Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák

[k i z z o]2013-06-01 21:56:12 // 837
Jó az E85 tisztítani, rakj be 10% ot és kész.
Piritu - 1.000.0002013-06-01 21:56:06 // 836
Mit akarsz "takarítani" ?
Zoli19802013-06-01 21:50:00 // 835
Akkor tisztogatásnak marad a "SPURI" adalék. :))
[k i z z o]2013-06-01 21:26:04 // 834
Most már az ára miatt nem éri meg.

Többlet teljesítmény gyári rendszerrel nincs.

Ha 30% -nál többet raksz akkor elrontja a keverékképzést, külső kontroller vagy remap nélkül hibakódot ad, és a menetteljesítmények romlanak (elég szépen).

Amúgy 30% nem kell, hogy gondot okozzon, tisztítja a rendszert, nem lesz semminek baja, de a szűrőt cseréld ki egy tank után. (Teljesítmény csökken, de mikor olcsóbb volt sokan használták, nem érdekelte őket.)
Zoli19802013-06-01 14:05:33 // 833
És kis mennyiségben amolyan "takarítás" céllal? Mondjuk 60 literhez 10 litert? Vagy akkor már inkább speckó adalékot vegyek?
Piritu - 1.000.0002013-06-01 12:41:57 // 832
Így van, felesben jártam vele. (Akkoriban még egy százassal olcsóbb volt a benzinnél, megérte, ma már nem.)
Alul kicsit jobban húz a TS, de felül nincs kedve pörögni.
GTPeti2013-06-01 12:11:40 // 831
Piritu próbálkozott vele. Neki hibakóddal jutalmazta az ECU, mert feltűnt neki, hogy valami nem stimmel az üzemanyaggal. A vas amúgy ment. Én még olyat hallottam, hogy az autókban, amiket nem ethanolhoz terveztek, a tömítések és csövek okozhatnak még gondot. (Ezen okokból én nem fogok ilyet tankolni.)
Zoli19802013-06-01 10:56:12 // 830
Nem tudom, jó helyre írom-e, de tankol valaki a benzinesébe ethanolt?
Szabad-e, ha igen, milyen mennyiségben(%), ill lehetnek-e káros mellékhatásai? Esetleges tapasztalatok is érdekelnek, fogyasztásban, menetteljesítményben.
Public Enemy2012-10-26 09:12:39 // 829
A VW Lupo 3L TDI fejlesztését is ezért állították le.
Az ma egy korszerű hibridként nem enne többet 1,5-2L/100km-re, ja és megbízható is lenne...
.......................2012-10-26 08:57:28 // 828
szerintem az utóbbi,hisza VW ben is 30% tulajdonos a szaudi állam,és más egyéb olajsejk,
saját magukkal tolnának ki ha az olaj nem a kocsikban égne el,hanem akku és villany hajtja,
ne álmodozzatok itt villanyautóról, nem lesz..
GTPeti2012-09-25 23:08:13 // 827
Ezt próbáltam leírni, hogy nem biztos, hogy így van. Lásd a példát, amit említettem.
(Az idő mindenesetre erre a kérdésre is választ ad majd...)
vm2012-09-25 23:02:04 // 826
Ja. Ha lenne. Csakhogy az akku-technológia úgy fejlődik, minnacsiga...
GTPeti2012-09-25 22:46:29 // 825
Én nem értek ezzel teljesen egyet.
Ui, ha végre meg lenne egy nagykapacitású akku receptje, nagyon hamar (10 év alatt) el tudnának terjedni az e-autók. Most szinte csak ezen múlik a dolog. Persze, a töltési lehetőségek is korlátozottak, de azt tényleg nem űrtechika kiépíteni. (Szerintem ha ez bekövetkezik, a 10 év elteltével először is "minden családnak" lesz egy városi, olcsón tankolható "futkosós" autója.)
A mostani akkuk két nagy problémája közül az egyiket épp mostanában pipálják ki. Van már robosztus felépítésű, biztonságos, nagyon gyorsan tölthető akkufajta. (Egy amcsi cég és Toshiba gyártja. Utóbbi egy emiatt felépített új gyárban.) Ez a típus is gyakorlatilag egyik évről a másikra jelent meg. Ugyanígy jöhet a másik problémára is a megoldás. Motiváció az van, hatalmas üzlet ugye.

Persze lehet, hogy a Frei Tamás által ismertté tett tanulmánynak lesz igaza és még 100+ évig az olaj fog dominálni.
vm2012-09-25 22:33:32 // 824
WarbiRunner (Gyuri)2012-05-23 10:25:24 // 823
Kicsit off, de talán idevág:
Komoly tudás van ebben az országban. Múlthéten beszélgettem egy ebben igencsak illetékes emberrel, és egyetértettünk, hogy itt nagyon jó tudásbázis és kreativitás van. Meg egy komoly lefelé ívelés. Idén Magyarországon kémiatanár szakra egy azaz egy diák jelentkezett...gáz. Ki tanítja majd a gyerekemet?
Most jövök egy nemzetközi kiállításról Kínából. Ott tudják hogy hol van Magyarország, bármilyen kicsi is. A Made in Hungary = magas műszaki színvonal! És még ott is előbukkannak magyar szálak ahol az ember nem is sejti. Egy nagy ausztrál céghez betévedtem egy kis terepszemlére, pont a vezérükbe futottam bele. Ha már így lett, beszélgettünk. A felesége magyar :-) Hatalmas potenciál van ebben az országban, meg hatalmas depresszió és kissebségi komplexus. Egy kicsit többe néznénk magunkat+ elzavarnánk a politikusainkat ahelyett hogy egymásra acsarkodunk, igen erős kis ország lehetnénk.
csimbók1462012-04-22 14:04:40 // 821
Sziasztok! Volt már valakinek 146-os boxer-e gázossá alakítva?? Tapasztalatok?? Hivatalosan mennyiből jönne ki szerintetek (tokkal-vonóval)?? Nagyon gondolkozom rajta ( 260-at mondtak profi rendszerrel, lepapírozva...)
Ollah2012-03-29 11:24:03 // 820
Eladó egy BioEtun V2 E85 elektronika; 4-6 hengeres motorokhoz jó.
NeoEx482012-02-09 15:18:40 // 819
Sziasztok,
Benzines 156-ost alakított át már valaki gázüzemű használatra? Illetve tudtok ilyen tagról itt? Érdekelnének a tapasztalatok.
köszi
Kazes☻2012-01-13 20:06:29 // 818
Ez sajna nem erről szól. Mert ha erről szólna, már rég nem gyártanának pl. képcsöves tv-t sem, de ... :(
Keri2012-01-13 20:02:27 // 817
Ez annyira bosszant. Pont ma olvastam egy új telefon 15 évig képes működni töltés nélkül...
Hány éve tudják már a receptet erre, hogy az aksi az éltben soha ne merüljön le...
Akkor a gyártónak legyen jó még midig és az emberek szíjjanak plusz szennyezzék a környezetet az eldobott elemekkel...
Föckös2011-12-17 20:30:24 // 814
nem nyikorog a kuplung sem?
(nekem nem volt még olyan autóm amiben ne nyikorogna:-)))
FRC2011-12-17 20:27:04 // 813
Én már a 4. gázos alfámat nyúzom, és hibátlan!
Föckös2011-12-17 20:00:24 // 812
mondjuk egy kamionnál ez eleve nem is olyan sok, ár -érték, esetleg használati érték arányban nézve, kell egy jópár kilcsi a megtérüéleshez, ott hamarabb megvan.
imi1562011-12-17 19:56:00 // 811
Itt is ilyesmi árat írnak a cikk végén.
Kis fogyasztású autóknál nehéz "kitermelni" az árát,de pl. kamionoknál,erőgépeknél jó alternatíva lehet.Ott sokkal hamarabb megtérül a befektetés.
Föckös2011-12-17 19:47:40 // 810
jó a cucc, csak szinte megfizethetetlen, én anno felhívtam őket, mondták, hogy szerintük ez a dolog most még csak teherautóknál megtérülő befektetés.
mondtak nekem egy 300+áfa körüli árat az átalakításra...
imi1562011-12-17 19:40:11 // 809
LPG-t a dízelbe?
Hmm............érdekes.
Wickey2011-12-10 18:28:50 // 808
Afenébe, ezt valaki elfelejtette megemlíteni nekem, vagy 50ezret mentem el gázzal mielőtt megvettem a jtd-t... Pedig ha ezt tudom, hogy húszezrenként tönkre kellett volna tennem... :P
Kazes☻2011-12-08 10:56:42 // 807
alfaboy882011-12-04 21:25:57 // 806
Köszönöm, megkeresem. ÜDV
Xixo2011-12-04 19:52:06 // 805
Karesznak (ha jól írom a nevét :) ) van a gépében, kérdezz rá nála!
alfaboy882011-12-04 10:59:29 // 804
Sziasztok, A 147-es 1.6 TS be gondolkozom autógázban, egy valaki azt mondta felejtsem el mert az alfa motor 20.000 km után kb meghal tőle és soha nem lesz jó se gázzal se benzinnel, van valakinek tapasztalata?

Nagyon szépen köszönöm a segítségeket előre is.
Gábor1562011-11-15 18:07:07 // 803
árról nekem ennyit írt:
" - Egy egyszerű benzines v. diesel motorhoz kb 90 e Ft a teljes készlet. (1500 - 2000 ccm)
- A korszerű benzines ill. diesel - pl.: CF3; vagy JTD - kb. 160-170 e Ft - II -
Persze az Euró árfolyama nagyban befolyásolja az árat!"
GTPeti2011-11-14 23:08:33 // 802
Az eddig olvasottak alapján a kat. kifejezetten örül neki.
Aki pedig DPF-es autó esetén gondolkozik ilyesmiken, az pedig előbb menjen el SW/HW DPF-tlenítésre. ;)

A lambda jel manipulálásának szükségessége tényleg egy érdekes kérdés.
Piritu - 1.000.0002011-11-14 23:03:44 // 801
"a butaság mert nem gyári " - most spec nem erre gondoltam. Jelenleg a gyárban minden vackot beépítenek, hogy csökkentsék a CO2-t (startstop, hibridhajtás, stb). Ha ilyen egyszerű 30%-al mindezt csökkenteni és költséghatékonyság a cél nem lenne kézenfekvő? Lehet, hogy csak az a baj, hogy nem lehet bolondbiztosra megoldani?
A kat és a dpf mit szólhat a dologhoz? Ezek nem pont többlet üzemanyagot igényelnek?
(Egy OFF fórumon olvastam, hogy a lambda jelét megmanipulálva dúsabbnak érezte a fedélzeti a gázt és szegényítette a keveréket. Egy lityivel kevesebbet evett a kocsi.)
Minden esetre konkrétumok érdekelnének. Adatok (0-100, rugalmasság, mért fogyi, stb.) előtte, utána.
Bgabor2011-11-14 22:27:19 // 800
Már a II.világháború után is nyomták a faelgázosítós teherautókat. Elég morbid hogy fél évszázaddal utána is aktuális technika :-) Elég macerás üzemeltetni .

Még mindig nem kaptunk választ mennyibe jönne ki a HHO rendszer egy 156-osba ,meg mi a valós hatásfok???Engem nagyon felcsigázott :-)
GTPeti2011-11-14 22:22:09 // 799
Más.

Kollégám mesélte, hogy Macedóniában a taxisok (meg úgy általában mindenki) gázzal jár. Mégpedig a csomagtartóban elhelyezett faelgázosító által termelttel. Nem sok teljesítményre tesznek így szert, de gurul az autó és olcsó...

(Az ottani fűtőolaj energiatartalma konvergál a nullához.)
GTPeti2011-11-14 21:37:30 // 798
Egyébként nem tervezem, csak akkor, ha tényleg erős bizonyítékok vannak rá, hogy működik. Bár, Hari cartárs tapasztalatai sem elhanyagolhatóak.
De a működés, - tényleg katalizáióról van-e szó - és mennyiben jobb, mint pl. a vízbefecs., na ezek érdekelnek.
GTPeti2011-11-14 21:29:43 // 797
Ne célozgass itten légyszíves! :))))
Wickey2011-11-14 20:51:48 // 796
inkább aszongyad mikor rakod bele a traktorba. :-P
Ollah2011-11-14 10:33:19 // 795
Teszteltünk HHO generátort több ezer km-en keresztül. 0% haszna volt. De akitől vettük, nem is hitegetett olyan szép számokkal, mint amiket írsz. Kerek perec megmondta, hogy a tapasztalatai alapján 0 és 20% között van a "hatékonysága", de ez gépjármű-függő dolog.
Akik ilyesmiket ígérnek látatlanban, azokat lehet, el kellene kerülni. Vagy náluk van A megfejtés.

Amerikaországban vannak érdekes fejlesztések ilyen téren, és állítólag döbbenetes számokat tudnak produkálni. De az sok pénzbe kerül (még).
Aztán ez is vagy igaz vagy nem. De ez biztos. :)
GTPeti2011-11-13 22:38:53 // 794
(Amúgy szerintem inkább a működéséről, tapasztalatokról beszélgessünk, mint a butaság mert nem gyári témáról.)
GTPeti2011-11-13 22:37:44 // 793
Erre tudom a választ:

Mert aki olyan helyzetben van, hogy bizonyíthatná, hogy a dolog működik, azok közül a bizonyítás (ha tényleg működik) SENKINEK SEM ÉRDEKE.

Van még néhány (sok) dolog, ami működik, mégis csak egy pár ember használja.

És különben is. A feltalálókat is rendszeresen nézik hülyének.

(NEM állítom, hogy a dolog működik. Mindenesetre utánakerestem és találtam érdekes dolgokat.)

Amúgy ezt a bizonyíték-nem-ígéret dolgot első körben Harival beszéld meg, ő ui. abszolút meggyőzött a működéséről.
stukker19872011-11-13 22:09:15 // 792
Pont erre értettem én is a dolgot...
Piritu - 1.000.0002011-11-13 22:04:21 // 791
"Kérdés,hogy ha ez ennyire jó akkor miért nem terjedt el eddig jobban???" és a gyárak, akik mindent megtesznek, hogy szebb CO2 értékeket és fogyasztási adatokat hozzanak ki még nem alkalmazzák tömegesen?
Gábor1562011-11-13 22:02:58 // 790
mert az olajvállalatoknak ez nem nyereséges dolog (gondolom én)
stukker19872011-11-13 22:00:17 // 789
Kiváncsi vagyok erre a HHO témára én is....

Magyar lapon még olyat is találtam,hogy rendszertisztító hatása van a hatékonyabb égés miatt....

Rozsdásodásra(ami van aki szerint van és nyilván van aki nem hisz benne) szintén van érv a HHO rendszer ellenzőinek megnyugtatására: A gázolaj vagy benzin elégetése során szintén van fennmaradó víz,így a HHO rendszer által betermelt folyadék nem lehet magyarázat esetleges korrózióra...

Hatékonysága még az eladók szerint is széles skálán mozog. Nem tudom mitől függ...
15-35%-ot olvastam.


Kérdés,hogy ha ez ennyire jó akkor miért nem terjedt el eddig jobban???
GTPeti2011-11-13 21:42:51 // 788
Nem lesz ott nagy nyomás, mert a légszűrő után csatlakozik be. Márpedig legrosszabb esetben akkor a légszűrőn kimegy a gáz. (Annak elég kicsi az ellenállása.)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak