Sztem a Q is megfutná a végsebességét még hatodikban is. 8-ban 2500-at forog 160-nál. Az 320 lenne már csak 5ezernél is. Elvileg 307 km/h a vége és 7250-nél van a tiltás (legalábbis az alacsonyabb fokozatokban).
Ki kéne próbálni egyszer. Vagy ki tudja, lehet leopop3 már ezt is tudja tapasztalatból :DDD
	RomeoOne2025-09-29 15:19:53 // 40160
	
Piritu - 1.000.0002025-09-29 13:59:46 // 40159
	Még volt egy fokozat, nem 8-ban ment
	
Piritu - 1.000.0002025-09-29 13:58:12 // 40158
	Ezt próbáltam ki :-)
	
leopop32025-09-29 13:35:30 // 40157
	Mert az meg addig van korlátozva tapasztalatból mondom 😉
	
WarbiRunner (Gyuri)2025-09-29 13:29:50 // 40156
	A Super 238-ig ment :-)
	
leopop32025-09-29 13:04:01 // 40155
	Korlátozva van csak azért ennyi a vége
	
G-MANN🍀2025-09-29 12:07:47 // 40154
	Szenzor u.a., scudetto más.
	
G-MANN🍀2025-09-29 12:06:47 // 40153
	D-ben, vagy A-ban? 😉😁
	
RomeoOne2025-09-29 12:01:36 // 40152
	
	
Shadin2025-09-29 11:54:59 // 40151
	Szenzorok ugyanazok, viszont a Scudetto és a betétrácsok eltérőek.
	
Piritu - 1.000.0002025-09-28 20:19:04 // 40150
	A Veloce letesztelve a német Autobahn-on. 
245-nél vége van mint a botnak.
Amit viszont 200 felett lép az meglepő :-)
	
245-nél vége van mint a botnak.
Amit viszont 200 felett lép az meglepő :-)
szana82025-09-28 16:44:04 // 40149
	Sziasztok,
Az első lökhárítóm egy koccanásban megrepedt még mielőtt megvettem a kocsit. A kereskedés ki is cserélte de sajnos nem típus azonosra. Nekem Veloce van és Super-re lett cserélve. Szeretném vissza alakítani. Viszont amit lehet s régiből megtartanám a költségek minimálon tartása miatt. A kérdésem hogy a betétek, a scudetto, a szenzorok mind csereszabatosak e, és csak magát a külső héjat kell cserélni?
	
Az első lökhárítóm egy koccanásban megrepedt még mielőtt megvettem a kocsit. A kereskedés ki is cserélte de sajnos nem típus azonosra. Nekem Veloce van és Super-re lett cserélve. Szeretném vissza alakítani. Viszont amit lehet s régiből megtartanám a költségek minimálon tartása miatt. A kérdésem hogy a betétek, a scudetto, a szenzorok mind csereszabatosak e, és csak magát a külső héjat kell cserélni?
SD2025-09-27 21:24:35 // 40148
	Szegény ember ferrarija, avagy a gazdag ember fiatja :D 
Handrás aztán a ferrarihoz meg a porsche-hez hasonlítja a design-t :D
	
Handrás aztán a ferrarihoz meg a porsche-hez hasonlítja a design-t :D
SD2025-09-27 14:28:34 // 40147
	Amire válaszolok ott benne van a burkolat leszedése a videóban.
	
Liquid2025-09-27 13:43:11 // 40146
	A tükörlap is pattintós, ki kell fordítani végállásba akkor mögé lehet férni.
	
Liquid2025-09-27 13:41:26 // 40145
	Nem bonyolult dolog leszedni a burkolatot, valami műanyag feszítő cucc kell csak hozzá. Lehet csavarhúzóval is persze :)
	
Peti16V2025-09-27 12:01:52 // 40144
	Giuliettán cseréltem tükörház borítást, ott először le kell venni a tükörlapot, hogy hozzáférj a borítás rögzítőfüleihez. Nem veszélytelen, az egyik oldalon sikerült megrepeszteni a tükörlapot. Úgyhogy aki nekiáll, csak óvatosan, kellő időt rászánva, nem szabad erőből nekiesni 😉
	
WarbiRunner (Gyuri)2025-09-27 11:01:58 // 40143
	Azért ez általában így szokott lenni, ha valami recseg ropog, azt egy magasnyomású moső nem javítja meg. :-) Valószínűleg a minimum beavatkozás, hogy a burkolatot le kell pattintani. Nem próbáltam, de nem tűnik nehéznek. Mondjuk tuti hetekig készülnék rá lelkileg én is, aztán 20 másodperc alatt lejönne XDDD
Onnantól jobban látszik, hogy mi hozzáférhető és mi nem. Úgy célzottan a tükörbehajtóba egy kis kenőanyag egy próbát megér, bár szerintem nagyjából zárt doboznak kéne lennie. Szerintem ez így hamarabb megvan, mint elmenni a mosóig.
	
Onnantól jobban látszik, hogy mi hozzáférhető és mi nem. Úgy célzottan a tükörbehajtóba egy kis kenőanyag egy próbát megér, bár szerintem nagyjából zárt doboznak kéne lennie. Szerintem ez így hamarabb megvan, mint elmenni a mosóig.
SD2025-09-26 23:25:21 // 40142
	Azért csak úgy ésszel:D annál többet nem adnék neki mint amit mondjuk 200km/h egy szakadó eső autópályánál kapna, mindjárt kiszámolom chat GPT-vel:D
Gyakorlati javaslat (pro mosó ~200 bar esetén)
Távolság:
Karosszéria/függőleges felület általánosan: ≥ 40–50 cm.
Érzékeny részek (tükör forgáspont, gumi/filc tömítések, jelvények, parkolaszenzorok): tarts ≥ 60–80 cm.
Fúvóka: kerüld a 0° „pencil jet”-et; használj ≥15–25° legyezőt.
Szög: ne merőlegesen „belenyilazz”, hanem kb. 30–45°-ban, és mozgasd a sugarat (ne tartsd egy ponton).
Időtartam: rövid, seprő mozdulatok a tükör környékén; ne célozd a réseket hosszan.
Ha nyekereg a tükör: a víz „átmosása” nem megoldás. Szárítás után szétszedés nélküli, óvatos kenés (pl. PTFE-szárazkenő spray a rés peremére, nem az elektromos részbe), vagy szakszervizben célzott kenés.
Gyors arányszám
200 km/h „ram” nyomás ≈ 0.019 bar
400 km/h „ram” nyomás ≈ 0.075 bar
200 bar mosó ≈ 200 bar (fúvóka közelében) → milliószoros nyomás a 200 km/h-s menetszélhez képest.
Hmm akkor nem kéne bele tolni a vizet közelről, azért ennél kisebb különbsére számítottam.
	
Gyakorlati javaslat (pro mosó ~200 bar esetén)
Távolság:
Karosszéria/függőleges felület általánosan: ≥ 40–50 cm.
Érzékeny részek (tükör forgáspont, gumi/filc tömítések, jelvények, parkolaszenzorok): tarts ≥ 60–80 cm.
Fúvóka: kerüld a 0° „pencil jet”-et; használj ≥15–25° legyezőt.
Szög: ne merőlegesen „belenyilazz”, hanem kb. 30–45°-ban, és mozgasd a sugarat (ne tartsd egy ponton).
Időtartam: rövid, seprő mozdulatok a tükör környékén; ne célozd a réseket hosszan.
Ha nyekereg a tükör: a víz „átmosása” nem megoldás. Szárítás után szétszedés nélküli, óvatos kenés (pl. PTFE-szárazkenő spray a rés peremére, nem az elektromos részbe), vagy szakszervizben célzott kenés.
Gyors arányszám
200 km/h „ram” nyomás ≈ 0.019 bar
400 km/h „ram” nyomás ≈ 0.075 bar
200 bar mosó ≈ 200 bar (fúvóka közelében) → milliószoros nyomás a 200 km/h-s menetszélhez képest.
Hmm akkor nem kéne bele tolni a vizet közelről, azért ennél kisebb különbsére számítottam.
Zselé2025-09-26 14:39:58 // 40141
	ahogy nézem a képen, ez nem egy túl szigetelt környezet... vajon díjazza, ha a következő nagynyomású mosásnál megküldöm rendesen a tükörházat vízzel? Vagy bekrepál a DC motor? :D
	
WarbiRunner (Gyuri)2025-09-26 10:52:01 // 40140
	Nem az egyedileg tervezett precíz dolgok felé haladunk. A gyerek 800Ft-os vizipisztolyából tényleg pont ilyen motort bontottam ki. Ez a létező legolcsóbb kínai tucat DC motor.
Ebből a szemszögből nézve óriási dolog hogy nekünk még van karbon kardánunk, vizes coolerünk, kettős keresztlengőkaros futóművünk egyedi platformon, és még jópár olyan hardver ami már nem lesz többé.
	
Ebből a szemszögből nézve óriási dolog hogy nekünk még van karbon kardánunk, vizes coolerünk, kettős keresztlengőkaros futóművünk egyedi platformon, és még jópár olyan hardver ami már nem lesz többé.
SD2025-09-26 10:49:24 // 40139
	úgy látom nem lehetetlen oda be sprickolni valamit, ha meg a szerkezet gatya akkor step 2. szétszedés ja.

	

SD2025-09-26 10:44:59 // 40138
	Magasnyomás meg egy kis kenő szétszedés nélkül is föttögésteleníthetetlenségig fejlesztheti:D
	
Zselé2025-09-25 22:26:15 // 40137
	Szétszedni lenne türelmem, összerakni nem :D Azt szeretem, hogy behajtja. Onnan látom, hogy bezártam :) Akkor föttögjön, míg megy… aztán ha úgy alakul, majd kicserélem..
	
SD2025-09-25 19:33:40 // 40136
	nekem is volt már hogy nekimentem a valagammal a garázsban:D nem lett baja eddig:D
	
SD2025-09-25 19:32:59 // 40135
	van valami ilyen védelmi mechanizmus is be lehet elvileg csukni rugósan is talán..
	
SD2025-09-25 19:31:54 // 40134
	a reményt adó jövő:D
	
SD2025-09-25 19:31:25 // 40133
	erről jut eszembe egy tudományos kísérlet: hogyan mondod visszafele hogy
galagszis - szigszalag :D:D:D jó a facebookon rajzolt mémként jobb volt:P:D
	
galagszis - szigszalag :D:D:D jó a facebookon rajzolt mémként jobb volt:P:D
WarbiRunner (Gyuri)2025-09-25 17:58:37 // 40132
	Egy fekete műanyag dobozba zárt filléres mechanika van benne. A legolcsóbb, kínai vízipisztolyban is használt motor van benne, műanyag fogaskerékkel és "hernyó" hajtással.
Ha van türelmed szétszedni, igazából minden kapható hozzá Alin.

Vagy kikapcsolod a tükörbehajtást MES segítségével, és jóvanazúgy..😅
	
Ha van türelmed szétszedni, igazából minden kapható hozzá Alin.

Vagy kikapcsolod a tükörbehajtást MES segítségével, és jóvanazúgy..😅
Zselé2025-09-25 16:17:28 // 40131
	:DD erről a zöld-sárgáról fogsz megismerni a Lidlnél! :D
	
Zselé2025-09-25 16:11:30 // 40129
	A tükörnek egy végtelenített mechanikája van a szerviz szerint. Legalábbis egy bő éve ezt mondták, mikor egy fagyos téli reggelen nem nyílt ki és kézzel kellett elvégezni a műveletet. 
Azt mondták, lehet ilyet, ez nem károsítja. Sérülés sem látszik rajta...
	
Azt mondták, lehet ilyet, ez nem károsítja. Sérülés sem látszik rajta...
SD2025-09-25 16:04:04 // 40128
	Ha esetleg kezdeti próbának megküldenéd magasnyomásúval és utána befecskendeznél a megfelelő helyre valami kenőanyagot ami nem WD40 mert ugye az kioldja a kenőanyagot nem ken csak tisztít..  :) Kezdetnek megnéznél pár szétszedett tükröt hogy működik hova kell spriccolni és kiderül mi szorul.
De végső soron egy bontott tükör is jó lehet.
Én kímélem amennyire lehet, de bezárásnál, garázsbeállásnál kapja mindig a hajtogatást, az a pár alkalom amit direkt becsukás nélkül csinálok, otthon legkevésbé számít:D
Ugye ha a belső ajtó gombbal zárod az ajtót és olyan helyen állsz nem zárja.
Amúgy azt is érdemes megnézni valami jóképsségű nem ropogtatta-e meg.
Még 155-nél volt hogy eltörték a vázát egy sikerteeln becsukási kísérlet után és nem tört le de elég szarul ált onnan.. :/
	
De végső soron egy bontott tükör is jó lehet.
Én kímélem amennyire lehet, de bezárásnál, garázsbeállásnál kapja mindig a hajtogatást, az a pár alkalom amit direkt becsukás nélkül csinálok, otthon legkevésbé számít:D
Ugye ha a belső ajtó gombbal zárod az ajtót és olyan helyen állsz nem zárja.
Amúgy azt is érdemes megnézni valami jóképsségű nem ropogtatta-e meg.
Még 155-nél volt hogy eltörték a vázát egy sikerteeln becsukási kísérlet után és nem tört le de elég szarul ált onnan.. :/
Zselé2025-09-25 15:52:10 // 40127
	Mint írtam, már nem garis. Ezért is bosszant, mert egy ilyen probléma miatt az ember nem cserél komplett tükröt - de zavaró...
Amúgy jó irány lehet, amit mondasz, mert ez korábban kezdődött, és párszor nagy nyomású mosás után a probléma ideig-óráig megszűnt... lehet, hogy beette a szú meg a motkány, nem tudom..
A tükör fényezett borítása könnyen lepattintható? Mert akkor megvizsgálom úgy, hogy mi történik benne záródáskor...
Ugyanitt barátkozni szeretnék egy keveset futott, jobb oldalán totálkáros Giulia tulajdonosával... :DDD
	
Amúgy jó irány lehet, amit mondasz, mert ez korábban kezdődött, és párszor nagy nyomású mosás után a probléma ideig-óráig megszűnt... lehet, hogy beette a szú meg a motkány, nem tudom..
A tükör fényezett borítása könnyen lepattintható? Mert akkor megvizsgálom úgy, hogy mi történik benne záródáskor...
Ugyanitt barátkozni szeretnék egy keveset futott, jobb oldalán totálkáros Giulia tulajdonosával... :DDD
SD2025-09-25 15:38:17 // 40126
	No para szakértsük meg, meggyógyul:)
Én megleődtem de a bimmer tükrében is egy műanyag fogaskereks 3 ft-os hobbi technika ilyen kis szar villanymotor volt 3 voltos:D:D:D tényleg az a legolcsóbb ilyen játék szar:D
	
Én megleődtem de a bimmer tükrében is egy műanyag fogaskereks 3 ft-os hobbi technika ilyen kis szar villanymotor volt 3 voltos:D:D:D tényleg az a legolcsóbb ilyen játék szar:D
SD2025-09-25 15:37:10 // 40125
	Én azt gondolom hogy, legalább is így indulnék el:
- szerkezet megtakarítása hátha beszutykosodott
- motorka megnézése nem darálódott-e le a fogaskerék
- kábel nézése nem azt tépi-e szét esetleg..
Garis még? Meg kell mutatni.
Nekem BMW E39nél volt olyan (öcsém kiköltözése miatt maradt rám) eladás előtt a halódó tükör kidöglött,. vettem egyet bontottan 15k és ráraktam.. de ja érdemes azért megnézni.
	
- szerkezet megtakarítása hátha beszutykosodott
- motorka megnézése nem darálódott-e le a fogaskerék
- kábel nézése nem azt tépi-e szét esetleg..
Garis még? Meg kell mutatni.
Nekem BMW E39nél volt olyan (öcsém kiköltözése miatt maradt rám) eladás előtt a halódó tükör kidöglött,. vettem egyet bontottan 15k és ráraktam.. de ja érdemes azért megnézni.
Zselé2025-09-25 14:06:59 // 40123
	Nincs már gari, épp lejárt :(
	
leopop32025-09-25 13:57:52 // 40122
	Mari=gari 
csak a helyesírás javító 😅🤣🤣🤣
	
csak a helyesírás javító 😅🤣🤣🤣
leopop32025-09-25 13:56:40 // 40121
	Ha van rá Mari akkor még most gyorsan vissza, valami fixen eltört benne. Kis műanyag fogaskerék vagy hasonló szerintem. (Breránál is ez tipushiba) Úgy látszik nem javították azóta 😅
	
Zselé2025-09-25 10:35:47 // 40120
	Sziasztok, furcsa meghibásodást tapasztalok az autómon. 
Nem komoly, de meglepően idegesítő: mikor bezárom és becsukja a tükröket, a bal oldali tükör (nyilván a legtöbbet csapkodott ajtó...) záródásakor a végállásnál nem túl finom. Ez eddig zajmentes volt, most viszont egy tompa reccsenő hangot ad, kb. mint mikor felbontasz egy új PET palackos üdítőt és először tekered le a kupakot.
Nagyobb gondom az életben ne legyen persze, de bosszant egy picit...
Van erre case-study, vagy ez is olyan hiba, ami nálam jelentkezik először a világon? :D
	
Nem komoly, de meglepően idegesítő: mikor bezárom és becsukja a tükröket, a bal oldali tükör (nyilván a legtöbbet csapkodott ajtó...) záródásakor a végállásnál nem túl finom. Ez eddig zajmentes volt, most viszont egy tompa reccsenő hangot ad, kb. mint mikor felbontasz egy új PET palackos üdítőt és először tekered le a kupakot.
Nagyobb gondom az életben ne legyen persze, de bosszant egy picit...
Van erre case-study, vagy ez is olyan hiba, ami nálam jelentkezik először a világon? :D
leopop32025-09-25 09:17:11 // 40119
	Támogatom az ötletet 😉
	
RomeoOne2025-09-25 09:13:59 // 40118
	Csinálj egy thread-et róla AlfaOwner-en. Ezek hasznos infók.
	
WarbiRunner (Gyuri)2025-09-25 09:10:10 // 40117
	Fotót
	
WarbiRunner (Gyuri)2025-09-25 08:48:20 // 40116
	Megnéztem hidegen a wastegate lógását.. és yesss. Ez végre nem nyikorogva billeg. Határozott pici radiális billenése van, tik-tak tisztán koppan a furat falon. Ez így jó.
Egyúttal kopott wastegate esetére már megvan a know-how, hogy hogyan lehet teljesen zárni, és bárhogy elkalibrált wg aktuátor esetén tökéletes működésre bírni az autót.
Fót nem rakok róla, mert a térköves fotómnál is felháborítóbb 🤣
	
Egyúttal kopott wastegate esetére már megvan a know-how, hogy hogyan lehet teljesen zárni, és bárhogy elkalibrált wg aktuátor esetén tökéletes működésre bírni az autót.
Fót nem rakok róla, mert a térköves fotómnál is felháborítóbb 🤣
WarbiRunner (Gyuri)2025-09-24 21:02:46 // 40115
	Köszi:-)
	
Kazes☻2025-09-24 20:07:17 // 40114
	Grat és további sok boldog km-t! :D
	
WarbiRunner (Gyuri)2025-09-24 17:15:12 // 40113
	Nincs csekkendzsin, és repül az autó. Ha lóerő nem is, de gázreakció került elő. 
És nagyon brutál oldal-szembeszél volt (150-nél már orkán szélzaj) a tempó sem tatter volt, ez a fogyi feltűnően jó.
Az utolsó 20 perc Debrecen 5 órás csúcsforgalom.
Érezhetően jobb az autó, hálás köszönet az érdi szervíznek.

	
És nagyon brutál oldal-szembeszél volt (150-nél már orkán szélzaj) a tempó sem tatter volt, ez a fogyi feltűnően jó.
Az utolsó 20 perc Debrecen 5 órás csúcsforgalom.
Érezhetően jobb az autó, hálás köszönet az érdi szervíznek.

leopop32025-09-24 08:57:11 // 40112
	De még jó hogy lerendelni lehetett azért :DD Vicc :DD
	
WarbiRunner (Gyuri)2025-09-24 08:47:55 // 40111
	Ez nem pont így történt asszem... :-)
A csere végképp nem azért történik mert ne lett volna hibája, elméletileg 2 hónapja vészmódban van az autó. Elismerendő viszont a hozzáállás, hogy elkezdték kinyomozni a zörgést, úgyhogy persze.. viszem, hozom az autót, utazok fel-le szó nélkül. Nyilván nem kezdik el, ha ez normális hang, és egyébként is "mind ilyen", de nem mindenhol álltak volna bele így a dologba, én is úgy gondolom.
Ha jó lesz az autó, és végre nem csörög benne az az izé, annak nagyon bírnék örülni :-)
	
A csere végképp nem azért történik mert ne lett volna hibája, elméletileg 2 hónapja vészmódban van az autó. Elismerendő viszont a hozzáállás, hogy elkezdték kinyomozni a zörgést, úgyhogy persze.. viszem, hozom az autót, utazok fel-le szó nélkül. Nyilván nem kezdik el, ha ez normális hang, és egyébként is "mind ilyen", de nem mindenhol álltak volna bele így a dologba, én is úgy gondolom.
Ha jó lesz az autó, és végre nem csörög benne az az izé, annak nagyon bírnék örülni :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.
		
					  Online tag
0
		Vendég0
514

