétszedném és finoman bezsíroznám, beolajoznám a mozgó, forgó dolgokat. :)
Lehet a pára lecsapódott valami mozgó alkatrészre és befagy. Tavasszal szétszedném és finoman bezsíroznám, beolajoznám a mozgó, forgó dolgokat. :)
droberto2017-01-11 08:19:46 // 89756
Vagy RO55 rozsdamaróba. :)
Kicsi az esély, de egy próbát tényleg megér.
Kicsi az esély, de egy próbát tényleg megér.
droberto2017-01-11 08:19:07 // 89755
Nekem a hétvégén végig jobban füstölt. Volt egy regenem is, akkor gyorsításkor a gőzpamacsok a hátsó szélvédő felé is felcsaptak.
BigBratyó2017-01-11 08:18:30 // 89754
Köszönöm szépen! Megnézem ezt is. Mondjuk az hogy hidegben nem indul, másik kör lesz :D
Lexlutor2017-01-10 23:36:50 // 89753
Ellenállás
Egy ilyet találtam hirtelen.
Egy ilyet találtam hirtelen.
Dömpi (il dottore)2017-01-10 23:14:14 // 89752
Én tavaly ilyenkor cseréltem termosztátot és most oda van szegezve a 90-re
Angelo Bianco2017-01-10 22:57:03 // 89751
Nincs szó a blogodban az adatokról?! Mekkora az ellenállás?
Lexlutor2017-01-10 22:55:52 // 89750
Nem tudom mekkora ellenállás kell bele. Webshopban vettem. 1500 volt darabja.
Angelo Bianco2017-01-10 22:51:28 // 89748
:) egyszerre!!!! :D
Angelo Bianco2017-01-10 22:50:37 // 89747
valami ilyesmin gondolkodom én is, de én nem vagyok annyira elektronikai szaki... Mekkora ellenállást kell elé tenni?
Lexlutor2017-01-10 22:50:26 // 89746
Lexlutor2017-01-10 22:43:03 // 89745
Kézifék betegség. Hátsó agynál gumi harang előregszik, így befolyik a víz és befagy. Pár száz forintból orvosolható. Blogomban leírás. Vagy komplett csere, nagyobb munka. Ha alá fekszel , hőlégfuvóval rámelegítesz a bowdenre akkor szerintem kienged.
Hardy2017-01-10 22:40:02 // 89744
Innen onnan. Egy resze kina egy resze Dtxenon. Nezd meg a blogom. Van ami előtétes.
Lexlutor2017-01-10 22:37:20 // 89743
Távirányitóm -15 fokban is tökéletes. Enyém FL utáni. Ha jó az aksim szinte pöccre indul a gép. Lehet FL előtti-vel a távirányitó gond?
Lexlutor2017-01-10 22:29:31 // 89742
Nekem is állandóan kiégtek a helyzetjelzők. Bármilyet vettem. Én raktam be ellé ellenállást így nem jelez hibát sose. Vettem 10 db 250 ft-os kínai ledes izzót. Ha kiég párba cserélem 500 ft. pár havonta a 3000e. szemben. Vagyont költöttem ledekre.
Angelo Bianco2017-01-10 21:41:56 // 89741
...és milyen fajta, típus? Honnan vetted?? Esetleg egy link?
Hardy2017-01-10 21:38:48 // 89740
Nekem 1 éve mindenhol az van. Még bírja.