Fórum >> Típusok >> Sprint

Face2014-03-17 09:52:34 // 936
A kis kézifékkarocska tengelyén felül lévő új tömítés miatt nem megy vissza, gondolom kicserélted. Nekem is ilyen volt, én jól alázsíroztam és előbb utóbb bekopott.
Face2014-03-05 08:15:49 // 935
Ok megnézem. Azt úgy tudod kiszedni, h tolómérővel kiméred felülről h milyen mélyen van(seeger alatt egy alátét is van), és oldalról befúrsz egy pici lyukat pont abban a szintben a falába, amin keresztül egy apró órás csavarhúzóval be tudod nyomni a seeger egyik szárát, utána már kilehet "könnyen" babrálni a kis csavarhúzóval felülről. Vissza már nem megy majd persze, én egy pici rendes belső 14-es seegerrel pótoltam, aminek a füleit kisgéppel kicsit meg kellett köszörülni, hogy forogni tudjon az állító. Oldalamon van kép róla.
Face2014-03-04 13:14:04 // 934
Nem világos, hogy mit kérsz, a dugattyú tengelyt vagy azt a kis "állítókát" amit felülről fog bele egy mini, fül nélküli seeger a féknyeregbe és ilyen csiga jellegű fogazása van alul. Amugy valszeg van mindkettőm kibontva, csak kotornom kell. Amúgy ha utóbbit kivetted, arra való tömítő gyűrűt találtál valahol?
Face2013-09-19 19:26:36 // 933
Koszi azert!, de csak azert irtam, mert anno kb 6-8 helyen voltam es meg minta alapjan sem vallalta senki :/
Face2013-09-19 19:08:10 // 932
Nincsenek méretek, kép alapján se tudod legyártani,(szerintem) ez egy spirálisan emelkedő kis speckó fogaskerék.Oldalamon amúgy van kép. Szombathelyen készült, egy öreg nagyon ügyes szaki gyártotta mintadarab alapján, Whiteskull intézte. Úgy rémlik egy mintadarab még nála is van, Ha még aktiv az esztergás Úr akkor sztem tudnánk készíttetni, Whiteskullt kéne majd hozzá izzitani. .)
Face2013-05-28 19:43:15 // 931
Egy kepet talaltam,balra a kocsi eleje ha minden igaz.
Face2012-09-23 09:00:33 // 930
Fékerőszabályzót már szereztem gyári újat egy jó éve ebay-ről, csal az összes szerelékre van szükségem :)
Face2012-09-22 08:26:22 // 929
Alábbi cuccok érdekelnének:
Fékerőszabályzó beépítéséhez szükséges összes biszbasz alkatrész, csavarok, rúd, minden, képen lathatóak.Nekem minden hiányzik, ki lett építve valaha..

Bal ajtóba nem rommá rozsdásodott ablakvezető sín.

Illetve keresnék 1 db sprintre passzoló 14-es lemezfelnit (vagy esetleg 5) , vagy 1db 14-es "tojástartós" alut.. Pótkeréknek kéne. :)
Face2012-09-12 20:50:48 // 928
Nah Uram, ezt találtam:

Tartasz ra igényt?
Face2012-09-11 09:19:16 // 927
Fém vagy műanyagkeretes a háza? Biztos akad bontva, sztem kár a jellegzetes sárgát ilyen univerzálisra cserélni. Úgy rémlik van amúgy belőlük még a pincében valahol, megnézem a napokban.
Face2011-10-09 17:46:15 // 926
Ha van kézügyességed javítható, én 5 éve csináltam meg és azóta hibátlan, pedig elvolt olvadva belül. Le kell fúrni a szegecseket a sarkakon, késöbb pótolhatóak pici csavarral.A karon lévő elolvadt bütyköket, megreszeltem tűreszelővel, és kétkomponensű műgyantából ujraépítettem,a kontakt pogácsákat pedig megpolíroztam nagyon finom polírpapírral.Csak az indexkar kikopottságával nemtudsz nagyon mit csinálni, mert nincs hozzáférés rendesen h fel lehessen műgyantázni...
Face2011-08-15 14:58:17 // 925
Ja, meg még egy dolog, alábbi alkatrészből keresnék egy darabot, ha van valakinek fölös belőle. Ajtóban lévő ablaküveg vezető U alakú kédergumi,a vékonyabb ami az autó orra felé lévő sínben van. (mondjuk sínből is elfogadnék egy nem rohadó példányt bal oldalra... :) ) Körbe az ajtó keretében lévő kéder sajnos nem jó oda, abból van bontottam, de az jóval vastagabb. :/

Amúgy azért kell mert végre rájöttem hogy azért remeg teljesen lehúzott ablaknál az üveg bent az ajtóban, mert valaha valaki levágta ennek a kédernek az alsó részét, és így semmi sem fogja az üveg peremét bent a nem látható részen.Most átmenetileg lejjebb toltam a felső darabot, és így fogja, de felül kelettkezett egy hézag, összel ez nem lesz túl jó ha jönnek az esők :)
Face2011-08-15 14:45:05 // 924
Üdv Sprintes kollégák régen írtam a kocsiról. :) Volt pár mókám mostanában pedig. Még tavasz előtt megadta magát az AC-m, azt akkor ki is cseréltem egy bontottra, meg ha már ottvoltam cseréltem pár benzincsövet is, meg a benzinszűrőt is, és beraktam egy visszacsapószelepet is. Na most ezek a príma csövek, amiket hirtelenjében vettem a "sarki" autósboltba, konkrétan 3 hónapig !!! bírták.
Nézzétek a képeket...ilyen kriminális minőségű cuccal még sosem találkoztam...

Aztán a minap közlekedem a városban, és egy kanyarodás után, mit látok, fehér füst jön fel a motortérből... szuper. Megnézem, és tessék a 2éves szép fehér új kiegyenlítőtartály, megadta magát az egyik gyári illesztésnél, és szépen kis patakban csordogálta a hűtőfolyadék rá mindenre, de főleg a kipuffogóra.finom szaga is volt.. Ráadásul olyan helyen van a repedés ami totálisan hozzáférhetetlen is...

Ment is be a bontott tartály, aztán ha már a vízcsövek úgyis lent voltak, gondoltam kicserélem az önindítót is egy bontottra a pincéből, mert az is egyre jobban rakoncátlankodott. Hát ideje volt mit ne mondjak, a tengelye csak 1 jó mm-t kotyogott..eltudom képzelni a belseje milyen lehet :))

Azóta ég és föld az indítózás, teljesen meg vagyok lepődve, hogy milyen mikor jó, nem is értem hogyan indította be a régi a kocsit.... :)
Face2011-07-13 12:38:14 // 923
Majd jelezz ha lett új szélvédő, arra nagyon kiváncsi vagyok mind minőség mind mérethelyesség ügyileg.
Face2011-07-06 10:06:39 // 922
Hello, nekem megvan digitalisan a Haynes, majd irok a faladra hogyan tudod leszedni, csak most melohelyen vagyok.
Face2011-04-09 13:57:26 // 921

A hét képe. :)
"Új" rádióadó Pesten amúgy...
Face2011-03-18 14:30:43 // 920
Személyes véleményem az ha most eladod, később tuti bánni fogod! Én a helyzetedben, biztosan felbakolnám garázsban, és hagynám állni, egy két év múlva ha anyagilag jobban állsz neki tudsz veselkedni. Ezek az autók egyre ritkábbak, kár elkótyavetyélni őket.
Face2010-11-14 16:55:08 // 919
Milyen állapotúak ezek a hengerfejek? Nekem a jobboldalon valami nagyon elkezdett csattogni, lehet felkéne újítanom egy szettet hogy majd kitudjam cserélni őket a közeljövőben...
Face2010-08-27 08:31:52 // 918
Tuti nem kell hézagot hagyni, a gyári leírás szerint csináltam, csak jól rá kell tépni, a 120Nm nembiztos hogy annyi, csak hasarütészerűen írtam, nem emlékszem pontosan, de ha otthon leszek megnézem a helyes értéket mindannyiunk okulása érdekében.. :)
Face2010-08-26 20:03:42 // 917
Van egy célszerszám crova fej, csak azzal érdemes nekiállni, lebarmolni még le lehet azt az óriás anyát a furat mélyén vésővel/csavarhúzóval + kalapáccsal, de meghúzni már nem fogod tudni! Tapasztalatból mondom, a méretben rámenni tudó óriás crova fej nem fog beleférni a furatba. Megjegyzem az is erősen valószínű hogy az anyát nem fogod tudni újrafelhasználni, mégha épen kiis tudod szedni, esetleg akkor ha kicseréled a két oldal között, akkor úgyanis valószínűsíthetően más része fog oda esni a peremnek amit beütéssel rögzíteni kell. Ha donorból raksz, akkor én tuti nem szedném szét, inkább aggyal együtt csere, csak akkor érdemes nekiállni ha új csapágyak mennek. Amúgy ha jól rémlik ezt az anyát iszonyatdurván meg kell húzni, talán 120Nm-re, de azt csak a célszerszámmal tudod úgyis, és két emberes meló mert valakinek rohadtul rátehénkedve belekell szórítani a crovás végét a szárnak az agyba, míg te egy vascsővel megtoldva jól meghúzod, legalábbis mi így csináltuk. Mármint satuba fogva az asztalon :)

127_sud-al közösbe sikerült vennünk egy iylen célszerszámot pár éve németországból, kontaktolj vele, hogy miként tudnád esetleg kölcsönkérni, vagy nála meghúzni vele ha tényleg nekiállsz..Vannak ilyen új anyái is amúgy ami kell hozzá, azt garantáltan _sehol_ máshol nem fogsz kapni Magyarországon! Én így csináltam már kétszer. Az anya a kritikus pont, ha lentvan utána már csapágylehúzóval kitudod nyomatni a cucott, satuval meg csapágylehúzóval ismét meg be is tudod nyomatni Viszont azért a csapágylehúzóval is vigyázni kell mert belül a kerék felé lévő oldalon egy műanyag burkolat van odarögzítve 3 csavarral, azis tud törni a szélénél.(nagyon ritka esetben ez fémből is lehet, ilyet eddig csak egyet láttam).
Face2010-08-11 13:20:32 // 916
Kollégák, én pedig az alábbi alkatrészből keresnék elfogadható állapotút:
-bal oldali ajtóba ablakvezető sín. az enyém vészesen rohad...


-Illetve ha valaki tud eladó bachtel felnikről,olyanokról amik most vannak a kocsimon, akár egy darab is érdekel, az feltétlenül szóljon. Két darabomon repedés van, és lassan szökik a levegő.. erősen kérdéses hogy a régi magnéziumos felniket lehet-e normálisan javítani...
Bachtel BF 065, 6J x 14 H2
Face2010-08-11 13:08:50 // 915
Mákod van, erről pont vannak képeim, ritkanagy cumi berakni amugy felülről a műszerfal kiszedése nélkül... Két pár ilyen íves rugós tartóláb feszíti ellen alulról, amiket egy bepattanós műanyagbolha fog oda a fuvokák aljához. Mint a képeken látszik, egy számítógép ház masszív fémlemezdarabjára ideiglenesen felrögzítve tudtam "belehúzni "őket felülről a fúvóka aljában lévő kis nyílásokba.. Legalább 3órányi próbálkozás után sikerült... plusz darabom nincsen belőlük sajnos.
Face2010-02-27 08:29:09 // 914
A bajuszkapcsoló belül úgyvan kialakitva , hogy mikor benyomod a refi gombot akkor átkapcsol egy másik "behúzó szálra".ilyen ide oda kapcsoló réznyelvet mozgat. Tehát a tompitott megy egy szürke szálról és mikor a refit felnyomod akkor átvált egy zöld vagy zöld fekete szálra és ez húz be egy relét (dupla 87-es lábú) amiről megy a tompított is és a refi is, ekkor az eddig élő szürke szálon már nincs 12v. Ha a refi melett nincs tompított akkor vagy a relé egyik 87-es lábánál van a hiba, vagy a biztitáblába belül a kis kábelben ami a relé lábáról megy a biztosíték lábára.
Face2010-01-27 15:08:49 // 913
Gyári Momo átalakítónál kétféle megoldás van a sprint agyakon az index visszarántásra. Lásd képek, vagy maga az öntvény olyan hogy ottvan két fül, vagy két furaton át jön két stift., én a te esetedben ezt próbálnám utánozni, furnék két vékony menetet, és a másik oldalról belehajtanék két vékony csavart.
Face2009-11-19 20:52:15 // 912
Hamár kötelező biztosítás a téma, ehhez mit szóltok? Csatolok egy screenshotot a kalkuláció végéről...

Ti talákoztatok ilyennel? Mi a nyavalya ez a gyártmány korrekciós pótdíj??? 10%-al drágább mert Alfa Romeo?... Mondjuk a másikra még esetleg aztmondom oké, h a kocsi kora miatt, esetleg indokolt lehet..bár az is egy vicc...
Face2009-11-03 08:03:30 // 911
Szerintem simán reális lehet, tegyuk fel ha 0,5 es 1 bar között van mondjuk a nyomás alapjáraton, és forog 1000-et a motor, akkor szerintem ha forog 5-6000-et teljes terhelésnél akkor a (jó)pumpa is annyival erősebben nyomja, nem? 4-5bar kijöhet sztem
Face2009-11-02 19:56:54 // 910
Ment itt multkor az eszmefuttatás, hogy az olajnyomásmérő miben mutat. A kérdés megvan oldva.Szereztem egy eredeti svájci gyári kézikönyvet a kocsihoz, csatolt képeken látható a releváns rész. A műszer bar-ban mér. Üzemmeleg motornál alapjáraton 5 körül kéne mutatni, teljes terhelés alatt min 35 maximum 45-50 között.
Face2009-10-13 20:49:17 // 909
Gyári kapcsrajz szerint jön egy sárgakábel a 10-es biztosítékról bele a hátramenő korbács csatijába a tűzfalon, itt egyesül egy másik sárga kábelel, ami bemegy a beltérbe, rá a tekergélőre, és a tekergélőről megy a zöldsárga a műszerfalra. A kormánykapcsolóról a sárga kábel megy gyárilag relézés nélkül a 9-10es bizti egyesített oldalára.
Face2009-10-13 19:58:50 // 908
Belső világítás késleltetés, illetve zöld-sárga ha jól rémlik a műszer felé, és vagy sárga v sárgafekete a tekergélő fél, vagy ezeknek vmi más kombinációja, de hogy sárgás az biztos.
Face2009-10-06 13:49:59 // 907
A műanyag maszk elégdurva szétbarmolása nélkül képtelenség berakni őket, ezt már 2006ban megtanulmányoztam.Lásd alábbi hozzászólásom képekkel.
Nálam ami sokat számított, hogy énis megcsináltam a Gery83 féle tompított izzokúpak módosítást. A régi hozzászólásai között megtalálod, most nincs időm kikeresni a képeket. elég szignifikánsan jobblesz a fényerő, sokkal határozottabb vágás a fénynyalábban is. Én 50% emeltfényű Hella izókat is raktam, és nekem is elégszarok a foncsoraim is... Nem mondom hogy megváltás a javulás, de azért számít.
Face2009-10-05 10:04:22 // 906
Aham.
Face2009-10-05 10:01:48 // 905
Jaja, a Sprintezés makettezés nagyban :))), vagyis igazaból akkor lenne az ha tudnék és lenne rá lehetőségem heggeszteni :)))
Amúgy a hűtő lamelláival nagy szívás dolgozni, képtelenség volt őket teljesen egyenesre visszahajlitgatni..., de még szerencse, hogy vannak makettező szerszámaim is :)))
Face2009-10-04 20:56:41 // 904
Elmúlt 3 hetem tevékenységei, egykis galériában összefoglalva... :)
Sprint 2009 09
Face2009-09-22 20:13:04 // 903
Elöl egy alfasud futóműve van bent, nemtudom pontosan, de sztem gyári.
Amúgy kiváncsi leszek h neked is 4-5emberrel közlekedve beleérnek-e majd a kerekek hátul az ívbe, huppanóknál..mert nekem bele...
Face2009-09-22 19:56:00 // 902
Nekem 33 imola rugók vannak hátul, egy finom kis ültetést adnak neki. Így néz ki:

Amúgy ha lakatolás után tényleg rendesen kivan teljes üregvédőzve, illetve alváz védve, és évente ellenőrződ/javítod az alvázvédelmet ahol kell illetve 1/2 évente ujratolod üregvédővel akkor egyáltalán nem rohad el 2 tél után. Szerintem.
Face2009-09-17 21:45:44 // 901
Ilyen utak kellenének ide is....
Face2009-09-10 11:30:27 // 900
Nem kellenek, csak azért írtam h véletlenül se menjenek a levesbe, ha eladódna a sprint. :)
Face2009-09-10 11:11:33 // 899
A nyelestengely nekem is szól de csak akkor hallani ha nagyon csend van a külvilágban, meg rádió sem szól.., pl. tesco parkoló este. Ha kinyomom a kuplungot akkor elhalgat, én élek vele :)
Face2009-09-10 11:09:30 // 898
Most mivan azokkal a lökösökkel (vagy lökös már nemtom, asszem nemcsak a hátsót adtam) amit adtam Ferke? Azokat azért remélem nem adod el a sprinttel együtt...
Vagy a hátsó galyra ment? múltkor mintha írtál volna vmit..de már arra sem emlékszem... :)))
Face2009-08-22 09:58:19 // 897
A tipp nemnyert, az övautomaták fent ülnek kis formás dobozkákban a két fémpolcon válmagasságban. Más típusé nem passzol szerintem.Sprintből jövőt kell szerezni, vagy európai 87-88után, vagy ausztrál bármikori.a képeken egy ausztráliából jövőt láthatsz, viszont kiszedtem belőle az öveket, mert a nap válmagasságban szürkére szívta és nagyon rondavolt... egy késői 33-asé van belefűzve amiről lefúrtam a vállnál lévő megvezetőfület, de ezzel sem vagyok elégedett így...

A 33 öv túl hosszú és túl nagy lesz a tekercs a dobozkában.. illetve a csavarhelyek az öv végén nagyobb lyukak mint a sprintben, teljes szerelék kell hozzá... egyenlőre még nem döntöttem el, hogy mit teszek... de egyszer be akarom majd szerelni. A 33-as középső nem automata, derékövét siman beraktam bár valszeg sosem kell majd használni, és bevan gyömöszölve az ülés és a háttámla közé...
Face2009-08-20 17:27:12 // 896
Nem előbb fog a fék hátul, csak kuka vagy hiányzik a hátsó fékerő szabályzó mint nálam, és szimplán blokkolnak a hátsó fékek a túlnagy fékerőtől, és ha nagyot fékezel, és olyan az úviszony el akar menni oldalra a hátulja blokkolásnál (és itt messze nem satufékről beszélek). Ha egy picit visszaengedsz ilyenkor a pedalból akkor szépen meglehet fogni.
Face2009-08-20 17:23:04 // 895
Mindkettőnél szegecselt gyárilag, csak akkor csavaros ha már volt cserélve, alapvetően a gömbfej a más, meg a lengőkarok hossza is kicsit más ha jól emlékszem.
Face2009-08-02 20:29:08 // 894
Nagyon tetszetős, de nekem valahogy az a króm rendszámkeret nagyon rontja az összhatást... én biztos mattfekete műanyagot tennék rá :))))
Face2009-08-02 20:27:24 // 893
Ahh, még seholse tartok, még else kezdtem szervezni a kihúzatást.. nyár, meleg, lustaság..stb.. :)))). Most épp tömítéseket cserélek amúgy egy csereváltón, ezzel ügyködöm ha van épp kedvem/időm hozzá. Ez fog bemenni a kocsiba a szivárgó féltengely kihajtásos helyére.
Viszont egy ideje egy másik hibajelenségem is van.. vmi fémesen rezonál bal hátul alulról, a tank környékéröl bizonyos helyzetekben fékezésnél, illetve nagyon szar úton haladva.. Voltam a kocsi alatt, de semmi látható dolog nincs.. lehet a tankban belül vált le valami terelőlemez, vagy isten tudja... a tankot még nem vettem le, mert eléggé tele volt...
Ezvan perpill. kb.
Face2009-08-02 15:19:02 // 892
Jut eszembe, ezeket múlthéten lőttem e-bayen 10eur-ert :)))
Face2009-08-02 15:16:57 // 891
Sztem azért van rajta, h kímélje a főhengerben lévő belső rugót, és segítsen a visszahúzásban.Asszem van ilyen rugóm fölösbe bontott pedálsorról, szívesen odadom ha igényt tartasz rá, és persze megtalálom a pinyóban :)
Face2009-07-19 21:54:34 // 890
Azért az ominózus kiégett motortérről nem lenne ártalmas egy kép, csak a miheztartás végett... :)
Face2009-07-10 11:39:17 // 889
Köszi, hűtőmaszkom elvileg van, kérdés milyen állapotú.. viszont közelebbről vizsgálva a piros scudetto betét is úgytűnik h végrepedt..félek h kiszedésnél szétfog törni azis, olyanom nincs, illetve a kis műanyag takaró lemez ami a hideglevegőbeömlő elött van is végigtört (bár ez csak esztétikai probléma első olvasatban).
Itt egy kép a sérült a hűtőmaszkról, illetve az igért kép a Bachtelekkel, h valami jó is legyen :)
Face2009-07-08 20:36:11 // 888
Köszi az infót!
Face2009-07-08 18:37:40 // 887
Rövidebb távollét után ismét itt. Ügyi voltam tegnap sajnos, megnyomtam egy hirtelen megálló kocsisor végét a sprint orrával... :( Egy vonóhorog fogott meg a hűtő alatt/előtt... szerencsére ahhoz képest nem vészes a sérülés! Nagy szerencsémre a hütő épphogy csak megnyomodott egy ponton, az ütközés nagyját a lökös meg alatta elöl a kereszttartó fogta fel. Remélhetőleg viszonylag könnyen kihuzható a torzulás majd... Ugy veszem észre hogy az egész hütő körüli rész hátrajött egy jó fél cm-t , ennek a kiderítésében kéne segítség.
Meg tudná valaki nézni akinek Marelli fémkeretes hűtőventillátora van beszerelve, hogy mekkora résnek kéne lennie alul a venti kerete és a vezérműszíj műanyagháza között? Nálam ez most kb 1mm-ami tuti több volt eddig... és a hütőventi motorjának vége, illetve a termosztátház között is csak kb 4-5mm hézagom van...

Hütőmaszkom kaputt, a lökös visszaugrott eredeti formájába, csak a fémmerevítést kell majd benne visszkalapálni, meg a felületéről eltüntetni a horzsolást...
Mondjuk valszeg nemigen segített a hirtelen megállásban a féktárcsára szivárgó váltólaj, de a csereváltó is már készülőben.
Faramuci első hosszabb út, a végre felkerült ingegnere féle Bachtel felnikkel, viszont azok atomjól néznek ki a sprinten, majd csinálok képet.
Szóval ez a helyzet.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.