Fórum >> Típusok >> Giulia

SD2023-08-17 13:03:14 // 31719
Mi is vittünk eurót:D De mivel az árfolyam jobb volt mint amikor váltottam, meg is maradt:D
WarbiRunner (Gyuri)2023-08-16 15:22:14 // 31718
Olaszországba mi is egy halom papírral mentünk. Belépők és vonatjegyek.. Nem hinném, hogy hamar ráveszem a családomat autós nyaralásra, annyival királyabb volt így :-) A nagyobbik lányom ki is jelentette, hogy az autó lecsúszott az utolsó helyre. Úgyhogy ennyi, simán elintéztem, hogy ne legyen kicsi a Giulia családi autónak XD A család itthon, amíg én a Giuliával játszottam a hegyekben, aztán Giulia itthon, amíg a családdal nyaraltunk. Perfetto.
WarbiRunner (Gyuri)2023-08-16 14:07:38 // 31717
Én a Waze-zel jól elvagyok. Nagyjából szoktam tudni hol járunk, de pl Romániában teljesen hibátlanul navigált. Elvitt valami kis nyolcszázad rendű úton, ami tükör sima volt (ez mondjuk szerencse), nulla forgalommal. Kikerültük az egész délután 5-ös csúcsforgalmat úgy, hogy azt se tudtam hol járunk. Kellemesen autózgattunk, míg a többiek szívtak a jó nagy forgalomban. Vannak hülyeségei, és szerintem minden navigációra igaz, hogy indulás előtt érdemes képbe kerülni, hogy hol, merre fogunk menni. Bár öcsémék Bulgáriába mentek le nemrég úgy, hogy a wazéba beírták a tengerparti címet, aztán odavitte őket, anélkül hogy halvány gőzük lett volna, hogy merre járnak :-)
Liquid2023-08-16 08:07:28 // 31716
Stelvioban is van, állandóan kint a műszerfalon :) Az is egy vicc.
SD2023-08-16 07:57:14 // 31715
mert hogy legutóbb mikor mentünk még alfátlanul akkor bírtam a goggle-be hogy Rimini, kiválasztottam hogy melyik utat választom majd a google se szó se beszéd átrakta mégis a neki tetszőt... és már budaörsön eltévedtünk.. szóval onnan szakaszoltuk már akkor is. Most is:)
SD2023-08-16 07:55:38 // 31714
Pl: tanulva az eddigiekből Olaszországba úgy mentünk hogy volt nálunk 3db papír térkép is:D Nem azért mintha igazán kellett volna inkább ilyen retro feeling, a 155-el úgy mentünk Velencégi anno hogy még térképünk sem volt:D:D:D Ott aztán vettünk egyet azt most is vittük.

Igazából Asszony felderítette papírtérképen a következő fontosabb megállót. Klagenfurt, Vilach stb. Amikor már nem akart Szlovéniába vinni a Sötétzöldnáci algoritmus.. :D

Ez be volt írva a gugliba, és pl. hasznos hogy már útközben lehet hozzáadni tankolást megállót is, ami töj hasznos mivel a google adatbázisa van a háttérben direkt shell kutat is tudok keresni, felajánl 5 lehetőséget, és kiválaszthatom hogy a legközelebbin akarok, vagy olyanon ami a legközelebb esik az eredeti úthoz... stb. Szépen beteszi add stop funkcióval.

Egy telefon túlmelegedésen kívül más nyűgje nem volt minden müxött:)

És ha ezen kívül még info kell, akkor a másik telefonon rá lehet keresni, tarcsiban meg ott az autó beépített navija.
SD2023-08-16 07:37:49 // 31713
Mondjuk az tényleg igaz hogy míg nem indulsz el azt sem utdod merre vagy:D

Én lehalkítva használom a google-t ilyen közlekedési segédnek.. Rápillantok látom meliyk kijáraton kell kimenni a körforgalomban, de néha elnézek egy-egy lekanyarodást.

Szerintem ez a helyes arány, a navigációt egy interkatív térképnek veszem a de amúgy nézem a táblákat is. És nekem ne brekegjen, valahogy az utóbbi időben erre szoktam rá.

Magyarul nem viselem el az informatika egy területét sem, angolra van állítva és kuss:D

Amúgy pl Android autón kirakja a műszerfalra is merre forduljak, Szifonon nem.

Végül is valamire jó, mutatja már a sávokat is melyikbe kell menni mindig autómatikusan a leffrisebb trékép van fent, de már volt olyan hogy pl: egy körforgó nem volt fent a gugliban sem.

Meg azon borultam ki mikor a Hungaroringre menet frissen mosott autóval olyan földútra vitt be hogy azt fontolgattam hogy inkább visszatolatok 2 km-et minthogy kockáztassak tovább, de már késő is volt. Szóval én ott számoltam le az illuziókkal hogy ez jó... nem ez egy termék amit ugyan olyan fejlövéses egyetemisták fejlesztenek mint minden terméket mostanában:D
Piritu - 1.000.0002023-08-16 06:38:57 // 31712
Nem véletlenül van az összes amerikai kocsiban (a Giuliában is volt) iránytű :-)
Liquid2023-08-16 00:09:28 // 31711
A google maps mint térkép alkalmazás jó, de navigációra egy vicc, már ott elbukik mikor azzal kezdi, hogy indulj el észak felé :) Idegen helyen városi sétánál szoktam csak használni mert van gyalogos módja.
Piritu - 1.000.0002023-08-15 22:22:12 // 31710
2020-ban próbálkoztam a guglival (1. próba + 2. próba), de feladtam. :-(
Néha - ha a Waze szerver nem működik - most is elindítom, de továbbra is amatőr cuccnak tartom. Sajnos az iGO-n szocializálódtam, a Spider túrákon most is azt használom.
SD2023-08-15 21:56:18 // 31709
Amúgy ezt a béta érzést a google-nél is érzem.. ha rendesen jelentgeted fel a helyeket hogy hol mit tapasztaltál akkor ad friss forfalom infót stb...

Ha nem konspirálsz akkor bedobja neked a béta funkciókat, és ezzel dolgoztat tudtodon kívül:D tesztelő leszel:P

Ha pedig ezek után anyázol az ügyfélszolgálatra, akkor visszakapcsol valami retardált Google módba ami olyan fapad hogy alig használható:D:D:D

Mostanra kb. rendeződött de volt egy ilyen hullámvölgy:D
SD2023-08-15 21:53:37 // 31708
Igen tudom, de nekem tölteni is kell közben, a telóm meg nem wireless töltős, oda az androidost teszem.

Úgy szotozok, hogy az iphone-n mennek a családi folgok, fotók, fb messenger stb.
Az antroidos telefonom meg a céges, ott teams, outlook, meg a biciklihez strava, mert azt rakom ki a kormányra zörgetni:)))

Az autóban meg a szifont szoktam rádugni ami egy kicsit már kivénhedt szegényke, de még bírja:)))

Szóval ez a setup, nekem nem gond a kábel, tényleg ritkán dob egy újraindulást, eddig talán összesen 3-4x csinálta..
Piritu - 1.000.0002023-08-15 21:00:05 // 31707
Nálam se volt ilyesmi az elmúlt évek alatt...
Piritu - 1.000.0002023-08-15 20:56:02 // 31706
Már harmadik éve "telefontükrözök", de a MY19 lefagyásaitól eltekintve nem sok gondom volt/van vele. (ott is csak a csatlakoztató kábel volt a lefagyás oka)

Az új Giulia már meg is osztja a kijelzőt, bár én nem sok értelmét látom.
Szinte állandóan a Waze megy a trafiinfók miatt, magam is szorgalmasan jelentem be őket. Mellette meg podcastok mennek telóról.

Nem nagyon találkoztam még olyan navival ami néha nem vitt be a "málnásba". A Waze ilyenkor tesztelteti az alternativ útvonalat, gyanúm szerint az új userekkel. :-)
TtK2023-08-15 20:44:25 // 31704
Az AA wireless az valami utólagos cucc, mert a gyári fejegységnek kell a kábeles csatlakozás
SD2023-08-15 20:34:46 // 31703
valamit vartyogott hogy updatelni kell és updatelt is az autón aztán szarakodott, azóta inkább nem használom.. az zapple az nem akart frissíteni az autón.. csak megy:D

az lehet amit mondasz a frimware?
RomeoOne2023-08-15 20:12:46 // 31702
Én sem vágom mire gondolt. Az AA wireless firmware-ét kellett egyszer frissíteni telóról, de nem az androidauto-t a kocsin.
TtK2023-08-15 20:04:52 // 31701
a telefon akar frissítgetni meg tölteni az autó computerére

Hogy micsinálni? Nekem sose volt ilyen, pedig elég gyakran megy az AA..
SD2023-08-15 19:27:44 // 31700
A Waze amúgy szintén Google tulajdon, de nekem is azért nem jön be mert 1 perc előnyért olyan rizikós helyekre visz ami szerintem nem ér meg még 10 percet sem.. Mellékutcák.. stb.

A Google fejlődését már jobban nyomon követtem onnan, hogy útvonal tervezés sem volt, mára meg már túl van bonyolítva ezzel a spórolok neked GAS-t meg ilyen hülyeségek.. Ott a busz spórol 100% Gas-t, ha arra vágyok.. :D

Android auto, nekem úgy emlékszem kihasználta az egész képernyőt az elején kipróbáltam, de nekem a szifonos tükrözés jobban bejött, ott is van amúgy osztot képernyő amikor a zenét is mutatja.. Meg a szifon képének le van kerekítve a sarka ez nagyon fontos:D:D:D

Nekem nem volt túl bizalom gerjesztő hogy a telefon akar frissítgetni meg tölteni az autó computerére, egyszer le is fagyott utána.. szóval az androidot azóta távoltartom tőle..

Pedig gondolom rajta is az fut:D De jobb ha kicsit kevesebbet beszélgetnek, így van esély hogy működik is:D
zgi5212023-08-15 16:39:39 // 31699
Mivel nem tudtam az egész ostoba koncepcióról, mert ugye *kedves* Pappas nem említette anno. Egyik októberben vettem észre, hogy márciusban lejárt már a hozzáférés.. Ráadásul, mintha a gyártástól és/vagy az első üzembehelyezéstől ketyegne, főleg kellemetlen ha közben ki is vonták forgalomból *szokásukhoz híven*eladás előtt. köszi

Azóta csak a csodát várjuk, amit Neked sikerült kiharcolni. Bár ez a fajta opció annyira nem optimális.
WarbiRunner (Gyuri)2023-08-15 15:19:39 // 31698
Sejtem :-) A Giulia sorsa sem fix nálam sem. Megtartanám örökre, mert pont jó nekem így ahogy van. Viszont nem biztos hogy értelmes döntés hosszú távon fenntartani. Van esélye hogy nem nálam lesz OT-s :-) Annak is van esélye, hogy az utódja öregebb lesz. De ez még messze van..
Liquid2023-08-15 15:01:02 // 31697
így van, bőven elég egy olyan interface ahol a telefon képe és hangja kijön, semmi egyéb nem kell, így nincs ami elavuljon. A tekerővel pötyögős navi már 2005-ben is elavult volt, hiszen ott volt az iGO érintőképernyős kütyün.
quash2023-08-15 13:49:08 // 31696
Mondjuk amit Alfa az elején infotainment rendszer néven csinált Giu-ban, na az is egy érdekes "koncepció" volt.
U.a. kijelző két méretben? És u.a. az óracsoportban is?
1xüen ennek mi értelme volt, mit sporóltak vele?

Én telefont csak spotify miatt dugom rá, gyári navi trafikat szépen mutatja, jól átlátható, waze-tól meg néha a falnak tudok menni.

Ja és persze a legnagyobb okosság, a 2020 előtti Giu-kban az Android Auto támogatás!
A kijelző 2/3-án megjelenő cucc, miközben Carplay-nél tudja a teljes kijelzőt használni.
Az asszony savaz is vele, hogy hehe, iphone-al jó! :D
Ha jól tudom ezt a problémát 2020-tól megoldották.
quash2023-08-15 13:41:51 // 31695
Nem is az expired a probléma szerintem!
Hanem az, hogy a támogatott időszakban számodra elérhető térképeket sem tudod utána letölteni!
Nekem pl. majd valamikor 2026 vége felé jár le az újabb 3 év, de ha lejárat előtt pl. 1 nappal nem töltöm le az utolsó, aktuálisat, akkor lejárat után 1 órával már semmit nem tudok letölteni ...
+ha már fizetek érte, akkor jöhetne valami értesítés ha új térkép van, vagy ha lejár a támogatás, etc ..., de ilyen feature-k sincsenek.

Amúgy Toyota példánál maradva, van egy 2015-ös Aurisunk is, abban "Toyota Touch 2" néven futó rendszer van, amiben nincsen navigáció.
Egy plusz modul beépítésével lesz Navi, és akár Android auto/Carplay is, ~100-150e HUF.
Jól hangzik? Ja csak éppen a kijelzőn ami benne van, ha csak egy picit rásüt a nap már semmit nem lehet látni! Innentől nem tudom mivel lennék vele előrébb ... :D
zgi5212023-08-15 12:12:07 // 31694
Megmondom őszíntén, nem nagyon értem ezt a fajta unsupport hozzáállást az Alfa, v. bármelyik gyártó részéről.

Évekkel ezeleőtt megvásároltm az iGO applikációt (IOS platform) kb. 100€ volt nagyságrendileg. Megelégedéssel használom, oszthatom a családdal 3-4 felé.
INGYEN érkeznek a térképfrissítések minden készülékre!!

Az auto vásárlásakor kifizettem a navigáció és térkép felárat, miért kell a frissítésért fizetni? És miért csak 3 évig érvényes, miért nem 5. pl? Persze ez is csak akkor derül(t) ki, ha a Mopar oldalra belépsz és kedves "expired" üzenet fogad.

Röhej. :(
RomeoOne2023-08-15 10:53:47 // 31693
Te is tudod, hogy miért. Mert az autók is abba az irányba tartanak, mint a kütyük. Nem tartós használati eszközök, hanem le kell cserélni 3 évente. Megvenni sem érdemes lassan, csak bérelni, lízingelni, aztán leadni, mikor lejár.
Ez a tervezési filozófia is mögöttük, szóval hiába akarnád te másképp, azt csak olyan kínok árán tudod kivitelezni, amit nem biztos, hogy lesz kedved bevállalni.
Még a szakszervizek sem kompetensek sokszor abban, hogy hogyan is kellene javítani az autót, ha valami baja lesz. Pont tegnap olvastam ezt a 2 thread-et, de folyamatosan ilyeneket találni:

thread1

thread2
SD2023-08-15 10:37:51 // 31692
Azért erőszakolják ezt az auto navit mert millió forintokat lehetett anno elkérni ilyen kütyükért most meg ha nincs benne lehurrogják. Aztán legtöbben persze hogy a telefont használják..

Légzsák is van benne, mennyi, aztán remélhetőleg azt sem használjukj soha:D
Sokan a hátsó ülést sem:D

Pedig tényleg jó a Giulia beépített navija amúgy, de valahogy a telefon kézreesik, úgy is töltöm akkor meg mutassa is.
WarbiRunner (Gyuri)2023-08-15 10:33:02 // 31691
Én épp ezért tartom fura ötletnek az autó és a kütyü technológia összeboronálását. Ezek a technológiák 3 év élettartamúak, aztán elavulnak. Egy autó műszaki tartalmának ennél sokkal tovább életképesnek kéne maradni. Lesznek itt még gondok a térkép frissítéseken túl is. A telefon tükrözés egy jó kompromisszum, itt is a telefon fejlődik gyorsabban, kérdés, hogy majd egy 10+ éves Giulia az akkori telefonokkal a semmin kívül mit kezd XD
SD2023-08-15 08:05:07 // 31690
Felvételiztem az Nng-hez mikor ehez kerestek embert, hogy majd nagy autógyárakkal leszerződnek.:D
Külön fűszer hogy a mintafájl amit kaptam hogy rajzoljak bele, egy képkeret kivágás visszavonása után (crop) kiderült egy böngészőből lett kimentve, ès nyitva volt még a képen 3-4 pornó oldal tab:D
Azt nem tudom hogy úgy küldtem-e vissza a próbamunkát hogy bennehagytam-e:D
De jót röhögtem rajta:D
Liquid2023-08-14 21:23:31 // 31689
Értemén hogy drága a fejlesztés, bár annyira biztosan nem...
DE melyik a jobb?
1) 3 év 70e -> kell a kutyának
2) egyszer frissítés 3e és megveszik 100-an, mert annyit még megér
Ha arra játszanak, hogy hogy nehogy megrendelje valaki, akkor mért nem mondják, hogy srácok ennyi volt, nem csináljuk.
Amúgy is egy egy kalap szar az összes navi ami még nem érintős mert próbálj beírni egy hosszabb címet :) Igazából értelmetlen az egész, egy dolognak van értelme, a telefontükrözésnek.
quash2023-08-14 21:10:13 // 31688
Ez egy érdekes terület, pl. Toyota és IGO-t fejlesztő NNG valamikor 2012(?) környékén csinált egy olyat hogy egy IGO variáns kerül Toyotákba.
NNG-nek ez jó üzlet volt akkor, de úgy állapodtak meg hogy folyamatosan adják a térképeket ezekhez a navikhoz!
Most már persze szívás egy közel 10 éves platformra térképet adni, le kell butítani, át kell alakítani, életben kell tartani.
Ügyfélnek jó, NNG-nek már annyira nem.

Giulia előtt 159 volt, ha jól rémlik arra talán 2017 körüli volt az utolsó térkép, ami még elérhető volt.
Ja megnéztem közben, 2017, és még most is 179€ kérnek az egyszeri frissítésért.
159-nek is jó volt a navija (faceliftes), csak már nem jött rá térkép.

Giuila-ban TomTom-van, vajon ha leáll Giu gyártása, meddig lesz még térkép?
quash2023-08-14 21:04:16 // 31687
Csak ők voltak vele hajlandóak foglalkozni.

Jelenleg arra várok hogy a másfél hónapja utalt (előlegszámla) térképvásárlásról számlát kapjak! (céges vásárlás)
Állítólag az importőrtől nem kapnak számlát, ezért nem tudják kiszámlázni.
De legalább a frissítés megy a fizetéstől :D

Ez az egész Alfa support valahogy olyan nagyon olaszos, de nem csak náluk, hanem nálunk is.
zgi5212023-08-14 19:11:18 // 31686
Egyebirant ezt az opciot csak a Szabo biztositja ezek szerint?😮
SD2023-08-14 17:11:38 // 31685
pedig összeadva még "ocsóbb" is mint a mazdás:)
Liquid2023-08-14 16:15:05 // 31684
Mazdáéknál 3 év után a TOMTOM évente 100EUR, ez pár éves info.
Sose fogom megérteni, miért nem lehet olyat hogy egy frissítést vesz az ember valami nem drámai összegért. Sokan élnének vele. Mert azért a 70k-nál már simán mondja az ember hogy rakjátok fel magatoknak, inkább használom a wazét. (Apósom is pl.)
quash2023-08-14 15:36:46 // 31683
Igen, de ez máshol is így van!
Van pl. családban egy Auris is, annál is 3 évre lehet venni licencet.
SD2023-08-14 13:20:04 // 31682
Tehát akkor 3 éven belül ingyenes a frissítés, utána meg a 70k újabb 3 év?
SD2023-08-14 12:43:05 // 31681
És jó élmény volt hogy abszolút nem fáradt a technika, sőtt inkább egyre jobban összeállt.
Egyszer nem volt az az érzésen hogy ki akar törni az autó, mint egy kezesbárány, mutadod merre kell menni és arra megy:D Közben megvan a hátsókerekes élmény, marhára dolgozik a futómű, talán egész nap egyszer indult meg 4kerékkel kifele íven de ott nagyon rossz és poros volt a burkolat, meg azér jóval alá fékeztem mindig mint amit max abban a kanyarban el lehetne vállani ha biztosan tudod hogy nem jön szembe semmi, de jött:D
Szóval egy plusz tankolás kellet egerben:D
quash2023-08-14 12:10:10 // 31680
Tudok pontos infót adni, valószínűleg itthon én voltam az egyetlen aki ennek utána járt! :D

Térképet itt tudsz letölteni:
https://maps.mopar.eu

VIN-el regisztrálód az autót, ha nincsen még 3 éves, akkor egyből tudod is a legfrissebb térképet tölteni.
kb. 3 havonta van újabb térkép.
Egy térkép kb. 10-11Gb, pendrive-ra másolod, majd update menűből.
A frissítés ~40 perc, és végig járnia kell a motornak!!! Én úgy csinálom hogy közben használom az autót, a frissítés simán elmegy a háttérben is.

Mivel SpeedCam DB elég jó a térképben, ezért én folyamatosan frissítem + szoktam is használni gyári navit, pedig van carplay is! :D Jól tervez, sokkal jobban átlátható mint Waze, és nem akar állandóan a szöllőhegyen át menni.

Nekem tavaly lejárt a 3 év, ez után jön a móka!
Újabb 3 évre tudsz frissítés megvásárolni, első körben megkerestem AR Magyarországot, onnan az a válasz jött vissza, hogy bármelyik márkakereskedésnél lehet 3 éves frissítést venni.
Írtam e-mail-t 5, azaz ŐT! nagyobb, magyar márkakereskedésnek.
Egyetlen helyről kaptam választ, Autócentrum Szabótól, első körben ők sem tudták hogy egyáltalán ilyen van. Kisebb unszolásra, utána jártak, nem fogom részletezni az egészet, kb. 1,5 hónap után eljutottunk odáig hogy meghosszabbodott újabb 3 évre a frissítésem.
70e HUF volt, amiről azóta sem sikerült számlát kiállítaniuk! ....
RomeoOne2023-08-14 11:46:02 // 31679
Na, végre nyomtad neki rendesen :D De nem láttam a vidin a Mach1-et :D
SD2023-08-14 11:38:05 // 31678
Alapszabály volt hogy nem terrorizálok senkit szóval, szépen mentem a yaris mögött 45-el míg nem lett alkalom:) Akkor meg elkezdte nyomni, de minek:D

A Mach1 egy egyenes szakaszon előzött be a 24-esen gurultam 70-el, de tudtam hogy utána jön a szerpentin és a nagy amerikai valagát úgy sem meri kiautózni utól fogom érni, így is lett:D :PPP

Onnan viszont veszett jó a burkolat, az már inkább versenypálya feeling, szélesebb is az út, el is zakózott egy motoros :(
SD2023-08-14 11:30:38 // 31677
Na itt a kamera oldalán zörgött a csatt:D:D:D Amatőr videó:P
Meg tökre a belső fényre állt be a kamera így egy elég béna maszkot csináltam a vágóprogiban, hogy látszódjon a kint is.

Amúgy tényleg nem volt veszett a forgalom, de az előzéseket vágtam össze kamerán az a dinamikusabb, a többi inkább élőben :D Meg nem isrmert helyen forgalomban nem megyek határon, még csak az kellett volna:D

3:21-től azért már kezdtem figyleni a fékre, nem fogyott el de érezhető volt hogy melegebb, fékerő megvolt csak kicsit rugalmassabb volt.

BaktaBahn:D
RomeoOne2023-08-14 11:22:38 // 31676
Ja, van, a performance pages-nél. A hőmérsékleteket itt mutatja be Halesz.
Liquid2023-08-14 11:20:57 // 31675
Az A-nak eddig még csak egyszer láttam értelmét, a Selénia Rally-n, csak hogy eszembe se jusson gyorsan menni. :D Nagyon kelletlen és teszetosza, kérdés hogy ezen is butítottak vagy ezen már nem kellett? :)
Annyira nem tudnék ráérni, hogy pályán 110-zel poroszkáljak, inkább várok egy félórát miután megérkeztem :)
A fogyasztás mondjuk súlyos, egy dízelnek is becsületére válna.
RomeoOne2023-08-14 11:18:10 // 31674
A-ban vagy N-ben ki kell tenni manual-ba és akkor a but váltóprogram nem frusztrálja az embert. Autópályán, országúton teljesen jó úgy. Városban nem olyan kényelmes vagy nagyon dinamikus, kanyargós vezetésnél, ahol már sok figyelmet vonna el a folytonos váltogatás (ha nincs még meg a kellő rutin), ott nem olyan jó a manual, de ez utóbbinál meg úgysem A-ban vagy N-bn lenne a kocsi.
WarbiRunner (Gyuri)2023-08-14 11:04:21 // 31673
Fékhőmérséklet.. besz@rok, ilyen is van?
Elfogadnám az enyémbe is ezt a funkciót.
WarbiRunner (Gyuri)2023-08-14 10:58:09 // 31672
Erre én képtelen vagyok, ez már így marad. Akárhány literért sem veszem ki D-ből. :-) Nem azért mert állandóan nyomom a gázt, hanem mert ott működik egészségesen. Nekem egy kellemetlen érzés amikor sokkal nyomaték csúcs alatt darabosan küszködik az egész technika. Jöhet az ellenérv, biztos úgy tervezték hogy bírja. Én nem birom :-) D-ben 2000-res fordulat környékén gurulgatva minden sima, és nyugodt, közben ha bármi, akármi történik, hirtelen szituáció van, a talpam alatt erő is van. Nem a pincében kell keresgélni, hogy most mi legyen, várni míg a váltó kiszámolja, vagy instant nyomaték és valódi kontrol nélkül valahogy kikormányozni a szitut. A legfontosabb biztonsági berendezések az odafigyelő sofőr, nyomatékcsúcson pihengető motor és a lehető legnagyobb fék. De ez csak az én véleményem, én így érzem jól magam :-) Az utcánkban 30-cal is úgy gurulok, hogy simán visszahúzom kettesbe. Más doboz cigire, rekesz sörre költi, én meg a benzinkúton hagyom ott.. XD
RomeoOne2023-08-14 08:41:30 // 31671
Na, tökéletes útvonalat választottál, az a bükki szakasz is nagyon jó, meg a mátrai is. Én múlt szombat előtti szombaton (5-én) voltam Gyöngyöstől Egerbaktáig. Pont reggel is esett az eső, meg estére is mondta, de kora délután, mikor ott jártam, tökéletes idő volt, fel is száradt. Motoros meg alig volt, mert mondta az esőt, így messzebbről nem mertek eljönni.

Néha beszorultam egy-egy autó mögé olyan szakaszon, ahol annyi egyenes sincs, hogy ezzel biztonságosan előzni lehessen. De egyébként lehetett menni rohadt nagyot, alig volt forgalom.

A középső képernyőre a hőmérsékleteket raktam ki. Ha egy kicsit is visszavettem a tempóból a fékek a normal hőmérsékletet mutató fehérről egyből visszaváltottak hidegre (kékre). Úgyhogy nyomtam neki, hogy meglegyen az üzemi hőfok :D Nem előzött meg senki :DD
SD2023-08-14 07:26:15 // 31670
Hazafele A-ban jöttem este Mátrából le 50 tempomat, a pályán meg 110:D fogyasztás 5,7:)
A végén a körforgóban 5,9-lett:D Volt őz muflon, róka, béka, minden az úton:)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.