Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák
Kazes☻2019-06-17 19:08:21 // 1087
Kazes☻2019-06-17 15:35:42 // 1086
Ott a pont! Állandó vesszőparipám, mondhatni... vagy ahogy lentebb is volt már, az óriás hajók és amúgy a hajók káros anyag kibocsátásával.
Szinte nem is eszek marha húst! :)
Szinte nem is eszek marha húst! :)
Zsolt1552019-06-17 14:53:56 // 1085
Foglalkozik az EU parlamentje sok mindennel, csak azzal nem amivel kellene. Pl. a szarvasmarhák károsanyagkibocsátásával is.
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-17 10:47:43 // 1084
Egy, az előzőekhez illő mondat az előadásból: "Arról talán van némi ötletem, hogy ha értelmes gondolatok mentén döntenénk, akkor mit kellene dönteni.. de szinte biztos hogy nem így fog történni"
Kazes☻2019-06-16 21:38:57 // 1083
Épp időben... hány éve is használjuk már ezeket?!
Piritu - 1.000.0002019-06-16 21:30:59 // 1081
Nodex2019-06-16 21:30:01 // 1080
Ez igy van, eszszeruen kellene gondolkozni es nem demonizalni a dolgokat.
Nem is tudom mar hol, de olvastam, hogy most kezdtek foglalkozni a szallo por kapcsan, a fekek es a gumi altal okozott "szennyezessel".
Nem is tudom mar hol, de olvastam, hogy most kezdtek foglalkozni a szallo por kapcsan, a fekek es a gumi altal okozott "szennyezessel".
Erhard 242 (Pure Energy)2019-06-16 21:21:31 // 1079
Ez így van, mindig a kibaxott politika :(((
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-16 20:44:50 // 1078
Ha tudósok, mérnökök vezetnék az emberiséget, nem politikusok, már egy jobb világ lenne :-) Csak nem így van. Sosem volt így és nem is valószínű hogy lesz.
RomeoOne2019-06-16 20:21:20 // 1077
Hát igen, ott is nagy okosan kifelé vezetik az atomot, közben meg kezd szembejönni a valóság, amiről a mérnökök beszéltek és nem a fantáziavilág, amiről a sötétzöldek.
Zsolt1552019-06-16 19:49:56 // 1076
Elbukhat a svéd elektromos forradalom?
A számítások szerint 2.5 millió hibrid és elektromos autóra lenne szükségük, de már 70 ezer darab miatt az áramigény meghaladja a kapacitást. Tavaly még a megtermelt áram 10%-át exportálták, ma már hiány van. Pedig csak az autók 5%-a elektromos.
A teljes rendszer bővitése 10 évig is eltarthat.
A számítások szerint 2.5 millió hibrid és elektromos autóra lenne szükségük, de már 70 ezer darab miatt az áramigény meghaladja a kapacitást. Tavaly még a megtermelt áram 10%-át exportálták, ma már hiány van. Pedig csak az autók 5%-a elektromos.
A teljes rendszer bővitése 10 évig is eltarthat.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-06-16 19:12:43 // 1075
Németeknél emelkedett tavaly óta 16%-kal a dízel eladások... aki nagyon sokat megy nincs más alternatíva...
Nodex2019-06-16 18:14:21 // 1074
RomeoOne2019-06-16 12:03:39 // 1073
Egy kínai villanyautó amelyik jól néz ki :O Meglepő :D
BYD E-SEED GT
BYD E-SEED GT
Kazes☻2019-06-13 19:03:38 // 1072
Katasztrofális... :(
RomeoOne2019-06-13 18:56:56 // 1071
Mondjuk azért érdekes, hogy csak a kén-oxidokról beszélnek a cikkben, szén-dioxid meg nitrogén-oxidok nincsenek említve.
szelod92019-06-13 18:55:31 // 1070
Ez szintén volt téma Hanulával. Azt hozzá kell tenni, hogy ezek a hajó motorok üzemelnek a legjobb hatásfokkal az összes belsőégésű motor közül. Ami érdekes, hogy a tengeren semmiféle károsanyag kibocsátási norma nincsen, mert ott "kit zavar". Többek között erre is mondta, hogy amíg csak lokális megoldásokon gondolkodunk, addig soha nem lesz semmilyen javulás...
Kazes☻2019-06-13 16:24:40 // 1069
Néhány luxushajó szennyezőbb, mint Európa összes autója
Hoppá...! :-o
Hoppá...! :-o
Zsolt1552019-06-09 08:33:43 // 1068
Nagyon jól elmondta. Nem tartom szerencsésnek, hogy értelmes, tanult emberek véleményét nem lehet a médiában hallani.
szelod92019-05-30 18:10:15 // 1067
A héten volt órám az egyetemen dr. Hanula Barnával. Szóba került természetesen az elektromos/hibrid autó dolog is. Ő azt mondta, hogy még sok ideig fognak a belső égésű motorok menni a piacon, ugyanis jelenleg egy elektromos autó előállítása és használata 200 000km-re vetítve még mindig sokkal leterhelőbb a környezet számára, mint egy korszerű dízel vagy benzin. Erről mutatott ábrákat, de nem adhatjuk ki sajnos. Lényeg, hogy az elektromos autó csak is magas futásteljesítmény mellett (300+ ezer km felett) válik kicsit gazdaságosabbá és környezetbarátabbá. Az emberek (vagyis a piac) akarata pedig teljesen hülyeség, elektromos autóval nagy távolságokat menni... Erre ott a dízel. Elektromos autó csak és kizárolag városi használatban lenne ideális. "... de hát az emberek mindig azt akarják, amit nem kaphatnak meg." Az ő személyes véleménye alapján a két hajtásnak közösen, egymást segítve van jövője. Az elektromos autókkal pedig a súly a legnagyobb probléma. Ideális világban egy ~1 tonna körüli, 350-450 km-re képes, 5 személyes autót kellene építeni. Amíg erre nincs meg a lehetőség, például az akkuk vagy a költségvetési gátak miatt, addig nem nagyon lesz ebben előre lépés. Nem nagyon akarom túlragozni. Sok mindenről volt még szó ebben a témában, de röviden ennyi a lényeg.
Jimmi T.2019-05-30 16:11:28 // 1066
Ahogy a benzinnek olajnak is megvan az előállítási ,szállítási költsége úgy az áramnak is.
Nem is értem hogy egy felnőtt ésszel gondolkodó hogy várhatta el hogy a töltés ingyen lesz.
Kivéve persze a villámcsapás általit mert az , na az jogosan ingyenes.
Nem is értem hogy egy felnőtt ésszel gondolkodó hogy várhatta el hogy a töltés ingyen lesz.
Kivéve persze a villámcsapás általit mert az , na az jogosan ingyenes.
Kazes☻2019-05-29 20:46:16 // 1065
De hát mi ezt eddig is tudtuk! :D
RomeoOne2019-05-29 20:14:57 // 1064
A Tesla 80%-ra korlátozza egyes töltőállomásait
Lassan elérik majd (még ha egyelőre nem is Mo.-on) a villanyosok is azt a részarányt, hogy már nem elhet utánauk dobálni minden kedvezményt, hanem racionalizálni kell. Hagy nőjjön még a részarány és akkor egyre jobban látszanak majd a határaik és végre nem fog mindenki hülyeségeket beszélni, hogy a villanyautó a megváltás.
Lassan elérik majd (még ha egyelőre nem is Mo.-on) a villanyosok is azt a részarányt, hogy már nem elhet utánauk dobálni minden kedvezményt, hanem racionalizálni kell. Hagy nőjjön még a részarány és akkor egyre jobban látszanak majd a határaik és végre nem fog mindenki hülyeségeket beszélni, hogy a villanyautó a megváltás.
Kazes☻2019-05-29 20:05:17 // 1063
Kazes☻2019-05-23 11:08:51 // 1062
Látod, hogy tágítom... :P olvasás nélkül nem szoktam hozni semmit! :)
RomeoOne2019-05-23 10:54:38 // 1061
Tágítsd a látóköröd ;)
Kazes☻2019-05-23 10:53:09 // 1060
Akkor csak nekem volt (részben) új, mert nemigen szoktam a Porschékat olvasgatni... 🤨
Béci Ɨ|ѯ2019-05-23 10:46:34 // 1059
Mondjuk ezt eddig is tudtuk. Én már régóta felháborítónak tartom, hogy a Porche Cayenne és Panamera zöld rendszámot kaphat...
Kazes☻2019-05-23 09:31:36 // 1058
Zsolt1552019-05-17 09:21:13 // 1057
Lesz az még nagyobb is, mert az energiát valahogy elő kell állítani. Az emberiség létszáma ráadásul exponenciálisan növekszik.
Pl. 200 000 év kellett, hogy kb.1 milliárd ember legyen a földön. Viszont az elmúlt 200 év alatt ebből napjainkra 7.6 milliárd lett. Értelemszerűen az energiaszükséglet is ennek megfelelően növekszik.
Pl. 200 000 év kellett, hogy kb.1 milliárd ember legyen a földön. Viszont az elmúlt 200 év alatt ebből napjainkra 7.6 milliárd lett. Értelemszerűen az energiaszükséglet is ennek megfelelően növekszik.
Kazes☻2019-05-16 14:38:56 // 1056
Zsolt1552019-05-11 09:31:50 // 1054
Én inkább azt mondanám, hogy a jelenleg ismert technológiák közül az atomenergia az amelyik az igényeket a legjobban ki tudja elégíteni.
RomeoOne2019-05-06 17:36:37 // 1053
Mondjuk nem ez volt az igazi szűk keresztmetszet eddig sem :D
Kazes☻2019-05-06 16:34:13 // 1052
Erhard 242 (Pure Energy)2019-05-06 09:02:29 // 1051
ez vissza :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2019-05-06 09:01:34 // 1050
gazdaság=gazdagság
Erhard 242 (Pure Energy)2019-05-06 09:01:12 // 1049
a politika maga a gazdaság azaz a gazdagság ami elég nagy gazság, az meg mindenhol kinő ezért gaz az :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2019-04-24 14:40:13 // 1047
A politika csak színjáték egy gazdasági rendszer mögött. Ettől függetlenül én az emberiséget úgy együtt többe nézem annál, hogy ilyen negatív legyek.:-)
Az emberi természet is a természet része, és ugye a lebetonozott mezőn is előbb csak pár fűszál jön ki a repedéseken. Aztán pár év...
Lehet keseregni, és lehet nem másokkal foglalkozni, hanem hozzátenni a magunk részét hogy jobb legyen. Szerintem ennyi :-)
Az emberi természet is a természet része, és ugye a lebetonozott mezőn is előbb csak pár fűszál jön ki a repedéseken. Aztán pár év...
Lehet keseregni, és lehet nem másokkal foglalkozni, hanem hozzátenni a magunk részét hogy jobb legyen. Szerintem ennyi :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2019-04-24 13:10:16 // 1046
az a baj, hogy minden politika, az ideológiát meg majd lenyomják az ember torkán éppen mi miért jó... lásd ződautó, ződáram, ződfesték :DDD
Kócosw2019-04-24 13:03:25 // 1045
korrupcio mindenhol van ahol politikusok vannak ,azok meg mindenhol vannak ,csak epp mindenki ott latja ahol el :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-04-24 12:58:08 // 1044
Itthonról direkt nem írtam, mert csak politizálás van belőle, sajnos mi még itt járunk. Korrupció van, volt, lesz mindenhol, ettől még egy-egy lépés lehet megalapozott, hosszú távon értelmes döntés avagy nem.
Kócosw2019-04-24 12:53:49 // 1043
a nemet zöldek a legjobb pelda a komplett agymentes életre.Par eve ( Fukusima ota) megy az " Atomausstieg " az ö kezdemenyezesükre, es kapcsoljak le az atomerömüveket sorra.
Komplett települeseket (köztük azt a Kart palyat ahol Schumaher vezetni tanult) tesznek a földdel egyenlöve, inklusive többszaz eves templomok,es nyiltszini banyakban termelik ki a barna szenet amivel az erömüveket fütik. Ez ugyen nagyon Zöd....Ilyen helyekre nem vonultak ,ki,de mikor elertek egy erdöt a nagyokos zöld brigad kiment kivagott par fát hogy kajibat epitsen belöle es abban ovja meg az erdöt a kiirtastol.Ezek utan az ujabb hangok szerint mar azon agyalnak hogy megis csak jobb az atomerömü...
Komplett települeseket (köztük azt a Kart palyat ahol Schumaher vezetni tanult) tesznek a földdel egyenlöve, inklusive többszaz eves templomok,es nyiltszini banyakban termelik ki a barna szenet amivel az erömüveket fütik. Ez ugyen nagyon Zöd....Ilyen helyekre nem vonultak ,ki,de mikor elertek egy erdöt a nagyokos zöld brigad kiment kivagott par fát hogy kajibat epitsen belöle es abban ovja meg az erdöt a kiirtastol.Ezek utan az ujabb hangok szerint mar azon agyalnak hogy megis csak jobb az atomerömü...
Erhard 242 (Pure Energy)2019-04-24 12:37:37 // 1042
itthon nem az a lényeg, hogy valami tiszta vagy nem ha nem hogy hány milliárdot lehet zsebre rakni a kivitelezésnél de nagyjából ez egész világon erről szól a többi meg csak domestos habbal ...
WarbiRunner (Gyuri)2019-04-24 12:21:09 // 1041
Tényleg nagyon jó, csak egyetérteni tudok vele :-)
Szakmámból adódóan nagyjából tudom mi zajlik egy atomerőműben, és véletlenül a napi munkám a napelemekhez köt. Az energiasűrűség fontos kulcsszó. :-) Hogy mennyire tiszta a napelem, azt hagyjuk. Én az atomerőműre szavazok, pláne látva a villanyosodási őrületet. Ha valóban a környezet terhelésének csökkentése a cél a járművek villanyosításával, annak csak atomerőművek építésével együtt van bármi értelme.
Kína épp ezt teszi,, kb 60 erőmű van építés alatt, és kb. még ugyanennyit elkezdenek 2020-ig. Igen, biztosan van veszélye, fognak sokan tiltakozni ellene és félni tőle.
Ugyanakkor Kína épp tavaly vont vissza napelemekre egy csomó állami megrendelést és
csökkentette le a támogatását az iparágnak. Csak nekem cseng egybe a cikkel?
Ott ugye hiába láncolják magukat a zöldek bárhova, max átmegy rajtuk az exkavátor :-)
És lehet hogy megint ők jönnek ki jól az egészből? Pár év és exportálni fogják az erőműveket a környékre. És mindenhova. Mire a sok okos politikus felébred, hogy jé, tényleg atommal elég energiát lehet termelni null emisszióval :-)
Szakmámból adódóan nagyjából tudom mi zajlik egy atomerőműben, és véletlenül a napi munkám a napelemekhez köt. Az energiasűrűség fontos kulcsszó. :-) Hogy mennyire tiszta a napelem, azt hagyjuk. Én az atomerőműre szavazok, pláne látva a villanyosodási őrületet. Ha valóban a környezet terhelésének csökkentése a cél a járművek villanyosításával, annak csak atomerőművek építésével együtt van bármi értelme.
Kína épp ezt teszi,, kb 60 erőmű van építés alatt, és kb. még ugyanennyit elkezdenek 2020-ig. Igen, biztosan van veszélye, fognak sokan tiltakozni ellene és félni tőle.
Ugyanakkor Kína épp tavaly vont vissza napelemekre egy csomó állami megrendelést és
csökkentette le a támogatását az iparágnak. Csak nekem cseng egybe a cikkel?
Ott ugye hiába láncolják magukat a zöldek bárhova, max átmegy rajtuk az exkavátor :-)
És lehet hogy megint ők jönnek ki jól az egészből? Pár év és exportálni fogják az erőműveket a környékre. És mindenhova. Mire a sok okos politikus felébred, hogy jé, tényleg atommal elég energiát lehet termelni null emisszióval :-)
RomeoOne2019-04-23 22:23:13 // 1040
Why Renewables Can’t Save the Planet
Nagyon jó cikk, egy kicsit hosszú (10 perc), de érdemes elolvasni, ha megy az angol
Nagyon jó cikk, egy kicsit hosszú (10 perc), de érdemes elolvasni, ha megy az angol
frusciante2019-04-21 21:16:55 // 1039
Szerintem az ember ökológiai lábnyomának a csökkentését nem az e autók fogják jelenteni... Nem kéne azt gondolni, hogy csak azzal, H e autóval járok tettem ezért a bolygoert... 😄 Mikor az emberek 99%a ivóvízzel húzza le a belsárját sőt a kutyája végtermékét is dupla nejlonszatyorba teszi közben azzal veri a mellét, H de hát én nem szennyezem a levegőt miközben arrébb megyek... Lehet , H a későbbi jövben csak e autók lesznek (nem vitatom, H jobb lehet e vassal arrébb menni amit otthoni napenergiaval tankolok, mint 530dvel piritani..)de többszáz sokkal egetobb kérdést előbb kéne megoldani mint ezt... És nem vagyok Greenpeacees csak ironikusnak érzem, H a csapból is az e autók folynak. Mindenki ezen van fent H jó e vagy nem, közben sokkal egyszerűbb és olcsóbban megoldható globálisabb problémákat még szó szerint lesz@runk... E autó... Azért fontos ez ennyire mert végre tenni akar az emberiség vmit azé a golyójé' amit évszázadok óta kizsigerel, vagy azért folyik ez a csapból mert vkik ebből akarnak megjobban meggazdagodni....
RomeoOne2019-04-21 18:39:12 // 1038