Piritu - 1.000.0002013-02-23 18:26:35 // 2884
Egyre jobban "kötődsz" a 159-hez. Autócsere lesz a vége :-DD
Piritu - 1.000.0002013-02-21 21:53:34 // 2883
Emlékeim szerint a kis kanna is felgyullad indításkor, az a gázolajszűrő lámpája.
A km-óra szerű a tempomat lápája, ami nálam zöld, ha bekapcsolom.
Mintha az ABS is felgyulladna indításkor.
A km-óra szerű a tempomat lápája, ami nálam zöld, ha bekapcsolom.
Mintha az ABS is felgyulladna indításkor.
Piritu - 1.000.0002013-02-21 21:45:24 // 2882
Nyugi, mindenki :-)
Anno Erhard világosított fel minket. Viszont az eddig még nem derült ki, hogy honnan van ez az urban legenda a 3-as számmal.
Anno Erhard világosított fel minket. Viszont az eddig még nem derült ki, hogy honnan van ez az urban legenda a 3-as számmal.
Piritu - 1.000.0002013-02-21 21:31:07 // 2881
Az furcsa, mert mindkettőnek ki kellene gyulladnia indításkor :-O
Piritu - 1.000.0002013-02-21 21:26:23 // 2880
Lehet, hogy furcsát mondok, de ez egy Alfa fórum. Nem nagyon vágjuk az OFF-os (no jó, csak félif OFF-os) vasak használatát :-P
Piritu - 1.000.0002013-02-21 21:14:03 // 2879
Ahogy a könyv is írja:
"A regenerálás folyamán a következő jelenségek észlelhetők:
az alapjárati fordulatszám kismértékű megemelkedése, hűtőventilátor működésbe lépése, a füstölés kismértékű növekedése, magas kipufogógáz hőmérséklet.
Ezek a jelenségek nem tekintendők hibának, és nem okoznak károsodást sem a motorban, sem a környezetben."
"A regenerálás folyamán a következő jelenségek észlelhetők:
az alapjárati fordulatszám kismértékű megemelkedése, hűtőventilátor működésbe lépése, a füstölés kismértékű növekedése, magas kipufogógáz hőmérséklet.
Ezek a jelenségek nem tekintendők hibának, és nem okoznak károsodást sem a motorban, sem a környezetben."
Piritu - 1.000.0002013-02-21 21:08:55 // 2878
"a könyv szerint, ha 3x nem sikertelen a regen, akkor kigyullad a visszajelző a műszerfalon." - nos ez az, ami nincs benne :-P
A könyv szerint:
"Amikor a kulcsot indító állásba fordítja, a kijelző lámpa világít, de néhány másodpercen
belül ki kell, hogy aludjon. Ha a kijelző lámpa folyamatosan világít, ez azt jelzi a gépjárművezető számára, hogy a DPF rendszer a regenerációs folyamat útján el akarja távolítani a koromrészecskéket a kipufogógázból. A kijelző lámpa nem gyullad ki az
összes DPF regenerációs folyamat alatt, csak akkor, ha a vezetési feltételek ezt így kívánják.
Ahhoz, hogy a kijelző lámpa kialudjon, a gépjárművet mozgásban kell tartani egészen a regenerációs folyamat végéig. A folyamat időtartalma általában 15 perc. A folyamat befejezéséhez szükséges ideális körülményeket akkor éri el, ha a gépjárművet 60 km/órás sebességen üzemelteti és a fordulatszámot 2000/perc-en tartja. E kijelző lámpa
kigyulladása nem jelenti a gépjármű károsodását, ezért a gépjárművet nem kell szerelőhöz vinnie. A kijelzőn (bizonyos típusoknál/ piacokon) a kijelző lámpán kívül megjelenik egy üzenet is."
A könyv szerint:
"Amikor a kulcsot indító állásba fordítja, a kijelző lámpa világít, de néhány másodpercen
belül ki kell, hogy aludjon. Ha a kijelző lámpa folyamatosan világít, ez azt jelzi a gépjárművezető számára, hogy a DPF rendszer a regenerációs folyamat útján el akarja távolítani a koromrészecskéket a kipufogógázból. A kijelző lámpa nem gyullad ki az
összes DPF regenerációs folyamat alatt, csak akkor, ha a vezetési feltételek ezt így kívánják.
Ahhoz, hogy a kijelző lámpa kialudjon, a gépjárművet mozgásban kell tartani egészen a regenerációs folyamat végéig. A folyamat időtartalma általában 15 perc. A folyamat befejezéséhez szükséges ideális körülményeket akkor éri el, ha a gépjárművet 60 km/órás sebességen üzemelteti és a fordulatszámot 2000/perc-en tartja. E kijelző lámpa
kigyulladása nem jelenti a gépjármű károsodását, ezért a gépjárművet nem kell szerelőhöz vinnie. A kijelzőn (bizonyos típusoknál/ piacokon) a kijelző lámpán kívül megjelenik egy üzenet is."
Piritu - 1.000.0002013-02-21 21:00:07 // 2877
Nem teherautó ez, hogy szekrényt szállítson vele az ember! :-D
(Nálam PONT ezért is lett sedan, hogy eszembe se jusson ilyen dolgokat cipelni. No meg a súlytuning miatt, a sedan kasznija könnyebb.)
(Nálam PONT ezért is lett sedan, hogy eszembe se jusson ilyen dolgokat cipelni. No meg a súlytuning miatt, a sedan kasznija könnyebb.)
Piritu - 1.000.0002013-02-21 20:58:03 // 2876
Bakker, mit árulkodsz? :-DD
Piritu - 1.000.0002013-02-21 12:24:12 // 2875
Tapasztalataim alapján erősen üzemanyag függő is, hogy mennyire jár keményen a motor. pl. a vépúdertől elhallgat a motor, szinte nem is kerreg. Tehát, ha ezt tudja a tulaj, eladáskor csendesebbé teheti a kocsit. :-)
De tuti, hogy "hangolás" is közrejátszik.
De tuti, hogy "hangolás" is közrejátszik.
Piritu - 1.000.0002013-02-21 09:28:01 // 2874
"A tuning mestereknek a koromszűrő a mumusuk." - esetleg nem azért amiért minden átlagos szerelő fél az Alfától? Mert esetleg nem ért hozzá?
Piritu - 1.000.0002013-02-20 20:32:08 // 2873
??
hsz 31233-ben van a két lehetséges megoldás
hsz 31233-ben van a két lehetséges megoldás
Piritu - 1.000.0002013-02-19 21:40:46 // 2872
Nem fog megkövezni senki. Azt hogy más prioritások alapján döntesz, mint más, senki sem vetheti a szemedre.
Piritu - 1.000.0002013-02-19 17:07:07 // 2871
A szívó benzines sem fogyaszt keveset :-P
(A teszten meg a kormos is keveset eszik. A Párduc országúti fogyasztása 4,3 (!) liter/100 km.)
(A teszten meg a kormos is keveset eszik. A Párduc országúti fogyasztása 4,3 (!) liter/100 km.)
Piritu - 1.000.0002013-02-19 15:48:37 // 2870
Az tetszik, hogy senki sem tiltakozott, pedig két oldal is tele lett írva azóta :-DD
Piritu - 1.000.0002013-02-19 07:52:15 // 2869
Viszont az úton lévő víz mozgatásához is munkát kell végezni. Az meg csak a nyálból jön :-(
Piritu - 1.000.0002013-02-19 07:51:19 // 2868
Nálam autópályán is + fél lityi, ha esik.
Piritu - 1.000.0002013-02-19 07:50:13 // 2867
A 2.0 kicsit más tészta. A max nyomatékát is 1750-en adja le az 1,9 és 2,4 2000-ével szemben. Szerintem kisebb fordulaton is egyenletesebben jár (legalábbis a 156 1,9 mjet-hez képest), így kevésbé terheli a rendszert, lehet alacsonyabb fordulaton is "gurulni".
Piritu - 1.000.0002013-02-19 07:42:48 // 2866
"2,7 bar, 1-1,5 hónap alatt lemegy ~2,5 barra" - hmmm, ez érdekes. Nekem egy szezont elmennek a gumik nyomásveszteség nélkül. Max annyit kell nyomni bele, ami a mérések miatt hiányzik.
Piritu - 1.000.0002013-02-19 07:39:28 // 2865
Amit írsz - szerintem - természetes. Azzal, hogy nagyobb tempóról lassítasz vissza motorfékkel leesik a pillanatnyi fogyasztás. Kérdés, hogy (mondjuk) folyamatosan hová áll be. Szerintem ugyanoda.
Én általában tempomattal közlekedem, az egyes tempókhoz tartozó értékek (sík úton) jól reprodukálódnak. Sőt, mint már egyszer írtam, az útviszonyok szerint is. Veszprém - Cell ugyan azzal a tempóval száraz úton kb 5,4 vizesen picivel 6 felett.
Én általában tempomattal közlekedem, az egyes tempókhoz tartozó értékek (sík úton) jól reprodukálódnak. Sőt, mint már egyszer írtam, az útviszonyok szerint is. Veszprém - Cell ugyan azzal a tempóval száraz úton kb 5,4 vizesen picivel 6 felett.
Piritu - 1.000.0002013-02-19 07:14:03 // 2864
Én a kettest csinálnám. Egy eredeti gyári tuti kisebb rizikó, mint egy így-úgy kendácsolt használt.
Piritu - 1.000.0002013-02-19 07:11:51 // 2863
Mikor hogy. Nekem nincsenek kötött fordulatszámaim.
70-től már szépen viszi a 6-ot, de van, hogy csak 160-nál kerül oda a váltó :-)
70-től már szépen viszi a 6-ot, de van, hogy csak 160-nál kerül oda a váltó :-)
Piritu - 1.000.0002013-02-19 07:08:41 // 2862
Ezt azért nem jelenteném ki ennyire egyértelműen. A 156-nál tényleg így van, ahogy írod, de a 159-é eléggé pontos.
Piritu - 1.000.0002013-02-18 22:47:28 // 2861
Miért ne lehetne ugyan az a váltó a két vasban? A 170 LE ki tudja végig forogni, a 8V meg így kap egy relatíve hosszú 6-ot, kevés fogyasztással.
Piritu - 1.000.0002013-02-18 22:23:08 // 2860
A váltónk ezek szerint egyforma "hosszú". A turbónyomást nem figyeltem.
Piritu - 1.000.0002013-02-18 06:40:50 // 2859
Az okulásunkra írta le :-)
Piritu - 1.000.0002013-02-17 20:08:51 // 2858
Piritu - 1.000.0002013-02-17 19:43:34 // 2857
Amire azt mondtad, hogy az 5 henger az ilyen.
Piritu - 1.000.0002013-02-17 19:32:53 // 2856
Nem is a hang. Amikor vittél számomra furcsa volt a remegése az autónak.
Piritu - 1.000.0002013-02-17 19:28:11 // 2855
Meg nem is lehetett már kapni :-(
Piritu - 1.000.0002013-02-17 19:27:43 // 2854
Nem tetszik az 5 henger hangja :-(
Piritu - 1.000.0002013-02-17 18:45:02 // 2853
Ma az autó pályán nagyon "bejött" a nagy túró.
A felső fordulatszám tartományban nem fogy el a szufla. Sőt, 3500-tól még két lapáttal rátesz. 4-5-ben ilyenkor nagyon megindul. (Az M-es mergát is így sikerült dombnak felfelé lelépnem.)
6-ban meg 180 felett "él" csak igazán. 220-ig még dombnak felfelé is simán gyorsul :-)
Szóval KIRÁLY lett ez a motor!
A felső fordulatszám tartományban nem fogy el a szufla. Sőt, 3500-tól még két lapáttal rátesz. 4-5-ben ilyenkor nagyon megindul. (Az M-es mergát is így sikerült dombnak felfelé lelépnem.)
6-ban meg 180 felett "él" csak igazán. 220-ig még dombnak felfelé is simán gyorsul :-)
Szóval KIRÁLY lett ez a motor!
Piritu - 1.000.0002013-02-17 18:34:30 // 2852
Csak nem ártana egy rendes üzemanyaggal hajtott Alfa is a sok traktor közé :-P
Piritu - 1.000.0002013-02-17 18:14:36 // 2850
Piritu - 1.000.0002013-02-17 18:12:54 // 2849
2000-nél megy 110-et.
Piritu - 1.000.0002013-02-17 17:11:23 // 2848
"autód típusának megjelölésével." - akkor mehetek a fél autóval is? :-D
Piritu - 1.000.0002013-02-17 17:01:00 // 2847
Az a 240km az útszakasz hossza :-P
Eddig max 236-ot mentünk.
Egy biztos 3000-nél GPS szerint 163-at megy. Ez alapján 240 km/ó-nál 4420-at kellene forognia.
Eddig max 236-ot mentünk.
Egy biztos 3000-nél GPS szerint 163-at megy. Ez alapján 240 km/ó-nál 4420-at kellene forognia.
Piritu - 1.000.0002013-02-17 16:56:10 // 2846
Ma "csak" (GPS) 228-ig kellett gyorsítanunk :-P
Piritu - 1.000.0002013-02-17 16:48:17 // 2845
Üdv mindenkinek Lohr-ból. A német szakaszon kicsit meghajtottam a párducot. 8,1 lett az etap, viszont 240 km-en senki sem előzött meg minket :-)
Egy magyar Kia Magentis próbálkozott, de esélytelen volt. Furcsa, hogy a német 2literes vasak 200 körül, hogy elfogynak, még az A4 tfsi is :-)
Egy magyar Kia Magentis próbálkozott, de esélytelen volt. Furcsa, hogy a német 2literes vasak 200 körül, hogy elfogynak, még az A4 tfsi is :-)
Piritu - 1.000.0002013-02-17 16:42:13 // 2844
Akkor te voltál! :-))
Hirtelen nem tudtam hová tenni a 159-et.
Hirtelen nem tudtam hová tenni a 159-et.
Piritu - 1.000.0002013-02-17 09:07:01 // 2843
Kedves topictársak akit szívesen részt venne a formálódó 159-es topictalin az írja be magát az listába (mely csak egy előzetes felmérés):
1. droberto + Dalma (Sátor)
2. SKULL
3. Dömpi + Réka + 2 gyerek (Faház)
4. Erhard + xvideo.com
5. Csabiii159, csak a szombatra nevezek
6. Piritu + Pirituné (Faház)
1. droberto + Dalma (Sátor)
2. SKULL
3. Dömpi + Réka + 2 gyerek (Faház)
4. Erhard + xvideo.com
5. Csabiii159, csak a szombatra nevezek
6. Piritu + Pirituné (Faház)
Piritu - 1.000.0002013-02-17 08:56:11 // 2842
2013.05.25-26.
Piritu - 1.000.0002013-02-17 08:55:32 // 2841
Kedves topictársak akit szívesen részt venne a formálódó 159-es topictalin az írja be magát az listába (mely csak egy előzetes felmérés):
1. droberto + Dalma (Sátor)
2. SKULL
3. Dömpi + Réka + 2 gyerek (Faház)
4. Piritu + Pirituné (Faház)
1. droberto + Dalma (Sátor)
2. SKULL
3. Dömpi + Réka + 2 gyerek (Faház)
4. Piritu + Pirituné (Faház)
Piritu - 1.000.0002013-02-16 21:16:57 // 2840
Piritu - 1.000.0002013-02-16 21:02:01 // 2839
No de faluban is?
Piritu - 1.000.0002013-02-16 20:57:06 // 2838
Ma is volt pár a 8-ason. Nem igazán értem a mindenhol 70-el menőket :-(
Piritu - 1.000.0002013-02-16 20:51:05 // 2837
Kicsit korai lenne, de elképzelhető. (Hátul tényleg nincs kopásjelző.)
Piritu - 1.000.0002013-02-16 20:45:41 // 2836
ez már inkább :-(
Piritu - 1.000.0002013-02-16 20:45:14 // 2835
Nem hinném, hogy csak ez az oka. Ugyan az a cég is nálunk jóval drágábban adja ugyan azt a terméket. Pedig mindkettő ugyan abból a raktárából érkezik. (Ezzel nem arra akarok célozni, hogy egy kisebb országban kevesebb cégnek kell összebeszélni.)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.