Shadin2017-10-26 08:18:53 // 101070
DPF-nek kutya mindegy csak C-s legyen, de a turbónak már nem annyira.
Shadin2017-10-26 08:17:26 // 101069
Full auto-ban sem megy a kompresszor állandóan. Én sem kapcsoltam le soha. 22,5 fok egész évben. Na a TBi-ben kikapcsolom még akkor is amikor szükség volna rá.
Shadin2017-10-26 08:14:49 // 101068
És most tényleg arról beszélünk, hogy egy picit lötyögősebb motor ill. turbó esetében dobhat-e rá az ember +10-et a viszkora.
Az, hogy a gyár milyen kompromisszumokat köt, az egy másik téma.
Tényleg nem akarom tovább tolni ezt a témát, de az elmúlt fél évben 3 különböző viszkozitású motorolajjal jártam. Bejáratósra 10w-60 volt amivel a szíjak surrogását és a nagynyomású benyapumpa kivételével nem volt hangja a motornak.
Sebváltóba pedig szintén nem a gyári specre hagyatkozok, inkább az Opel-esek és a GM véleményére adok. És most nyugodtan lehet kövezni, az egész nyavalyás hajtáslánc sokkal finomabban "olajozottabban" működik. Persze az is lehet hogy a váltó szar és csak elnyomom egy időre a felújítást, de jelentkezzen az a kolléga akinek 100+k felett nem csattog kicsit vagy jobban az M32-es GM váltója. Nekem már nem. 2,6L Fuchs Titan 75w-90 GL5 kellett bele.
Az, hogy a gyár milyen kompromisszumokat köt, az egy másik téma.
Tényleg nem akarom tovább tolni ezt a témát, de az elmúlt fél évben 3 különböző viszkozitású motorolajjal jártam. Bejáratósra 10w-60 volt amivel a szíjak surrogását és a nagynyomású benyapumpa kivételével nem volt hangja a motornak.
Sebváltóba pedig szintén nem a gyári specre hagyatkozok, inkább az Opel-esek és a GM véleményére adok. És most nyugodtan lehet kövezni, az egész nyavalyás hajtáslánc sokkal finomabban "olajozottabban" működik. Persze az is lehet hogy a váltó szar és csak elnyomom egy időre a felújítást, de jelentkezzen az a kolléga akinek 100+k felett nem csattog kicsit vagy jobban az M32-es GM váltója. Nekem már nem. 2,6L Fuchs Titan 75w-90 GL5 kellett bele.
Shadin2017-10-26 08:05:36 // 101067
Nem méz és víz a különbség egy 40-es ill. 60-as olaj között. az olajpumpa ~5 báron szabályozza le. A szükséges nyomást tudja akkor is ha vastagabb olajat teszel bele.
Shadin2017-10-26 08:02:09 // 101066
Pont erről beszélek. Miért lenne szentírás a gyári viszkozitás amikor házon belül sem jutnak konszenzusra :-(
Csabi2017-10-26 07:54:09 // 101065
Hát ezt nagyon félre nézted...A klíma nem így működik.
Ha nő a nyomás akkor a ventilátor kapcsol be, egy vagy több fokozatban így csökken a nyomás, és beáll egy egyensúlyi állapotba, a külső környezeti hőmérséklet függvényében (telítési nyomásra).
Ha nem elegendő ez a hűtés, akkor tovább nő a nyomás, ha elér egy értéket, 59 esetében 28bar-t , akkor kezd el ki-be kapcsolgatni, hogy védje a rendszert.
Ha nő a nyomás akkor a ventilátor kapcsol be, egy vagy több fokozatban így csökken a nyomás, és beáll egy egyensúlyi állapotba, a külső környezeti hőmérséklet függvényében (telítési nyomásra).
Ha nem elegendő ez a hűtés, akkor tovább nő a nyomás, ha elér egy értéket, 59 esetében 28bar-t , akkor kezd el ki-be kapcsolgatni, hogy védje a rendszert.
SzTomi2017-10-26 07:51:48 // 101064
Automata üzemben csak akkor megy a klíma mikor tényleg mennie kell, sőt manualban is. Folyamatosan kapcsolgat.
Csabi2017-10-26 07:48:04 // 101063
Nem baj, csak kérdeztem, kinek mik a szokásai.
És azt gondolom, hogy teljesen felesleges pl 16fokban a klímát (kompresszort) járatni, amikor nincs szükség sem párátlanításra, sem hűtésre. Igen, jobban kopik, inkább a főtengely szíjtárcsa, ami ha elnyíródik akkor ott maradsz az út szélén.
Ezért lehet úgy is nézni, hogy kitolod az élettartamát azzal, hogy nem használod amikor nem kell. Természetesen mindenki úgy tesz felőlem ahogy szeretné, viszont megjegyzem, hogy ezzel kapcsolatban is sok tévhit kering, pl, hogy kapcsolgatja a kompresszort gyorsításra, vagy hőigény szerint, hát nem... :)
És azt gondolom, hogy teljesen felesleges pl 16fokban a klímát (kompresszort) járatni, amikor nincs szükség sem párátlanításra, sem hűtésre. Igen, jobban kopik, inkább a főtengely szíjtárcsa, ami ha elnyíródik akkor ott maradsz az út szélén.
Ezért lehet úgy is nézni, hogy kitolod az élettartamát azzal, hogy nem használod amikor nem kell. Természetesen mindenki úgy tesz felőlem ahogy szeretné, viszont megjegyzem, hogy ezzel kapcsolatban is sok tévhit kering, pl, hogy kapcsolgatja a kompresszort gyorsításra, vagy hőigény szerint, hát nem... :)
Piritu - 1.000.0002017-10-26 07:42:30 // 101062
Onnan hogy hallani amikor a magneses kuplung behuz es elenged. Amikor rajta van a nyomasmero (pl. tölltésnel) jól láthato hogy egy darabig megy, ilyenkor nö a nyomás, aztan leall a kompresszor es szepen visszaesik. Ekkor ujra indul.
Csabi2017-10-26 07:15:00 // 101061
Ezt nem tudod honnan gondolod, de nem kapcsolgatja a kompresszort. Összességében több órát monitoroztam a klíma működését, soha nem kapcsolja ki (normál működés során) , csak akkor ha megnyomod a gombot.
Zolibácsi2017-10-26 06:44:04 // 101060
Kicsit most össze zavartál. Ezek szerint baj hogy full auto módban használom és rendesen működik minden? Csapágyas lesz a klíma kompresszor? Egye fene 150.000 kmkent rá szánok annyit hogy felújítassam vagy csereljem.
Egyébként Tudtommal a hűtőszekrénynek is mennie kell mert ha nem használod elengedi a gázt.
Egyébként Tudtommal a hűtőszekrénynek is mennie kell mert ha nem használod elengedi a gázt.
Piritu - 1.000.0002017-10-26 06:42:57 // 101059
A kompresszort még manuális klíma esetén is ki-be kapcsolgatja a rendszer. A lámpa csak azt mutatja, hogy aktív és működhet.
Csabi2017-10-26 00:00:52 // 101058
Az bizony megy mindig , ha pirosan világít a hópehely akkor a kompresszor forog, s nem kapcsolgatja semmikor, nem ilyen intelligens a rendszer ahogy írod...Persze van ahol ez működik...
Macccy2017-10-25 23:52:21 // 101057
Nem megy mindig az a kompresszor még AUTO -n sem. Egyrészt megadott üzemi körülményekkor úgy tudom kikapcsolja a kompúter, pl. intenzív gyorsítás. Ráadásul a szárítást sem non-stop csinálja, legalábbis az audi ki-be kapcsolta. Mivel a 159-ben van párásodás szenzor, szerintem minimum ki-be kapcsolja a kuplungot ez is.
És hogy az elmélkedésre reagáljak, nem. Utálom s klímát, nyáron a legnagyobb kánikulák sokadik napján is csak néhány órát járattam. Az autókban viszont mindig auto üzemben hagyom és nekem nagyon babán működik.
És hogy az elmélkedésre reagáljak, nem. Utálom s klímát, nyáron a legnagyobb kánikulák sokadik napján is csak néhány órát járattam. Az autókban viszont mindig auto üzemben hagyom és nekem nagyon babán működik.
Csabi2017-10-25 22:57:08 // 101056
olvass vissza, ha megtetted, akkor inkább hadjuk :D
Liquid2017-10-25 22:52:49 // 101055
lehet én lassultam be így késő estére, de mire is akarsz kilyukadni ezzel? :)
Csabi2017-10-25 22:48:33 // 101054
OFF
Jaj, ne kelljen már magyarázni :D A fotel felveszi a szoba hőmérsékletét, szóval nem hideg, nem is kell fűtés, ezért nincs is, vagyis nem láttam még fűthető ülőgarnitúrát. Az ablak szintén ugyanez, nálunk nem veri az eső az ablakot, ha igen, akkor meg nem akarok kinézni :D
Jaj, ne kelljen már magyarázni :D A fotel felveszi a szoba hőmérsékletét, szóval nem hideg, nem is kell fűtés, ezért nincs is, vagyis nem láttam még fűthető ülőgarnitúrát. Az ablak szintén ugyanez, nálunk nem veri az eső az ablakot, ha igen, akkor meg nem akarok kinézni :D
Csabi2017-10-25 22:45:37 // 101053
Igen, még a legutolsó használatiban is a WR 40 nem "C"-s olaj van a 2,4-nél, mint a gyári olaj.
Piritu - 1.000.0002017-10-25 22:40:25 // 101052
A (fűthető) bőrfotel és az ablakon kilátás miért nem? :-DD
Csabi2017-10-25 22:39:18 // 101051
A klímahasználat célja ugyanaz minkét helyen, a többié nem. :D
Piritu - 1.000.0002017-10-25 22:35:39 // 101050
Anno amikor kijött a 2,4 csak W30-as DPF-es olaja volt a Seleniának. Nagy valószínűséggel ezért is került bele a "DPF" miatt, mert annak az kell felkiáltással. Valójában a W40 jobb lenne a motornak. Volt aki bevállalta oszt DPF gondjai lettek.
Szerintem innen van a beidegződés.
Szerintem innen van a beidegződés.
Csabi2017-10-25 22:30:50 // 101048
30as olaj a DPF-nek? kb annyira mint a 40...
Sokszor sokan említik ezt, hogy a 30as olaj kell a DPF-nek, mondjuk úgy, hogy pontosan egy hangyaf@sznyival jobb a DPFnek.
A kettő között a DPF szempontjából a szulfát-hamu tartalomban van különbség. Általában az 5W-30olajok 0,6m%, az 5W-40 0,8%... Ez annyit jelent,hogy amennyi motorolaj elég a DPF-ben, annak a 0,6 vagy 0,8%-a marad vissza hamu formájában...ami nem tud távozni a DPF-ből... Talán így jobban belátható , hogy nagyon kicsi különbségről beszélhetünk a két olaj vonatkozásában. (természetesen mindez akkor igaz, ha mindkét olaj "C"-s minősítésű)
Sokszor sokan említik ezt, hogy a 30as olaj kell a DPF-nek, mondjuk úgy, hogy pontosan egy hangyaf@sznyival jobb a DPFnek.
A kettő között a DPF szempontjából a szulfát-hamu tartalomban van különbség. Általában az 5W-30olajok 0,6m%, az 5W-40 0,8%... Ez annyit jelent,hogy amennyi motorolaj elég a DPF-ben, annak a 0,6 vagy 0,8%-a marad vissza hamu formájában...ami nem tud távozni a DPF-ből... Talán így jobban belátható , hogy nagyon kicsi különbségről beszélhetünk a két olaj vonatkozásában. (természetesen mindez akkor igaz, ha mindkét olaj "C"-s minősítésű)
Piritu - 1.000.0002017-10-25 22:29:05 // 101047
Vajon az udvari villanyt is égeted egész nap otthon? Esetleg fűthető a TV fotel? Egyáltalán bőr az a fotel? Esőben szoktad kívül törölni az ablakot ha kinézel az utcára? :-DD
RomeoOne2017-10-25 22:27:58 // 101046
Nyilván a túl híg sem jó. De sokan úgy tekintenek a viszkozitásra, mintha a minél sűrűbb, minél jobb lenne. Szerintem ez nonszensz.
RomeoOne2017-10-25 22:24:50 // 101045
Miért gondolod, hogy nem állja meg úgy a helyét? A méz befolyik úgy mindenhova, mint a víz? Ha elég időt hagysz neki, talán, de a gyorsan mozgó hengernél nem mindegy, hogy másfélszer akkora a viszkozitás vagy nem. Pl. nem jut át annyi olaj a kis lyukakon, amin keresztül kapja a kenést a csapágy, meg ilyesmik.
Nyilván, az az olaj, ami nem jut el a hengerbe, nem fog elégni, cserébe nem is fogja kenni a súrlódó alkatrészeket. Én nem tartom jó ötletnek, sajátomba biztos nem töltenék más specifikációjú olajat. Ha annyira eszi már, akkor úgysem úszható meg egy újragyűrűzés vagy egy motorgenerál.
De persze én sem vagyok motortervező, de ez alapján én így gondolom.
Nyilván, az az olaj, ami nem jut el a hengerbe, nem fog elégni, cserébe nem is fogja kenni a súrlódó alkatrészeket. Én nem tartom jó ötletnek, sajátomba biztos nem töltenék más specifikációjú olajat. Ha annyira eszi már, akkor úgysem úszható meg egy újragyűrűzés vagy egy motorgenerál.
De persze én sem vagyok motortervező, de ez alapján én így gondolom.
Csabi2017-10-25 22:17:15 // 101044
Felmerült bennem egy kérdés: Akik állandóan használják a klímát, szóval auto-ban van a klíma és állandóan forgatják a kompresszorukat, ők az otthoni klímájukat sem kapcsolják ki soha, mindig 22-23fokon megy mindig? :) gondolom igen, mert ugyanaz :)
Liquid2017-10-25 22:13:57 // 101043
A 2.4-nek pl. 5W40 kell a 30 csak a DPF miatt, a motornak igazából nem jó.
Shadin2017-10-25 22:09:45 // 101042
Miért is tesz jót az egr offolása? Lehet hogy az is inkább a vékony olajnak köszönhető ami xar a turbónak és stb. Soha senki nem értette ezt a 5w30 olajat. A sűrűbb olajat már azért kell beletenni mert a vékonytól szarrá ment.
Hardy2017-10-25 22:02:57 // 101041
Mint írtam nyomd kb 5 másodpercig a bal oldali auto gombot és innentől csak a bal oldali gombot használd. De ha külön értéken van a bal meg a jobb amint a jobb átvált a bal értékre a nyomás közben már mono módban van.
SOLI2017-10-25 21:54:27 // 101040
Sziasztok,
A hatso kerekivre valo kavicsvedo matricat hol lehet beszerezni meretrevagva? Koszi
A hatso kerekivre valo kavicsvedo matricat hol lehet beszerezni meretrevagva? Koszi
droberto2017-10-25 21:44:25 // 101039
Nekem is általában mono-ban van. Utastársaimmal már összecsiszolódtam. :)
Szerintem a szellőzőrendszer automataságával is "megbékélsz" idővel. :)
Szerintem a szellőzőrendszer automataságával is "megbékélsz" idővel. :)
Liquid2017-10-25 21:43:28 // 101038
Sántít kissé a hasonlatod :)
A nem megfelelő specifikációjú (akár sűrűbb) olaj használata se egy matyóhímzés, a problémák elkendőzése, és nem használ, jó esetben nem is árt a motornak, ellenben az EGR offolása meg inkább jót tesz neki.
A nem megfelelő specifikációjú (akár sűrűbb) olaj használata se egy matyóhímzés, a problémák elkendőzése, és nem használ, jó esetben nem is árt a motornak, ellenben az EGR offolása meg inkább jót tesz neki.
droberto2017-10-25 21:42:17 // 101037
"Sokan szinte az anyjukat rátennék ,hogy másképp jár az autó" - Egyről beszélünk. Ők is a "friss" olajat hallják. :)
Giuntini2017-10-25 21:41:19 // 101036
Minden! Csak a blokk maradt meg, és a főtengely. A hengerfej gépműhelyben volt.
Shadin2017-10-25 21:33:40 // 101035
Azért nyilván egyszerűbb eggyel sűrűbb olajat beletenni mint meggyűrűzni 200+k km után. Ez kevésbé gáz mint egr és dpf kibelezés. Továbbá nem gondolom hogy árt a motornak.
Csak erre reflektáltam ami szerintem nem annyira állja meg a helyét:
"Igaz, hogy csak azért, mert az az olaj nem tud befolyni azokra a szűk helyekre, mint a hígabb és így nem tud olyan kenést adni."
Béke!
Csak erre reflektáltam ami szerintem nem annyira állja meg a helyét:
"Igaz, hogy csak azért, mert az az olaj nem tud befolyni azokra a szűk helyekre, mint a hígabb és így nem tud olyan kenést adni."
Béke!
RomeoOne2017-10-25 21:28:05 // 101034
Mi lett cserélve a motorban? hengerfej, hengerek, főtengely, minden?
Giuntini2017-10-25 21:21:44 // 101033
Az teljesen normális olajfogyasztás. Az enyémben 10 ezer alatt kb. 3 deci fogyott, de az én motoromban 45 ezer km van.
Zselé2017-10-25 21:20:46 // 101032
Szia, ezek kínaiak... Hol jobban, hol rosszabbul sikerülnek, én inkább egy Pio-t vagy Kenwood-ot ajánlok. Utóbbiról ld. blogom
Giuntini2017-10-25 21:18:33 // 101031
Ma egy kis gyógyír volt sajgó szívemre:) Mert amit az utóbbi napokban művelt ez a "gonosz dög", az infarktus kerülgetett, és azért még most is... A rendelőintézet előtt álltam, vártam Édesanyámat, két fószer jön ki, az egyik megszólal; ezzel jöttél? Mire a másik; sajnos nem, de jó lenne! Aztán megnézték a hátulját is, meg bele, és csak az elismerő szavak jöttek ki belőlük.
RomeoOne2017-10-25 21:18:01 // 101030
Sztem nem értetted, hogy mit mondok. Nyilván különböző autókhoz különböző olajspecifikációk vannak. De amikor megvan egy bizonyos specifikáció, amit egyébként eszik a motor és belerakják a sűrűbbet, na azzal nem segítenek az állapoton csak rontanak. Miközben örülnek, hogy de jó, már nem fogy.
Shadin2017-10-25 21:10:21 // 101029
Ez így eléggé demagóg :-(
Nem véletlenül tesznek 60-as olajat sportautókba. De biztos nem azért mert az nem ken....
Híg olaj egy japán autóba kell nem egy lötyögős olaszba. Előbbibe ismerik az illesztési hézagokat és a felületmegmunkálást. Az utóbbiba csak azért teszik hogy kevesebbet fogyasszon és hamar szárrá menjen.
Na ez nem demagóg 😁
Nem véletlenül tesznek 60-as olajat sportautókba. De biztos nem azért mert az nem ken....
Híg olaj egy japán autóba kell nem egy lötyögős olaszba. Előbbibe ismerik az illesztési hézagokat és a felületmegmunkálást. Az utóbbiba csak azért teszik hogy kevesebbet fogyasszon és hamar szárrá menjen.
Na ez nem demagóg 😁
esvé2017-10-25 21:05:42 // 101028
Gyuri, hogyan lehet mono-ba tenni? nekem mintha nem lenne ilyen gombom
esvé2017-10-25 21:03:24 // 101027
olajcsere után nekem is az összes autóm, OFF-osok is halkabb lettek:)
Olajfogyás nálam is van, kb 10ezer km után Csöri fél litert töltött rá. 2.4jtdm, város meg dinamikus autópálya használattal vegyesen.
ui: fűtés lelkivilága délután rápihent a reggeli hülyeségre, most este szépen fűtött. Bár bevallom, nem mertem hozzányúlni:D
Olajfogyás nálam is van, kb 10ezer km után Csöri fél litert töltött rá. 2.4jtdm, város meg dinamikus autópálya használattal vegyesen.
ui: fűtés lelkivilága délután rápihent a reggeli hülyeségre, most este szépen fűtött. Bár bevallom, nem mertem hozzányúlni:D
Liquid2017-10-25 20:37:27 // 101026
Nekem sose volt semmi gondom a fűtéssel/hűtéssel, igaz nem is utaztam 2-3 óránál többet egyseggel. Csak annyi van amit leírtam, hogy hidegen agyatlanul működik.
gyml2017-10-25 20:31:48 // 101025
http://autohifidvd.hu/shop/android-6-os/uj-garancialis-alfa-romeo-159-spider-brera-gyari-kinezetu-autohifi-marka-specifikus-multimedia-2-gb-ram-android-6-magyar-menu-waze/
Ilyet próbált már valaki? :)
Ilyet próbált már valaki? :)
RomeoOne2017-10-25 20:30:35 // 101024
De tegyük fel, tényleg halkabb lesz tőle. És akkor mi van? Mióta mértékegysége a motorhang annak, hogy mennyire jó a motornak az az olaj?
A másik meg amikor beletöltik a vastagabb olajat a motorba, ami eszi, és örülnek, hogy megjavították, mert így már nem csipegeti. Igaz, hogy csak azért, mert az az olaj nem tud befolyni azokra a szűk helyekre, mint a hígabb és így nem tud olyan kenést adni, de az ő bajuk :D
A másik meg amikor beletöltik a vastagabb olajat a motorba, ami eszi, és örülnek, hogy megjavították, mert így már nem csipegeti. Igaz, hogy csak azért, mert az az olaj nem tud befolyni azokra a szűk helyekre, mint a hígabb és így nem tud olyan kenést adni, de az ő bajuk :D
Shadin2017-10-25 18:59:39 // 101023
Bocsesz, benéztem :-(
SanyiJTD2017-10-25 18:50:11 // 101022
Te már más viszkozitásról is beszélsz. Én pedig ugyan arról, más márkák között. De ám legyen, örülök ,hogy halljátok. :D
Shadin2017-10-25 18:47:54 // 101021
Hát pedig halkabb. Pl. a TBi-ben jelentősen nem mindegy hogy a gyári 5w-40 vagy a 10w-60 versenyolaj van, pedig ez nem egy hangos motor, ebből kiindulva a korábban talán placebónak gondolt 5w30-ról 4w-40-re váltásnál is tényleg halkabb lett...
Online tag
1
Vendég1
411