Kiváncsi vagyok hova fut ki, és meddig kell elmenni a dologgal. Van ügyvéd is a családban XD
Egyébként pontosan, nem akarok én semmi extrát, sem nyerészkedni ezen, csak ha már garancián belül elromlanak dolgok, akkor azt javítsák meg. Tudjon már egy elvárható minimum tartósságot, és ne 30e km-nél kelljen nekem azon agyalni, hogy milyen féket tegyek fel. Csak sajnos az autóipar sem gondolkozik már éves távlatokban. Pedig eskü 60e-nél gond nélkül venném meg az OEM szettet, ha az valóban jó lenne.
A turbó dolog nulla km-től fejlődő dolog, három év alatt jutottunk el oda, hogy fogalkoztak vele. És ez sem az Alfa Romeon múlt, hanem kb egy emberen, aki korrekt módon áll hozzá és segíteni próbál. Én pedig ahogy telnek az évek, egyre jobban fogom ezt nyomni, ezzel a zörgéssel nem óhajtom elkezdeni a 6. évét az autónak. Csökkenti az értékét, eladni sem tudom így, tehát a cégnek veszteséget okoz egy újkora óta fennálló hiba. Az is megoldás ha írásba kapom, hogy ez így a tartósságát nem befolyásolja.
Az a jó ebben, hogy a kedvemet nem vette el a Giuliától ,tehát a problémát meg szeretném oldani. De nem úgy, hogy jóvanbasszameg kifizetek mindent, legyen jó, essünk túl rajta. Na nem, ahhoz sokat dolgozok a pénzemért.
Ha tud valaki telefonszámot a forgalmazóhoz, plz küldje el nekem, a levelezés lassú, ideje kicsit presszúrálni a dolgot.
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-06 09:58:45 // 36851
RomeoOne2024-09-06 08:36:36 // 36850
El kell számoltatni céges költségként xd
RomeoOne2024-09-06 08:33:15 // 36849
Ha nem kopott el a fék és úgy nincs fékerő, akkor azt csak meg lehet gariztatni... Rakják fel akkor az új gyárit, 30k-t az is elmegy és akkor ha két menetből is, megvan a km tartam, amit vártál tőle és elég csak utána zsebbe nyúlva cserélni.
SD2024-09-06 06:59:48 // 36848
100-300k a bontott, 1.3m a hibrid:) 370ló:) lehetőségek tárháza:)
De van az a turbo szervíz akihez a becsületesnepper viszit a turbo-it, ott is biztos tudnának vele kezdeni valamit:)
Én lehet fentebb hangolnám kicsit az RPM-et ne 1800-tól induljon már a benyás motor:)
Viszon 6000-7000-nél még fújjon neki oda:)))
Biztos meg is tudják perselyezni, de lehet annak nem kell pontos illesztés, csak azt kéne hogy ne rázza szét a motor..
De van az a turbo szervíz akihez a becsületesnepper viszit a turbo-it, ott is biztos tudnának vele kezdeni valamit:)
Én lehet fentebb hangolnám kicsit az RPM-et ne 1800-tól induljon már a benyás motor:)
Viszon 6000-7000-nél még fújjon neki oda:)))
Biztos meg is tudják perselyezni, de lehet annak nem kell pontos illesztés, csak azt kéne hogy ne rázza szét a motor..
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-05 21:21:58 // 36847
1 milla az OEM, köszi. :-)
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-05 21:21:39 // 36846
No és vajon egy garis autón bekövetkezik egy baleset a hibás fék miatt, abból milyen szép ügy kerekedne? Egy full humán beállítottságú ember ha árokba esik fékhiba miatt, akkor sem garis a fék? A nyíregyházi szervizes azt mondta, hogy ne aggódjak, nem is biztos hogy annak van hangja, ne inesszen meg, ettől a fék jó. Így telefonban. Megnyugodtam, full rezignáltan fogok árokba esni XD
Egyelőre Rotinger tárcsa nincs, Ferodo nincs ebben a méretben, a Tarox válaszát várom.
ATE-t nem vagyok hajlandó feltenni.
Egyelőre Rotinger tárcsa nincs, Ferodo nincs ebben a méretben, a Tarox válaszát várom.
ATE-t nem vagyok hajlandó feltenni.
SD2024-09-05 21:16:59 // 36845
Hát lehet rá másik turbo-t tenni:)
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-05 21:15:59 // 36844
Értem, de nem általános iskolások terveznek turbót XD
Ennyi erővel normális lenne hogy ki is esik a tengely siklócsapágya, sőt
a turbó tengelye is keresztbe áll.. Aztán mégse. A wg tengely ha acél hüvelyben helyezkedik el, és a tengely is acél, akkor az egésznek semmi dolga a turbó ház anyagával.
Márpedig a BMW-s szétszedős videókon is látható, hogy egy perselyben mozog a tengely. Kettő faék egyszerűségű alkatrész megfelelő anyagválasztásáról és gyártású tűréséről van szó.
Ennyi erővel normális lenne hogy ki is esik a tengely siklócsapágya, sőt
a turbó tengelye is keresztbe áll.. Aztán mégse. A wg tengely ha acél hüvelyben helyezkedik el, és a tengely is acél, akkor az egésznek semmi dolga a turbó ház anyagával.
Márpedig a BMW-s szétszedős videókon is látható, hogy egy perselyben mozog a tengely. Kettő faék egyszerűségű alkatrész megfelelő anyagválasztásáról és gyártású tűréséről van szó.
SD2024-09-05 20:45:23 // 36843
Szerintem pont azért csináltasd meg amiért annyi örömet adott neked a gépjármű:)
Kár lenne azért kikukázni egy elkottázott kanyarban, mert elkopott a fék..
Kár lenne azért kikukázni egy elkottázott kanyarban, mert elkopott a fék..
SD2024-09-05 20:44:16 // 36842
Az Alu majdnem duplát tágul mint az acél, magyarul ha melegen jó, hidegen megszorul ha hidegen jó, melegen lötyög..
SD2024-09-05 20:24:50 // 36841
ezt mondjuk egy sima fékméréssel ki lehet mutatni, meg akkor a kézifék sem fog rendesen, akkor nem fog átmenni műszakin
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-05 19:10:06 // 36840
A féket egyébként arra jutottam, hogy mókás így hagyni. Minden fék beavatkozásom megszűnt hátul mostmár, ez tuti. Olyat riszál, hogy nem igaz, és agresszíven dobja magát. Nincs itt e-difi, de esp sem. Egyedül a gázt kell pumpálva nyomni, és full semmit nem tud kezdeni, helyből 90 fokot fordultam vele az előbb is. Úgy raktam be a forgalom ritmusába két autó közé, egy powerslide-dal, mint a huzat. Próbálta elvenni a gázt, én meg felengedtem, tiportam, felengedtem, tiportam, riszált összevissza XDDD Semmi, nulla esp bavatkozás. Az utóbbi napokban feszítem a húrt, hogy most tényleg nem működik? De tényleg. Erős fékre is iszonyatosan csikorog. Az abs küzd, első fékkel akarja megfogni, de nagyon melózik vele és csúszik, nyúlik csikorog. Szerintem konkrétan NULLA hátsó fékem van XD Az a baj, hogy érezhetően hosszabb a féktáv így, hogy csak az első kerekek tapadásával tud dolgozni.
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-05 18:58:33 // 36839
Ezért kell hőtágulási együtthatókat figyelembe venni. Ha együtt tágul, ugyan hol számít hogy mi hány fokos? És felteszem ezt meg is teszik, hiszen manapság ezt szinte tökéletesen le lehet modellezni ezerféleképpen mielőtt proto-ig eljutna egy alkatrész (bocs, lom). A gond, hogy nem arra használják a technológiát, hogy a termék jó legyen. Megkeresik a legolcsóbb anyagokat és gyártástechnológiákat amivel összetákolva épp kibírja a garit. Tehát meg lehetne jól is csinálni, de így két fillérrel olcsóbb. A szimuláció elég pontosan megmondja, hogy mennyit fog kibírni, és a gyártó nem szeretné ha nagyon sokat bírna. Ha egy repülő hajtóművet meg lehet tervezni precízen, egy turbót is meg lehetne.
És egyébként az 1.9 TD, az 1.9 jtd is wg-s turbólk voltak. Soha semmi bajuk nem volt. A jtd 400e km-t ment el gyári turbóval. Nem zörgött az semmit. A Giulietta turbója is köszöni jól van 100e-nél. Ez meg gyárilag zörög? Ne röhögtessenek már, ez konkrétan hulladék. A hátsó fékekkel együtt, és még kitudja mennyi ketyegő időzített bombán ülünk boldogan.
Sajnos :-( De ezt Várkonyi Gábor is elmondta amikor Halesszal Giuliáztak és erről videó született. Ha jól emlékszem. Nem is tartotta meg a Giuliát, és ez nem véletlen, és nem csak az A110 az oka.
És egyébként az 1.9 TD, az 1.9 jtd is wg-s turbólk voltak. Soha semmi bajuk nem volt. A jtd 400e km-t ment el gyári turbóval. Nem zörgött az semmit. A Giulietta turbója is köszöni jól van 100e-nél. Ez meg gyárilag zörög? Ne röhögtessenek már, ez konkrétan hulladék. A hátsó fékekkel együtt, és még kitudja mennyi ketyegő időzített bombán ülünk boldogan.
Sajnos :-( De ezt Várkonyi Gábor is elmondta amikor Halesszal Giuliáztak és erről videó született. Ha jól emlékszem. Nem is tartotta meg a Giuliát, és ez nem véletlen, és nem csak az A110 az oka.
SD2024-09-05 18:30:44 // 36838
Néztem hogy lehetne Tu-tu-tu turbo hangot csinálni:)
De itt egy jó videó hogy ez nem igazán jó a turbo-nak de eleve a lefújás meg tök gazdaságtalan:)))
Szóval megint érdekes infók.
Bár biztos van akkora turbo aminek nem árt:D
SD2024-09-05 18:27:21 // 36837
-40 +800 fok között azért van némi hőtágulási különbség, vagy szétrepesztené a turbo vagy valami csoda úszó inzertet kéne bele varázsolni, vagy ekkora a hézag szerintem ez nem véletelen.. ?
Az hogy szétkopik az ja...
Én azt nézem hogy ez az oda réselt turbo miatt se euqual length downpipe se semmi nem fér el:D
hát hogy lesz így ferrari hangja a sornégynek?:D
Az hogy szétkopik az ja...
Én azt nézem hogy ez az oda réselt turbo miatt se euqual length downpipe se semmi nem fér el:D
hát hogy lesz így ferrari hangja a sornégynek?:D
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-05 18:05:39 // 36836
Mielőtt bárki félreérti.. sajnos a tervezési igényesség drámai módon hanyatlik. Egy "öreg" gépészmérnök gyomrát megfekszi amit ma gépész tervezés címen tolnak a legtöbb helyen. Hogyne lehetne megtervezni jól egy ilyen tengely átvezetést. Jó tűrésekkel, jól kiszámolt anyagokkal. Nincs rá igény. Fogyó kopó lom (ez nem alkatrész, lom) minden.
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-05 17:44:45 // 36835
Nem lehet? Egy könyvtár ruhatár szakos mérnökmanager nem tudja megtervezni. Attól még lehet. :-)
SD2024-09-05 17:14:47 // 36834
Szerintem a nagy hőingadozás miatt nem lehet pontosabbra illeszteni.
Az ha a turbo más szögben lenne, vagy a motor nem berezonálna akkor nem rázná szét.
Ergo ha nem röfögteted 2000 RPM alatt akkor nem virnyákol?
Az ha a turbo más szögben lenne, vagy a motor nem berezonálna akkor nem rázná szét.
Ergo ha nem röfögteted 2000 RPM alatt akkor nem virnyákol?
SD2024-09-05 15:17:47 // 36833
SD2024-09-05 15:14:20 // 36832
meg minden más is :/
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-05 15:01:15 // 36831
Ja azért kopik szét, mert eleve rossz XD Jó hogy szétveri magát, ha gyári új kora óta lóg. A gáz az, hogy ennek 100-150e km körül kéne tönkremenni. Na de a tervezett avulás is statisztikai, vannak hamarabb és később széthulló darabok. Meglátjuk. Azért aki "örökre megtartósnak" tervezi a Giuliát, már most írja a listába a multiair csere alá a turbó cserét is mint költséget.
Azt meg régóta mondom, hogy ezt a motort csak D-ben szabad üzemeltetni. De egyébként most az a szitu, hogy jobban járnék ha kicsit N-ben és A-ban gyötörném, lehet egy hét alatt kihullana ez a vasdarab a helyéről...
Azt meg régóta mondom, hogy ezt a motort csak D-ben szabad üzemeltetni. De egyébként most az a szitu, hogy jobban járnék ha kicsit N-ben és A-ban gyötörném, lehet egy hét alatt kihullana ez a vasdarab a helyéről...
SD2024-09-05 14:49:56 // 36830
Viszont ezzel megoldottad a miért kopik szét a westgate szelep tengelye kérdést, ha bizonyságot nyer hogy az adja a hangot ott kenés nélkül vergődik minden gázadásnál...
És ez tovább erősíti bennem azt a gondolatot hogy ez a motort utálja 2000 alatt a létet, és kínszenvedés úgy használni. Ez a rezgés veri szét minden alkatrészét..
És ez tovább erősíti bennem azt a gondolatot hogy ez a motort utálja 2000 alatt a létet, és kínszenvedés úgy használni. Ez a rezgés veri szét minden alkatrészét..
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-05 14:26:15 // 36829
Ez a hang, nekem alacsonyabb fordulaton rezonál be, kicsit mélyebb frekin. 1500-nál, ahogy több hozzászólónak. Amúgy 135 lovas MiTo Multiairnél dettó megtaláltam ezt a hangot egy youtube videóban, végül ott is a wastegate lett a megoldás.
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-05 14:24:34 // 36828
Igen, valószínűleg a wastegate mechanika tengelye pont annyira lóg, hogy maga a wastegate szelep vergődik a turbó ház kivezető nyílásán. És rájöttem, hogy miért hallom sokszor inkább a szelepfedéltől. Az elengedett levegőt a szelepfedél tetején lévő diverter szelepbe tolja, ott jut vissza a turbó szívóoldalára.
És alul pedig azért hallatszik a motor alja felől is, mert konrétan a turbó háza adja ki a hangot, ami a leömlővel az alu blokkra van csavarozva. Szinte biztos hogy ez a hiba forrása.
Megint neki kéne állni, lerántani a diverter szelepről a visszavezető csövet, ledugózni a szelepet és belehallgatni. A módszer járulékos tuningfaktorára keresgélés közben jöttem rá, van aki ezt a csövet nem hibakeresési céllal rátja le X
És alul pedig azért hallatszik a motor alja felől is, mert konrétan a turbó háza adja ki a hangot, ami a leömlővel az alu blokkra van csavarozva. Szinte biztos hogy ez a hiba forrása.
Megint neki kéne állni, lerántani a diverter szelepről a visszavezető csövet, ledugózni a szelepet és belehallgatni. A módszer járulékos tuningfaktorára keresgélés közben jöttem rá, van aki ezt a csövet nem hibakeresési céllal rátja le X
RomeoOne2024-09-05 14:09:30 // 36827
Kommentekben úgy látom, hogy végülis a wastegate karra vezették vissza a dolgot, ahova már te is eljutottál.
SD2024-09-05 14:09:11 // 36826
Fujj ez undorító hang ez van neked is?
Ami így videóból lejön hogy szerintem ez kívülről jön.. talán..
Ami így videóból lejön hogy szerintem ez kívülről jön.. talán..
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-05 13:56:56 // 36825
Ohhh.. már volt aki eddig jutott a hanggal, hogy menet közben a motortérben felvegye.
Nyomon vagyok! A hsz-eknél pedig látszik hogy pont azon az ezerötös fordulaton jön másnak is. Ugyanezt hallom pontosan ami itt fel van véve.
Nyomon vagyok! A hsz-eknél pedig látszik hogy pont azon az ezerötös fordulaton jön másnak is. Ugyanezt hallom pontosan ami itt fel van véve.
SD2024-09-05 11:52:45 // 36824
Királydinnye jobb mint a betyárkörte az biztos:D de racevét persze...
SD2024-09-05 10:44:57 // 36823
Nézzük a jó oldalát ez autóval sokkal rosszab lett volna:)
RomeoOne2024-09-05 09:24:29 // 36822
Tribulus Terrestris? Azt régebben tesztoszteron fokozóként árulták :D
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-05 09:16:35 // 36821
Ezzel hagyjál is. Tegnap felpattantam a villanyosított retró csodabringámra, hogy elszaladjak ebédelni. Királydinnye..mond ez neked valamit?
Több mint egy órát toltam 35 fokban, elöl hátul defekt.
Több mint egy órát toltam 35 fokban, elöl hátul defekt.
SD2024-09-05 09:04:47 // 36820
Na megyek biciklire pattanok nehogy piszkos legyen aalfa:)))):D
Aztán megiszok 300 liter vizet:D
Aztán megiszok 300 liter vizet:D
SD2024-09-05 09:03:42 // 36819
SD2024-09-05 09:00:30 // 36818
SD2024-09-05 08:50:44 // 36817
Elsején én is:D 2x:D de az nemér mert akkor még nem csesztettek a kampánnyal:D
RomeoOne2024-09-05 08:36:14 // 36816
RomeoOne2024-09-05 08:30:22 // 36815
Én már 1-én lemostam, és szombat este is le fogom :D
SD2024-09-05 08:26:30 // 36814
Na akkor verda begarázsozva:D aka Alfa mosásmentes hónap accepted:D
Hány napig bírom?:D
Hány napig bírom?:D
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-04 22:48:52 // 36813
Dehogy eszi.. Annál egy piros lámpához lassítás is komolyabb igénybevétel.
SD2024-09-04 21:38:13 // 36811
Igaz is az tuti nem fog vason fogni:D
SD2024-09-04 21:37:45 // 36810
Én azért gondolnék a relé kattogtatós eagle f1-es körökre az pont a hátsót eszi:)
Meghőkezelted:)
Meghőkezelted:)
SD2024-09-04 21:35:44 // 36809
Én nemértem most meg halkabnak hallottam hazafele a kiput.. 1x 2x volt az az orros hangja, de a hőre is változik, kezd kulturált lenni.
Arra gomdolok hogy a computer is tanulja ám!
Pl a garázsba feldöccenés most gázfröccs nélkül megy gyárikipu-val mindig rá kellett pöccinteni.
Lehúzott ablakokkal álom:D
Alulról úgy indul hogy hajaj:D
Fent meg kell a csipsz:D
Arra gomdolok hogy a computer is tanulja ám!
Pl a garázsba feldöccenés most gázfröccs nélkül megy gyárikipu-val mindig rá kellett pöccinteni.
Lehúzott ablakokkal álom:D
Alulról úgy indul hogy hajaj:D
Fent meg kell a csipsz:D
lieszko2024-09-04 21:19:29 // 36808
Már 2018-ban is ez volt a széria hátsó lámpa. :-D
A tiéden viszont sokkal-sokkal jobban mutat!
Nagyon sokat hezitáltam, hogy kell-e ez nekem, mert a Misano Blue-n nem annyira mutatós. Végül azért nem bántam meg.
De a piroson akkor is sokkal szebb!
A tiéden viszont sokkal-sokkal jobban mutat!
Nagyon sokat hezitáltam, hogy kell-e ez nekem, mert a Misano Blue-n nem annyira mutatós. Végül azért nem bántam meg.
De a piroson akkor is sokkal szebb!
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-04 20:48:36 // 36807
XD De, meghagyom neki az elsőséget. Nekem csak az ötvözetben legyen több szén.
Mondjuk mostmár hátul is okés, mert szénné égett XD
Mondjuk mostmár hátul is okés, mert szénné égett XD
RomeoOne2024-09-04 20:42:10 // 36806
Szóval nekem valami high carbon minőségi cucc kell az tuti.
Szóval nem SD lesz az első, aki karbonféket rakat fel? :DDD
Szóval nem SD lesz az első, aki karbonféket rakat fel? :DDD
G-MANN🍀2024-09-04 20:32:41 // 36805
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-04 20:29:18 // 36804
Az egyébként fura hogy hátul volt kopottabb. Tegnap pont azt magyarázta el nekem egy márkaszervizes, hogy a hátsó féket ezek az autók alig használják.
Nálam is elöl fogy jobban a betét és a tárcsa is. Elöl 4mm hiányzik a betétekből, hátul 3mm se. Inkább 2.5.
Egyébként ha maradt volna bármi bizalmam az OEM-ben, a tárcsákat kényelmesen fel is lehetne szabályoztatni. Csak tartok tőle, hogy dupla szopó lesz a vége, pont ugyanígy szétég az első komolyabb terhelésre.
Nálam is elöl fogy jobban a betét és a tárcsa is. Elöl 4mm hiányzik a betétekből, hátul 3mm se. Inkább 2.5.
Egyébként ha maradt volna bármi bizalmam az OEM-ben, a tárcsákat kényelmesen fel is lehetne szabályoztatni. Csak tartok tőle, hogy dupla szopó lesz a vége, pont ugyanígy szétég az első komolyabb terhelésre.
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-04 20:23:36 // 36803
Szerinted az OEM beszállító nem az ATE? Nem tudom, rákeresek. Egyébként a környezetemben többen egyáltalán nincsenek elájulva az ATE minőségétől. A BMW-s srácok szerint sem egy nagy csoda, vannak gondok velük.
Shadin2024-09-04 20:13:47 // 36802
48e-nél cseréltem és szerintem a gyári cucc volt még rajta, a hátsó volt jobban kopva. Első betét Jurid volt, a hátsó ATE. Tárcsák meg ki tudja.
Kizártnak tartom, hogy az ATE elkövet ekkora hibát.
Kizártnak tartom, hogy az ATE elkövet ekkora hibát.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.