Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák

Erhard 242 (Pure Energy)2020-07-25 21:55:37 // 2395
A melyik? 42l kb 20 éve...
Liquid2020-07-25 21:27:33 // 2394
Most visszanéztem én is, és sorry de, Zsolt155 Akkumulátoros elektromos Scania teherautós hozzászólását összemostam a tiéddel.
A hidrogénnel jobb a helyzet, mert legalább nem sok súlyban, ellenben egy kamionnyi hidrogén robbanásától mentsen meg az Úr :)
carver2020-07-25 21:17:09 // 2393
valami nem áll nekem össze, hogy duplája a 300 a 400-nak? Ez az izé 400 km-t megy 32 kg (38 liter) hidrogénnel... Egy kamionon csak elfér még pár kg... és minek az akku pótkocsi az üzemanyagcellás kamionnak?
Föckös2020-07-24 14:05:05 // 2391
csak ezt nem csinálják meg, mert
a,rohannak, nincs rá idejük
b,le se kaksizzák.

Egyszer egy egész raklap árum tűnt el egy kamionról, és a szállítmányozó csak a cmr biztosítást, cca 10%kot akarta megfizetni...
Pont a fent említett okokból nem tudták megmondani, hogy mikor és hol tűnt el.
Ez akkor derült ki, amikor elmagyaráztam nekik, hogy nem arról van szó éppen, hogy az árú sérült, mert elázott, leégett, stb, hanem eltűnt, azaz ellopták, emiatt szeretném látni, hogy ki és mikor tett rendőrségi feljelentést ismeretlen tettes ellen.
Fogalmuk sem volt, arról hogy mikor és merre tűnt el...
Zsolt1552020-07-24 11:44:26 // 2390
Vannak országok, ahol működik, hogy akár naponta is, de más-más póttal mennek a vontatók.
Az egyik barátom 10 évig kamionozott Írországban és volt, hogy egy nap három póttal is ment. Nem volt gondjuk a lopásokkal. Pedig a sofőrök nagyrésze ott is főleg kelet-európai volt.

De egyébként a mai világban nagyon egyszerű a sérülés kezelése. Átvételnél fényképet kell készíteni és azt el kell küldeni a díszpécsernek. Ez az előtt történt, mielőtt én átvettem volna. Pont.
tirex2020-07-20 19:39:44 // 2389
Ez az a fuvarozás ahol majd nem lehet tudni ki lopott le valamit a pótkocsiról, ki húzta meg, ki törte össze. Nem lesz felelős és a fuvarozók gyorsan lemondanak róla, sőt bele sem kezdenek mert a folyamatos javítgatások, szögelgetések felőrölnékaz idegeiket.
Zsolt1552020-07-19 21:59:51 // 2388
Ro-La - kombinált árufuvarozás. Ez például.kisérő nélküli, azaz csak a pótkocsit rakják vonatra.
Liquid2020-07-19 09:25:44 // 2387
Mondjuk 300km, az is a duplája annak amit ez az izé tud. És hogy lesz nagyobb tankja? Húz egy akku-pótkocsit, vagy egy dízelgenerátort? :)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-07-19 07:56:52 // 2386
Értelmetlen a kérdés mivel nincs ilyen kicsi tankú autó sem talán a trabi az 25l..
Kócosw2020-07-19 07:23:08 // 2385
ugy biza, majd jó áron megszamoljak nekik, mikor igyis elég drága már az elektromos áram nemetorszagban... bolondok ezek...
Kócosw2020-07-19 07:19:13 // 2384
meg honnan jön a sok akksi, és minlezs velük ha ende Gelände?
carver2020-07-19 07:04:19 // 2383
illetve mielőtt valaki kijavítja: 38,5 literrel...
carver2020-07-19 07:02:34 // 2382
32 liter dízellel meddig jutna el? Kicsit nagyobb tank és mindjárt jobban néz ki...
Zsolt1552020-07-17 15:23:17 // 2380
Akkumulátoros elektromos Scania teherautót üzemeltet Dániában a Coop

"... Az akár 140 kilométer becsült hatótávolságú Scania tehergépkocsi a tervek szerint 2021 első negyedévében áll majd üzembe a Coop vállalatnál. ..."

Városon belül akár még elég is lehet. Kérdés, hogy segédberendezést (pl.hűtőaggregátort) mi üzemelteti. A berlini buszok egy része elektromos, de ha minden igaz, akkor a klímát egy dízelmotor üzemelteti.


Illetve most már csak azt kell majd kitalálni,.hogy honnan lesz az a sok elektromos áram.
Liquid2020-07-15 13:44:25 // 2379
Nem akar senki co-t csökkenteni, csak pár elvakult sötétzöld, ami most megy az inkább nevezhető e-hisztinek szerintem.
Lassan már a tyúk is konnektoros lesz, az nem baj ha emiatt 2x annyiba kerül, kevesebb ideig él és csak 2-3 naponta tojik egy kisebb tojást, de mivel eTyúk ezért kajak jó lesz mindenkinek.

Ittvan ez a béjemvé kiváló példának.

A fejlődés megkérdőjelezhetetlen...ja nem! :)
Végülis a jelentős támogatással együtt már csak egy kisautónyival drágább mint a dízel, ellenben alaphelyzetben is 2.2 tonna, és legjobb esetben is csak 400km-t megy. Hurrá :)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-07-14 22:28:06 // 2378
Pedig már van csak 30 óra a töltése :)))
Selmak2020-07-14 19:52:34 // 2377
Már pedig a szállítás CO2 csökkentését vasút nélkül aligha lehet véghezvinni. Akkus kamion a világ legnagyobb baromsága lenne. 5-10t lenne az akkupack, a töltése meg vagy baromi hosszú ideig tartana, vagy külön erősáramú végzettséget igényelne, a hozzá való elektromos hálózatról nem is beszélve.
Zsolt1552020-07-14 12:33:37 // 2376
"... Az ellátási láncok egyre jobban ki vannak centizve és ebbe nem fér bele a RoLa... Az egyetlen lehetőség szerintem a nagy távolságra szállítás párosítva egy nagysebességű vonattal. ..."

Elvileg beleférhetne, csak a vasúti hálózatok lassan nem bírnák el. Mert az egyéni közlekedést is próbálják odaterelni, az meg a személyszállító vonatok számának a sűrűsödésével jár, és így meg az áruszállítás háttérbe szorul.
Azon kívül egyes cégek a költségcsökkentés jegyében olyan készletet gazdálkodási stratégiát alkalmaznak, amelyben a szállítóktól megkövetelik, hogy időben "JIT" (Just in time) szállítsanak. Így egy vasúti üzemzavar esetén egy gyártási folyamat leállását is eredményezheti.

A RoLa.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-07-14 07:17:33 // 2375
Jó az irány, karcsú a km nemzetközi fuvarozásban...
carver2020-07-12 22:41:04 // 2374
Ezt meg hogyhogy senki nem linkelte be? Nekem, az elektromos bérencnek kell betenni?
carver2020-07-12 22:35:16 // 2373
A fuvarozásban nem (sem) hiszem hogy a RoLa valaha is számottevő lesz, előbb készülnek el az önvezető kamionok. (tudom mindjárt jöttök hogy az se lesz soha meg ilyesmi ti hitetlenek :)

Az ellátási láncok egyre jobban ki vannak centizve és ebbe nem fér bele a RoLa... Az egyetlen lehetőség szerintem a nagy távolságra szállítás párosítva egy nagysebességű vonattal. A személyautóknál is ez az egyetlen ami alternatíva tud lenni (lásd ÖBB Nightjet vagy a Csalagút ) mert mindenki háztól házig akar menni és azt minél gyorsabban...

Egyébként ez már utópia de paradox módon ami megmenthetné a RoLát az pont az önvezetés lehetne, mert akkor percre pontosan ki lehetne számolni hogy mikor induljon mikorra érjen oda melyik jármű, sokkal gyorsabbá válna a be és kiszállás stb...
carver2020-07-12 22:13:56 // 2372
az nem jó, másoljuk inkább a kínait, az olcsóbb csak pár tű kell hozzá... Ja nem inkább a kínai mentalitást kéne átvenni, hogy nem akarok 10 év alatt kőgazdaggá válni és ennek érdekében félretenni az esetleg még megmaradt gátlásokat is...
Zsolt1552020-07-07 17:26:11 // 2371
A németeké sem rossz.

Az is így fog maradni egy darabig. Az államoknak nagyobb bevételt jelent a közúti fuvarozás.
A RoLa bővítése azt jelentené, hogy megemelkedne a vasúti forgalom. Viszont ott van a személyszállítás, amelynek elsőbbsége van az áruszállítással szemben. Mivel ott is fejlesztenek (pl.elővárosi vonatok) ezért bizonyos időszakokban lelassul a forgalom, vagy egyszerűen félreállítják a vonatokat. Esetleg csak este tudnak menni. Akkor meg a zajterhelés miatt lehetnek sebességkorlátozások.
A szűk keresztmetszet a vágányok biztonságos áteresztőképessége. Mivel nem nagyon vannak fejlesztések, ezért az nem fog emelkedni. A gazdaságnak meg az akadozó szállítás jelenthet gondot.
Így a RoLa túlzott elterjedésétől sem kell tartani és marad a küzúti fuvarozás.
tirex2020-07-07 16:46:46 // 2370
Ha felelős vezetőink lennének akkor csak át kellene venni nyugatról ami működik és ennyi. Ausztriában a szomszédban a világon egyedülálló egészségügyi rendszer van. Csak le kellene másolni. Ááá, mindegy. Elkabyarodtunk a teherfuvaros ro-la- tól. Az se működik. :)))
Zsolt1552020-07-07 11:55:59 // 2369
Nagyon sok lehetőséget szalasztott el Magyarország. Olvastam valahol, hogy ha a Marshall-terv keretében Ausztriának adott összeget átszámítjuk mai értékre, akkor Magyarország már többet kapott az EU-tól, mint a sógornők a II.világháború után.

Hogyan miként használta fel az ország ezeket az összegeket, az meg megint más kérdés. Vannak vezetőink, akiket megbíztunk, megválasztottunk ennek a kezelésével. A mi döntésünk volt.

A németeknek is vannak dolgaik, de náluk azért működnek a dolgok. Az például jó dolog, hogy a PET palackokat 25 cent / darabért visszaveszik minden üzletben. Kevesebb a hulladék.
tirex2020-07-07 10:37:50 // 2368
Magyarország az eu csatlakozáskor elrajtolhatott volna egy brutál fejlődés irányába, az eus pénzhegy biztosítva volt. Sajnos beragadtunk a rajtban és azóta is ott térdelünk.(már Putyin előtt! :)) Pénz meg ugye eltűnt. Németország már keletnémetet felzárkóztatja lassan, itthon az elmaradt vidéki részeket nem húzzák ki a szarból, áldatlan állapotok vannak néhol. Jól hangzanak ezek a tervek csak nem egy olyan országban ahol még a szelektív hulladékgyűjtés is ördöglakat!
Zsolt1552020-07-06 21:43:11 // 2367
Mar lehet többel is. Arra csak a haldokló nyugaton költenek. Ami az M1-gyel ment, az meg a vicc kategóriába tartozott.
A 4es metróra annyit pénzt kaptunk,.hogy annak mar vagy Dunakeszin vagy Érden kellene a végének lennie. De végül még az eredeti távra sem maradt pénz. Az EU meg nem ad többet. Sajátból meg nincs, vagy nem jut.
Azért megy az 5-ös metró terve, mert arra még nem kértünk pénzt az EU-tól.
A vasúti fejlesztések is elmaradtak. Ahol ennyi a szintbeni kereszteződés a közúttal ott nem lehet nagysebességű vasút. Annak is van egy áteresztőképessége. Így vagy a személy vagy az árúszállítás fejlesztésére van lehetőség.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-07-06 20:52:46 // 2366
Én azt nem értem miért nincs az EUban gyorsvasút hálózat ahol 300zal mennek, a tököm sem repülne egy Bp Párizs lenne 4 óra..
tirex2020-07-06 20:29:54 // 2365
Itthon vasúttal? Műszaki hibák, felsővezetékszakadások tömkelege. Le se szarja a kormány a tömegközlekedést, orosz metrókocsifelújítások aranyáron, 4es metró csillagászati összegekért hogy minden léhűtö szemét havernak jusson a tortából. Minden pusztul le! Se többsávos autópályák se normális útfelújítások, hozzánemértő dilettánsok újíthatnak fel hidakat ami életveszélyes már az átadás után,cserében viszont van 30 stadionunk. Itt akar valaki kombinált fuvarozást megvalósítani? Halló, lemeradtunk eutól kb már 20 évvel.
Zsolt1552020-07-06 15:34:01 // 2364
A kombinált fuvarozás a személyszállítasban nem az elektromos autókat jelenti. Ott úgy jelenne meg, hogy az utas lokálisan az autómegosztókat, taxikat vagy a közösségi közlekedést használná. A két csomópont között például szintén vasúttal utazna.
tirex2020-07-06 06:23:11 // 2363
Mint az elektromosautók kb.
Zsolt1552020-07-05 22:48:44 // 2362
2356.

Ez van, amikor egy lobbinak akarnak megfelelni. Legalább a franciáknak nem lesznek veszteségesek az atomerőművei. :-))
Zsolt1552020-07-05 22:46:22 // 2361
De környezetkímélő.
RomeoOne2020-07-05 22:29:23 // 2360
Bezárnak a német szénerőművek... 2038-ban

A német energiapolitika egy nagy vicc, koncepciótlan demagógia az egész. Lehetne zöldíteni ésszel is, de amit csinálnak, annak a szakmaisághoz semmi köze, iszonyú drága és az üvegház gáz kibocsátásuk sem csökken vele.
tirex2020-07-05 18:19:49 // 2359
Vicc kategória. Bonyolult és lassú mint a szar. Mentem rolával hárosról,remélem nem ver meg az isten mé1x vele.
Zsolt1552020-07-04 22:16:54 // 2358
Az EU ad támogatast az alternatív energiát felhasználó közlekedésre.

Az elektromos autózásról. Az egyetlen előnye a hagyományos üzemű autókkal szemben, hogy nem ott szennyezi a környezetét, ahol használják. A károsanyagkibocsájtása ott keletkezik, ahol az elektromosáramot előállítják, megtermelik.

Az erőművek a városok határában vannak,.így a károsanyogok nem a városok levegőjét, hanem a szántóföldeket szennyezi. Az ott megtermelteket meg vagy az emberek vagy állatok takarmány formájában elfogyasztják. Az orrod szőrzete ad némi védelmet a légszennyezettség ellen, de amit megeszel, az 100%-ban bekerül a szervezetedbe.
Nagy vonalakban ez a külonbség.
Zsolt1552020-07-04 21:31:49 // 2356
A németek törvénybeiktatták, hogy 2038 után nem működhetnek szénerőművek.

Rájöttek, hogy jól kitoltak magukkal. Lesz helye a 4 új építeni kezdett francia atomerőmű által megtermelt áramnak.
carver2020-07-04 17:17:46 // 2355
Ahhoz túl felszínesek az ismereteim hogy tanulmányt írjak arról, hogy mitől megy ekkorát az elektromos autózás, de szerintem ha összegyúrjuk amiket leírtatok akkor nagyjából meg is van.

Több feltétel szerencsés/szerencsétlen (megintcsak nemkívánt rész törlendő) együttállása lehet a kulcs:

1. WarbiRunner jól írta, az ipar folyton keresi a profit lehetőségét. Másrész manapság divat "diszruptív technológiákat" kitalálni azaz valami gyökeresen új dologgal előállni és bedönteni korábban megingathatatlannak hitt cégeket, iparágakat. Ehhez persze a marketingeseket is csatarendbe állítják de ehhez kell a következő pont:

2. Liquiddel is egyetértek, divat zöldnek lenni, még akkor is ha közben az ökológiai lábnyomod lefedi a fél országot.

3. Zsoltinak is igaza van, a politikusok az első kettő bármelyikére ugranának, ha mindkettő megvan az nem hagyhatják ki. És ez nem libsi/nem libsi kérdés, a Fidesz ugyanúgy próbálja idecsábítani a Teslát, meg támogatja az elektromos autózást, meg talán még az elektromos bicikliket is, mert ha egy ország nem akar a többiek után kullogni akkor nem maradhat le a trendekről.

És ha ennyi minden együtt áll akkor már szinte mindegy hogy a technológia valóban jó irányba vezet-e, beindul a gépezet és önjáróvá válik. És lehet hogy megint nem a legjobb irányba indulunk, nem az első eset lesz, nemegyszer megtörtént ez az elmúlt évtizedekben (századokban) is, mert pont nem a legjobb technológia gyártójának volt a legerősebb lobbija... (lásd pl videókazetta formátumok, veszteségmentes vs veszteséges hangformátumok stb...)
Zsolt1552020-06-28 09:17:13 // 2354
Ro-La?!? 🤔☺
tirex2020-06-25 19:36:05 // 2353
Közúti fuvarozást vasütra? Lehetetlen.
Kazes☻2020-06-25 09:29:10 // 2352
Így van és most is milyen jó már a körúton az a remekbe szabott kerékpárút a jobb sávon, vagy épp az Üllőin... de nyilván van máshol is. : /
Kazes☻2020-06-25 09:26:40 // 2351
Teljesen egyetértek + ez a „a közúti fuvarozást áttereljék a vasútra” - egyik régi vesszőparipám. :)
Zsolt1552020-06-25 07:04:40 // 2350
Vagy itt van a Kerékagy.

"... Az est egyik kérdése az volt, hogy Budapest miért nem vált olyanná közlekedés és kerékpározás szempontjából, mint Amszterdam vagy Koppenhága ..."

Arról például elfelejtkeznek, Hollandia közel 80%-a a tengerszint alatt fekszik és az átlaghőmérséklet +2 és és +17 fok között van.
Tehát lényegében teljesen sík terület, és a hőmérséklet ingadozása is alacsony. Így az esős napok kivételével szinte az év minden napján sík területen lehet egy kiegyensúlyozott időjárás mellett tekerni.
De meghívnak döntéshozó embereket a fórumra. Aztán végül olyan emberek döntenek közlekedési dolgokban - mint a BKK volt vezetője vagy a Főpolgármester - akik még egy B kategóriás jogosítvánnyal sem rendelkeznek.
Zsolt1552020-06-24 21:48:43 // 2349
"... de kifulladni látszik a jelenlegi formájában ..."

Inkább a jogalkotók olyan jogszabályokat, rendeleteket alkottak, amelyekkel zsákutcába vitték a gyártókat.

Ennek ellenére azért nagyot léptek a gyártók a környezetvédelem terén.
Zsolt1552020-06-24 21:40:40 // 2348
" ... De a másik oldalon sem egy hangos zóld kissebbség miatt gyártanak elektromos autókat, mert a (hangos) zóldeknek autójuk sincs. ..."

Nem azért gyártanak. Próbálnak egy technológiát bevezetni a piacon. A Teslát elnézve - üzletileg - nem nagy sikerrel, mert egyenlőre a vesztesége jobban növekszik, mint az eladott autók darabszáma. Legalább is ha nem trükköznek a számokkal. Mert az elektromos autózást csak igen erős adótámogatással lehet fenntartani.
Adótámogatást kap:
- a gyártó
- a vevő
- végül az áramra a használója.

Miből fizetik? A befizetett adókból.Cserébe kevesebb jut az oktatásra vagy egészségügyre. A hagyományos autózást igen magas adóterhek terhelik. Ha teret kap az elektromos, akkor az a pénz is kiesik. Tehát még többet kell betenni, hogy fenntartható legyen.
Ha annyira érdekelné az EU vezetőit a klímavédelem, akkor például miért nem tesznek arra erőfeszítéseket, hogy a közúti fuvarozást áttereljék a vasútra? Mert az útdíjakból nagyon sok pénz folyik be, amiről nem akarnak lemondani.



"... Egy radikális kissebségre az európai parlament sem mozdul rá mert ők is akkor kapnak nyugdíjas állásokat Brüsszelben ha sokan szavaznak rájuk. ..."


Azokra nem is, hanem a befektetőkre, akik ezeket a csoportokat mozgatják már igen. Az EU-ban az elvárt államháztartási hiánycél 2% évente. Ez azt jelenti, hogy ha 100.-Ft a költségvetés, akkor 2.-Forintnál nem lehet nagyobb ideális esetben ez a hiány. De azt 2.- Ft-ot is ki kell valakinek fizetni! Így jön be a képbe a hitel. Mert az országot ugye finanszírozni kell.
Majd a következő évben, majd az az utániban is, aztán az a sok 2.-Forint a végén már tetemes összeg lesz, amit ugye vissza kell(-ene) fizetni. De kicsi az esély, mert a sima működést sem tudják finanszírozni, hiszen azért van a hiány és azért kell mindig újabb hitel.
Ekkor jönnek a "kérések" az állami vezetőkhöz, hogy ha nem tudják visszafizetni, akkor találjanak ki egy olyan dolgot, amiből visszajön a pénzük. Az emberek meg örülnek, mert azt hiszik, hogy egy ipari termék vásárlásával megmentik a bolygót.


"... a (hangos) zóldeknek autójuk sincs. ..."

De minden más technológiai vívmányt igénybe vesznek a céljaik eléréséhez. Repülő, hajó, vonat, autóbusz, taxi, "haver autója", stb.
Zsolt1552020-06-24 21:08:51 // 2347
Nem az a kérdés, mekkora a csoport, hanem kik támogatják őket abban, hogy mások meghallják őket. A lakosság számához képest, jellemzően elhanyagolható a számuk. Aki a médiát felügyeli, az ...
Ha egy új technológiát vezetnek be, akkor ahhoz egy új háttéripar kell és az nagyon-nagyon-nagyon sok pénzt hoz annak, aki felépíti és üzemelteti. Persze, hogy egy pár befektetői csoportnak érdeke a piac újraosztása. Így megindul a médiában és a kormányoknál a lobbizás.

Példa: Megépült a Ferihegyi Repülőtér a 1940-es években, majd ~1950-ben átadták. Akkor még több kilométeres körzetében nem volt semmi, nem hogy lakóház.
Később akik odaépítkeztek vagy beköltöztek oda, azok tudták, hogy egy már évek óta működő és folyamatosan fejlődő nemzetközi repülőtér mellett fognak élni. Ráadásul ahol repülőgépek szállnak folyamatosan le és fel.
Most meg előadták a "nagyhalált" a médiában, hogy elértéktelenednek az ingatlanjaik, meg stb. Ők költöztek oda. Vagy hajnali 2 és 3 között nézték meg az ingatlant a vásárlás előtt?
Egy kis csoport, akikre ráerősített a média.


"... Ezért is nem fér a fejembe hogy hogy a p-be nem gondolta végig náluk senki hogy mi lesz a következménye annak ha leállítják az atomerőműveket... ..."

Fukusima után tüntettek páran, aztán hogy a médiában ne legyen visszhangja, meg a kancellár is "zöld pártinak" tűnjön, azt adta, amit a zajos kisebbség követelt. Mert ha nem teszi meg, akkor a Zöldpárti szavazókat nem tudja a koalícióban tartani és az erősödő jobb oldal többségbe kerülhet a Bundestag ban.
WarbiRunner (Gyuri)2020-06-24 14:32:18 // 2346
Az elektromos autózásra az autóiparnak és még több kapcsolódó iparágnak van szüksége. Az autóipar rengeteg K+F feladattal látta el a világot, kiterjedt beszállítói láncot látott el, eladható terméket gyártott, szépen pörgött, de kifulladni látszik a jelenlegi formájában. Megtelt a piac, a jelenlegi formájában az autózás maga is fenntarthatósági kérdéseket vet fel. Az elektromos autózás (és az önvezetés is) egy menekülő ág, egész távolinak tűnő iparágaknak is. A félvezetőipar is kapott egy lökést pl, ezt közelről is látom. Mennek a teljesítmény elektronikával kapcsolatos kutatások, fejlesztések, új anyagok, annak a méréstechnikái, ugyanígy az akkumulátor fejlesztéssel kapcsolatos szerteágazó projektek. Amik persze kapják az EU-s, állami és ilyen-olyan pénzeket, hígy gerjesztődik tovább a folyamat. Erre a vonatra felült a világ, meglátjuk hova megy :-)
A nyitott vevőközönség majd meg lesz, arra pont ott vannak a megfelelő gondolkodásmódot befolyásoló praktikák (mondjuk úgy marketing :-)), politikai szinten meghozott szigorítások, kedvezmények, stb.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak