Fórum >> Típusok >> Sprint

Face2006-02-27 20:04:00 // 86
Jól haladsz! :)) Bizti tábla témában: alulról hogy van ez megoldva nálad? Én kaptam egy havertol egy mitsubishiből bontott, belső késes biztitáblát amire azthittem tuti jó lesz...; de szétszdtem és ez belül is igazi jápán high tech, a késes biztik "foglalatai" egy nagyon durva 3 szintes nyákszerüségből állnak ki... ezek a nyákok vezetik szét az áramköröket a megfelelő csatlakozókra... Nem lehet úgy átalakítani (max új nyákok legyártásával), hogy a Sprint kapcsolásokhoz passzoljon... :(((( Igazábol egy olyan kéne ahol a foglalatok a műanyag házba vannak rögzítve és mondjuk be lehet forrasztani az aljukba a kábeleket...
Face2006-02-24 21:38:02 // 85
Srácok van valakinek bevett technikája rá h miként lehet kioperálni a váltóból a sebbeségmérőt? Tegnap véletelnül vettem észre h a másfélcenti olajsár alatt az egyik váltóban a pincében benne van a mérő... de az istennek se akart kijönni... atomra bele van szorulva és nincs rajta semmi fogáspont..:( hogy ugorjak neki?
Face2006-02-22 12:40:06 // 84
Okes, megoldjuk valahogy. Amugy nezem az oldalad es latom van Haynes manualod, de azt is latom h sajna az a sima alfasudos..Letezik belole egy olyan ami ugyanigy nez ki, de aminek a cime Alfasud / sprint ebben van a Sprintekrol specifikusan is csomo minden, nekem ez van meg. Lathatsz rola kepet Gery83 oldalan.
Face2006-02-21 16:25:35 // 83
A kábelezést már elkezdtem, teremgarázsban szundikál a kicsike 2 hónapja... ott legalább kábelezni tudok. :))) Perpill már kiugrott minden kábel a kocsiból. :))))
Face2006-02-21 16:09:06 // 82
Hát, én örülnék a legjobban ha nem kéne erre pénzt áldoznom.. de se műhelyem ahol felemelhetném a kocsit és kikaphatnám a motort, se célszerszámaim, se szaktudásom nincs hozzá sajnos. Még a szétszedés meg a legózgatás sikerülhetne is, de tökéletesen behézagolni pl... :( Meg a Haynes manualom is csak a négy sebbességes Sud váltót tárgyalja részletesen felújítás ügyileg.... Amúgy szerintem a kábelezés nem olyan vészes, főleg a minimál elektronikás Sprintnél. :))) Ja erről jut eszembe, készül egy új kapcsolási rajz Sprinthez pár kiegészítéssel, javítással (direktbe kapcsolt fényszórók relésítése pl. stb..) Ha érdekel valakit majd felteszem. :))
Face2006-02-20 22:58:05 // 81
hehe kebelezes...szoval kabelezes :)))))
Face2006-02-20 22:57:01 // 80
Udv, Uraim, egy olyan kerdesem lenne nekem, h manapsag kb mennyibol lehet megcsinaltatni egy komplett valtofelujitast a Sprintovicsba? Tavasszal ugyanis aktualis lesz a dolog, ha kesz a kebelezes... :))) Lenyeg a lenyeg van 3 valtom, 1 kocsiban 2 a pinceben ezekbol ,+ uj alkatreszekbol ha kellenenek, kene legozni egy 100%-os patent darabot.
Face2006-02-11 15:55:36 // 79
Amúgy én ám egy botcsinálta villanyász vagyok, és lehet hülyeségeket irogatok...:))) ezzel a "87a" temaval tegnap estet találkoztam először neten.Lényeg a lényeg: azt hittem ilyen relé van benne:

De nem, mert ilyen:

csak a relé aljan a rajzon 87a-val szereplő "pin" 87b-nek van feltüntetve...
:))))
Face2006-02-11 13:13:04 // 78
Most nézem h ez a csoda duplajeladós elosztó már előkerült itt a topikban...(180-as hozzaszólás....) Innen loptam is egy képet ugyanis a helyzet tovább bonyolódik...Van ez a relé ami zárja a fehér veztéket a kékhez meg a barnához amikor kapcsol.. legalábbis eddig ezt hittem mert a két terminál rajta 87 illetve 87b jelölésű amikbe belemegy a kék és a barna... csakhogy tegnap felnyitottam ,illetve elkezdtem kiméregetni...Kiderült h ebben a Sipea 2H jelű relében a 87b terminál ugy funkcionál mintha 87a lenne...pfff...tehát ez egy ide -oda kapcsoló relé...Viccesek ezek az olaszok mit ne mondjak...(vagy nincs ilyen relé jelölés szabvány?..)
Azaz amig a cucc bent volt a kocsiban a fehér vezték folyamatosan közösítve volt a barnával...(Báááár azt is eltudom képzelni h az előző tulaj rakta be ezt relét direkt, h közösítse a fehéret a barnával az eredeti kábelezés átkötögetése nélkül...)
Ezen felbuzdúlva lementem a pincébe gyujtás alakatrészeket keresni az "alkatrész raktárba" tanulmányozás céljából.. :) Szét is bontottam két Marelli elosztót, egy vákumdobosat, illetve egy ugyanilyen duplajeladósat.A megállapításaim:
-A jeladók egyformák bennük és szerintem indukciósak (2 vezeték jön ki belőlük, nem 3 mint a hall-ból)
-A két jeladó egyik vezetéke (mindkettőnél a felső, az egy jeladós elosztóban ez fekete szinű) közösítve van, ebből lesz a fehér vezeték a csatlakozónál a 3as dugasz közpéső terminálja...

-Szerintem a két jeladó nem egyszerre adja a jelet mert nem egyszerre vannak az érzékelőik előtt a forgó tengelyen lévő "kisfülek" , kb 1-2mm eltérés van-
-A dupla jeladóson kisebbek a röpsúlyok mint a sima vákumoson
Tehát a kérdés annyiban vátozik h ha tényleg nincs jelentősége a 3.ik vezetéknek, ahogy azt Scott mondta akkor melyiket kell 3.ik veztéknek tekinteni? A közösítettet vagy a második jeladó másik pólusát? :))))
Tudom, tudom biztos untok már a hülyeségeimmel :)))))
Face2006-02-10 20:27:00 // 77
Uraim, akkor végül mire jutottunk?Szerintetek mit csináljak, az opciók: -1, Fehér kábelt nem kötöm sehova,mert ugyis mindegy... -2, Elosztót lecserélem egy vákumdobosra mert azzal jobban járok optimalizálódik az előgyújtásom... -3, Megpróbálom helyreállítani az eredeti svájci konfigurációt a manual kapcsrajzához igazodva 1 relével+ hömérséklet szenzorral ami odazárja hideg v meleg (ez meg tisztázandó) motornál a fehér kábelt a 2 másik kábelhez, mert úgy nekem jobb lesz, optimalizálódik a gyújtásom... -4, Tovább kutakodok a témában és a legvégére hagyom a dolgot az újrakábelezésnek hátha addigra új infok birtokába jutok... :-))))))
Face2006-02-09 16:49:57 // 76
Jelentem megnéztem az elosztófedelet, tényleg nincs rajta vákumdob!Viszont kinyitni nem tudtam, mert hülye fejjel túl kicsi csavarhúzót vittem magammal... :))
Face2006-02-08 22:19:25 // 75
Nemtom, holnap kimegyek a garazsba, es megnezem az elosztofedelet h tényleg nincs-e rajta vákumdob.
Face2006-02-08 22:06:53 // 74
De, anno aszondta a cuccot kikötötte, és hogy Ő nem talalált róla semmi dokumnetációt.(csakugye benthagyta kikötve, és ott az a fránya fehér vezték) :) Amúgy egy villanyász jóbarátom szerint, aki megnézte a kapcsrajzot a maunalbol, ez egész lényege h van egy motorhőmérseklet szenzor ami aszerint nyit v zár h milyen a motor hőmerséklete.Tehát ha hideg a motor, zár--> relé behúz-->fehérkábelt (2. jelado jele) közösíti a kék és barna kábellel--> vmi valtozik az elektronikánál--> változik az előgyújtás --> gazdaságosabb üzem?-könynebb hidegindítás?... Mondjuk ez megmagyarázná h miért kell mindig csutkára húzott szivatóval indítani+ pumpálni a gázt a masinánák hideg indításkor.. ha téynleg ki van kötve.. és nincs a vákumos cucc az elsztofedélnél, és folyamtosan olyan a gyujtás mintha üzemmeleg lenne a motor... Szerintetek?
Face2006-02-08 10:20:43 // 73
Köszi ha utánanézel! Ennél részletesebb kapcsrajz sajnos nem létezik, ez a gyári szervízmanualból van, angol nyelvűm csak a Haynes manualomban van, az meg még ennyire sem részletes... Mindenesetre lefordítottam a német szövegeket rajta, hátha ez segít :))) Szóval az én olvasatomban a relék müködéséből kiindulva vmi olyasmi történik h amikor a relé kapcsol akkor közösül a harmadik vezeték mindkét vezetékkel ami az elektronikára megy.Csak azt nemértem minek, föleg hogyha egyszerre megy rajtuk a jel ahogy írod...ha nem lennék itthon betegen már tegnap kimentem volna a garázsba szétkapni az elsoztófedelet és meglesni ezt dupla jeladót.... :))) Még bb18 mesterben is bízom, hátha erre jár és tud mondani nekünk vmi okosat a témában.. :)))
Face2006-02-07 21:39:00 // 72
Mert az egy kivül földelt vastag vezeték, abban két kábelke fut az tuti!Egy ilyen nagy gumi boritás van a végén védelemként ahol rácstalkozik az elektronikára ezért nem látod a dupla csatlakozást (nekem amugy ez sincs rajta :) ) erről már láttam képeket. :)
Face2006-02-07 21:31:25 // 71
Ez lesz az!!! Te vagy az én emberem!Pont ez a harmadik vezeték érdekelne!!! Nézd meg léci az 1317 és 1319-es hozzászólásaimat itt a topikban és mondj vmi okosat!!Hova kössem ennek a vezetéknek a másik végét? Vagy akár mailben ha hosszú lenne!Taníts mester, szertném megérteni ennek a 3 veztéknek a pontos funkcióját! :) Előre is naon köszi!!! Whiteskull, neked meg köszi h megnézted!
Face2006-02-07 15:58:53 // 70
Igazából az a relés szarság már mindegy is, csak az érdekelne h nálatok h van megoldva.Az elosztófedélből lóg egy csatlakozó amire mennek a kábelek a gyujtótekercs alatti elektronikáról(W,G kimenet kék+barna vezték).ez a csati érdekelne, h nálad pl ez csak 2 polusú vagy szintén 3? Ha 3 akkor mi van a harmadik polusán és hova megy a 3 vezeték?Megtudnád nézni esetleg?
Face2006-02-06 20:29:27 // 69
Srácok, senki semmi okos felvetés az én kis problémámra..? :(
Face2006-02-05 20:37:20 // 68
Haaat, ezek a Sprint lampak nemtul meggyozoek a 33-on... :)))
Face2006-02-03 22:20:19 // 67
Átfogalmazom a kérdésem: :) Ezt az egész cuccot kukázni akarom a rendszerből, csakhogy nálam jelen esetben az elosztoból egy 3 pólusú csatlakozó lóg; ebbe mennek bele (mint mindannyiotoknál) egy földelt burkolócsőben a két vezeték (barna, kék) a gyujtótekercs alatti elektronika W és G jelű csatlakozásairól valamint egy harmadik fehér vezeték ebből a relés cuccból. -Mi lehet ez a fehér vezeték és mit csinálhat? -Nektek van ilyen harmadik vezeték?, ha igen hova van kötve? -Mit csináljak az újra összeépitésnél? egyszerűen kihagyjam és ne kössek semmit a csati 3 pólusára, vagy kössem valahova a fehér vezeték másik végét, ha igen hova? :) Remélem igy már tudtok vmit mondani az ügyben :))))
Face2006-02-03 17:32:00 // 66
Na megnéztem, az ablaktörlő motoron és környékén nincs olyan logó kábel amire az a csati rámenne ami lóg a dobozkából, ellenben egy a csatihoz való ellendarab a VDO vezérlő elektronikából lóg ami az akksi mögött van, úgyhogy az valszeg oda megy. Na, és akkor itt vannak nagyban a kapcsolási rajzok: Szervíz manuál: Sajátom:/> Várom az ötleteket! :))))))))
Face2006-02-03 10:57:24 // 65
Ráér, délután kimegyek megint a garázsba megnézem mégegyszer az egészet, meg csinálok egy kapcsrajzot arról, hogy nekem hogy vannak bekötve a relék.
Face2006-02-03 10:00:46 // 64
Jaja, elkezdtem kiépíteni az egyes kábelköteg szegmenseket.. ekkor jött elő ez a kis érdekesség... :) Te se tudsz semmi okosat mondani ezen relé ügyében? :) Rakjak fel nagyobb képet a kapcsrajzrol?... csakmert mostnézem h nemigazán lehet tökéletesen kivenni mindent az elözőn... :S
Face2006-02-02 21:24:51 // 63
Hát, így ránézésre nemlátom az ominózus alkatrészeket, sztem neked nincs benne a cucc.
Face2006-02-02 20:44:17 // 62
Kollégák van még itt valaki rajtam kivül akinek a masinája valaha svájci exportverzió volt ,és találkozott az ominozus svájci "modifikációkkal"? Gondolok itt többek között a VDO vezérlő elektronikára az akksi mögött + a dupla extra relére az érzékelő kütyüvel amin átvezették a kilométerspirált középen a toronymerevítés közepén.

Na most lényegében ezen az egész cókmókon van keresztül vezetve a gyujtás a vezerlőelektronikától a tekercs (Marelli) alatt-tól az elosztófedélig.Lényeg a lényeg h az előző tulaj ezt "kiiktatta" de bent hagyta az egészet..tehát a plusz kábelek, motor irányába(plusz vízhömérséklet érzékelőre talán+ nemtom mi), illetve a vdo cucc felé bent lógtak, de a kocsi működik(-ött) faszán (a 3 kábel az elosztófedélhez bele volt kötve az egészbe).Itt a kapcsolási rajz,a jó kis manualunkból, bár megjegyzem nem tökéletes mert a második relé hiányzik... :) Na szóval, és akkor a kérdéseim: :)
Nemértem h ez az egész egyáltalán mi célt szolgált pontosan, vmi megemelt alapjárat sebesség illetve motorhömérséklet függvényében+ gyujtás időzítés, de nem értem... :(
Meg akárhogy is tanulmányozom a kapcsrajzot, meg a kiépített kábelköteget, egyszerűen nem világos a relé (a kábelkötegen relék) funkciója!
Valaki okosítson fel kérem!
ha már ezt a relét megértem akkor a másodikra magamtól is rá fogok jönni...
:)
Face2006-02-01 15:12:08 // 61
A felnit, meg azt a túlméretes zöld lóherét leszámítva nem is olyan rossz.. bár szerintem egy plus akkor igazi plus ha metálbarna... :)))

bár ez egy elég szar kép... de sajna nem is találni szép képet neten ilyen barnárol.. :(
Face2006-02-01 14:59:34 // 60
De, ez a fullos! ;) Utolsó szériás Sprintekhez, a fejezetknél ahol nincs semmi, motor, fékrendszer, futómű stb.. azért nincs mert az ugyanaz mint a 33-nál és írja is a manual hogy a 33 manualt kell nézni abba van minden! Tehát a 2 manual eggyütt ad ki egy fullosat.. csakhat sajna a régi Sprintekhez azzal nem sokat érünk... Sud manual kéne..Viszont a az elektronyos rész kiválló ebben, naon faszák a kapcsolási rajzok.. ha már az erdeti elektronyos rendszer annyira nem is... :D
Face2006-01-15 15:16:52 // 59
Most talaltam, itt egy amit weber 36-oshoz valonak ir: Alfa Sud/Sprint/33/Vergaserdichtsatz
Face2006-01-09 22:18:00 // 58
Igazából ezt a vasparipát Üvegtigris kolléga figyelmébe ajánlanám ;) ... hátha átgondolja azta a majdani piros szinre fényezést... :))))) egy szép karakteres citromsárgában igen ütősen tud kinézni a Sprint mint azt a melékelt ábra is mutatja! :)))))
Face2006-01-09 19:45:27 // 57
Persze, össszefuthatunk, bár még nemtom mikor érek rá.Mikor jössz fel? Amugy a "szokásos" kábel szinekből (amiket a kábelművek gyárt) mindegyik van abba az autóvillamossági boltban amit anno granturismo mondott, a Lehel térnél, talán Masina a neve... ma este még nekiülök megint áttanulmányozni a kapcsolási rajzokat h lássam miből mennyi kell.
Face2006-01-09 19:38:21 // 56
Face2006-01-08 15:23:40 // 55
Aha értem.Értem a müködését a két csavarnak és azzal nincs is gond.Ez 2 kompletten "új" nyereg, amit tökéletesre akarok felújítani, azok helyére amik bent vannak (jelenleg egyáltalán nincs kézifékem, összevan rohadva a jobb oldali belső tuskó a nyereggel)Néztem a képeket az oldaladon, thx, igazából azért érdeklne az alja, h hátha látszik hogy mitől tud anniyra magasra kiállni a kis kar, hogy nem fekszik fel.
Face2006-01-08 15:12:08 // 54
Jaja, thx! Kábelezés 1-2 hét és nekiugrom, tavaszra kész akarok lenni vele.Hamár úgyis garázsba áll a kicsike... :) Jövő héten indul az anyagbeszerzés...elvileg...Még nemtom milegyen a számozott fekete vezeték ügyben amiről beszéltünk, kicsit félek tőle.. azaz igazság...
Face2006-01-08 14:08:48 // 53
Jaja, az a rugó nagyon erős de mégis megtud szorulni a gumitól valamiért... nalam itt perpillanat 3 db ilyne nyereg van, mindegyiken teljesen felfekszik a kar.. nemértem a tiéden miért nem.. pont ezt néztem a képeken mielőtt írtad.Az aljáról tudnál csinálni egy képet? Jövőhéten még leszedem a két harmadik pár féknyerget az egyik pótváltóról és azokat is megnézem... Nálad atomra bevan zsírozva, vagy láthatóan nincsen és mégis pikk-pakk visszalöki a rugó a kiszedett darabnál? Lahet aludnom kéne rá egy két napot.. már nagyon a bögyömbe vannak a féknyergek! :))))))
Face2006-01-08 13:47:53 // 52
Nah, rajzoltam hozza robbantott rajzot, meg keresztmetszetit:

Az ominózus darabok a 3 és a 4-es a rajzon.
Face2006-01-08 09:50:52 // 51
És igen, belső fék mizéria 2 rész... : Pont ez az én bajom, h a kart, nem löki vissza megfelelően a rugó, patika fémtiszta állapotban. További 3x-i szétszedés és összerakás után egyértelműen a 2 gumi darabra szűkítettem le a hibaforrást amik alul és felűl letömítik az ominózus karocska tengelyét... ezek berakása nélkül ugy löki vissza a rugó a karocskát mint a kisangyal... Na mondom jól van, egyértelmű, hogy a felújító készlet ezen két alkatrésze használhatatlan (2 tonnányi szilikon zsírt a gumikhoz aplikálva is szar volt...), szoval tüzetesen megvizsgálva a két pár kibontott régi tömítést, megállpítottam, hogy van kettő ami nincs is olyan szar állapotban, egyikeket be is raktam+szilikon zsír meg minden.. és láss csodát pikk-pakk müxik a kiskar... király!!!!... lett volna... ha nem probálom ki h tényleg nem ragad-e be mondjuk 20-30 "fékmeghuzás után"... és de... tök kiszámíthatatlan müxik tök jól aztán egyszercsak hirtelen nem löki vissza.... ha megbizgatom kicsit eröteljesebben ide oda kézzel,.. utána megint jó.... Na erre varrjatok gombot, ez mi a f*sz lehet? Miért érzem azt hogy ez a rohadt belső fék 1 igazi elba*zott konstrukció... ahhhh... De tényleg, mi lehet??? Csak vmi speckó zsírral jó?? Valahogy csak megtudták anno csinálni a gyárban, minedn autón nem lehet szar....
Face2006-01-05 22:56:45 // 50
elírtam: ... a rugó magától a kitolás után ... sorry
Face2006-01-05 22:54:09 // 49
Urak van itt közöttünk valaki aki újított már fel SudSprint első féknyergeket? A következő az én problémám: van ugye mindkét oldalon a belső féknyeregdarab amiben egy "fúrmányos" :) megoldással mechanikusan kitolja a kézifékbowden a fékdugattyukat egy erős ellentartórugó ellenében.Totál szétszedtem az egész cuccot, beépítettem a felujítókészletből az új gumitömítéseket, bezsíroztam a mechanika belsejét meg mindent... de összeépítve olyan szinten szorulnak az új gumitömítések benne hogy a rugó a magától kitolás után meg se moccantja a mechanikát visszafelé csak ha kicsit rásegítek kézzel...:(... előre vetem, hogy a cuccot csak itt az asztalomon probáltam ki és nincs feltöltve fékfolyadékkal meg semmi , és a dugattyú sincs "feltekerve" a helyére. Szétszedés elött miután sikerült kioperálni a dugattyukat a rugó még szépen visszanyomta a mechanikát, viszont szét voltak punnyadva az omiozus gumitömítések és nem szorultak oda rendesen.... Szóval a kérdés lényege:tényleges müködés közben a behúzott kézifék kiengedésekor csak ennek a rugónak kéne egyedül visszanyomni a dugattyut, vagy valahogy rásegít ott a fékfolyadék is (anélkül hogy én a pedálhoz hozzáérnék) vmi vakummal esetleg vagy neeemtooomm?!!! Segítsetek! Hogy van ez??? Próbáljam beolajozni is valahogy a zsírozáson túl a gumik környékét hogy jobban tudjon benne mozogni a fém?
Face2006-01-05 17:38:35 // 48
Jaja, ezen a linken minden kerdesedre megtalalod a valaszt! Amugy az extrak, a fakormany, hatsoablak futes + moso ,designos felnik , es "specko" kulso festesek voltak (pl:Trofeo)...jaa, meg a "PLUS" -nal a velurbor belso, metalbarna kulso, csikkal + szinrefujt felnik + loheres levegobeomlok voltak hatul... :D En kb. ennyi extrarol tudok a motorikus dolgokon kivul.
Face2006-01-03 21:45:56 // 47
Jó kép, csak éppenséggel sztem GTV ;) :)))))
Face2006-01-03 13:53:57 // 46
1. kerdes bal hatulja: egy harmas csatlakozos erintkezo felulet, itt megy fel a hatso ablaktorlo,az ablakfutes, meg a kozepso feklampa villanya a felso felnyilo reszbe. 2. kerdes muszerfal bal alul: ott alapbol nincs semmi,az elso szeriakon volt ott ha minden igaz a kodlampa kapcsolo, meg meg vmi kapcsolo.Elektromos ablak kapcsolokat szoktak ide tenni, nalam 2 takaro muanyag van ott. A hamutarto nalam is ilyen allapotu korbe.. :))))))
Face2005-12-23 13:28:46 // 45
Szerintem itt megtalalod amit tudni akarsz: Tim's Alfasud Page
Face2005-12-17 17:44:30 // 44
Gratula a kitartáshoz ha kézzel csináltad! Javaslom az anyag webtárhelyen történő megosztását!Nekem pl. nincs olyan e-mailfiókom ami fogadni tudna ~23 megás filet, bár egynelőre nem is kell az anyag, hisz megvan "kinyomtatva" :))))))
Face2005-12-05 20:39:55 // 43
Hát igen... szép összeg.. de még mindig jobb mint amit az előző tulaj mondott nekem:--> "100k ért lehet rendelni cseredarabot az Alfánál..." utólag agyaltam is h mit mondott.. tudtommal semmi gyárit nem lehet már Sprinthez rendelni... Amilyen állapotú az enyém, fogamat szívva de 99% h én berendelem jövőre a váltófelújítás után... Kétlem, hogy bárhogy máshogy lehetne jó állapotút találni sajnos... :(
Face2005-12-05 20:00:12 // 42
Mennyit kostál egy ilyen javitó iv kb? Nekem is kell majd bal első... kritikus pont ez a Sprinteknél rohadásügyileg én úgy érzem...
Face2005-11-30 23:13:35 // 41
Más téma: szeretném a véleményeteket kérni! December 12.-én lejár a Sprint műszakija, és nem tudom hogy leműszakiztassam-e vagy várjak tavaszig... Szóval télre úgyis teljesen leállitom, téligumim nincs és nem is akarok idén venni (kéne egyáltalan kötelezően műszakihoz télen?..ezt se tudom... A cserélendő féknyergek elvileg addigra pont meglesznek teljesen felújítva, tehát ez nem gond; a ködlámpákat is talán működésre tudom bírni, az egyik hátsó lámpabúrám is elvan repedve..ez necces.Szóval nemtom... ha minden jól megy talán garázsba kerül télre és tudok dolgozni rajta (nem hittem volna h ilyen rohadt nehéz bérelhető garázst találni a környéken...), szóval tavaszig nemigen lenne használva, márciusban kb pedig esedékes lesz a komplett váltó felújítás... A másik verzó: ideigelenes kivonás a forgalomból, majd tavasszal egyben az egész, váltófelújítás+féknyeregcsere+műszaki+visszarakás a forgalomba.... Szerintetek? Amúgy,hogy müxik ez, drágább a műszaki ha van egy ilyen negyedéves kimaradás vagy ugyanannyi mintha rögtön lenne hosszabítva?
Face2005-11-30 22:55:17 // 40
Lehet láma kérdés, de mik ezek a számok? Nehogy félreértsd, nem baszogatásból írom, de ha ezek a szinek szabványok akkor hogyhogy nem lehet pl. ilyen sárga-fehér, fehér-sárga stb. kábelt kapni sehol?? Én ezt nem értem. Amúgy én úgy tervezem, hogy amennyire lehet maradok az eredeti v nagyon hasonló szineknél, és a többi, a kétszinű kábelek lesznek vmi megtervezett séma alapján helyettesítve vagy számozott feketével, vagy más színnel. :)
Face2005-11-29 22:17:34 // 39
Hi, a fekete számozottas ötletet már olvastam a pörgős boxer topikban is, csak azért nem válaszoltam mert még mindig morfondirozok rajta... bár azt kell hogy mondjam h a mostani állapotoknál még az is jobb lenne... mikor a kocsit fényezték pár éve a kábelek felét elfelejteték kiszedni... illetve a kötegek full végig vannak tekerve szigetelőszalaggal... meghát szar is az állaguk. Milyen szinek ez a 10 féle szín amúgy? Végülis ez a számozott fekete + 10 féle szín az elég jó kombónak tűnik! A kocsiban amúgy 0,75+1,5 ös kábelek vannak + 2,5 piros és fekete illetve ugyanezen színekből még vastagabb az akksi környékén. Viszont az új kábeleknél 1-es alá nem akarok menni, mert minek :)
Face2005-11-27 19:44:11 // 38
Nemreg irtam h szenvedek a csere elso feknyergekkel... jelentem sikerult kioperalni beloluk a dugattyukat :) es vegul csak 1hez kellett ipari kompresszor :). Ennek oromere ajanljatok nekem leci fekolaj tipust, illetve vmi fasza gepzsirt amit rakhatok ide a fekbe is, mert az egyik belso feknyerget ahol a kezifekes betolo mechanika van total szet kellet szedni.. es nem artana bezsirozni.(marmint nekem ugy tunik mintha zsirozva lett volna..tul suru a dzsuva ami ott benne volt ahhoz h csak olaj legyen).Thx!
Face2005-11-15 22:18:26 // 37
És a műanyagdarab amiről csináltattad,nincs már meg véletlenül?Vagy vmi tervrajz alapján készült a pót fémdarab?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.