Fórum >> Típusok >> 159

RomeoOne2017-10-17 14:49:01 // 100615
Nálam a fordulatszámmérő alsó fele az amelyik hol világít hol nem. Olyan, mintha kontaktos lenne. Van hogy simán világí sokáig, van hogy sokáig nem, van hogy remeg a fénye... Ilyen már másfél éve és nem változik az állapot. Mindegyik kocsinak van valami apró gyíkja :D
droberto2017-10-17 14:44:35 // 100614
Basszus Emil....
A lehető legrosszabb döntést hoztad.
Ezek a vackok az autóipar szégyenei, még az olajadalékoknál is rosszabbak.
Mindenholt lerakódik, csökkenti a keresztmetszetet és a hőleadást.
Kipucolni pedig lehetetlen...
:(((
_Ata_2017-10-17 14:38:45 // 100613
Üdv a klubban :D Mondjuk nekem csak melegedés után csinálja, hidegen még világít, de ahogy beállítom a fűtést, pár perc és elmegy. Még nem volt kedvem szétszedni
pettinke2017-10-17 14:29:26 // 100612
neeeeeeeeeee ... azt a tömítőt nagyon nem kellett volna :-(

gondolj bele kérlek, hogy hol mindenütt ülhetnek meg a cafatjai. vízpumpa pl.
Giuntini2017-10-17 13:57:54 // 100611
Dehogy kiabálok! Csak már az agyamra megy ez a hiba. Egyébként óvatosan vigyázva hajtom.
SanyiJTD2017-10-17 13:47:40 // 100610
Attol, hogy 45ezer km van az autoba, attol miert ne lehetne hengerfejes? 5km alatt is hengerfejesre lehet rakni. Nem kell kiabalnod ( nagybetu ) :) En is azt hittem, hogy az enyem levegos eleinte. Aztan vizfolyasom is volt, azt hittem azert fogy (kinyomja egy ido utan a kupaknal) ;) Remeljuk akkor huto gondod van....
Haddel2017-10-17 13:43:38 // 100609
Nálunk is most volt téma a hengerfejezés,fönököm Amarokja is igy járt,bár az 4 éves ,és 140e km volt benne . Csak neki azt mondták 6000€ lesz a szerelés ,úgyhogy inkább beszámítatta egy új Mitsubishi L200-ba.
SanyiJTD2017-10-17 13:42:43 // 100608
En 2 millio alatt nem adom. Aki olcsobbat akar, vegyen, es toljon ra az elso evben 1millat. Nem letszukseglet vissza ulnom GT-be , egyszeruen a mostani eletvitelemhez az praktikusabb lenne.
Giuntini2017-10-17 13:41:38 // 100607
NEM LEHET HENGERFEJES! Az én motoromban 45 ezer kilométer van, csak a blokk maradt eredeti. Az enyém a hengerfej miatt ment gajra, de a termosztatom sem volt jó. A hengerfej pasztazva volt. Szatyi jól megcsinálta, le lett síkolva, nyomaspróba is meg lett csinálva. Csak hengefej pakolással lett összerakva. Minden csakis gyári alkatrész. Az car-társak nagy része ismeri az autómat, még mindig a motor hangja hihetetlen. A leghallkabb 2,4-es. Szinte benzines.

Mikor kinyitom a kupakot, nagyot mozdul a szint. Ez szerintem a fellevegősödés miatt van. Sajnos történt két éve egy koccanásom, piros lámpánál hátrafordultam, lecsúszott a lábam a fékről (automata) és nekikúsztam az előttem állónak. A spoilert kellett javítani, de lászott hogy a hűtő is megmozdult. Most tisztán lehet látni, hogy ott szivárog. Ez lehet hogy már hónapok óta fennáll, de most már jobban folyik. Az állandó fellevegősödés miatt láthattam meg az eddig igazán fel sem tűnő szivárgást.

Ahogy felugrik a kiegyenlítőben a víz, szerintem a fellevegősödés miatt van. Én remélem hogy a szivárgás miatt van. Lehet hogy ma csináltam egy szentségtörész. Beletettem Liqui Moly hűtőtömìtőt. Megpróbálom, nem okozhat akkora bajt, hiszen akkor nem forgalmazhatnák, és nem egy kommersz márka. Mentem vele, most is lement min alá, de majd akkor dől el ha hideg a motor. Mikor felugrott a szint a kiegyenlìtőben, az a levegősödés miatt is lehet.
Smith2017-10-17 13:34:25 // 100606
Na megőrülök, a műszerek háttérvilágítása nem LED-es? Nem világít a turbónyomás mérőm :(

Zolibácsi2017-10-17 13:33:58 // 100605
Ne is mondd 1.5 milliót akartak adni az enyémért is... Inkább még tartom még aztán ha elérhető közelségben lesz egy 1.8 tbi brera akkor esetleg eladom, de most már lehet stelviora fogok várni. Vicc ami a használt autó piacon megy.
ProdyG2017-10-17 12:57:22 // 100604
Hidegindítási problémámmal kapcsolatban pedig:
Az EGR le van falazva. Nem feltétlen csak reggeli legelső indításnál jelentkezik a probléma, de csak olyan esetben, amikor a motor nem meleg (amikor a hőmérséklet mutató kb nullán van).
De ma/tegnap pl nem jelentkezett a probléma, szóval nem értem... tesztelem még... a fő probléma, hogy nagyobb útra így nem merek elindulni vele, viszont nem szeretnék többet utasként autópályázni, miközben 110-120-szal haladunk :D
SanyiJTD2017-10-17 12:54:48 // 100603
Nézz be a blogomba, tuningman nagyon ott van a témában. Rengeteg 2.4-est csinált már. Egy barátom 1.9-e is ott készült, szintén hengerfejezve lett.
ProdyG2017-10-17 12:50:27 // 100602
Ugyanez van nekem is, bőven minimum alatt a hűtővíz szint. Utántöltöm, de visszaáll. Debreceni szerelőm átnézte, azt mondta sehol nem talált folyást, meg semmit, és jobban szét kéne szedni, mert ő is a hengerfejre gyanakszik. Debrecenben ezzel már nem tudok/akarok foglalkozni, ugyanis Pestre költözünk a hetekben...

Itt fel is merül bennem a kérdés: kit ajánlotok Pesten? Hová hordjam ezután a kocsimat? Csöri-t hallom mindig... van esetleg más is?
SanyiJTD2017-10-17 12:48:59 // 100601
Hát nagyon nem. De mindenki 1.3-ért akar ilyen autót venni, ami persze hibátlan. Nevetséges... :) Tisztelet a kivételnek.
Haddel2017-10-17 12:46:14 // 100600
Upsz ,nem olcsó mutatvány! :0
SanyiJTD2017-10-17 12:44:20 // 100599
Kb. 400.000. Vettem másik hibátlan hengerfejet, mert sok helyen elrepedt az eredeti, és a hibátlant küldtük nyomásprobára, síkolni, és szelepeket becsiszolni.

Kapott még új tömítéseket is, vízpumpát, olajat, összes szűrőt, csavarokat, szívósor dugókat, szívósor pucolást, új fagyállót. Szóval kva sok mindent. Mondjuk ebbe benne volt egy 15ezres szervócső javítás, és az út.
Macccy2017-10-17 12:38:33 // 100598
Sétálok, parkoló, Saab 9.5 vagymi. Gondolom első indítás ugyanez a nyehenyehe néha röffen, 4-5 mp. Tuti ez a motor :)
Haddel2017-10-17 12:34:58 // 100597
Figyelem. Mibe fájt kb a hengerfejeztetés?
SanyiJTD2017-10-17 12:32:15 // 100596
Nem akarok senkit sem rémísztgetni ,de figyelgetsd.
Haddel2017-10-17 12:22:24 // 100595
Bakker,most hétvégén én is öntöttem utána egy kis fagyállót.Nagyon lent volt a szint a kiegyenlítő tartályban.
Anno ,mikor a vízpumpám eresztette a vizet ,a minimum jelzés alatt volt hidegen a folyadék szint,akkor megjelöltem ceruzával . De most még jobban alatta volt. Szivárgásnak nyomát nem láttam.
Lehet én hengerfejem is leugrik?
Szergej2017-10-17 12:11:59 // 100594
Sziasztok. Segitségeteket kérném 1.9 jtdm 16v dpf kiutve. Milyen olajat tegyek bele? Illetve hidegen hallhato kopogás mitol lehet kb 1500-2000 rpmtol már nem hallani.?
SanyiJTD2017-10-17 11:51:25 // 100593
Bocsi, látom már. Nekem pont ezt csinálta, mikor hengerfejes lett. Én sem akartam elhinni ,mert nem keveredett a víz olajjal, 90-en állt, jött-ment, semmi baja nem volt. "Csak" libikókázott a víz. Aztán egyik napról a másikra drasztikusan rosszabb lett az egész, végén már felforrt a víz is, aztán mehetett a kocsi pestre hengerfejeztetni.
SanyiJTD2017-10-17 11:48:59 // 100592
Ha letekered a kupakot (nagyon óvatosan) akkor mekkora nyomás van benne? Mennyit változik a szint, vagy változik-e egyáltalán?
pettinke2017-10-17 11:22:29 // 100591
Hát azt írta, hogy látja, hogy folyik - akkor márpedig lyukas.
Ha lyukas, akkor ott levegőt fog visszaszívni, mikor lehül a rendszer.
WarbiRunner (Gyuri)2017-10-17 11:20:45 // 100590
Lehet csak mázlim van, de mióta ritkábban olvasom a 159 topicot és gyakrabban autózok, ugyanígy semmi gondom. Lelkileg sem :-D
Nem érdekel a dpf, már bő 5e km-e nem tudok róla semmit. Megkísértett, hogy a Holland út után megnézzem hány km-t bírt, de a lustaság győzött :-) Ma is beültem, elmentem egy közeli boltba, hazajöttem, nem volt rajtam a városozós para. Csak élveztem, hogy az utca végére már dől a meleg, nem fázok :-)
És nem izzítok kétszer, nem torpan, ha odalépek. Ilyen finoman működő autóm nem volt még. Elég hangérzékeny vagyok, de ennek nincs semmilyen idegesítő vagy zavaró gépi zaja (leszámítva a kretén tolatóradar sípolást :-)) .
droberto2017-10-17 11:18:06 // 100589
Igen ez már egy sokkal kifinomultabb, jobb és tartósabb rendszer.
Lehet, hogy egyszerűen tönkrement/elkopott, nem tudjuk mennyi km van benne.
Persze az is lehet más a baj. Ez egy átfogó diagnosztikát igényel.
droberto2017-10-17 11:14:19 // 100588
Nem vagyok benne biztos, hogy "lyukas" a rendszere.
Emil kissé már hipohonder néha :), mivel anno pórul járt.
Ezért javasoltam neki, hogy először légtelenítsen.
Ha pedig láthatóan száraz időben víz van a hűtőrenszer környékén, akkor nem kérdés a javítás. :)
Az azonnali javítás!
Shadin2017-10-17 11:13:20 // 100587
Dehát az 1.6 jtdm ami majdnem a 2.0, de legalábbis az EGR rendszere, az nem tud úgy lekokszolódni normál üzemben, mint a régiek. Ott akkor más baj van...
pettinke2017-10-17 11:03:05 // 100586
nem jött rendbe, csak időlegesen megjavult. a "prémium üzemanyag"-ban semmi sincs, csak egy kis injektortisztító. a hosszú úton valamennyi korom kiéghetett, de én azt tanácsolom, cseréljétek ki új darabra az EGR-t.
nem elég megpucolni.
nem elég a bontott "jó állapotú".
pettinke2017-10-17 11:01:01 // 100585
amíg lyukas a rendszer, addig teljesen értelmetlen légteleníteni, mert megint fellevegősőödik.
hasonlóképpen, semmi értelme figyelni egy tömítetlen rendszernél a vízszintet, hogy hová tér vissza - le kell tenni a kocsit, mielőtt egyszer még azt látod, nem tér vissza sehová :-(
mindazt, ami írtál, akkor kell megcsinálni, ha már elhártíottuk a hibát.
Roll19832017-10-17 10:50:31 // 100584
Nagyon jó, ezt ő se vette észre, ahogy én sem. :D
Béci Ɨ|ѯ2017-10-17 10:47:58 // 100583
Pontos részleteket nem tudok, de majd megkérdezem. A hibajelenség annyi volt, hogy teljesen lement az erő a kocsiból. Németh Misinél volt szervizben, Misi kiolvasta és az EGR szelepet írta ki hibának. Meg is rendeltek egy újat, de idő közben a jobb üzemanyag/hosszú út után rendbe jött "magától".
Macccy2017-10-17 10:31:55 // 100582
Wintek, jobb mint a gyári, meg vannak erősítve a műanyag csúszka fülei.

Petiéknél sosincs, elviszik, de nem is vennék emelőt bontva, épp amiatt, mert a gyári gyenge.
Shadin2017-10-17 10:24:27 // 100581
dehát már benne volt :-D
droberto2017-10-17 10:14:25 // 100580
Már mondtam telefonon is neked ezeket:
- Csináld meg minnél előbb a hűtőfolyadék szintjelzőt, ha nem akarsz megint egy millát rákölteni a vasra. :)
- Nyomás alatt, melegen kesztyűben nyitsd ki a légtelenítőket a magaspontokon, ahol lehetséges levegő zsák. A motor előtti kollektoron, a radiátorra menő csövek tetején, hűtő tetején és mindenhol ahol találsz. A csavarokra és a menetre nagyon figyelj, nem tépd meg őket agyon, mert letörik a fejük és elmegy a vized.
- A hűtöd meg tényleg mielőbb cseréld ki, ha jót akarsz megadnak. Kb 50-60k a gyári (71740292), egy AM Nissenst pedig 30-35K körül megkapsz. A tömítőfolyadék használatára, ne is gondolj. :)

Ezeket pedig még nem értem:
- Honnan folyik a víz? A vízhűtő alsó csonkjánál és a termosztátnál is?
- Amikor hideg, akkor visszajön eredeti vízszint? Húzz filcel egy csíkot a kiegyenlítőre, mert teljes felőrlöd magad... :)
droberto2017-10-17 09:51:23 // 100579
Ez így nagyon "dióhélyban" van leírva. Mit értesz hiba alatt? Mit produkál? Mik a hibakódok?
Én semmiképpen nem javaslom a kiktatást. A valódi hibát kell megkeresni, és javítani. Ha ez tényleg az EGR, akkor ellenőrizni kell MES-el, esetleg kérni egyet kölcsön kipróbálásra.
Egyébként meg szervíz.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-10-17 09:51:13 // 100578
lassan egyensúly kerül az erőbe, véget érhet a Sithek uralma :DDD
Giuntini2017-10-17 09:50:50 // 100577
Köszönöm! Csak azt hittem megszűnt a probléma annál a csőnèl amit kicseréltem. De az az igazság ott mindig is láttam valami csekély fagyálló nyomot, megsem volt belőle problèma. Kiderült a hűtőszivárgás is. Most már meg kell csináltatnom, mert így nem lehet vele járni.
Revitox2017-10-17 09:47:22 // 100576
Ferke bizony.
Roll19832017-10-17 09:34:09 // 100575
Alakul a tbi lista:


avvocato
Azurherceg
Biagio
btibi
Docky_SD ( Bruno Banáni ;)
Kicsiadri1111
Krisztina159
yani
_Ata_
TtK
Roll1983
Repka159 TBI
Lali 159
Kunyho
Shadin
RB 83
btibi
btibi2017-10-17 09:31:09 // 100574
Hali!
Nekem is TBI van.
btibi2017-10-17 09:29:26 // 100573
Én is Winteket raktam bele. Gyári minőségűnek tűnik. Azért remélem majd tovább bírja.
pettinke2017-10-17 09:24:19 // 100572
Ha folyik a víz, akkor ebben semmi érthetetlen nincs! Ha lyuk van a hűtőrendszeren, akkor nem nyomástartó, másrészt fellevegősödik - nem úgy fog működni, ahogy megtervezték.

(Ha kikapcsolod a klímakompresszort, nem fog menni a hűtőventilátor, ezért többet lesz nyitva a nagy hűtőkör a termosztátnál).

Ne járj így az autóval, mert baj lesz belőle.
Shadin2017-10-17 09:04:33 // 100571
Nekem ezekkel nem volt (tényleges) gondom korábban, néztem, de élvezetből :-)
yani🍀2017-10-17 08:51:30 // 100570
Jóval kevesebbet használom, mint te, de nem ülnék vissza a dízelbe. Amióta Tibi van nem érdekel, hogy milyen távokat megyek és, hogy hat ez a DPF-re. Nem kell 2X izzítani, nincs torpanás, ha odalépek, megvannak-e még az áramláskorlátozó lapkái, stb, stb. Bajom nem volt a 2.0-val sem, de mindig volt bennem egy nyomasztó érzés, mikor jön valami probléma.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-10-17 08:20:18 // 100569
fene tudja a delej jobb választás e a rovarnak tologatom 9-9,4 kivi lennek egy bp-i überszopópartyra amit Te napiasan analizálsz, biztos 10 felett kérne :DDD
Béci Ɨ|ѯ2017-10-17 08:18:57 // 100568
Szerintem Ferke lesz az.
Shadin2017-10-17 08:05:24 // 100567
8.4 volt kb. a generál utáni első tank, de ez egy elég beteg érték ezzel az autóval. Tényleg az vegyen ilyet akit nem zavar az autós újságírók megbélyegzése pl. nehéz mint a sár meg dugóban jön meg az étvágy :-) Ennek az autónak akkor van értelme, ha tolod neki leszabályozásig, különben a dízel a jobb választás.
Giuntini2017-10-17 08:04:01 // 100566
Érthetetlen dolgokat művel. Lefelé a Balatonra 135 km után jó volt a szint. Elmentem az autót vasárnap kiporszívózni, és éreztem hűtővíz szagot. Kinyitom a motortetőt, és látom a termosztát környékén csöpög a víz. Lehet, hogy a másfelől folyt, de ott láttam. A kiegyenlítő tartály hirtelen minimumon volt. Kikapcsolom a klímakompresszort, megszűnt a folyás. Hazamentem, a szint tökéletesen a maximum felett volt melegen. Tegnap reggel elvittem ügyvéd haveromat Karádra, az Lellétől oda- vissza 40 km. Tökéletes volt a szint. Mikor jövök haza a Balatonról, ismét a minimum alatt. Ez nem normális. Nem tudom, de valami hülye szivatós hiba lehet. Abban biztos vagyok, hogy fellevegősödik a rendszer. De mi lehet az oka?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak