Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák

GEORGE2005-07-10 22:03:01 // 106
Tuti, hogy 2 lónál többet vesztesz vele!! Kb a 2/3-a marad meg a szivócső eredeti átmérőjéből mert egyrészt be is kell folytani másrészt abban van kialakítva a gázbeömlés hasonlóan mint egy gázégőfej csak ennek belül vannak a kiömlési furatai Ne hogy azt gondold, hogy le akarlak beszélni róla ám!!!!!! Csak a tapasztalatomat és véleményem irtam le! Több ismerösem vett ,illetve alakítatott át gázosra autót. Eddig a többség aztmondta, hogy a következőt nem csináltatja meg.
perdix1552005-07-10 21:59:35 // 105
Hy Bg! Na látod milyen rémiszgetés megy itt? Minden körműkkel ilyesztgetnek, hogy ez a baj, az a baj. Beraktam a chipet, az a baj, ha berakom a gázt az a baj, szívócsőszűkítés az a baj, de lovat veszítek az a baj........Kicsit gonolkodunk, és újabb infokat szerzek be. Az az érzésem, hogy akiknek szakszerűtlenül szerelték be, azok sírnak.... de nem tudom, majd meglátjuk. Bg: Még nem lett lemérve, de megvan a 140 ló. Küldök mélbe egy chipes videjót a 155-ről.....
GEORGE2005-07-10 21:57:40 // 104
Igen figi 75 a háttér, jól éreztél rá!! A szervízbe nem lehet beállni a gázos kocsikkal, csak az arra engedélyel bíró szervizekbe!!!! egy csomó mindent ki kell illetve át kell alakítani ahoz, hogy a gázos üzemű autókat is fogadhassák! nekem se fogadták a Boldizsárnál az autót!!!! Mondtam a hibajelenségeket és rögtön kérdezte is a szererlő gáz van-e????mert ha kidobtam jöjjek vissza és rendbe teszik!! A parkolóházakba se engedik be a gázos autókat! Ezek apró bosszuságok amikre most legyintünk.....
perdix1552005-07-10 21:54:43 // 103
És ez a szűkítgetés, ahogy írod, mennyi Le-t vesz el? 1-2-öt? Vagy többet? Mer az nem oké....ha többet.
Bg.2005-07-10 21:53:45 // 102
Jöttem hozzászólni: - nincs különösebb kockázat, elvileg benzinben megmaradnak a lovaid. Pár "nyűgöt" be kell vállalni, nem is olcsó az átalakítás. Akiket ismertem, és használták nem volt gondjuk vele. ui.: Én nem tenném, de ez nem az auó márkája miatt van, csak a "nyűgöket" nem vállalom be. A 141 lóról még mesélhetnél -ez fékpadon lett
GEORGE2005-07-10 21:49:38 // 101
1.: Nem engeded???? akkor szerinted hol vezetik be a gázt a szivócsöbe???????? A szükitő egyben a gáznak a szivócsöbe való bevezetése is!!!!!!!egy ugynevezett gyürű amiben belül körkörösen folyik be a gáz!!!! 2.: Nem értelek! Ha egyszer csináltattál chippet, akkor minek is a gáz bele??????? Elöször felemeled a teljesítményt utána gázzal meg letöröd???? Hiába kapcsolsz majd át gázról benzinre sose lesz már olyan mint elötte!!!!! Ez pedig tény! vagy elhiszed vagy majd megtapasztalod saját gépeden, én szóltam...:-) 3.: A gáz üzemhez jóval kevesebb levegő kell!!!!! hidd el nem fogják megkérdezni töled, hogy beszükithetik-e ha egyszer ugy kell csinálni!!!!
perdix1552005-07-10 21:42:13 // 100
Amig jó volt a benzinszivatyú és átkapcsoltam gázról benzinre, sosem ment úgy benzinnel mint elötte, mert ugye a gázüzemhez leszűkitik majd a felére a szívócső átméröjét!!!!! George: Hogy mitsináltak neked? Én meg nem engedem hogy a szívócsövet szűkítsék???? Akkor minek tettem bele a chippet??? Hogy elhagyjam a lovaimat???? Szóval azt nem engedjük.....
Tom122005-07-10 21:42:03 // 99
Csak jót akarunk.:) Na, jó akkor Te leszel a kísérleti példány...:))) Vagy "úttörő", ahogy tetszik.:)
kando.2005-07-10 21:36:14 // 98
Az biztos, hogy a gyújtás-vezérlésre és a gyertyákra oda kell figyelni... Nekem idén januárban ,,felrobbant'' 3 gázmotorom is, vagyis a légszűrőt használták kipufogónak... Iszonyat egy hangjuk volt... Még a katalizátort is kilőtték a kipuf csövükből, a légszűrőből meg jött a szösz, mint a pernye. Az osztrákok meg nem győztek kapkodni, meg szoftvert vissza-frissíteni a gyújtásvezérlőben... ;-))
perdix1552005-07-10 21:34:46 // 97
Ma 1 CD író 5 ezer forint. Szóval nem gáz, akarom mondani gáz van, mindenáron rémiszgetni akartok, rossz kutyák!!!! Nem akarjátok, hogy Perdix báci jól járjon mi??? Rossz kutyák vagytok, az biztos.
Gábor(figi75)2005-07-10 21:34:41 // 96
Azmég okés,hogy a szekér olcsóbb lessz,de a háttér?????? Töltő állomások telepítése,szervizelés,alkatrész ellátás,és mire minden adott lesz,akkora drága lessz a hidrogén is!!!! majd meglátod..... Honatyáink tesznek róla,hogy tenejárj jól......nekedmeg marad a környezet védelem,ha eztvesszük alapul már ezis valami..........
Tom122005-07-10 21:25:53 // 95
Most még sokba, mert kevés van, de ha azt vesszük, hogy pl. egy CD-író 5 éve még 300e - be került és most mennyi, akkor pár év és annyi, vagy kevesebb lesz, mint a mostaniak...
Gábor(figi75)2005-07-10 21:21:14 // 94
Azt tudtad,hogy teljesen tiszta vitet pufog ki? szinte azonnal meglehet inni..... Csak ezzel meg az a baj,piszok sokba kerül az előállitása! mármint a kocsinak.
ystuc2005-07-10 21:20:57 // 93
Vagyis borzalmas!!! Ezek után gondolja meg mindenki, hogy akar-e gázt! Én biztosan nem!!!!!
GEORGE2005-07-10 21:20:20 // 92
Figyú predix155! Nekem a Tipo 16v gázos volt, 2 évet autóztam vele és hiába gazdaságosabb, mégegyszer nem tenném bele!!!!!!! Sok gond volt vele, annak ellenére, hogy az a beszerelő mühely többéve építette át az autókat! Kétszer robantotta darabokra a légszürőházat, és 1 komplett légszürőház akkor 15'000Ft volt! A végére meggajdult a motorvezérlő egység is!! ami 300'000Ft kostált akkor!!!!!!! Az a baj, hogy a számítógép folyamatosan hibát észlel!! mert ugye van fordulat, van gyújtás, üzemmeleg motor stb, stb, de állnak, azaz zárva vannak a befecskendezők!!!! Nekem az üza.szivatyúm is leégett mert kifogyott a benzin és a szerencsétlen szivatyút nem blokkolták a befecskendezökkel együtt, az meg csinálta volna a nyomást, de volt miből és ezálltal kenése, hütése sem így leégett!!!! ennek az árát már megsem kérdeztem úgy adtam el, hogy mondtam nem jó a benzinszivattyú! Amig jó volt a benzinszivatyú és átkapcsoltam gázról benzinre, sosem ment úgy benzinnel mint elötte, mert ugye a gázüzemhez leszűkitik majd a felére a szívócső átméröjét!!!!! Egyszóval nem igazán jók az utólagosan beszerelt gáz szettek!!! Aláirom, hogy olcsobb az üzemeltetés gázzal mint benzinnel, de ez csak az adott utra érvényes mert 1-2 pukkanásból adodó dolgok pótlása is lové, és ha a te vezérlő egységed is megadja magát, akkor meg uszott is minden megtakarítás!!! Szóval nem akarom én osztani az észt, de én soha többet nem rakok gázt az autóba mert nincsenek meg a beszereröknél a megfelelő műszaki háttér!!!!! Betudják rakni a tartályt meg a csöveket, de a motorvezérlőt nem tudják megóvni, illetve nem raknak be elé egy olyan egységet, ami a gázüzemből fakadó üzemelési hibajeleket kiszűrné a vezérlőtől........... Tudom a "Jóska" és a "Pista" gázos autója hibátlanul müködik, és ellent mondanak az én üzemeltetési tapasztalataimnak, de ök "ketten" hidd el kivételek! Nagyon gondold meg a dolgot mégegyszer!! Üdv.:GEORGE u.i.: amúgy egy Off-os verdába elmegy a gázüzem, de egy Alfába szerintem kicsit "gázos" mert Alfa birtoklása feltételezi, hogy a fentartásával sincs gondja a gazdályának. Amit irtam személyes véleményem, illetve tapasztalatom!!!!!! Senkit nem volt szándékomba lenézni, vagy megbántani!! Üdv: :GEORGE
kando.2005-07-10 21:19:27 // 91
Hát vmennyire érezni, az biztos.. Más, mint a ,,dízelfüst'', az biztos... Én sem szeretem már, de hát én meg ilyen helyen dolgozom...
Gábor(figi75)2005-07-10 21:17:25 // 90
Tényleg lehet érezni! savanykás gáz szagot.....olyan mikor tökéletlenül ég el a gáz! Gondolj arra mikor meg gyújtod a rezsót,és hirtelen belobban!!! na pont olyan........
Tom122005-07-10 21:15:40 // 89
Azért van különbség "szagban" is. Ahogy mennek ki az autók egy benzinkúttól, ahol van ez is , az is, érezni, hogy melyik benzin, melyik gáz...
Tom122005-07-10 21:12:47 // 88
Vétel:)
ystuc2005-07-10 21:12:05 // 87
Azt nem tudom, hogy a kocsiban lehet-e érezni, mert nem ültem még, és soha nem is szeretnék gázos kocsiban ülni. De ha elöttem megy egy gázos, akkor én már megyek is el mögüle! Vissza 2, padlógáz, és már ott sem vagyok! Egyszerűen felfordul a gyomrom tőle.
Tom122005-07-10 21:11:17 // 86
Én már csak hidrogénre váltok. Épp ma olvastam egy cikket, hogy ebben a technológiában Izland áll az első helyen, ahol már régen /kb. 3 éve - meg más országokban is/ járnak az ilyen buszok és a Shell ott kezdi átalakítani a benzin, meg nafta töltőállványait hidrogénre. Milyen szép is lesz. Se korom, se légszennyezés, se háborúk...:) Egyébként ott /Izland/ úgy tervezik, hogy 10 éven belül teljesen "megtisztítják" az országot a "kőolajtól". Talán még ez a legjárhatóbb út. Az elektromos autók, a hybridek, napelemesek szerintem úgy is csak zsákutca - szerintem...:) Állítólag több autógyárnak van már évek óta működő hidrogén meghajtású autója, csak idő kérdése, mikor "vetik be" őket...
perdix1552005-07-10 21:07:17 // 85
Milyen szag? Na ne hogy lehet érezni? Ezt eddig senki nem mondta?
ystuc2005-07-10 21:05:26 // 84
Ezen kívűl mélygarázsokba, parkolóházakba nem mehetsz be. Sok szervíz, zöldkártyás hely sem engedi, hogy gázos autóval beállj a műhelybe. És az a szag... Valami borzalom!!!! Ha már spórolni akar valaki, akkor szerintem is inkább diesel, mint gáz.
Gábor(figi75)2005-07-10 20:59:35 // 83
Autó gáz alfában! PFUJJJ.......hiába a jó olaj, hamar szétkopik a vas! szelepek kampec......nyöszörgés,vánszorgás,LE hiány! nemkell ez nektek! Akkor már inkább egy jó dízel !!!!!! A befektetett költség nagysokára térül vissza.....és akkor KPM vizsga,magasabb szervizelési költségek stb.....és HIPP HOPP az alfád már nemis gyári!
perdix1552005-07-10 20:56:06 // 82
Nem naon, de azért, hogy szorakozzunk: Amíg Wadarr Cartárs nem rakja be az utca áldozatosba, mélem küldök 1 chippes gyorsulást, egész jó lett.
ystuc2005-07-10 20:53:38 // 81
Autógááááz? Most látom ezt a topicot... Na nem, olyat sosem raknék a kocsimba!
Tom122005-07-10 20:48:45 // 80
Téged már úgysem lehet lebeszélni...:)) ...vagy igen?
perdix1552005-07-10 20:43:48 // 79
155 1.8 8v-be gyári gyertya 8 db=12.600 Ft, és 40000 km-ig bírja, de én 20ezer után kikapom, az olajat ami Selenia, és nem 1 alapolaj azt meg 10ezrenként. Ez nem sok +kiadás... De kiszámoltam : 41000Ft havi megtakarítás az már lényeges.
kando.2005-07-10 18:51:57 // 78
Így már azért jobban hangzik.. Mivel gyertyát úgyis kell venni, amit megspórolsz a gázzal, több marad alkatrészre, egyébre :-))
Tom122005-07-10 18:44:56 // 77
100e km-t kéne kibírniuk, de simán bírnak többet is...
kando.2005-07-10 18:42:28 // 76
huh, azért nem gyenge.. még jó, hogy nekem nem kell ;-)) akkor tényleg úgy kell a motort beállítani, hogy sokáig bírja, mert azért gyertyát is egyszerre érdemes cserélni, nem egyenként, össze-vissza
Tom122005-07-10 18:40:01 // 75
Állítólag /TS=8 gyertya/ 74400,-. Szervizben mondták.
kando.2005-07-10 18:19:24 // 74
Ha megoldható lenne a hengerenkénti füstgázhőmérséklet-mérése, akkor ahol elkezd csökkeni a hőm., lehet következtetni, hogy az a henger nem dolgozik, gyertyacsere (ritkábban az, hogy kevés gázt kap) Vagy ha ez nehezen oldható meg :-) akkor mérni kéne a gyertyák gyújtófeszültségét, normál esetben pl. 20 kV, s ha ez elkezd fölfelé kúszni (30 kV) akkor a gyertya elektróda kopott --> gy.csere.
kando.2005-07-10 18:13:05 // 73
Jah, ebbe vmi 100 euró a gyertya darabja, oszt kell bele 16 :-) Spec motor, persze, bár nálunk mindig a full teljesítményen mennek, ami 2180 kW (kb 3000 LE). Azért mondom, ha autóba van gáz, azért az autó gyertyák (amik benzinre vannak kitalálva), csak tovább bírják 10e km-nél ?? Egyáltalán mennyi egy gyertyakészlet Alfába ?
bb182005-07-10 18:10:23 // 72
persze persze csak azok sem mennek mindig a max terhelésen és azok teljesen spec motorok, egyedi beállitásokkal és lehetöleg ideális modon járatják. ha abba teszel pl 100-ezerért egy gyertyát akkor is megéri mert nem kell leállni. autoban azért teljesen más.
kando.2005-07-10 18:02:06 // 71
Persze, persze :-)) Csak szerintem ez a nagymotor a végsebességnek megfeleő terhelésen megy (mintha padlógázzal mennél, amíg tart a tank...) s így is bírják, 10 évet adnak rá, a nagygenerálig. Szóval a 10e km-enkénti autó gy.csere sűrűnek tűnik, szerintem ha jó a gyertya, tovább is kell bírja.
bb182005-07-10 17:52:39 // 70
te is tudod hogy azért ez nem ugyanaz. :-))
bb182005-07-10 17:52:03 // 69
erösen tipusfüggő a dolg. én a legolcsobb de minöségi gyertyákkal szoktam járni ( ngk ) azok is birták volna tovább csak néha kezdett kihagyni valamelyik henger. inkább cseréltem.
bb182005-07-10 17:50:09 // 68
miért lenne sürübb vagy drágább az olajcsere, olyan olajat kell bele tenni ami gázra is jo de ez nem jelenti hogy az drágább. amivel én járok az benzin, diesel és gázosba is jo. ( walvoline durablend 10-40 ). a jobb olajok álltalában tudják a gázt is. igaz van kimondottan gázra is olaj, de az sem drágább mint a normál minöség. az otthoni gázátfejtést én sem javaslom. van haver aki nem tud levetközni emberek elött mert annyi ideje volt csak hogy hátraforduljon amikor beindult a palack. szerencsére még él. én évi 80-100 ezret megyek. ha lehetne azonnal betenném a gázt. csakhát dieselbe itthon még nem megy. gondolom senki sem balek, hogy ne számolja ki mikorra térül meg a project.
bb182005-07-10 17:44:09 // 67
olvass egy kicsit utána a dolognak! a gáz biztonságosabb mint a benzin ez nemzetközi tapasztalat. pl: ha sérül a tartály akkor olyan erövel trud kijönni a gáz ami az embert még nem bántja de a lángot elfujja és nem gyyullad be. láttam a hm-nél bemutato filmet egy olasz gázos buszról, összetörték rálöttek, még kézigránátot is dobtak rá mire nagy kegyesen begyulladt.
bb182005-07-10 17:40:17 // 66
nekem momentán nincs, de az ismerettségben több is. főleg böszmetegek 4-5ezer ccm-el.
Tom122005-07-10 16:57:51 // 65
Erre már én is gondoltam, csak nem számoltam utána...
kando.2005-07-10 16:17:40 // 64
Ipari méretekben okés (erőmű, aggregát stb.) De talán autóban kicsit gáz a gáz.. :-)
Viktor852005-07-10 15:42:44 // 63
Hát én is rosszul vok a gázolaj-szagtól, de inkább dízel, mint gáz:) Egyébként is az Alfa gyárt fasza dízel motrot, gázzal + nem véletlenül nem foglalkoznak:)
kando.2005-07-10 14:01:44 // 62
Ez elég sűrűnek hangzik... Tekintve, hogy az én gázmotorjaimba 1000 óránként kell(ene) gyertyát cserélni, amelyek meg álladó 1500-öt forognak, éjjel-nappal. Ez így kb 42 nap... :-)
Stee1462005-07-10 13:40:07 // 61
10e kilométerenként gyertyacsere? Ezek szerint a 100e km-es méregdrága TS gyertyát is 10e ként cserélni kellene?
Saughassy2005-07-10 13:10:49 // 59
Mar most forgok a leendo siromban hogy ilyet mondok, de bizony en is inkabb a dieselre szavaznek. :)
joe752005-07-10 12:43:05 // 58
A Tisztább üzem igaz, az hogy a költségeid milyenek lesznek, azért arra ne vegyél mérget hogy hú de hamar megtérül. Vegyed csak alapul a bekerülési költséget, a sűrübb és főleg drágább olajcsere periódust, mert gondolom azt tudod hogy egész más minőségű olajat kell használni ha azt akarod hogy a motorod ne menjen tönkre nagyon hamar. Arról nem is beszélve hogy minden beépített plusz kütyű növeli a meghibásodás esélyét. Az autógáz akkor lehet olcsó buli, ha Veszel PB palackot és átfejted. De ezt nem javasolnám senkinek házi barkács megoldásokkal, másképp pedig otthon nem megy. Ha autógáz kútra jársz tankolni sok tízezer km kell hozzá hogy legalább egálba legyél a költségekkel.
joe752005-07-10 12:34:04 // 57
Elgázosítjátok az Alfát???? Sosem tenném. Perdix Te is most chippeltetted az autódat. Gázüzemben készülj fel hogy még úgy se fog menni mint egy 1.6-os. A csomagtered jelentős része elveszik a tartály miatt. Némi spórolást el lehet érni, bár készülj fel hogy a gázból többet fog zabálni a vas. Én elvből bele se ülök PB-s autóba, bár ez nálam biztos szakmai átralom, de láttam más sok csúnya dolgot amit a gáz művelt. A Balesetek topicba beírt ismerősöm is a gázra trafált rá. Ha nincs az a kurva gáz a kocsiban akkor nem gyullad ki , nem robban fel, és ha meg is sérült volna de még ma is élne. Csak arra gondolj nincs az a szakszerű szerelés, ami egy balesetben ne sérülne, és akkor már mindegy. Ha spórolni akartok, emellett haladni is, és biztonságban utazni akkor vegyetek dieselt! A Gázt meg hagyjátok meg a kazánoknak!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak