Fórum >> Típusok >> Sprint

Face2006-09-05 15:06:14 // 236
Vagy ne feledd, jó sárga Sprint krómlökösökkel a régi fajtából... hmmm az az igazi!!! :))))
Face2006-09-05 14:48:17 // 235
Tegnap megnetudjátok.... nekiálltam összerakni a váltórudazatot... :((( csúnya vége lett... Van az a villa a váltóvégen amin a kar megy keresztül egy szilenten keresztül.. elöször itt basztam el.. felülről préseltem bele az új szilentet.. mert alulról nem akart menni... igy sikerult is.. csak arra nem gondoltam hogyha így beleütöm a váltókart akkor nem lehet majd szétszedni, ugynais a szilent pereme felül nem fogja engedni hogy kihuzzam az egészet... aztán valahogy nem sikerült csak a feléig beleütni a váltókart.. ekkor rájöttem hogy ez így gáz lesz, mert hossztenygelyben is elfordult az egész kar... vissza az egész.. csak akkor már se előre se hátra... :((( ekkor nagy nehezen kiütöttem a szilenetet villábból.. közbe sikeresenszétcsapta egy lecsúszó kalapácsütés a váltókar aljában lévő új persely egyik felét... :((( ezt csináltathatom újra.. illetve elrepült a kis műanyag vég a váltókar aljából.. :( amit persze nem találok... szóval végül csak Mr. fémfűrész tudta szétszabadítani az egészet a szilent szétrongálásával... :(((( Még szerencse h tudtam venni helyette egy másikat ma a Unix-ban... fájdalmas lecke volt.. jaj :(((
Face2006-09-05 14:38:01 // 234
Hali, valami hír a mérőfogaskerékről?
Face2006-09-02 19:53:18 // 232
Sprintesek, megkérnék a tapasztalatabb kollégák közül valakit aki végrehajtotta a belsőfékesről külsőfékesre átépítést, hogy sorolja már fel pontosan mely alkatrészekre van szükség hozzá egy 33-asból! Illetve milyen szériás 33as alkatrészei használhatóak fel? Gondolok itt olyan buktatókra mint a pl az uccso 33-ak 3 csavaros gólyaláb felső rögzítése stb... Előre is nagyon köszi! :))) Most így vagy úgy, de összetákolok egy használható belsőféket, bár már oltári nagy szívásokon vagyok túl mint azt Ferke is tanusíthatja ;).. de kb 1 max 2 éven belül mindenképpen végre akarom hajtani az átépítést :))) Elvileg egy Imola futómű fékekkel már félre van rakva részemre, meg talán Alfetta hátsó nyergeim is lesznek :))), de lényeg a lényeg hogy minden szükséges (opcionális) alkatrészt össze akarok gyűjteni addigra!
Face2006-08-31 21:21:56 // 231
Ha arra gondolsz ami a kasztnin lévő nyílást szigeteli ahol bejön a váltókar, azt az e-bay-en az elmúlt 1 év alatt már 3x biztosan láttam, ugyhogy nem biztos h lehetetlen.
Face2006-08-25 14:46:33 // 230
Mégegyszer köszi a lámpákat! A mérőfogaskereket kb mikorra várhatom? Csakhogy tudjam tervezni a szervizeltetési+ műszakizási időpontot! :) Műszakira annak is be kell kerülnie :))) Köszi!
Face2006-08-22 19:24:30 // 229
Hehe, képzeljétek ma találkoztam egy barátommal, egyből azzal kezdi, hogy képzeljem milyen jó krómlökhárítós Sprintet látott - fényképezett talán szombaton Budán a melóhelyénél.. mutatja a képeket, tényleg jó kis Sprint volt... vmi CZU... rendszámú... :))))))) ;)
Face2006-08-20 11:20:56 // 228
Bocs tt, még nem jutottam el odáig.. :(, másfél hete beteg is voltam, de igérem a jövőhét elején feladom!
Face2006-08-07 16:59:11 // 227
Alu az ugye oxidal, mattul, szürkül stb., ezt lehet eloxálni pl., a többi pedig rozsdál ha nem védi semmi. Szerintem ha nem galván akkor lehet festeni vagy talán létezik valami szintelen védőlakk.Meg lehet szinterezni vagy nagyon drágán teflonoztatni, de egy biztos a felcsiszolt fém felület utókezelés nekül olyan sosem fog maradni, megkockáztatom olyna szépre nem is lehet sehogy megtartani.
Face2006-08-05 21:01:08 // 226
A rádió helye adott, van neki beépítő hely. Én úgy tudom anno gyárilag lehetett rendelni rádiót, az ausztrál fórumon mondták h Alfa Romeo-ra cimkézett, logózott Eurovox rádiók kerültek be(vagy csak egyes helyeken a kerskedő rakta bele). A rádió típusa a rajta lévő elsárgult cimke alapján Phillips 22 Dc701/80, ami amúgy egy nagyon fasza kis kazettás rádió!De az a vicc hogy valahogy be volt már építve egyszer... csakugye nem néztem meg hogyan mikor kibeleztem a kocsit... :)))
Face2006-08-05 20:43:51 // 225
Kollégák, lassan kezd emberi formát ölteni az autóm :D Márcsak szinte a Ferke féle galvánolt cumókra, a Whiteskull féle sebességmérő fogaskerékre és a hétfőn esztergálásra leadandó cumok elkészülésére várok. :))) Viszont ma nem sikerült beépítenem a rádiót :(( , az egy dolog, hogy nincs beépítőkeretem hozzá.. régen is csak bele volt tolva valahogy..., majd próbálok szerezni, remélem szabványos... máskülönben nehéz lesz egy 84-es svájci kazettás phillipshez.. :DDD, node a lényeg, ha berakom a helyére a rádiót akkor a hátulja szinte felfekszik a nyitott állapotú "lábrészhez levegőbefújó nyílás" ajtajára, kvázi nincs hely már köztük a kábeleknek... Létezik ez? Nektek hogy van, ha van beépítve rádió?
Face2006-07-28 22:06:56 // 224
Illetve még egy dolog, tt ilyen a ködlámpa amit mondtam, ha kell a tiéd:
Face2006-07-28 22:03:56 // 223
Ésakkor, az igért képek a kábelezés eredményeiről: :)))



A biztosítéktábla:





A kábelek találkozása a biztitábla alatt:



A gyújtásrelék(középen 70A, mellette jobbra a sima a gyujtótekercs külön áramellátásához)



A fő korbács:



A műszerfal alatt:



A fő testelési pont:



Bal orra szekció:



Jobb orra szekció:



Kábelek hátul:



A kábelek útja a műszerfal felé:



The End :)))

Face2006-07-28 21:46:43 // 222
Vákumcső, vákumcső...pff... majd mikor pár hét múlva az is jól megtört, nézd meg az alábbi képet és síííííírjjj :DDDDDD
Na ez a megoldás sosem fog megtörni :) (remélem..) :D
Face2006-07-27 14:09:06 // 221
Az a vicc h az ilyen apró dolgokon tudom halálra idegesíteni magam.. főleg azután hogy azthittem tökjól megcsináltam... :))))
Face2006-07-27 13:58:40 // 220
Jelentem korai volt az öröm a csoda nem megtörős hátsó ablakmosócsövecskével... mára ez is jól megtört, bár műxik.. de így nem hagyom.. és már tudom is a megoldást, ami nem más mint egy merev sarok darab, 90 fokos töréssel oda ahol kijöna felnyíló részből a cső... :)))
Face2006-07-25 13:21:52 // 219
Originale bmw Teile, VDO ablakmosó csövecske, vékony, benne merevítő hálóval.. :))) egy barátom elbontott egy E30-ast, abbol jött... Viszont nem sikerült a beépítés... még..., ahol hátul kijön a kasztniból a cső, ott van egy közösítő műanyag... na az pont egy hangyafas*nyival vékonyabb a kelletténél, bár nem eresztett, de nem volt elég szoros.. nem mertem így betenni.. szerválok egy a csőhöz való toldót aztán mehet is be :))) Ja, meg a hátsó vízpumpa ereszt...persze holmáshol mint az oldalán egy illesztésnél... még ezt is meg kell oldanom... Sok kis apró hülyeség... :))))))
Face2006-07-25 09:17:28 // 218
Hehe, szerinted az enyémnek milyen szaga volt 4 hónap állás utáni beindításkor a teremgarázsban :))))), viszont végre szereztem jó kis, úgy néz ki nem megtörős erősített ablakmosócsövet hátra a felnyíló részhez, megyek is üzembe helyezni a mosókát :))))
Face2006-07-24 17:18:56 // 217
Itt egy kép is (megjegyzem ez a legkomolyabb elektronyika a masináinkban :))) )
Face2006-07-24 17:08:12 // 216
Köszi, bontottam van nekem is 2 darab teljes fűtésbox ventivel, azonban mindkettőben csúnya hangú a venti :( az egyiket már megpróbáltam szétszedni hátha fel lehet újítani.. de persze úgy van összerakva hogy nem lehet rendesen szétszedni... Valahogy erősen kétlem h lehetne bontottba normálisat szerezni.. :(((( (127_sud utánanéz h lehet-e újban kapni) de persze ha megnézed, és úgy ítéled meg h nem csapágyas és tűrhető a hangja akkor mindenképpen vevő lennék rá! A kis listát a többi apróságról se felejtsd el ha már ott jársz léci!(megvan még?) :) Megnéznéd esetleg ezt a ablaktörlő szaggató-gyújtásnál villantó elektronikát is nekem?(a vezető elött a tűzfalon van a morotér felöl felrögzítve egy 11-es és a egy 4-es csati mellett)
Face2006-07-23 21:45:09 // 215
A késleltető az vmi nagyon egyszerű, így néz ki belül, multkor Gery tette fel: ez akkor valszeg vmi bimetál lesz.., thx!
Face2006-07-23 20:19:32 // 214
Újabb kérdések merültek fel a mai napon...: - Jól tudom h elvileg a helyes működés szerint ha gyújtást adok akkor az ablaktörlöket vezérlő kis elektromos dobozkának egy pillantra fel kéne villantania a műszerfalon a fékfolyadékfigyelmeztető lámpácskát és a vízhőfok figyelmeztető lámpácskát? Nálam ez a régi kábelekkel se működött, de azt hittem a kábelek miatt, de most se megy... :( úgyhogy valszeg beszart az elektronika, bár az ablaktörlőket pöpecül vezérli... Ez is Sipea gyártmány.. lehet vajon ilyet kapni valahol újban, létezik még eza Sipea cég egyáltalán?Vagy ez egy tipússpecifikus alkatrész volt Alfáék számára? Nincs valakinek elfekvőben egy működő darab? -belső világítás késleltetés: pengén működik! Azonban, a reléje nagyon durván melegszik, sokkal jobban mint a két lentebb említett relé... Normális ez? - jobb első indexből kb fél deci víz jött ki, mikor szétszedtem mert csak derengett..pff... lassan 8 hónapos garázsban állás után... :S
Face2006-07-21 23:41:36 // 213
Jelentem , ma 22:30 perckor élet lehelődött a piros kisördögbe, rádatam a gyújtást az új elektromos rendszerre! Amit kipróbáltam, minden működött!! 1 bizti se szállt el, semmi :)))) Azonban! Öröm az ürömben: keresek új vagy jó allapotú levegőbefújó motort...nagyon beteg hangja van :( mintha vki porszívózna a motorháztető alatt egy 20 éves porszívóval... Valamint felmerült egy igen szignifikáns kérdés amit autóvillyanyász kollégákhoz intéznék: normális az hogy egy relé melegszik? Azaz mindkét gyújtás relé melegszik elég rendesen, a nagy 70A-s is, meg a kis sima is mellette ami csak a gyújtótekercsnek adja a szaftot... Ha ez rendelenes működés akkor mi okozhatja vajon?
Face2006-07-20 16:09:52 // 212
Megnéztem a ködlámpát, az egy darab az pont ilyen.Szétszedtem, a foncsor hátul természetesen ezen is rozsdásodik két oldalt, a felület 2/3-a kb még jó álapotú.A foncsor elülső, tükrözős oldalára benézve csak a két szélen látszik pici rozsdásodásodás, összeségében elég jónak tűnik. Majd nyomok képet aztán eldöntöd h kell-e, csak szerznem kell digit gépet.
Face2006-07-19 15:32:48 // 211
Ja igen, még egy villanyászati kérdés ami ma délelőtt merült fel bennem.. a levegő befújó ventinek vajon mekkora az áram felvétele?? Lehet oda is be kéne iktatni 2db relét?(most azt is direktbe kapcsolja a kormánykapcsoló) Ezt most nem tudom eldönteni... szerintetek?
Face2006-07-19 15:27:10 // 210
Hát igen,részvétem, a jó kis kormánykapcsolóval direktbe kapcsolt tompított fények... nemértem miért nem tudtak a dígók 25 éve normális elektromos rendszert tervezni :(
Face2006-07-19 15:24:39 // 209
Gery, lett végül hátsó ködlámpahely takaró műanyagod? Ha esetleg nem, akkor ugorj be vmikor, most találtam egyet a pinyóban az alkatrészek között :DDD, a tiéd ha kell!
Face2006-07-18 23:03:30 // 208
Mindenképpen lesz rajz, elég sok mindent átlakítottam, elvileg egy már volt, csak utolsó pillantban eszméltem rá, egy villanyász jóbarátom tanácsai alapján hogy kevés a biztosítékhely és még egy 6-os késes táblát bele kell szerkeszteni... így kicsit megborult a dolog... Hamár akkor lehet nemárt bebiztizni a gyujtótekercset, a hűtőventit meg a gyujtáskapcsoló áramköreit is.. Amiket csináltam: -behoztam a műszerfal alá 3 relét, valamint a 11+3-as sarus hátsó korbács csatijait -relésítettem a direktbekapcsolt nagyfogyasztókat -relésíttem a teljes gyújtást(70 A-s bika relé+ külön relé a gyújtótekrcsnek,hogyha esetleg a nagyrelé beszarna, akkor se álljon le a motor :DD).. azért az milyen már hogy a teljes kapcsolt áram keresztülment a gyújtáskapcsolón?? ráadásul egy 2,5-ös kábelen.... -egyéb apróságok
Face2006-07-18 22:43:36 // 207
Aham, az teljesen jó, köszke! Inkább legyen jó munka mint elsietett :DDDD, nem sürgős; most ugyis ép gőzerövel fejezem befelé a kábelezést, már minden bent van és a biztositéktáblát kötöm! Pár nap, aztán jönnek a képek a jó kis új rendszerről ;)
Face2006-07-18 20:02:29 // 206
Jaja, nagyon jó kis felnik ezek! Nekem is a kedvenceim, króm lököshöz meg főleg a legjobb :), tavaly valahol hirdettek egy "csomagot" 40-50k körül.. Ebből kiindulva ha van még 40k-nyi értékű alkatrész a kocsiban akkor még esetleg meg is érheti megvenni alkatrésznek.
Face2006-07-18 09:04:41 // 205
Hmmm, bár nem látszik tökéletesen, de mintha több hely lenne... :( mondjuk, most h belegondolok, ha előrébb van motor a kelleténél akkor az azt is megmagyarázná miért nem tudtam kiszedni a hütőt a Haynes leírás alapján a generátor leszedése nélkül...
Face2006-07-18 08:52:12 // 204
Hát ez elvileg egy 33-as hűtő, de mikor beraktam nem tünt fel hogy méretileg más lenne mint amit kiszedek... kb tök ugyanolyan. Az a baj h hülye voltam és nem figyeltem meg mekkora a hézag mikor kiszedtem a régit.. Valaki sasolja meg léci a sajátján h mi a helyzet ilyen téren... bár nemtudom mit lehetne csinálni ha kiderül h nagyobb helynek kéne lennie... Max még a motortartóbakra tudok gondolni, hogy az van deformálódva.. de az ugyis cserélve lesz műszaki előtt...
Face2006-07-17 21:29:14 // 203
Kollégák, új gyári hütő került nemrég be a masinába, ma raktam rá fel a felújított hütőventit (Marelli).. létezhet az hogy a hütőventi motorjának háta és a motoron lévő termosztát háza között kb. csak egy 4-5 mm-es hézag van???
Face2006-07-16 23:27:54 // 202
A nyergek perpill galvánolódnak Ferke bácsinál. Ha kész akkor még nemtudom, lehet rá is teflonoztatok, valahogy nem bízok a galván réteg tartósságában, nem véletlen hogy ennyi sza**á rohadt Sud belsőfék van... bár már mind min. 20 évesek :))) viszont bárki bármit mond ez a kézifék megoldás egy igazi elbaszás! Tuti eszközölni fogok vmi átalakítást jövőre... Itt nagyon sok hasznos info van Sprint és Sud fékátalakítások témájában ha érdekel valakit: Alfabb.com/Inboard sprint breaks
Face2006-07-16 22:15:34 // 201
Whhaaaa.. mik mennek itt mig nem vagyok... :(.. nembaj lesz jó kis fogaskerekem bronzbóóól Whiteskull mester segítségével.. ;) Pedig megvettem volna..., és max jól eladtam volna valamelyikőtőknek jóópénzér pár év múlva :))))
Face2006-07-09 09:44:14 // 200
Igen ez tegnap nekem is eszmbe jutott ;), legyen 19.00h Köbánya -kispest,valahol ott a buszok parkolójában tuti meg tudsz állni, gyorsan elintézzük, aztán mindketten haza tudunk simán érni 8 ra! oks?
Face2006-07-07 18:50:38 // 199
Oks, legyen vasárnap, de lehet kicsit korábban mint 9, még nemtom majd leegyeztetjük. Kö-Ki a legjobb ott tesz le a metro, nem kell beljebb jönnöd.
Face2006-07-07 14:33:38 // 198
Hi, bocs, csak kicsit el voltam havazva a napokban.. :)) Vagy ma este vagy vasárnap este tudnám vinni, mondjuk 9kor, ha ok. Ki tudsz jönni akkor Köbánya-kispestre a metro végállomáshoz h ne kelljen buszoznom is? :)
Face2006-07-04 22:26:38 // 197
Nah, kiralysagosak a kilincsek! Mindketto jo, nem szamit mukodes es illeszkedes szempontjabol h nem voltak szimetrikusak! Koszke meg 1X tt!
Face2006-07-04 08:43:19 // 196
Ok, ma megpróbálom beépíteni őket akkor úgyis kiderül h passzolnak-e :). Megnéztem a ködlámpát: 2 félét találtam, nemtom melyik a gyári, az egyik fajtából egy van az ilyen kis távtartó pöcögés 2 sarkán, a másikból kettő azokat egy ilyen nagy csavaros megoldás rögzíti hátul. Tudsz nyomatni egy fotót a gyáriról, hogy hogyan kéne kinéznie? Mind3nál első ránézére, bár szét nem szedtem őket, okésnak tűnik a foncsor.
Face2006-07-02 20:22:08 // 195
Na Uraim, hazatértem egy hét biciklis táborból. Ésss képzeljétek, első nap leutazás után rögtön.. tekerek egy csoporttal az állomásról Gyöngyös irányába, erre mi előzi meg szélsebesen a menetoszlopunkat az első falu szélén..? Egy jó piros, krómlökösös Sprint :))))))) tt neked meg köszi!Megjöttek a kilincsek, de van egy kérdésem, direkt nem szimetrikus a két darab? Nem ugyanoda van a kallantyura heggesztve a rögzítő rész, vagy az a majdnem félcentis külömbség mindegy is? Lehet van ködlámpa foncsorom a pinyoban holnap megnézem :)
Face2006-06-23 22:55:09 // 194
Nu, én pedig bekábeleztem a motorteret, mármint minden kábel bent van a kocsi orra és a toronymerevítés tűzfala között.Már csak a biztitábla bekötése, pár testkábel elvezetése a fő testelési ponthoz és a műszerfal mögötti részek vannak, szóval kb 1/3 ,még hátravan :))). Viszont most 1 hét szünet, júl .2-án jövök ha minden igaz :)
Face2006-06-21 13:43:03 // 193
Gratula!! Ugyan dehogy nevetünk, nem volt az olyan régen.. :) emlékszem még milyen érzés volt, tán még nagyobb megkönyebbülés mint lediplomázni :))) a gyerekkor vége biza! :))))
Face2006-06-19 21:26:30 // 192
A mai nap tanulsága: ha a gyárinál másfélszer vastagabb az új kábelköteged akkor annak rohadt nehéz lesz bepréselni a gumitömítését a kasztnin átmenő nyílásba... :)))) Amúgy Whiteskull mester mi a helyzet azzal a mérőfogaskerékkel?
Face2006-06-17 23:17:18 // 191
Eddig bármilyen extra kötőelemet megkaptam a FABORY-ban, a címüket nemtom fejből, de ha jössz a Váci úton kifelé újpest felé az árpád hídnál lévő felüljáró utáni asszem első lámpás kerszeteződénél a keresztutcában vannak jobbra.Csak készülj fel h k*rva drágák!!!
Face2006-06-15 22:50:38 // 190
Na megnéztem mégegyszer, persze a magyar fordítás a szar, angolra v németre átállítva látszik h a 811010-es(OE num: 0060504387) (ami mellett a kis zöld jelzőlámpa van) helyettesíti a 883855 számút., és amire hibaüzenetet dob.. Mindettől függetlenül simán lehet h már nem rendelhető és a hűtős szakinak van igaza:)))
Face2006-06-15 22:22:20 // 189
Okés, köszi!
Face2006-06-15 22:21:11 // 188
A valeo.com-ot nézegetve csodálkoznék ha megszünt volna a cég, még működő magyar nyelvű online webkatalógosuk is van... a hütő is ott van mint rendelhető cucc. De sud_127 kolléga biztos tudja h mi a helyzet velük.. :)))
Face2006-06-15 22:10:16 // 187
Hmm, ugyanilyen alfa dobozos, alu valeo hűtőt (ricambi:60504387) vettem Marklar kollégától pár hete 15k-ért :))), akkor úgy érzem mákom volt! :)) Én sajna tuti nem tudok ott lenni Sopronban, postázd léci a kilincseket! Erről a lökös rögzítőröl nem vagyok képben, ez is eltörős típushiba? Tudsz esetleg képet mutatni róla, akkor holnpa meg tudom nézni hogy mi a vízállás vele nálam? Lehet olyan is kell...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.