Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák

perdix1552005-07-09 20:04:21 // 56
Jólvan, megnyugodtam, hogy más is megerősíti, a te véleményedre meg főleg adok, hisz benne vagy a szakmában. Neked most van gázos szekered?
bb182005-07-09 19:47:43 // 55
csatlakozom! - a 10ezres cserét én is irtam, mert kell a gyertyának - ha leereszted az olajat 10-15 ezer után akkor meglátod milyen tiszta az égés ( az olajat akár vissza is önthetnéd a flakonba aztán ki a polcra :-))) ) -semmi gondom nem volt a gázzal, pedig hihetetlen, de fél évet jártam a T2-vel ugy, hogy a karbit a motorháztető szoritotta oda a motorra, mert elszakadt a gumitányér és nem akartam ujat venni. amugy kb 2-3 honap után vettem észre mert ki sem nyitottam a mototeret, és akkor is ugy hogy rátenyereltem és odébbgördült a karbi. :-)) szal semmi hátrány. és ha elfogadsz 20% tulfogyit akkor a teljesitménynek sem kell csökkennie.
perdix1552005-07-09 16:13:39 // 54
Most beszéltem forródróton Magyarország Etalonjával, aki 20 éve szerel be profi rendzsereket: Ő mondja: A szakbarbár sufniberakás, ill. a hivatalos berakók, akik lenyulják a fontos alkatrészeket, és helyette nem odavaló rendszer alkatrészeket tesznek be: na ez az ami káros. Egyéb esetekben még tisztább üzem, mint a benzin, ha szétbontod a motort, csupa tiszta az égéstér,,, Egyre kell fifyelni, 10e-ként gyertyacsere, de én most is kikapom 10ezrenként, úgy mint a Seleniat.....szal nekem mindegy, de évi félmillió a zsebben az viszont nem mindegy. Sparky 60000km után semmi gázra nem panaszkodik...a gázra....Szóval hajrá fiúk GÁZRA fül!!!!!!!!!
perdix1552005-07-09 16:13:11 // 53
Ezt nem én mondom, csak bemásoltam. HEHEHE
perdix1552005-07-09 16:12:26 // 52
Valami olyasmit hallottam én is, hogy hosszú távon nem használ a motornak, de ki tudja...? előzmény: Messiah // 2005-07-09 11:49:26 (1339) » Messiah 2005-07-09 11:49:26 // 1339 Na mááár, azonnal tessék berakni őket hadd töltsük le :-)))))) Wadarrt valami olyasmivel beszélték le erről a dologról, hogy elrontja a motort vagy ilyesmit, nem emléxem pontosan, mármint az elgázosításról. előzmény: perdix155 // 2005-07-09 11:25:43 (1338)
perdix1552005-07-09 16:08:42 // 51
Ja és most jönne a következő kérdés, hogy mit kell még venni a megsporolando zsetonból: 1. 4 gummát, mert kukássak 2. 16 Colos felnit, mert kukásak 3, fényeztetni krisz33-mal ,mert meghúzták 1 kitsit a vasat, stb, stb.......na pl erre is jo lesz a gáz.
perdix1552005-07-09 16:04:43 // 50
Mesi, Attie: Figyusztok koponykáim, fiatskáim, Alfistáim... 1.: 141 ló, az 141 ló ez megfog maradni nekem, slussz-passz! 2. A benzin-gáz üzem nemcsak röhelyesen olcsó lesz, hanem még tisztább üzemű is lesz a dolog, ergo ha 1-2 dolgot, amit már leírtam betartasz, akkor semmi gáz, akarom mondani semmi gubanc nem lesz. Gáz az lesz, hiszen azt fog enni a vas, ha azt adok neki, ha jó öreg 95-öst adok neki, akkor azt fal.... 3.: Azért kellett mindkettő, mert ha rádobom a gázt, akkor 100 helyett 115 lovam lesz, tehát még az izmosabb Astmákat is visszkézből ölöm, deha ez nem elég , akkor jön a benya a 140lóval, és akkor mindenkit megeszek, termlészetesen a józan megfontolás határain belül. Összesítés: Nem változik semmi, de uakkor minden: Vezetési Élmény lesz, Alfázás lesz, 2szer ennyi Alfázás/hoppá ez a lényeg!!!!!/ , Röhelyes fogyasztás, benyával alázás, és a megtakarított pénzből azt építek még be amit nem szégyellek..... Szal hipp-hipp hurrá!!! Ennyi.
wwwSentinelwww2005-07-09 15:32:20 // 49
No igen egy kicsit ambivalens Mr. Perdix,
Attie2005-07-09 13:26:49 // 48
Perdix! Ez hogy van? Berakattad a chipet plusz pénzért, hogy több LE-d legyen (ergo a fogyasztásod is nőni fog). Most meg még több pénzért berakatnál gázt, hogy kevesebbet fogyasszon, és kevesebb LE-d legyen? :))
perdix1552005-07-09 12:39:31 // 47
Loooooooooooool
Tom122005-07-09 12:31:23 // 46
...ha sok ideje lesz aludni.:)) Nálam sincs sok ideje szunyókálni, a garázst nem is gyakran látja belülről...
perdix1552005-07-09 12:25:29 // 45
hál Istennek, ha minden úgy alakul szept-től a kitsike saját garázsában fog aludni, és az nem mélygarázs.)))))
Nemesis2005-07-09 12:05:04 // 44
Ha ugrott a mélygarázs akkor mi lesz??? Utcán elég para parkírozni!
Wickey2005-07-09 10:47:20 // 43
kocsinak semmi köze hozzá. Majd ha az autó eteti saját magát, akkor ugasson. Amúgy részemről a garázs sarkában áll a szervízmotor (egy komplett 2.5V6), ha megfekszik, drag and drop jelleggel csere. De nem fekszik meg. Csak rendes gyertya, rendszeresen cserélve, és jó beállítás kérdése. 10% többletfogyasztás, fele üzemanyag ár, de ugranak a parkolóházak. Engem csak ez az utóbbi aggaszt, tekintettel arra, hogy társasházban tipikusan mélygarázsok vannak. Én meg olyasmibe költözök nemsoká.
Nemesis2005-07-09 10:44:26 // 42
A ráció győzelme az emóció fölött. Van ilyen... Tényleg, a kocsit már megkérdezed mit szól hozzá??? :))
Nemesis2005-07-09 10:42:16 // 41
Vagy pacalt friss fehérkenyér nélkül... :))))-
perdix1552005-07-09 10:39:03 // 40
Szia! A S mergásra én is ferdén nézek. Nekem viszont nagyon kell, jó rendszert teszek bele, egy részét állja is a cég, tehát nekem nagyon megéri. 3 hónap után már röhejes pénzből fogok Alfázni. És ha hiányzik a 140 ló, akkor átkaptsolok benzinre, és tolom neki.....
Jogerős2005-07-09 10:38:09 // 39
Értem én hogy a pénz nagy úr, de valahogy nekem olyan ez mint marhapörköltet kaporszósszal enni. Nem kerek a kép.
Nemesis2005-07-09 10:35:53 // 38
Én olaszban láttam a nivákon a tetőn gáztartályt. Az már nálunk is létezik? Ja, amúgy az S mergás emberre most virtuálisan hülyén nézek! :))) Hagyd meg az autót ahogy van, és vegyél egy szaladgálósalfát! Vagy ez már így túl dúrva??? :)
perdix1552005-07-09 10:31:29 // 37
Ja, az a lista 6 évvel ezelőtt készült....... Egyébként most gázosítottak 1 S Merdzsót is....... A pénz nagy úr, főleg ha a hasznot másra is költheted... És küzben Alfázhacc is.
Nemesis2005-07-09 10:24:09 // 36
A www.autogaz.hu-n ilyen autókat találtam első körben: "Audi 80,90,100 ; Dacia ; Daewoo Racer, Nexia ; Opel Record, Omega Ford Orion, Sierra ; Gazella ; Lada ; Mazda 626 ; Nissan Sunny ; Renault 19 ; Skoda 105-130; Skoda Favorit, Forman ; Toyota Carina ; UAZ ; Golf 1-2, Jetta, Santana, Scirocco; Wartburg" Abszolúte nem racionálisan, de valahogy nem szeretnék a fenti listába tartozni mint Alfás. Persze racionálisan lehet gondolkodni, de mi nagyképű alfások akik lenézzük a többi szart elég hiú népség vagyunk nem??? :))))))))))) Még anno benzinkutas koromban basztam le az egyik gyökeret aki a Lotus Omegába berakta a gázt. Mondtam neki, ha vesze egy ezermillió lóerős autót akkor fizesse a benzint is vagy vegyen egy puzukit. Bár puzukiban is láttam már gázosat (1.0-ás motorral!!!), érdekesek az emberek. A másik, hogy pl. ha valaki rákérdez egy ferka vagy egy názáreti vásárlás elött hogy mennyit fogyaszt, szerintem kivágják mint macskát szarni. :) Ettől függetlenül racionális elvek alapján lehet dönteni és tudom hogy a pénz nagy úr.
perdix1552005-07-09 09:50:25 // 35
www.autogaz.hu Gyöngyösiek, elég korrekteknek tűnnek, állandó akciók, és felhívják a figyelmet a óccsó, szakszerűtlen beszerelésre. Hengerenkénti obd nélküli rendszereknél 139000Ft Áfával, beszereléssel, engedélyekkel..... Egy bibi van: Alfát nem hozza egyáltalán.......
bb182005-07-08 19:45:52 // 34
nnna. van sok kérdés és ugy érzem néhány félreértés. amennyiben nincs igazam vmiben várom a helyreigazitásokat ( de nem olvasom el :-))) ) két autom volt gázos : ford scorpio 2.8 v6i vw t2 2000 karb tartosan vezettem : ford f 150 6000 v8 pickup schevy van 7.5i v8 be akartam szereltetni : nissan patrol 2.8 ( elvette volna az amugy is kicsi csomagteret ) gyakorlatilag mindegyikbe bevált. ugy tudom, ill. észrevételek : -gázzal sem kell hogy rosszabbul menjen, ez beállitás kérdése. ami persze a fogyasztásban is mutatkozik -évente felülvizsgálat és szürö csere -lehetöleg gázoshoz is javasolt olajjal jártam -10000-km enként gyertya csere mert a gáz eszi -lovato rendszerrel mentek nem volt bajom velük -benzinnel volt hogy évekig nem is jártam, rögtön gázzal indultam ( külön gáz-szivato gomb ) -egy helyre hordtam ( gyömröi ut, volt prometheus telep ) -elvileg csak gázosra is szakosodott szervizbe lehet javittatni, vagy el kell végezni javitás elött néhány dolgot ami a biztonságot szolgálja. -sajnos itthon nem engednek olyan beszerelést ahol a bekötö csö a tartálytol flexibilis ( külföldön létezik, igy amikor pl a kombiban lahajtum az ülést, a tartályt elörébb lehetne tolni egy rögzitett sinen ) -gyakorlatilag semmi az üzemeltetéssel kapcsolatos negativumrol nem tudok beszámolni, ha elfogadom hogy van ahol a beltérböl veszi el a helyet.
farki2005-07-08 19:45:26 // 33
Én is kb. egy éve csak a finomabbikból tankolok. És láss csodát, egy littyóval kevesebbet fogyaszt! :-)) Mindenk sír, hogy 270Ft lesz a benya. MUHAHA! Már hetek óta 277,9. :-)) ill. :-((
Scott2005-07-08 19:33:01 // 32
Érdekes . Valaki a gázon töri a fejét a mai világban, én meg ezek a benzin árak ellenére tértem át a 98-as benyára :))
tom1642005-07-08 19:27:13 // 31
Egy nap sem kell hozzá, néhány újsággal felszerelkezve megvár6ó. Bár én otthagytam, franc se várakozik annyit.... Ja, az alfetta régebben volt, 1-2 OFF gép még becsúszott :-(
perdix1552005-07-08 19:24:35 // 30
Gáz+ benzin, ha akarom csak benzin. Nem kötelező a gázt használni, de piszkos sokat kereshecc, ha avva mész.
Scott2005-07-08 19:21:36 // 29
Na, ott a pont . Gázt rakjon az ember a wareszba ne pedig egy Alfába...LOL
perdix1552005-07-08 19:16:07 // 28
Hát igen, max 200 ezer, de jobb, ha kevesebb:)))) Vhogy elkellene érnem, hogy a cég is adjon bele nekem, elvégre az ő érdekük is......
perdix1552005-07-08 19:15:01 // 27
Jujj, már megijedtem ,hogy aTD Alfettába raktad be.....Az oldaladon az a vas van a 164 elött. És mennyi idő a beszerelés? Ott kell hagyni a vasat? vagy megvan 1 nap alatt?
tom1642005-07-08 19:02:29 // 26
Attó függ az ár, mennyire komoly a gép! Én '99-ben rakattam az akkori 1.3 wareszba 75ezerért. Dob az áron, ha a gép befecskendezös, még többet dob, ha hengerenkénti (a mieink azok) és még többet, ha szab.kat. Szóval 200e alatt nem hiszem hogy lesz, ha igen engem is érdekel!
tom1642005-07-08 18:58:51 // 25
Az elöző gépem gázos volt, amikor megvettem a 164-et első utam ehhez a Lovatos figurához vezetett. Azt mondta 200ezer lenne az átépítés, szóval azóta is benzin :-(
perdix1552005-07-08 18:58:05 // 24
Előre is köszi!
Zséke2005-07-08 18:56:54 // 23
Ok. Ha dolgoznak szombaton akkor holnap már okosabb leszek!
perdix1552005-07-08 18:54:30 // 22
Nagyon jó, okvetlenül kérdezd meg mennyibe fájna ez a Lovato rendszer, ez nekem szimpi, meg a 80k is, habár sztem több lesz, hisz 2005-öt írunk. Várom válaszod Üdv: Perdix155
Zséke2005-07-08 18:51:31 // 21
Szfváron a Procar autószalon mellet van a srác műhelye ő a hivatalos Lovató service meg minden.Nála szokott zöldkártyázni is a gép. Akkor fizetett érte fater 80.000.- cakk-pakk Hogy most mennyi aztat nem tudom, de minden nap ott jövök el előtte ha gondolod egy előzetest megkérdezek tőle.
perdix1552005-07-08 18:42:10 // 20
Hol tette be a papád? És mennyiért? Igazad van, ez az átkapcsolós fajta ez jön be nekem is, az, hogy ő kapcsolgasson, amikor akar, megha meleg a motor ő átkapcsol az nem jó, ah én szaggatni akarok, akkor megtiltja a benzint? Ő vezérli? Mert az nem OK.)))
perdix1552005-07-08 18:37:35 // 19
Akkor megnyugodtam, hogy megérted a helyzetet. Autópályán..khm lehet vmi gyengélkedés, de ezért nyomtam bele a csipi-csókát, hogy ne sírjak, hogy scak 100 lovam marad... Az má kevés lett volna....
Halesz2005-07-08 18:30:10 // 18
Mondom, a gazdasági megfontolások miatt megértem ezeket az érveket. De pl egy autópályás utazásnál mennyivel csökken a rugalmassága az autónak? Négyesben, ötösben? Ezt érinti a dolog?
Zséke2005-07-08 18:27:59 // 17
Azt hittem már berágtál, és bosszúból visszaminősültem látogatóvá:)))
Halesz2005-07-08 18:26:23 // 16
LOL :))))
Zséke2005-07-08 18:25:25 // 15
Annyit azért még hozzáfűznék hogy bár én szegény Off subarut On ütöm vágom, terep, utifuti, összkerék, tetőcsomagtartó, nem gondoltam hogy ennyit ki fog bírni. Ha "tempós" benzinnel haladást menet közben átkapcsolom gázra, érezhető a különbség, de nem vészes! Pl : folyamatos 140 benzin, az kb 125 km/h gázzal. Ennyi.
Zséke2005-07-08 18:19:16 // 14
Én, khmm apukám rakatta bele, még kb 5 éve, aztán megörököltem a vasat, és most is megy. Cimbimnek van jürgenvágenben, de abban már nem sofőrfüggő a hajtóanyag, hanem valami bizbasz érzékeli, hogy meleg a moci, és átkapcsol gázra.Na hát mondom nekem ne kapcsolgassa, majd tudom én azt!
Tom122005-07-08 18:18:50 // 13
Mint a F1-ben...:)
perdix1552005-07-08 18:15:33 // 12
Nekem 140 lóból maradna 110-115 Le, az épp jó. És akkor 2-szer ennyit Alfázhatnék ugyanannyi zsetonból......
perdix1552005-07-08 18:13:40 // 11
Sparky elmondása szerint: 155 lo-ból 130 marad meg, de ha visszakapcsol kényelmesen gázra, akkor visszajön a 155 ló, nálad ha számolunk 170 lóval, mert ha jól tudom, van 1 kis okosítás a gépedben, akkor 140-145 lovad megmarad, és az bőven elég he Ecoban mész!!! Ha meg kell a 170 ló, akkor átkapcsolsz. Nekem sima ügynek tűnik, mér ockodtok tőle?????
perdix1552005-07-08 18:11:18 // 10
Na látod, én asszittem, hogy a átkapcsolós módszer a legujabb, erre kiderül, hogy már nem az. Pedig jonak tűnik. Zseti: Te rakattad be, vagy úgy vetted?
perdix1552005-07-08 18:09:28 // 9
Na akkor 1 kicsit okfejtsünk: Halesz: Megértem véleményedet, de a benzinárban is van 1 határ, ugye most 270Ft, persze sokkal több lesz, a Szlovákoknál, ami nekem 1 ugrásra van: 125Ft, ha azt vesszük, hogy 10-15%-al több gáz fogy, akkor pont a felébe jön ki a szlovák gáz, a magyar benzin helyett. Ez igen számottevő. Ráadásul választhacc mikor melyik üzemanyagon mész. Sparky kollégának pl 1997-es 2.0 16V 155 LE-s gépe van, ha benzinnel megy, ha gázzal, akkor saját elmondása szerint 130 lova marad meg, ez általában elég, ha nem csak átvált benyára, és ott a + 25 ló, majd visszavált..... Ezek a rendszerek tehát kényelmesek. Tomi: A 156 nál valóban elvenne, nálam az 525L-ből, de úgyse használom ki a csomitartót. Egy viszont biztos: 140km es utat kell naponta megtennem: ez 20-al számolva 2800 km, jelenleg ez 76000 Ft, 125 Ft-os gázzal a nagyobb gázfogyasztást is beszámolva: 35000Ft, a nyereség: 41000Ft!!!! havonta, évi: 504000Ft, több mint félmillió, ezt el lehet másra költeni, de a Vasra is, pl: új felnik, új hifi, stb, stb, és mégis sportos Alfában ülnénk, ha kell benyával is mennénk 1 jót, és utána Ecoban, nyugodtan gázzal: Így nem kell2. ótó, vmi régi szívó dízel, azt megint átírni, fenntartani, javítani, szívni vele.....És az mégiscsak OFF.....
Tom122005-07-08 17:55:08 // 8
Valami hasonló jutott eszembe, mikor joe_156 fejtegetését olvastam arról, hogy egy kisautó árát megspórolja 1 év alatt így /dízel/, mintha Maseratival járna... Nem is járnák Maseratival, ha azt kéne számolnom, mennyit nyel le egy év alatt. /Meg egyelőre nem is járok:)))/ A gázzal kapcsolatban: Pl. az amúgy sem túl nagy csomagtartóból / 156/ még jó pár litert elvenne a gáztartály, nekem többek között ezért sem szimpatikus ez a megoldás... ...ja és + súly is...
Zséke2005-07-08 17:51:35 // 7
A Baltásnak semmi sem jó! :)) Szerintem csak irigykedik, mert az övében nem fér el egy kövér puki sem, nemhogy egy gáztartály:))))))))))))))))))))))))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak