SD2025-03-20 11:33:09 //
38703
SD2025-03-20 11:30:24 //
38702
SD2025-03-20 11:28:31 //
38701
Én néztem valamilyen sematikus ábrát ahol meg pont az jött ki hogy valójában szervótlan módon megvan az összeköttetés a fék és a kerék közt, de by wire állítja be az erőjhatást, de fallback, akár lábbal is tudjál fékezni, ezért is van fékvezeték meg minden, külöben lehetne villanymotor akár a kerékben is.. ami markolgatja a tárcsát?
őőő megpróbálom megkeresni
Ha jól értem a rajzokat, normál üzemben hidraulikusan le van választva a fékpedál a fékkörről. A fékpedál egy főfékhengert működtet, ami "kétoldalas". Méri az elmozdulást és a nyomást az egyik oldalon. Ezek az adatok mennek az ABS elektronikába.
A féknyergekhez menő fékkörökben a nyomást egy elektromos pumpa állítja elő, és egy szolenoid vezérli ki. Vagyis te lábbal nyomod a főfékhengert, az ECU kiértékeli ,és ennek megfelően vezérli ki a féknyergekre a nyomást. A főfékhenger és a fékkörök közt elektromos összeköttetés van.
Arról, hogy legyen pedálérzet, egy szimulátor gondoskodik. Ezért van a főfékhenger másik oldala. A pumpánál lévő hidraulika nyomásból egy szolenoidon keresztül tud a főfékhenger dugattyúja mögé kivezérelni. Ez visszafelé nyomja a dugattyút.Ezt is program vezérli, azt érzed, amit a program kivezérel a pedal feel simulatornak.
Ha a rendszer meghibásodik, akkor van az, hogy a főfékhenger direktben is képes összenyitni a fékkörökkel.
Szóval normál esetben amit érzel a talpad alatt, azt egy program állítja elő. Így ha puhul is a fék, azt a computer érzi. És eldönti, hogy hagyja hogy észrevedd, vagy rákompenzál és te semmit, de semmit nem veszel észre. Biztos van az a pont, ahol szól, hogy elmelegítetted. :-)
SD2025-03-19 15:01:07 //
38699
Fogaszd egészséggel:)))
Shadin2025-03-19 14:51:51 //
38698
Most már van egy rakás tárcsám, egy első tartalék is, hátha eltörik egy :-)

Shadin2025-03-19 14:50:55 //
38697
GT V6-on is. De mondjuk a QV nyergénél nem az alátát a lényeg sztem :-(
SD2025-03-19 14:33:19 //
38696
Juteszembe.. QV-n pont alátéttel van megoldva:D
SD2025-03-19 13:14:49 //
38695
400 db screenshot és vagy 50 pdf után kicsit megfáradtam:D azok hol vannak?:D
Shadin2025-03-19 12:41:39 //
38694
A kapcsolási rajz képek problémakörét oldd meg lsz....
Shadin2025-03-19 12:40:42 //
38693
Remélem a Mille Miglia '25 felé már az új fékeket tesztelem.
Stelvio-n én néha kevésnek éreztem amim van, tudást és féket is :-(
Sztem RVD 280Le-höz is jobb a nagy fék, biztos ami biztos, még, ha 100 kb-mal könnyebb is mint a Q4 :-)
Shadin2025-03-19 12:37:33 //
38692
Ugye milyen jó játékot adtam? ;-)
A Gossglockner-en lefelé se lehetett érezni semmit, csak büdös volt , de nagyon.
SD2025-03-19 11:37:31 //
38690
SD2025-03-19 11:24:33 //
38689
én amikor mátrában kiautóztam kicsit 40-50 perc kanyargás.. akkor jöttek pattogó fém hangok már a fék felől, de érezhetően nem nyúlott, de valahogy ráérezve eddigi tapasztalataim alapján akkor elkezdtem azért kímélni, és nem vágtam szét:)
Nehezebb kisebb fékes autón ugyan ezen úton már két kanyar után nyúlott:P
De a brake by wire az valójában wire nélkül is brakel.. csak a wire adja a rásegítést ha megnézed a rendszert, tehát, lehet érezni pont ezért elég jól.
Az jó kérdés, hogy brake by wire megoldásnál érzékeled e ha nyúlik a fék. A Transzfogarason a 330/320-as szépen teljesített nagyon, semmi lanyhulás, puhulás, pedig szaga már volt néha. Majd Shadin megmondja hogy érez e előrelépést, de szerintem a 100 kilóval nehezebb és 80 lóval erősebb Veloce nem véletlenül kapott nagyobb féket.
Nekem eddig a legjobb fékem, az tuti.
SD2025-03-19 10:31:33 //
38687
diagnosis and testing: áááá ebben ennyi minden el tud romlani?:D
SD2025-03-19 10:22:26 //
38686
eljutottam a második nagyobb menüpontig, kezd lehalni a rendszer:D:D:D
tízezerért adom:D:D:D:
Shadin2025-03-19 09:11:36 //
38685
Jaja lesniffeltem az egész site-ot :-)
Sajnos elég béta, a képek nem tudnak megjelenni böngészőben, mindig le akartja tölteni a .image kiterjesztésű képeit. Offline eLearn-nél erre volt az SVG viewer, itt is kellene valami hasonló...
SD2025-03-19 09:05:42 //
38684
akarod mondani elnyúlik esetleg:D
SD2025-03-19 09:04:08 //
38683
Na és lefényképezted az összeset?:)
leopop32025-03-19 08:29:01 //
38682
🤣🤣
Shadin2025-03-18 16:55:39 //
38681
Shadin2025-03-18 16:53:53 //
38680
Most megy :-)

Shadin2025-03-18 16:02:53 //
38679
Az első betét is nagyobb, a hátsón meg csak az erőkar. Alátét a Mcgyver-nek kell. Nagy nyereg plusz 20 Le 😎
Több anyagon eloszló hő miatt kevésbé melegszik fel és jobban is tud hűlni. Nem esik be a fékpedálod a Mátrházától lefelé megküldve a 3. kanyarban.
SD2025-03-18 15:18:21 //
38677
és valami mérés, felület, fékerő bármi, miben több a 330-as, fékbetét pl: nagyobb vagy csak az a sugárirányban nem egész 1cm erőkar? Mert akkor 10% fékerő különbség sincs.. azt pedig két alátéttel meg tudom oldani:)
Shadin2025-03-18 15:03:07 //
38676
Nyilván nekem sem jön be, ha neked sem :-)
eLearn lenne...
SD2025-03-18 14:54:53 //
38675
503, fénképezd le mert nem gyün be
Shadin2025-03-18 14:30:45 //
38674
Van két felesleges S/S disable kütyüm, ha érdekel valakit.
Egyik Kínai, a másik Stuff4Car.
Shadin2025-03-18 14:28:48 //
38673
Néha Service unavailable 503-at dob, de van mikor működik...
B3WiN2025-03-18 14:17:50 //
38672
Köszi! 😁😁
Nekem mindenre hibát dob.
Shadin2025-03-18 13:47:16 //
38670
SD2025-03-18 11:52:04 //
38669
és akkor átállítod a computerben is:)
Na akkor most már bevallhatod a QV fék is csak szoftveres mók?
A nyergeken, futó alkatrészeken kívül?
Shadin2025-03-18 11:30:49 //
38668
Folyamatban van, ill. még a tárolóban a nyergek és úton a tárcsák. Elöl hátul komplett csere, nyergek feketék, tárcsák Brembo, akciós volt az autodoc-on. Kis hardver mütykölés, meg légteleítés és proxy konfig, és már kész is :-)
SD2025-03-18 11:22:45 //
38667
mert akkor raktál rá 330-ast?
Shadin2025-03-17 09:01:28 //
38666
Pontosabban 305 mm elől, 292 hátul.
Fullkomplett szép hibátlan és koszos :-)
Album
SD2025-03-17 05:05:47 //
38665
ez a 300-as első és 292-hátsót jelenti?
nyereg, tárcsa, fékbetét?
upgradeltél?
leopop32025-03-16 09:02:29 //
38664
Gratulálok, sok balesetmentes km-t! 🍀
Shadin2025-03-15 21:22:26 //
38663
Hát azt én nem tudom :-)
SD2025-03-15 17:26:12 //
38662
Mert mire kóstálod?;)
G-MANN🍀2025-03-15 07:56:45 //
38660
Más. Én azt tapasztalom, hogy imádja, ha D-ben használom, sztm multiair is ezt igényli, ahogy látom. 😁
G-MANN🍀2025-03-15 07:54:58 //
38659
Te döntöttél jól, hogy elhoztad! Álom! 😊
B3WiN2025-03-14 22:19:27 //
38658
Köszi!!! 😁😁
B3WiN2025-03-14 22:18:16 //
38657
Köszönöm! 😁 Hát én nem bánom, hogy nem hoztad el, mert így én le tudtam csapni rá 😅 Mondjuk utána a helyére egy Misano Qv érkezett, de azt is gyorsan elvitték mert februárban már nem volt ott.
B3WiN2025-03-14 22:12:53 //
38656
Igazából igen, pontosabban 18-as MSW a téli. A nyári, ahogy G-MANN is írta 19-es performance dark, illetve a tetje feketére van fényezve.

Shadin2025-03-14 16:47:49 //
38655
Ha valaki piros kisféket keres esetleg kompletten, kb. 5k km-es ATE tárcsákkal és betétekkel szintén szóljon.
Shadin2025-03-14 16:45:56 //
38654
Nagyon szép paripa, gratula!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.