αλφα2017-12-14 22:06:33 // 102865
Nem, úgy tűnik, hogy minden henger szépen muzsikál. Az autóvillamossági szerelő, aki a hibakódokat is kiolvasta, szétszedte és megnézte a fojtószelepet, azt mondta nem lát benne szennyeződést. De majd szétszedem még egyszer én magam, és kipucolom.
Tocsa2017-12-14 21:42:31 // 102864
Szerintem a folytószelep állás érzékelő kapcsolója szart be.
Tocsa2017-12-14 21:41:23 // 102863
Olyan szart inkább hagyd otthon jó lesz patkány méregnek. :D:D:D
Én viszek eredeti Gönci barackot azt nevezném én inkább innivalónak. ;-)
Én viszek eredeti Gönci barackot azt nevezném én inkább innivalónak. ;-)
yani🍀2017-12-14 21:02:16 // 102862
Akkor is tud ilyet, ha koszos a folytószelepház és megragad benne a pillangószelep. Egy takarítás nem kerül semmibe.
Smith2017-12-14 20:57:57 // 102861
Azt gondolom biztosan kell. KM-t csak bele kell írni. Vagy nem?
MateE3e2017-12-14 20:35:54 // 102860
Cserélt már valaki óracsoportot ?Kell taníttatni vagy szoftveresen mókolni vele?
Erhard 242 (Pure Energy)2017-12-14 19:36:35 // 102859
de már nem 3 hengerezik? a pillangóház szabályozza az alapjáratot meg kéne pucolni első lépésben
αλφα2017-12-14 18:59:53 // 102858
Nos, kicseréltem a trafósort a 2.2 JTS-ben. (Ezúton is köszönhet az alkatrészért Erhard fórumtársnak!)
Sajnos azonban a boldogság nem teljes. Az első, hideg motornál végzett indításnál rögtön 2500 f/p-re pörgött a motor. Gázfröccs után szépen lement 1000 környékére. Némi melegítés és újraindítás után aztán szépen, ahogy kell, egy pillanatig 1200, majd beállt 800-ra. Gondoltam, szuper, most már biztos jó lesz. Gázfröccs után azonban mintha felakadt volna a pedál, egy darabig magas fordulaton pörög, aztán lemegy 1000-re, majd megállapodik 1500 körül. Sokszori indítás után is ez a helyzet. Megjegyzem, a nyáron vettem a kocsit, olaszból értékezett, semmit nem tudok az előéletéről, de 1-2 fokozatban gyorsításkor mindig is ilyen furán viselkedett (lassan esett vissza a fordulhat). Valahol falsot kaphat? A check engine lámpa jelenleg nem világit. Köszönöm, ha van ötlet...
Sajnos azonban a boldogság nem teljes. Az első, hideg motornál végzett indításnál rögtön 2500 f/p-re pörgött a motor. Gázfröccs után szépen lement 1000 környékére. Némi melegítés és újraindítás után aztán szépen, ahogy kell, egy pillanatig 1200, majd beállt 800-ra. Gondoltam, szuper, most már biztos jó lesz. Gázfröccs után azonban mintha felakadt volna a pedál, egy darabig magas fordulaton pörög, aztán lemegy 1000-re, majd megállapodik 1500 körül. Sokszori indítás után is ez a helyzet. Megjegyzem, a nyáron vettem a kocsit, olaszból értékezett, semmit nem tudok az előéletéről, de 1-2 fokozatban gyorsításkor mindig is ilyen furán viselkedett (lassan esett vissza a fordulhat). Valahol falsot kaphat? A check engine lámpa jelenleg nem világit. Köszönöm, ha van ötlet...
WarbiRunner (Gyuri)2017-12-14 09:02:27 // 102857
Oks, köszi, akkor 'normális' jelenség. Föci is megerősített telefonon. Valahol logikus, hiszen az a kipufogó gáz (nyomás) ami eddig az egr-en elszökött, most ráesik a turbóra. Én voltam naiv, ennél okosabbnak gondoltam a turbó geometria vezérlést :-) Gondoltam képes a turbó nyomás térkép értékei szerint dolgozni és zárni a geo-t. De nem. A geo map az alap, simán túltölt, és észre sem veszi. :-S És regen-kor is túltölt egyébként..
Mindegy, elvileg ezt is megpiszkáltam (a regen map-et egyelőre nem) Az elméleti 'fejlesztési szakasz' már egész jól áll.
Mindegy, elvileg ezt is megpiszkáltam (a regen map-et egyelőre nem) Az elméleti 'fejlesztési szakasz' már egész jól áll.
Tocke2017-12-14 07:57:57 // 102856
Én csak a nyomást mutató óra után tudok véleményt mondani, de láthatóan magasabb a töltőnyomásom és előbb is fut fel arra az értékre.
Macccy2017-12-14 00:32:27 // 102855
Nálam a még rejtélyes hiba miatt a falazás előtt és után is elrúgdossa 3000 mBar-ig a nyomást, általánosságban meg szerintem kb ugyanannyikat tölt
Giuntini2017-12-13 18:27:50 // 102854
Ez így van.
WarbiRunner (Gyuri)2017-12-13 16:28:50 // 102853
Viszont egy kérdés. EGR falazás előtt és után figyelt meg más is turbónyomás különbséget? Falazás után magasabb a töltőnyomás.
WarbiRunner (Gyuri)2017-12-13 16:26:51 // 102852
Megyek gyalog, vagy lenyúlom a Tádét :-)
Még a többi is csak ötlet, vagy bejön, vagy nem. Ne kiáltsatok ki fogyasztás szakértőnek :-) A sajátomon előbb-utóbb kipróbálom, aztán az is lehet, hogy semmit nem érek el vele.
Még a többi is csak ötlet, vagy bejön, vagy nem. Ne kiáltsatok ki fogyasztás szakértőnek :-) A sajátomon előbb-utóbb kipróbálom, aztán az is lehet, hogy semmit nem érek el vele.
Vittorio1592017-12-13 15:55:54 // 102851
És a városi 10feletti fogyival tudsz-e valamit kezdeni-e? :)
WarbiRunner (Gyuri)2017-12-13 13:45:14 // 102850
Ha bejön... egyelőre csak reménykedek. VTT-n amúgy csak feles előtöltést tudok :-)
Azért viszek cuccot, naná.
Azért viszek cuccot, naná.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-12-13 13:08:51 // 102849
Olivér? Őt nem ismerem :)
Liquid2017-12-13 12:45:50 // 102848
nálam is lesz cucc :)
Shadin2017-12-13 12:11:49 // 102847
Nekem "véletlenül" van a polcon 4db a jobb fajtából ;-)
sty2017-12-13 12:09:00 // 102846
Nincs valakinek egy fölösleges hangszóró kiemelő kerete?
Shadin2017-12-13 12:02:20 // 102845
Csak legyen Irsai!!!
Shadin2017-12-13 12:02:04 // 102844
Viszek én i s kábelt meg notit. Multicast! 55 perc per autó per noti :-)
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-12-13 11:55:21 // 102843
VTT-n lesz dolgod a sok gázolajtemetővel ha bejön :)
Roll19832017-12-13 11:39:53 // 102842
Köszi, hétvégén ránézek.
WarbiRunner (Gyuri)2017-12-13 11:24:07 // 102841
Gondolom kiszámolták, igen, hogy az egér és az időzítéselbaszás együtt többet csökkent, mint a kisebb fogyasztás. Valószínű, hogy így van. Mindenféle görbék alapján 60% körüli motorterhelésnél kb 40%-kal csökkenti az egr a kibocsájtást. Alata kevesebbel, felette meg úgyis elkezd bezárni, szóval mondjuk azt, hogy 40%. Csak sacc. Ez ha 20% többletfogyasztás árán megy, akkor már nem 40, de mégiscsak csökkent...
Egy hatásfokra optimalizált motor vízbefecskendezéssel sokkal jobb %-okat hozna, van egy csomó tanulmány róla. Valamiért ezt nem erőltetik.
Egy hatásfokra optimalizált motor vízbefecskendezéssel sokkal jobb %-okat hozna, van egy csomó tanulmány róla. Valamiért ezt nem erőltetik.
Shadin2017-12-13 11:15:57 // 102840
0204 az aktuális és 0203-mal szállították
WarbiRunner (Gyuri)2017-12-13 11:13:29 // 102839
Ez nekem a negatív :-) Nézőpont kérdése. :-)
RomeoOne2017-12-13 11:02:48 // 102838
Gondolom a kicsit magasabb fogyasztás mellett is alacsonyabb a NOx kibocsátás. Különben tényleg semmi értelme nem lenne az egésznek.
Roll19832017-12-13 11:02:11 // 102837
Úgy érzem kell MES-t tennem laptopra és megnéznem a software verziót. :D
Liquid2017-12-13 10:50:32 // 102836
a magasabb fogyasztás miatt viszont halnak a zuzmók :)
Shadin2017-12-13 10:44:03 // 102835
Csaló ez csak nem "úgy" :-)
Pozitív példa. Szopjon a user, éljenek a zuzmók :-)
Pozitív példa. Szopjon a user, éljenek a zuzmók :-)
RomeoOne2017-12-13 10:38:16 // 102834
Nem, mert akkor lenne csalószoftver, ha normál üzemi körülmények között a hatásfokot tartaná szem előtt és nem a környezetvédelmi normákat. Ez pont, hogy nem csaló szoftver, mert normál üzemben sem az ideális munkaponton dolgozik. De majd Gyuri megjavítja :D
Liquid2017-12-13 10:21:21 // 102833
120-130 és 150 között valóban van egy ugrás a fogyasztásban.
Shadin2017-12-13 10:19:50 // 102832
Ez akkor szintén "csalószoftver" nem? :-)
Shadin2017-12-13 10:19:15 // 102831
A Tibihez volt egy sw javítás ami pont a 3000-es autópályatempónál hozott ~1 litert a fogyasztásban. A Squadra meg még egyet...
WarbiRunner (Gyuri)2017-12-13 09:29:24 // 102830
Mai program turkálós mese a hengerfej pusztító patkányokról:
Alaposan kielemeztem a befecskendezés időzítést, mert nekem érzetre sehogy nincs rendjén valami. A pillanatnyi fogyasztás mérő csak erősíti bennem azt, hogy itt valami nem oké. Mintha stabil 150-nél jobban dolgozna, mint kéne. Aztán elrúgom, és 180-nál sokkal szabadabban száguld. A fogyasztás is 120-ról 150-re gyorsítva ugrik meg legjobban. 180-nál arányaiban nem annyival több, mint 150-nél. Ami azért nagyon nem stimmel.
Amit találtam, az pont egybevág ezzel. A 150 körüli tempóhoz tartozó előtöltések nagyon előre vannak tolva a késői befecskendezés irányába. Ahogy 3000-ren túl tolom a fordulatot, meredeken szalad vissza az előtöltés.
Na most amennyire én tudom, a késői előtöltés egyetlen előnye az alacsonyabb NOx. Hátrányai: kisebb hatásfok, kisebb teljesítmény, nagyobb fogyasztás, nagyobb EGT (exhaust gas temp.).
Szóval lett egy olyan gyanúm, hogy nem a regenerálás 10 percei kínozzák a hengerfejet, hanem folyamatosan nagyobb hőterhelésnek van kitéve, mint ami műszakilag indokolt lenne. És pont, amikor nem hajtjuk, vigyázunk rá, tempomat 150-nel gurulgatunk, na akkor van az, hogy menés helyett fűt.
A 146-nál amikor átidőzítettem, pont későbbre kellett picit tolnom mindent az optimumhoz. Na itt a legszörnyűbb részein a táblának 6-7 fokkal van előrébb(!) még ennél is. Még átnézem vagy kétszer amit számoltam, és a program többi részét is átkutatom, aztán ha lesz elég bátorságom és elszántságom, akkor írok egy szerintem jó progit és kipróbálom egy pesti úton. Ha kevesebbet fog enni, akkor jól számoltam...
Alaposan kielemeztem a befecskendezés időzítést, mert nekem érzetre sehogy nincs rendjén valami. A pillanatnyi fogyasztás mérő csak erősíti bennem azt, hogy itt valami nem oké. Mintha stabil 150-nél jobban dolgozna, mint kéne. Aztán elrúgom, és 180-nál sokkal szabadabban száguld. A fogyasztás is 120-ról 150-re gyorsítva ugrik meg legjobban. 180-nál arányaiban nem annyival több, mint 150-nél. Ami azért nagyon nem stimmel.
Amit találtam, az pont egybevág ezzel. A 150 körüli tempóhoz tartozó előtöltések nagyon előre vannak tolva a késői befecskendezés irányába. Ahogy 3000-ren túl tolom a fordulatot, meredeken szalad vissza az előtöltés.
Na most amennyire én tudom, a késői előtöltés egyetlen előnye az alacsonyabb NOx. Hátrányai: kisebb hatásfok, kisebb teljesítmény, nagyobb fogyasztás, nagyobb EGT (exhaust gas temp.).
Szóval lett egy olyan gyanúm, hogy nem a regenerálás 10 percei kínozzák a hengerfejet, hanem folyamatosan nagyobb hőterhelésnek van kitéve, mint ami műszakilag indokolt lenne. És pont, amikor nem hajtjuk, vigyázunk rá, tempomat 150-nel gurulgatunk, na akkor van az, hogy menés helyett fűt.
A 146-nál amikor átidőzítettem, pont későbbre kellett picit tolnom mindent az optimumhoz. Na itt a legszörnyűbb részein a táblának 6-7 fokkal van előrébb(!) még ennél is. Még átnézem vagy kétszer amit számoltam, és a program többi részét is átkutatom, aztán ha lesz elég bátorságom és elszántságom, akkor írok egy szerintem jó progit és kipróbálom egy pesti úton. Ha kevesebbet fog enni, akkor jól számoltam...
RomeoOne2017-12-13 09:06:23 // 102829
Én igazán annak a híve vagyok, hogy mindenki azt csinál a pénzével meg a tulajdonával, amit akar, én teljesen leszarom, de az ilyennek azért veretném a tockosokat, hogy csak úgy csattogna...
WarbiRunner (Gyuri)2017-12-13 09:02:30 // 102828
Mindegy már, csak oldódjon meg végül. :-) Szegény Emilt tényleg szívatja a technika, nem ezt érdemli attól az autótól. De ezek az olasz ribik ilyenek. Ha megérzik, hogy bármire hajlandó vagy, kihasználnak :-)
WarbiRunner (Gyuri)2017-12-13 08:57:14 // 102827
Ezt értem, és sokmindent megmagyarázna, de attól a víznek keringeni kell.
yani🍀2017-12-13 08:29:37 // 102825
És ha még jól nyakon öntöd, egy kis hűtő tömítővel, akkor biztos, hogy nem is fog:DDD
Giuntini2017-12-13 08:12:11 // 102824
Ez így van. Nem nyit ki a nagy kör.
WarbiRunner (Gyuri)2017-12-13 07:55:54 // 102823
Ha nem nyit, akkor felmelegszik a víz, és melegszik is tovább, mert a hűtőben nem kering. Viszont a kis vízkörben akadálytalanul keringenie kell ilyenkor is! Tehát cirkuláció kell, hogy legyen.
RomeoOne2017-12-12 22:15:11 // 102822
Akkor az kiegyenlítő volt? Ha a termosztát a szar, akkor nem az van, hogy nem akarja elérni a hőfokot, meg nem nagyon tudja tartani?
Giuntini2017-12-12 21:54:49 // 102821
Dehogyis! Három éve. Szivatás amit csinál már az autó. Igazából én is hibás vagyok. A termosztáttal kellett volna kezdeni. Az egy ördögi játékszer.
Mindenesetre Erhardnak igaza volt. Ha dugulás van, az mindig van, nem úgy hogy egyszer megy, egyszer megáll. Szerintem most szart be teljesen a termosztát.
Mindenesetre Erhardnak igaza volt. Ha dugulás van, az mindig van, nem úgy hogy egyszer megy, egyszer megáll. Szerintem most szart be teljesen a termosztát.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-12-12 21:48:03 // 102820
:((( faxa...
RomeoOne2017-12-12 21:39:40 // 102819
Nem most cseréltél termosztátot?
Giuntini2017-12-12 19:19:22 // 102818
Kálváriám következő állomása! Ki lett cserélve a vízpumpa, és továbbra sem forog rendesen a víz. A kicserélt vízpumpánál volt szivárgás. Azt igazán nem lehet megmondani hogy meleg állapotban hogy forog el. A víz viszont nem cirkulál. Igaza volt Shadinnak, hogy egyszerre a vízpumpával kell kicserélni. A leengedett víz tök tiszta volt. Azt mondja a szerelő hogy a hűtőben nem lehet dugulás, hanem ez a termosztát valamiért nem dolgozik rendesen. Akkor termosztátra fel!! Már ezen csak röhögni lehet. Mindenesetre a szerelő is azt mondta, hogy egy 45 ezret futott vízpumpa így nem nézhet ki.
Dömpi (il dottore)2017-12-12 18:46:06 // 102817
Én is csak gumit szoktam cserélni. Kicsit kokecolás, de töredék a költség.
Tomi Stark2017-12-12 18:31:19 // 102816
Haha, tegnap nekem is ezt dobta! P0180. Visszaolvasva, találtam valakinél, hogy a gázolajszürőben található 5 pines szenzort kell cserélni. Még nincs cikkszámom, típusra meg nem tudtak rendelni.