Ezt az elszámolót szerintem ugyanúgy folytatom, publikusan, bárki aki hasonló típusban, motorban és kivitelben gondolkozik, az láthatja mennyibe kerül.
Én attól hidalok le mostanában, hogy felcsapom a ha.hu-t (meg pár FB csoport is bedob pár darabot) 1.200.000-ért 159-eseket, ezeket honnan szerzik? Egyáltalán beindulnak?
A legmeredekebb egy 900.000 ft-os darab volt. És ezek után hiába van számlásan, pontosan vezetve az én eleve közép/felső mezőnyből megvett autóm, sosem fogom tudni eladni 2-ért, de lehet 1.500.000-ért is csak nehezen.
samu1262019-01-29 11:21:50 // 114356
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-29 10:48:46 // 114355
A jókedv legyen meg, az a lényeg :-))
Én is letettem a 2.4-et, lassan 2 hete nem ment egy métert sem, itt lóg csepptöltőn az ajtó előtt. :-) Nem kímélésből, nagyon élveztem az elmúlt fél évet, amikor mindenhova azzal mentem. Nekem kicsit bizonyított is, hogy pici odafigyeléssel lehet városozni is vele, jól tűrte, nem volt gond és az a kényelem. Mégis valahogy visszaültem a TD-be. A piros kulcsért nyúlok reggel, és a gyerekek is csak a zöld autóig mennek. Egy kicsit a tél is tehet róla, a TD-vel semmilyen kompromisszumot nem kell kötni. Bárhol elmegy, nem kéri az extra odafigyelést (kivéve, hogy hetente mosom), igazából sokszor le sem zárom, úgy hagyom az ovi előtt. Sokkal szabadabb élmény használni és közben a tél azt is megmutatta, hogy az olaszok 25 éve sem találomra terveztek futóművet/autót. Leírom, ha megvertek is érte, a 146 csúszós úton sokkal jobb. Abs nélkül, dobfékkel, négyévszakos gumival.
Nem ez volt a terv, de megint a 22 éves autó lett a "főautó", és nem érzem lemondásnak, élvezem minden méterét ennek is. A 2.4 meg várja, hogy hátha lesz valami hosszabb utam. Amiből meg egyre csak kevesebb van...
Én is letettem a 2.4-et, lassan 2 hete nem ment egy métert sem, itt lóg csepptöltőn az ajtó előtt. :-) Nem kímélésből, nagyon élveztem az elmúlt fél évet, amikor mindenhova azzal mentem. Nekem kicsit bizonyított is, hogy pici odafigyeléssel lehet városozni is vele, jól tűrte, nem volt gond és az a kényelem. Mégis valahogy visszaültem a TD-be. A piros kulcsért nyúlok reggel, és a gyerekek is csak a zöld autóig mennek. Egy kicsit a tél is tehet róla, a TD-vel semmilyen kompromisszumot nem kell kötni. Bárhol elmegy, nem kéri az extra odafigyelést (kivéve, hogy hetente mosom), igazából sokszor le sem zárom, úgy hagyom az ovi előtt. Sokkal szabadabb élmény használni és közben a tél azt is megmutatta, hogy az olaszok 25 éve sem találomra terveztek futóművet/autót. Leírom, ha megvertek is érte, a 146 csúszós úton sokkal jobb. Abs nélkül, dobfékkel, négyévszakos gumival.
Nem ez volt a terv, de megint a 22 éves autó lett a "főautó", és nem érzem lemondásnak, élvezem minden méterét ennek is. A 2.4 meg várja, hogy hátha lesz valami hosszabb utam. Amiből meg egyre csak kevesebb van...
samu1262019-01-29 10:33:50 // 114354
Én kicsivel több mint egy éve vettem egy 159-est, 1.9 16v sedan, egész jó felszereltséggel és színben is, kereskedőtől.
Kb ezt
1 év alatt költöttem rá egy keveset, de azért messze nem annyit mint a 2.4-es cartársaink. Ráadásul én azért tudtam előre mivel kell számolni (1 évet legalább itt stalkerkedtem csak read onlyban :) )
Sajnos nekem is volt kereskedői "meglepetés" ami nem várt költségeket adott a számlához, viszonylag rendes volt és "megjavíttatta". De utána járt DZ-nél a kocsi műszaki vizsgán és adott egy pár tippet, pl hogy nem tudja ki nyúlt hozzá de többet nem kellene (turbo ügyben)
Narancs színben a meglepetés tételek (ezek az árak munkadíjjal együtt értendőek):
Elszámoló
A turbo történt hamarabb, a szíjtárcsa a rakpart alatt esett szét alattam, élmény volt vele kijutni, de mivel én már DZ tanácsára annyira nem bíztam a kereskedő embereiben, és még fel is újítattam a turbót (Szalai és Fia Autójavító Kft. nagyon korrekt hely), ezért persze rögtön "ugrott a garancia".
A meglepetés tételek remélem itt véget értek. Ezzel azt akartam mondani, hogy kis %-ban lettem átvágva, de ha valakinél 500-600 ezer forog kézen (vagy akár 1 millió), akkor én nagyon nem kezdenék bele, hanem addig zaklatnám a kereskedőt, amíg vissza nem veszi egy az egyben. Fájt nekem ez a kevés összeg is, de amikor a kocsi 40-50%-a meglepetés költség lesz, és még utána sem tuti hogy jó lesz, az nagyon nem racionális.
Ezek után én nagyon örülök, hogy megelégedtem az 1.9-el.
Kb ezt
1 év alatt költöttem rá egy keveset, de azért messze nem annyit mint a 2.4-es cartársaink. Ráadásul én azért tudtam előre mivel kell számolni (1 évet legalább itt stalkerkedtem csak read onlyban :) )
Sajnos nekem is volt kereskedői "meglepetés" ami nem várt költségeket adott a számlához, viszonylag rendes volt és "megjavíttatta". De utána járt DZ-nél a kocsi műszaki vizsgán és adott egy pár tippet, pl hogy nem tudja ki nyúlt hozzá de többet nem kellene (turbo ügyben)
Narancs színben a meglepetés tételek (ezek az árak munkadíjjal együtt értendőek):
Elszámoló
A turbo történt hamarabb, a szíjtárcsa a rakpart alatt esett szét alattam, élmény volt vele kijutni, de mivel én már DZ tanácsára annyira nem bíztam a kereskedő embereiben, és még fel is újítattam a turbót (Szalai és Fia Autójavító Kft. nagyon korrekt hely), ezért persze rögtön "ugrott a garancia".
A meglepetés tételek remélem itt véget értek. Ezzel azt akartam mondani, hogy kis %-ban lettem átvágva, de ha valakinél 500-600 ezer forog kézen (vagy akár 1 millió), akkor én nagyon nem kezdenék bele, hanem addig zaklatnám a kereskedőt, amíg vissza nem veszi egy az egyben. Fájt nekem ez a kevés összeg is, de amikor a kocsi 40-50%-a meglepetés költség lesz, és még utána sem tuti hogy jó lesz, az nagyon nem racionális.
Ezek után én nagyon örülök, hogy megelégedtem az 1.9-el.
Zolibácsi2019-01-29 10:31:42 // 114353
Simán jogi útra terelnem sőt a sajtót, totalcar stb is bele vonnam ebbe. Tudom pénz meg idő. De hát ha nyíltan le vagy razva akkor nincs mese.
Balu19902019-01-29 10:26:05 // 114352
Sehogy se jó ez, még megpróbálok egy pár helyet felhívni, de már kezdem feladni a dolgot. Nincs további másfél millióm megcsináltatni vagy másik kocsit venni...
Azért még reménykedem, hátha megoldódik.
Azért még reménykedem, hátha megoldódik.
Zolibácsi2019-01-29 10:24:51 // 114351
Tegnap jó kedvem volt és kicsit be söröztem :) ezért tettem vissza 2.4 re. Szerencsére el mondhatom hogy az autó ára most nem változtatna az anyagi helyzetemen. Ha nem viszik el akkor tovább használom egy év múlva is tudom 1.8 ért árulni....
Zolibácsi2019-01-29 10:06:51 // 114350
3-4 hónapot kerestem aktívan hengerfejet külföldön is. Olaszországban is 0 sikerrel. 156-os lesz talán. Hálátlan egy helyzet. Én közben vettem egy kis autót amit mai napig használok. Annyiban van mindenestül mint egy hengerfejezes. Inkább vegyél, kérj kölcsön egy kis autót amivel helyet tudsz változtatni. Ezt pedig hagyd meg jogaszoknak. Közben pedig van időd rendes hf-t keresni.
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-29 10:03:12 // 114349
Én most jól fel tudom mérni a vásárlói oldal gondolkodását és lehetőségeit. Tesómék pont 2.4-et keresgélnek. Sokrétű a dolog, de szerintem hiába teszed ki 2.4-re :-)
Most jött el a 159-eknél, hogy lőtávolba került sokaknak kicsi hitellel, nem a tetejéből válogatva. Az autó vevőközönsége Te is látod, 2-t sem tud adni érte. És pláne nem tudod meggyőzni őket arról, hogy kifizessen annyit, amikor 1.3-1.7 között dugig a ha.hu ilyen autókkal. Tesóméknak mindent elmondtam a 2.4-ről, a lehetséges hibákat, költségeket, nehézségeket. Cserében első kézből tudják, hogy mit ad egy ilyen autó. Vezették, próbálták az enyémet. Sajnos. Az 5 henger hangját jobban hallják mint az enyémet, ami alapvetően rendben volna. De nem mérik fel, hogy egy rendberakott autó, mint a Tied, kisebb meglepetés költségeket tartogat. Túl nagy a bizalom még most is a kereskedők felé. Kb forintra vezettem le nekik (pedig nem értek hozzá, csak sejtem), hogy az a 2.4 ami 1.6M és frissen jött Olaszországból, az mennyibe kerülhetett ott. És biztos e, hogy akkor 130e van benne 13 évesen és tényleg olyan csodálatos állapotú.
Következő gondolat, vesznek akkor 1.2-ért és ráköltenek 600-at, rendberakják.
Újra forintra bonthattam le, hogy mi mennyibe kerül ha... nem éri meg. Egy jót kell venni, ilyen kategóriájú autónál el kell felejteni a "majd megjavítjuk" hozzáállást is.
Így persze hamar világos lesz, hogy sehogy nem jön ki annyiból egy ilyen autó, amennyit rá tudnak fordítani.
A Tiedre sem lesz hamar vevő 2 fölött, mert élből mondja rá bárki, hogy drága. Mert a többség egyszerűen nem tud ennyi pénzt ilyen autóra költeni.
gondold el azt, aki mögött nincs egy Alfás, csak vakon autót keres. Pont egy 1.7M-s szépre polírozott roncsot fog megvenni.
Egy olyan kínálatból, ahol 3-ért sem mernék autót venni, és én is azt érzem, hogy az újpesti nepper felhúzott árú alig km-res, szépre kipofozott autói közt az én polírozást már kérő, de ép, hibátlan valós futású autóm egy más kategória. Mégsem kapnék érte többet. Sőt inkább kevesebbet, mert nem vagyok rutinos róka :-)
A 2.4M-ről csak annyit, hogy az egyik szalonban annyiért számolták volna be az enyémet. Hát lóf...t. :-) Inkább belahajtom még azt a 100e-t amit olcsón ad, aztán leadom a bontóban.
Most jött el a 159-eknél, hogy lőtávolba került sokaknak kicsi hitellel, nem a tetejéből válogatva. Az autó vevőközönsége Te is látod, 2-t sem tud adni érte. És pláne nem tudod meggyőzni őket arról, hogy kifizessen annyit, amikor 1.3-1.7 között dugig a ha.hu ilyen autókkal. Tesóméknak mindent elmondtam a 2.4-ről, a lehetséges hibákat, költségeket, nehézségeket. Cserében első kézből tudják, hogy mit ad egy ilyen autó. Vezették, próbálták az enyémet. Sajnos. Az 5 henger hangját jobban hallják mint az enyémet, ami alapvetően rendben volna. De nem mérik fel, hogy egy rendberakott autó, mint a Tied, kisebb meglepetés költségeket tartogat. Túl nagy a bizalom még most is a kereskedők felé. Kb forintra vezettem le nekik (pedig nem értek hozzá, csak sejtem), hogy az a 2.4 ami 1.6M és frissen jött Olaszországból, az mennyibe kerülhetett ott. És biztos e, hogy akkor 130e van benne 13 évesen és tényleg olyan csodálatos állapotú.
Következő gondolat, vesznek akkor 1.2-ért és ráköltenek 600-at, rendberakják.
Újra forintra bonthattam le, hogy mi mennyibe kerül ha... nem éri meg. Egy jót kell venni, ilyen kategóriájú autónál el kell felejteni a "majd megjavítjuk" hozzáállást is.
Így persze hamar világos lesz, hogy sehogy nem jön ki annyiból egy ilyen autó, amennyit rá tudnak fordítani.
A Tiedre sem lesz hamar vevő 2 fölött, mert élből mondja rá bárki, hogy drága. Mert a többség egyszerűen nem tud ennyi pénzt ilyen autóra költeni.
gondold el azt, aki mögött nincs egy Alfás, csak vakon autót keres. Pont egy 1.7M-s szépre polírozott roncsot fog megvenni.
Egy olyan kínálatból, ahol 3-ért sem mernék autót venni, és én is azt érzem, hogy az újpesti nepper felhúzott árú alig km-res, szépre kipofozott autói közt az én polírozást már kérő, de ép, hibátlan valós futású autóm egy más kategória. Mégsem kapnék érte többet. Sőt inkább kevesebbet, mert nem vagyok rutinos róka :-)
A 2.4M-ről csak annyit, hogy az egyik szalonban annyiért számolták volna be az enyémet. Hát lóf...t. :-) Inkább belahajtom még azt a 100e-t amit olcsón ad, aztán leadom a bontóban.
Balu19902019-01-29 09:48:37 // 114348
Teljesen jogos amit írsz. Leírtam a teljes sztorit, elolvashatod, ez a szemét nem fog engedni, a jogi procedúra pedig legjobb esetben hónapok, de reálisan nézve inkább évek. Addig nincs kocsi, mert ehhez is hitel kellett, így eladni nem lehet nem is szivatnék meg vele senkit.
Most eddig az biztos, hallgatva rátok, hogy nem újítom fel ezt, elteszem elrepedve ahogy van és szerzek valahonnan egy 156,166, Croma vagy Thesis hengerfejet és azt rakom rá. Ezt a pénzt már akkor buktam amikor a nevemre került az autó, innen már nagyon nehéz lesz jól kijönni.
Remélhetőleg a héten lesz valami előrelépés.
Most eddig az biztos, hallgatva rátok, hogy nem újítom fel ezt, elteszem elrepedve ahogy van és szerzek valahonnan egy 156,166, Croma vagy Thesis hengerfejet és azt rakom rá. Ezt a pénzt már akkor buktam amikor a nevemre került az autó, innen már nagyon nehéz lesz jól kijönni.
Remélhetőleg a héten lesz valami előrelépés.
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-29 09:20:40 // 114347
Ezt így biztos nem csinálnám. Ez a párhuzamosan kapkodás nem vezet jóra. Neki kell menni a kereskedőnek jogi úton. Semmi mást nem csinálnék most. Ha kell jogász segítségével, mindent írásba foglalva. Vegye vissza az autót. Előbb finoman, aztán feljelentés, per. Ha közben az autót szétszeded, összerakod, nem marad bizonyítékod. Felújíttatod a hengerfejet, nem lesz mit megvizsgáljon a műszaki szakértő adott esetben.
Én most letenném azt az autót, és minden eddigiről alapos fotó és írásos dokumentációt készítenék, a szerelő véleményével (aláírás, pecsét, km állás, datum).
Ha kapkodsz, bukod az autó visszavásárlás lehetőségét is, és milliós tételt fogsz még pluszban bukni a szervizeken. Gondolod, hogy amit hengerfejesen hozol el, annak csak ennyi baja van? Szerintem nem..
Én most letenném azt az autót, és minden eddigiről alapos fotó és írásos dokumentációt készítenék, a szerelő véleményével (aláírás, pecsét, km állás, datum).
Ha kapkodsz, bukod az autó visszavásárlás lehetőségét is, és milliós tételt fogsz még pluszban bukni a szervizeken. Gondolod, hogy amit hengerfejesen hozol el, annak csak ennyi baja van? Szerintem nem..
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-29 09:12:44 // 114346
Winkler írásait nem olvasom, de most kivételt tettem. Ez most egész stílusos, bár a cinizmus sosem állt távol tőle. Ez most így ide passzol :-) A bmw mit ki nem hoz az emberekből :-)
Tocke2019-01-29 07:14:18 // 114345
Szia, a gyújtás mindig rajt maradt, azt vettem csak észre, hogy baromi nehezen mozdul a kormány:-)))
pettinke2019-01-28 23:29:55 // 114344
Valahol valami zárlatos, vagy testelési probléma van.
zoli9782019-01-28 23:02:04 // 114343
Üdv ma haza fele vettem észre ha világít a tompított, és a távolságim, amikor bekapcsoltam a ködlámpát levette teljesen minden világitást. Ez az állapot addig tart amíg nyomva van az első ködlámpa gombja. Persze ha a távolságim nem világít csak a tompitott ugyanez a helyzet nekem nem úgy rémlik mintha ez régen így lett volna. Van valakinek valami ötlete?
Ákos (dewvil)2019-01-28 21:22:21 // 114342
Köszi a válaszokat😊
Giuntini2019-01-28 20:33:47 // 114341
Alapvető probléma van! A türelmetlenség! Azt mondod, ha néhány napon belül nem lesz, akkor bevállalod a felújítást. Alapból 5 kiló, és nem lesz jó! Azt mondod, hogy beszerzel magadnak addig egy bontottat. Az újból 6 kiló. Azért 6 kiló, mert iszonyú keresett darab a hf, és egy jót nem fognak 2 kiló alatt odaadni neked. Nincs olyan szerelő, aki visszateszi a régi vezérlést. Ha már így jártál akkor várjál, mi is nézzük, és keresünk neked egy jó 166-os hf-et. Azért az mindent elmond hogy Csöri, DZ, és a többi szerelő már nem hajlandó felrakni javított hengerfejet.
Zolibácsi2019-01-28 20:13:49 // 114340
6838 a hirdetésem megtekintése :-)
Zolibácsi2019-01-28 20:06:24 // 114339
most hogy én már rá költöttem 2,5 milliót a 1,9 milliós kocsimra, biztos nem mennék bele egy ilyen játékba, nem csak az anyagi helyzeted, de az önbecsülésed és a magánéletedet is megviseli. Ez egy olyan szenvedély mint a drog, ha törik, ha szakad azt akarod hogy a tied legyen úgy ahogy te bele szerettél. Körülötted lévők meg hülyének néznek és a hátad mögött ki röhögnek, hogy el költesz egy valag lóvét egy eleve hibásan vásárolt autóra.
Persze van ám pozitív oldala, mire el költötted a szüleid pénzét is a kocsira a végére csak beteljesül a szerelem. De mindig ott fog lebegni a szemed előtt, hogy mennyire keserű ez a méz édes szerelem és mi fog beszarni legközelebb. Ez egy kategóriájában luxus autó és el is kéri tőled ezt a pénzt.
Ahogy Antonio Conte mondta, 100 euróval nem lehet egy 1000 eurós étteremben kajálni.
Persze van ám pozitív oldala, mire el költötted a szüleid pénzét is a kocsira a végére csak beteljesül a szerelem. De mindig ott fog lebegni a szemed előtt, hogy mennyire keserű ez a méz édes szerelem és mi fog beszarni legközelebb. Ez egy kategóriájában luxus autó és el is kéri tőled ezt a pénzt.
Ahogy Antonio Conte mondta, 100 euróval nem lehet egy 1000 eurós étteremben kajálni.
Balu19902019-01-28 19:24:42 // 114338
Várj segítek...nem éri meg. Ezért se tudom mi legyen, többen mondtátok, hogy a felújítást kerüljem el (ez végső megoldás), de ha nem találok pár napon belül használható hengerfejet akkor ez lesz megcsinálva és párhuzamosan keresem a cseredarabot és ha szükség lesz rá akkor csak felkell dobni a blokkra.
Vagy ha időközben sikerül jobb belátásra bírni a kereskedőt akkor megvetetem vele az újat, de erre kb. nulla az esély. :)
Vagy ha időközben sikerül jobb belátásra bírni a kereskedőt akkor megvetetem vele az újat, de erre kb. nulla az esély. :)
'''''2019-01-28 18:45:44 // 114337
Háát,egy 1.7M-es autóra 1millát rákölteni nem is tudom,hogy van-e értelme.Aztán még jöhet turbó,kettőstömegű,kormánymű,rugótörés...
Nagy szívás ez! :-(
Nagy szívás ez! :-(
Giuntini2019-01-28 18:45:38 // 114336
Nem tudsz beszélni az embrrekkel! Ha 1,7 millióért lehet venni, akkor 2,4-et nem adnak ki, akármilyen jó.
Zolibácsi2019-01-28 18:14:05 // 114335
Mindig az jár a fejemben, ha 1.7 millióért ilyen autót adnak és biztos nem te vagy egyedül aki ilyenbe bele szalad. Akkor én vagyok a hülye hogy ilyen olcsón adom.... Erősen gondolkozok hogy 2.4 re vissza teszem úgy is mindenki 300 ezret akar alkudni.
Balu19902019-01-28 18:00:49 // 114334
Így utólag inkább gyűjtögettem volna még egy kicsit és meg is vettem volna a tiédet. :D
Zolibácsi2019-01-28 17:57:52 // 114333
2 millióért adok egy komplett blokkot új hengerfejjel, új turbóval, kettőstomegut és Kevlar kuplungot. Ajándék egy komplett karosszéria, szép belterrel, 18s felnik új nyari gumival stb. :)
szelod92019-01-28 17:57:30 // 114332
Sziasztok. A vezető oldali első ülést hogyan lehet kiszerelni? Elektromos, TI ülés. Előtte le kéne venni az akksi sarukat? Nem szeretnék légzsákot durrantani :DD
Piritu - 1.000.0002019-01-28 17:38:46 // 114331
Indulj ki az ePER féle 3000 Eurós árból és nem érhet meglepetés :-(
Balu19902019-01-28 17:34:03 // 114330
Nem jött össze a Thesis hengerfej, folytatódik a keresés. Holnap kapok hivatalos árajánlatot új hengerfejre és ennek a beszerelésére, szerintem szívgörcsöt fogok kapni. :D
plejik2019-01-28 15:24:49 // 114329
Gyújtás rajta maradt vagy az is elszállt?
plejik2019-01-28 15:23:25 // 114328
Nálam teljesen változó, van , hogy csak alapjáraton kidobta, volt hogy menet közbe se váltás se kuplungé semmi, de volt olyan is. Nem nagyon lehetett mihez kötni. Ezért nem is nagyon tudtak mit mondani, mert ráadásul még hibakód sem volt semmi. Most már ugye ez is volt. De ha valakinek van gép , akkor nyugodtan vidd el kiolvastatni, sosem lehet tudni mibe futsz bele és persze más alkatrész kárára ne menjen. Pár ezer forintot megér szerintem. ;)
Giuntini2019-01-28 14:50:15 // 114327
Ne félj az amerikaiaknak kitalálják. Az X5-öt Amerikában gyártják, annak a célközönségnek.
Giuntini2019-01-28 14:39:49 // 114326
Meg Vályi tesztjét ugyanezzel au X5-el!
Shadin2019-01-28 14:15:42 // 114325
Ezt már nem lehetett nem kifigurázni.
Érdemes elolvasni az M850i-t is.
Érdemes elolvasni az M850i-t is.
Tocke2019-01-28 14:14:21 // 114324
Neked hogyan történt pontosan ez a menet közbeni leállás? Nekem, igaz nem túl gyakran, de kb évente egyszer leáll az autó de csak akkor, ha üresben gurulok. Utána pöccre indul. Az utolsó eset talán már egy éve is lehetett.
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-28 14:03:37 // 114323
Viszont legalább volt benne némi ötlet és humor. Mármint a videóban. :-)
plejik2019-01-28 13:37:52 // 114322
Sziasztok!
Téma volt nálam egy jó ideje, hogy nem tudták kideríteni mitől áll meg az autó menet közben. Idén sikerült a lakóhelyemen találni olyan szakit aki mindent ki tudott olvasni és tesztelni, hogy mi lehet a gond.
Nos: A megállás oka nyomás szabályozó szelep meghibásodása, ami teljesen rosszul működött. Sajnos ennek lett kihatása más alkatrészre is, így tönkrementek a porlasztó csúcsok is így az pedig felújításra szorul. (sajnos mindegyik... )
Ezt csak azért írom meg ide, hogy esetleg ha más is küzd ilyen leállással, akkor érdemes a nyomásszabályzó szelepet megnézetni. Nekem ugye a fordulatszám jeladót mondták az 2x lett is cserélve , de semmi. A hiba benne is volt az agyába, de az ugye a szabályzó miatt íródott be hibának.
Téma volt nálam egy jó ideje, hogy nem tudták kideríteni mitől áll meg az autó menet közben. Idén sikerült a lakóhelyemen találni olyan szakit aki mindent ki tudott olvasni és tesztelni, hogy mi lehet a gond.
Nos: A megállás oka nyomás szabályozó szelep meghibásodása, ami teljesen rosszul működött. Sajnos ennek lett kihatása más alkatrészre is, így tönkrementek a porlasztó csúcsok is így az pedig felújításra szorul. (sajnos mindegyik... )
Ezt csak azért írom meg ide, hogy esetleg ha más is küzd ilyen leállással, akkor érdemes a nyomásszabályzó szelepet megnézetni. Nekem ugye a fordulatszám jeladót mondták az 2x lett is cserélve , de semmi. A hiba benne is volt az agyába, de az ugye a szabályzó miatt íródott be hibának.
szelod92019-01-28 12:40:42 // 114321
Tuti, hogy magától neki ment volna a kapunak is a parkolás segítő. Az a baj, hogy ezeket nem a vezetni tudó emberek veszik többnyire, hanem azok, akinek szüksége van az "ott parkolok ahol akarok" gombra.
Shadin2019-01-28 12:37:47 // 114320
Szánalmas.
Mi a faszért nincs benne pl. pedikűrautomata, vagy fejtámlába épített fésű, esetleg cipőfűző bekötő készülék?
Mi a faszért nincs benne pl. pedikűrautomata, vagy fejtámlába épített fésű, esetleg cipőfűző bekötő készülék?
szelod92019-01-28 12:27:42 // 114319
Én a csomagtartós résznél besírtam. Leengedi magát, hogy ne kelljen magasra pakolni a cuccokat :D
Fordjee2019-01-28 11:39:55 // 114317
Szia!
D.Z. a Tuning and Services a Vágóhíd utcában? Lassan esedékes lesz olajcsere és hátsó fék is, most keresek egy szervizt, ami útba esik a munkába menet és hazafelé is.
D.Z. a Tuning and Services a Vágóhíd utcában? Lassan esedékes lesz olajcsere és hátsó fék is, most keresek egy szervizt, ami útba esik a munkába menet és hazafelé is.
Shadin2019-01-28 11:34:39 // 114316
alfa155gyuri2019-01-28 06:42:27 // 114315
Ber-Do bt XVIII-ker Andris.
esvé2019-01-27 22:48:43 // 114314
drukkolunk:)
a felújítást kerüld el, mert csak ideiglenes megoldás. Pár 10ezer km után újra elő fog jönni (lásd Giuntini-sztory), bár megértem ha anyagi okok miatt mégis emellett döntesz. Nekem egy 156 20V hengerfejet tettek fel Cz-ék, mondhatom, hogy bevált.
a felújítást kerüld el, mert csak ideiglenes megoldás. Pár 10ezer km után újra elő fog jönni (lásd Giuntini-sztory), bár megértem ha anyagi okok miatt mégis emellett döntesz. Nekem egy 156 20V hengerfejet tettek fel Cz-ék, mondhatom, hogy bevált.
Haddel2019-01-27 22:32:12 // 114313
Én is Csörihez járok Bpeströl,pedig két utcányira van tőlem a D.Z. ..
Tuningmant szokták még ajánlani a budai részen.
Tuningmant szokták még ajánlani a budai részen.
Ákos (dewvil)2019-01-27 22:14:08 // 114312
Szevasztok Srácok!
Sajnos eljött az idő amikor már sem helyem, sem kapacitásom nincs rá, hogy picit nagyobb lélegzetvételű dolgokat javítsak magam. Így szégyen szemre el fogom vinni szerelőhöz. Ez van.
A kérdés kihez. Pest vagy környéke előny. Többen dicsérték pl. Csőrit, de hátha akad közelebb...?
Igen tudom a kérdés jó mert mindenki másra esküszik.
Sajnos eljött az idő amikor már sem helyem, sem kapacitásom nincs rá, hogy picit nagyobb lélegzetvételű dolgokat javítsak magam. Így szégyen szemre el fogom vinni szerelőhöz. Ez van.
A kérdés kihez. Pest vagy környéke előny. Többen dicsérték pl. Csőrit, de hátha akad közelebb...?
Igen tudom a kérdés jó mert mindenki másra esküszik.
Balu19902019-01-27 21:34:56 // 114310
Nem akarom elkiabálni de úgy fest, hogy tudok szerezni egy totálkáros Thesisből hengerfejet. Holnap kiderül, szorítsatok :D
Vittorio1592019-01-27 21:23:06 // 114309
Croma 2.4 egy az egyben ugyanez a motor, viszont árban sztem nincs különbség
Haddel2019-01-27 19:03:28 // 114308
Balu19902019-01-27 11:47:33 // 114307
Ez a gyenge anyag egy érdekes téma, érdemes lenne megkérdezni egy hegesztőmérnököt erről mert én csak egy anyagmérnök vagyok. Nagyon nehezen hiszem el, hogy ezt a típusú hengerfejet nem tudják annyira feszültségteleníteni, hogy a felrakás után a hegesztés ne viselkedjen úgy mintha a hengerfej része lenne.
Tény, hogy léteznek nehezen hegeszthető alumínium ötvözetek, de kétlem, hogy az olaszok egy olyan motorkomponensnél aminél gyakori az ilyen típusú javítás ilyen ötvözetet használtak volna.
Az a másik kérdés a felrakás technológiája (ide kellene a hegesztőmérnök), a felmelegítés, a használt hegesztés (pálcatípus), a hegesztés időtartama és mélysége.
A 166 hengerfejnél szükséges valami plusz átalakítás? Mondjuk ezt se egyszerű bontottan találni.
Tény, hogy léteznek nehezen hegeszthető alumínium ötvözetek, de kétlem, hogy az olaszok egy olyan motorkomponensnél aminél gyakori az ilyen típusú javítás ilyen ötvözetet használtak volna.
Az a másik kérdés a felrakás technológiája (ide kellene a hegesztőmérnök), a felmelegítés, a használt hegesztés (pálcatípus), a hegesztés időtartama és mélysége.
A 166 hengerfejnél szükséges valami plusz átalakítás? Mondjuk ezt se egyszerű bontottan találni.