Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák

Liquid2023-02-21 15:00:42 // 3967
Garázst intézni nagyságrendekkel nehezebb mint lakást vagy főleg autót venni :)
Lesz ebből még probléma...
RomeoOne2023-02-21 13:04:26 // 3966
Neki nem azért lett Porsche-ja, mert szórja a pénzt, hanem mert tudja hol kell megfogni és így össze tudta rá gyűjteni :D
carver2023-02-10 17:25:33 // 3963
hát a rothadó kapitalista nyugaton pl közel 1.000.000 forintot kapnak átlagban az érintett VW járművek tulajdonosai...
Csabo222023-02-10 16:47:56 // 3962
Ezeknek a "botrány"oknak miféle eredménye van? Kézzelfoghatóra gondolok :)
Azt szoktam mondani, h attól lesz szebb a világ, h én teszek érte. ha más odaszarik a járda mellé, én meg nem, akkor már fél siker. én nem tudom őt rávenni, h ne kulázzon oda, de én megtehetem, h ne tegyem...
Itt az autógyártók felajánlják a lehetőséget, h autózz olcsóbban és tisztábban azzal, ha plug-int veszel és vezetsz. az már a te döntésed, h ezt mi célból teszed.
Egyébként elmondom, h nem csak városban, de országúton és pályán is kevesebbet eszik a plug-in, ha okosan vezeted. és nem feltétlen kell minden út előtt csurig tölteni az akksiját.
Kazes☻2023-02-10 10:25:32 // 3961
Nyilván... bár engem lassan már nem érdekel mivel hajtjuk meg a verdát, csak menjen és én vezessem a sajátomat! :)
TtK2023-02-10 09:27:08 // 3960
Te is kifejtenéd ha a céged az utóbbi 20-30 évet és csilliárd dollárt (jent) erre a technológiára áldozott volna ;)
Kazes☻2023-02-09 22:04:08 // 3959
Az elnökük is kifejtette már... 3911. hsz. :)
Liquid2023-02-09 21:27:01 // 3958
igen, ez a fő gond hogy nem töltik, ha pedig nem töltik akkor elveszik az előny nagyobbik része. Városban még úgy is jobbak, de pl. autópályán már nem. Kollégám Rav4-e még sima hibrid volt, de 4-5l-t kért városban, pályán viszont 10-et. Ennyi.
Teljesen jó megoldások az autópályán kívül kb. mindenre, sok esetben jobb mint a tiszta villanyos (legalábbis jelen helyzetben), de most pont ez kerül veszélybe.
carver2023-02-09 19:08:34 // 3957
azért a hibridek jelentős részét tényleg nem töltik a tulajdonosok, és a nehéz autó miatt még a benzineseknél is nagyobb fogyasztással járnak vele.... Emiatt bukik az amúgy szerintem (sok helyzetre) jó megoldás
carver2023-02-09 19:05:07 // 3956
Botrány ide - botrány oda - a Toyota szerint a hibrid a megoldás
carver2023-02-09 18:58:30 // 3955
Ez van akkor amikor az autó már nem egy mérnöki műremek, hanem egy hardver meg egy szoftver
Liquid2023-02-09 10:28:11 // 3954
Nem kell túl okosnak lenni ahhoz hogy nyilvánvaló legyen hogy egy plugin hibridnél erősen függ a fogyasztás a töltikézéstől, és a távoktól. Nyilván a mérésen mindig tele van az aksi, csak úgy tud a 2.5 tonnás suv 1.5l-t fogyasztani :) Az hogy ebből "botrányt" csinálnak nem más mint az érzékenyítés a villany felé.
Demecsab2023-01-25 11:56:06 // 3951
Debreceni lakossági fórum akkugyár körüli problémákról

Nem politizálunk, de nagyon(!) fontos kezdeményezés.
RomeoOne2023-01-19 11:05:17 // 3949
Unverhoffter Exportanstieg: Kolumbianische Kohle für Berlin

Ezek a németek is úgy zöldek csak, mint a Giulia-m. Zöldre van festve, de az ökolábnyoma brutális :DDD
RomeoOne2023-01-19 10:58:11 // 3948
Méghogy a lakótelepeken, a paneloknál nem oldható meg a villanyautó töltés... "Majd mindenki az ablakon lógatja ki a kábelt és úgy tölti a kocsit?"

Igen :DDDD

Békásmegyeren úgy töltöttek villanyautót az esőben, hogy a közteresek is csak pislogtak
Kazes☻2023-01-12 19:25:38 // 3947
Már meg is magyaráztad...
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-12 13:55:03 // 3946
A város terjeszkedési irányának, helyszínének (és így ennek az általánosításnak) semmi köze ahhoz, hogy milyen minőségű és hatású projektek valósulnak ott meg és hogy azzal a környéken lakók mennyire értenek egyet. Hajrá Miskolc.. XD
Selmak2023-01-12 11:25:14 // 3945
Városok mindig a közvetlen környezetükben terjeszkednek. Miskolcon az Avas szőlő volt, Szolnokon Szandaszőlős szintén, Nyíregyháza is környező kukoricaföldek rovására terjeszkedett és terjeszkedik ma is.
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-12 11:17:11 // 3944
A jó minőségű termőföldet elpazarolni, lebetonozni elképesztő butaság szerintem is. A kérdés mindig a mérték persze. A szomszédban a háború egyik oka a termőföld. Ami ott még van, jó minőségű és nincs végletesen elerodálva a hajszolt műtrágyázott ipari mezőgazdasággal. A nincs hol termelni az csúf realitás lesz hamarosan. 8 milliárd embert akarunk etetni, de ezt termőföldddel nem bírjuk. Sőt, termőfölddel már évtizedek óta nem bírnánk , legalábbis ezen a mai pazarló színvonalon. A műtrágya adott szabad utat a további eszetlen népesedésnek és pazarlásnak. Csakhogy a földek kimerülnek (tek?).. a műtrágya gyártás elképesztően energiaintenzív és..hmm., földgáz kell hozzá. És ez csak egy megközelítése annak ami tőlünk keletre történik. Mert ott ugye föld és földgáz is van még bőven.
Kazes☻2023-01-12 10:44:17 // 3943
Persze, persze... ok...
De...
Nyilván nulla, de azért a földhöz ért, ahogy látom/hallom... amúgy is ez az egyik vesszőparipám... természetesen mindeközben megy a jaaaaajjjj nincs már lassan hol termelni, mindmeghalunk... aaaz megy. : /
Selmak2023-01-12 10:22:06 // 3942
TVK vagy a Borsodchem nagyságrendekkel nagyobb pusztítást tudna végezni ha beüt a krach, mégsem hőbörögnek se Tiszaújvárosiak, se a Kazincbarcikaiak. Sötétzöldeknél divat lett lázítani a környéken lakókat. De ugyanezt megteszik a járművekkel is. Legutóbb a Levegő Munkacsoport. Tiltsuk ki a Nagyfalú belvárosából a belsőégésű motorral hajtott robogókat, mert milyen károsak. A hülyék a robogót a 2t segédmotorkerékpár szinonímájaként használja, holott az egy építési mód, a legtöbb rendszámos robogó már évtizedek óta 4t.
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-12 09:46:15 // 3941
Persze, de ez nem a sötétzöldek által felbújtott hőzöngő csapat. Ezt mondom, itt alapvetően a bizalmatlanság hajtja ezt magától is. Persze elmegy ez is szélsőségbe, nyilván a bácsinak nulla rálátása van a dolgokra, ellenben fél, ezért hangos.
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-12 09:42:24 // 3940
Nem, nem ólom akkut gyártanak, kicsit sem :-)
Zsolt1552023-01-12 09:14:22 // 3938
A gyár két tulajdonosát csalás és vagyonkimentés miatt örizetbe vették, majd háziőrizetbe tették a kínai hatóságok.
Selmak2023-01-11 12:06:29 // 3937
Yuasa Miskolcon ólomakkut gyárt, az ólom mint nehézfém ártalmai meg mintha a római kor óta ismertek lennének.
Kazes☻2023-01-11 12:03:35 // 3936
De azért van benne valami... 😐
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-11 12:02:47 // 3935
Szerintem a debreceniek nagy többsége örülne neki ha nem itt épülne meg. Miskolc ha szeretettel várja, hát legyen ott :-)
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-11 11:58:20 // 3934
Ha a GS Yuasa-ra gondolsz, akkor almát körtével szintúgy. Véletlenül ott is jártam mármint a Yuasa-ban, láttam a gépsort is. :-) Semmi köze ahhoz amit a CATL fog csinálni.
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-11 11:56:13 // 3933
Jajj, kétszáz öreg bácsi ott ült hétfőn a nép meghallgatása című fórumon. XD
Selmak2023-01-11 11:49:50 // 3932
Remek ötlet, nyugodtan üldözzék csak el Debrecenből, Miskolc szívesen fogja fogadni, lévén hogy már van akkugyára.
Selmak2023-01-11 11:46:29 // 3931
Elve alma vs körte esete. Samshit NMC technológiát gyárt, a CATL meg LiFePO4-t.
Kazes☻2023-01-11 11:27:32 // 3930
katt...egy kicsit. 😉😅
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-11 11:20:03 // 3929
Értem, csak semmi köze a jelenlegi szituációhoz. Itt Debrecenben nem tapasztalsz szítást meg utcára vonulást, senki nem hangoskodik habzó szájjal. Viszont az emberek olvasnak híreket a gödi akkumulátorgyárról és nem hozza meg a bizalmat. Őszintén, az enyémet sem. Jártam pár kínai üzemben már...XD
Selmak2023-01-11 11:02:17 // 3928
Ezt ne nekem mond, hanem pl.: a sötétzöld "villanyórásoknak " (a villanyautó vlog szerkesztősége) akik szerint már most olcsóbb akkuban tárolni a napelemmel termelt energiát, mint atomerőművet építeni.
Zsolt1552023-01-10 22:12:21 // 3927
"... A sötétzöld lobbi mindig valamelyik gazdasági csoport érdekében lobbizik. ..."

Amelyik éppen támogatja őket.


"... mert majd jól eltároljuk akkuban a nyáron megtermelt energiát. ..."


Ahhoz hatalmas akkumulátor telepket kell építeni, ahol ideális hőmérsékletet kell biztosítani, hogy a tárolókapacitás maximális legyen. (Közel azonos hőmérséklet, páratartalom, ...) Meg oda el is kell vezetni az áramot, amihez azt hálózatot is ki kell építeni.
Selmak2023-01-10 19:22:57 // 3926
Mostani EU környezetvédelmi jogszabályok annyira kötik a gyártók kezét, hogy pl olcsóbb a z ipari szennyvizet tisztítás után úja felhasználni, mint hogy kiengedd a lefolyóba. Egy stewardest, pilótát magasabb ionizáló sugárzás ér mint egy atomerőművi dolgozót, mert az erőművi sugárvédelmi előírások olyan magasak, mégis az atomerőművekkel riogatnak a sötétzöldek nem repülőgépekkel, pedig jóval többen dolgoznak repülőn mint atomerőműben. A sötétzöld lobbi mindig valamelyik gazdasági csoport érdekében lobbizik. Naperőmű, szélkerék erőltetése az atomerőmű ellen, kinek is jó, a gázipari óriásoknak, mert egyértelmű hogy kell a tartalék a megújulók mellé, persze ilyenkor mint említettem az akku rögtön előkerül mint messiás, hogy nem is kell gázturbina mert majd jól eltároljuk akkuban a nyáron megtermelt energiát. Ilyenkor persze az akku előállításnak és újrahasznosításnak környezetterhelése nem is létezik. Majd ugyanez a sötétzöld telipofával hergel az akkugyár ellen ha annak megvalósítása szóba kerül.
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-10 19:07:15 // 3925
Ja, hergelés nincs, csak kérdések és bizalmatlanság. Persze állítják a fejesek, hogy mindenféle tanulmányokat végeztek, felmérés és szabályok és ezerféle ellenőrzés, alig fogyaszt vizet és nincs környezetterhelés. A baj az, hogy a nép már elvesztette a bizalmat. Ennek sok oka van, többek között politikai amiben mindkét lényeges oldal erősen nyakig benne van. Ne is feszegessük itt, fészbúkra való. Hogy ki kit fizet megint lényegtelen kérdés.
Valóban probléma volt Debrecenben a munkahely. Ez a probléma elmúlt, de nem tudnak leállni, jönnek a gyár monstrumok, így az új probléma a munkaerő lesz. Valamint az együttélés az ukrán, román, afrikai, arab munkavállalókkal. Minden negatív felhang nélkül mondom, de ebből feszültség biztosan lesz.
Nem tudtak megállni a középúton sajnos. És ez ugye ahogy Kazes is mondja, droidoknak ad munkát. Miközben az oktatás már csak droidokat képez. Elkötelezzük magunkat végletesen a kiszolgáló szerepben, hogy az majd gazdasági fellendülést hoz, és boldogságot a népnek. Értem a tervet, csak ezt már túlhaladt az idő. Ha már keletre nézünk, kicsit meresszük a szemünket jobban, hogy kell egy kiszolgáló ipart tudás alapú társadalommá alakítani. És ennek segítségével egy pici, függésben lévő országot valódi középhatalommá, sérthetetlen bástyává alakítani. Lásd Tajvan. Ha Kína nekimegy, összeomlik minden IS.
Selmak2023-01-10 17:58:32 // 3924
Az egészben az "érdekes" hogy sötétzöldek messiásként hirdetik a villanyautót, kilobbizták hogy 2035től belsőégésű motorral szerelt személyautót ne lehessen forgalomba hozni, de amikor az egész lelkét alkotó akku kellene gyártani, a messiásból hirtelen a megtestesült gonosz lesz. Az is érdekes hogy sötétzöldnek rögön megint messiás az akku, ha felveted neki hogy a napelem és szélkerék csak időszakosan termel, a fogyasztás meg nem ehhez igazodik, holott az akkugyártás környezetterhelés régóta köztudott. A hergelés oka más, valószínűleg külföldről fizetik őket, mert másoknak is jól jött volna a CATL gyár.
Kazes☻2023-01-10 14:55:53 // 3923
Lakosságnak szava nincs... egyszer én is próbálkoztam a közelünkbe épített bótta'... de még a kerítés/paraván építést sem tudtuk elérni, pedig volt aláírás gyűjtés is. 😒
Kazes☻2023-01-10 14:52:40 // 3922
Micsoda igények, kérem szépen! 😀 Tessék csak örülni a zöldmezős beruházásoknak... világrengető innováció... és felszippant jó sok munkanélkülit... droidnak... ölöm é bódottá.
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-10 11:41:55 // 3921
A lakosságnak eléggé nem tetszik, de megakadályozni..hogy ? XDD
Nem bánnám, ha vinnék innen a francba az akku gyárat. Épp elég a BMW. Inkább parkokat építsenek beton szörnyek helyett, vagy a természetközeli pihenő zónákba normális szolgáltatásokat. Vagy mondjuk járhatna hétvégén is a villamos XDDDD
Zsolt1552023-01-10 10:18:01 // 3920
Lassan az lesz a kérdés, hogy a lakosság megakadályozza az építkezést vagy sem. Vagy erőből csak azért is megépítik.
Zsolt1552023-01-08 02:24:07 // 3919
Régebben olvastam valahol, hogy az USA hadserege nagyobb szennyező, mint az EU.

De azért az EU-ban sem csak 3 hengerest gyártanak. Van igény és kínálat a "nagymotoros" autókra.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak