Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2010-02-01 20:44:31 // 28642
Nem tudom,félek a bosch -tól.
Ferke2010-02-01 20:35:11 // 28641
Én marelli párti vagyok, de lambdából az elég lutri:(
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2010-02-01 20:27:06 // 28640
Magneti marelli:klikk
Tyler2010-02-01 20:15:58 // 28639
Sziasztok!lambdaszondáról tudtok valamit mondani??milyet érdemes?meg esetleg hol tudok jo áron szerezni..uj érdekelni---tud vki segíteni?
Longman2010-02-01 20:15:19 // 28638
sztem az AFM kimérés a 164 manualban is benne van, de majd megkérdem kizzo-t ő biztos tudja hogyan kell..!
Bár ennek a legkisebb a valószínűsége sztem..
Bár ennek a legkisebb a valószínűsége sztem..
Longman2010-02-01 20:14:06 // 28637
esetleg ha elkoszolódik/bevizesedik a jeladó és a tárcsa közötti hézag az is lehet hibaforrás? mert néztem hogy azért "viszonyag" ki van téve a helyén a szennyeződéseknek..
kristof2010-02-01 20:09:17 // 28636
Okés, akkor egy olyat igénylek holnap:)
Youri2010-02-01 19:54:55 // 28635
Úgy se volt rossz :-DDDD
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2010-02-01 19:54:35 // 28634
Persze hogy ezt is elirtam:-))
SACHS
SACHS
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2010-02-01 19:53:51 // 28632
Sahcs 15 pénz a bárdinál.
klatty
klatty
kristof2010-02-01 19:47:22 // 28631
A második része nem tudok mit mondani, még nem jártam arra:)
Alfarin!
Felső munkahengerből melyik az a márka amit érdemes megvenni?
Alfarin!
Felső munkahengerből melyik az a márka amit érdemes megvenni?
Youri2010-02-01 19:42:12 // 28630
Köszcsi!:-DDDD
És a kérdésem második része??:-D
És a kérdésem második része??:-D
kristof2010-02-01 19:39:22 // 28628
Nézd csak mit találtam neked:)
http://fiat-nemet.uw.hu/
http://fiat-nemet.uw.hu/
Youri2010-02-01 19:33:08 // 28627
Hali.
Vki esetleg Németh Misi( Dunakeszi) telószámát meg tudná adni??
Azt jól tudom h Ő egy megbízható reszelő? Nővéremet nyugodt szívvel küldhetem hozzá Alfit javíttatni??
Vki esetleg Németh Misi( Dunakeszi) telószámát meg tudná adni??
Azt jól tudom h Ő egy megbízható reszelő? Nővéremet nyugodt szívvel küldhetem hozzá Alfit javíttatni??
Föckös2010-02-01 19:32:22 // 28626
az az ember aki forró vízzel akarja megoldani ezt, az nem szerelő!
pofám leszakad
ha én ilyet láttam volna a saját autómnál, tuti, h a második adag forró vizet a nyakába öntöm....
sem az üveg, sem a fényezés nem úgy lett kitalálva, h ekkora hirtelen hőterhelést kibírjon...
ismertem vkit, akinek a dízele nem indult télen, ő mindig forró vizet borított a motorháztetőre. hát elég xarul nézett ki egy idő után az...
pofám leszakad
ha én ilyet láttam volna a saját autómnál, tuti, h a második adag forró vizet a nyakába öntöm....
sem az üveg, sem a fényezés nem úgy lett kitalálva, h ekkora hirtelen hőterhelést kibírjon...
ismertem vkit, akinek a dízele nem indult télen, ő mindig forró vizet borított a motorháztetőre. hát elég xarul nézett ki egy idő után az...
kristof2010-02-01 19:17:37 // 28625
Igen, holnap viszem is neki aztán ha nem csinálja meg normálisan akkor erősebb beszélgetésben lesz része....
kristof2010-02-01 19:16:54 // 28624
Majd figyelek.
Kau2010-02-01 17:58:32 // 28623
Akkor az nem fagyás, hiába is állnál fűtött garázsba :(
Valamit el b@szhatott.
Valamit el b@szhatott.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2010-02-01 17:45:50 // 28622
Figyelj majd oda,ha összerakta és müködik,hogy az ajtó visszajelző a müszerfalon ne világitson foljton.
kristof2010-02-01 17:34:04 // 28621
Mentem már vele ma vagy 200km-t, felfűtöttem és semmi:S Ugyanúgy be van állva. Holnap viszem vissza a szerelőhöz, ha már elk..ta akkor hozza helyre.
prooF_752010-02-01 17:08:11 // 28620
Hi!
Én azért próbaként kicserélném a nyomásszabályozót egy tutijóra, illetve megnézném a vákuumcsövet, ami vezérli (már ha az vezérli). Ezen kívül a holtponti jeladóra is vess néhány pillantást (multiméter/szkóp). A 75 TS-en (az is ML4.1) pl fontos hogy pontosan be legyen állítva a holtponti jeladó és a vezérlő tárcsa közötti hézag, ez nyilván a Te esetedben is így van.
Ezen kívül még lehet AFM hiba is, jó lenne rámérni hogy milyen értékeket ad. (asszem az 1-es és a 4-es láb között kell mérni a feszt, de nem biztos. van róla leírás a neten) Vagy berakni egy tutira működőt és azzal próbálni.
Ennyi jutott eszembe így hirtelen...
Én azért próbaként kicserélném a nyomásszabályozót egy tutijóra, illetve megnézném a vákuumcsövet, ami vezérli (már ha az vezérli). Ezen kívül a holtponti jeladóra is vess néhány pillantást (multiméter/szkóp). A 75 TS-en (az is ML4.1) pl fontos hogy pontosan be legyen állítva a holtponti jeladó és a vezérlő tárcsa közötti hézag, ez nyilván a Te esetedben is így van.
Ezen kívül még lehet AFM hiba is, jó lenne rámérni hogy milyen értékeket ad. (asszem az 1-es és a 4-es láb között kell mérni a feszt, de nem biztos. van róla leírás a neten) Vagy berakni egy tutira működőt és azzal próbálni.
Ennyi jutott eszembe így hirtelen...
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2010-02-01 17:05:42 // 28619
Nem oco bakker.
Bilux2010-02-01 16:33:18 // 28618
Köszi!
30.000Ft... immo doboz kulcs és compi kell nekik.
Végső esetben ez lesz. Ha hazaérek mert most munkába vagyok sajnos átnézem amit mondtatok.
30.000Ft... immo doboz kulcs és compi kell nekik.
Végső esetben ez lesz. Ha hazaérek mert most munkába vagyok sajnos átnézem amit mondtatok.
Longman2010-02-01 16:23:19 // 28617
Sziasztok,
ugyan már régebben kérdeztem, de azóta sem javult meg ez a hiba, úgyhogy leírom még1x, hátha vkinek eszébe jut vami okosság.
A motor egy V6 3.0 24V , Motronic ML4_1 ECU-val, és egy sajátságos fordulatszám ingadozási probléma van vele. A hiba eseti, van hogy hetekig nem jön elő, aztán minden előjel nélkül rákezdi.
Ez még régi fajta dobozos AFM-es.
Ahogy megfigyeltem mostanra, az ingadozás mértéke és üteme is változó. Van hogy "finoman" csinálja pl. 850(alapjárat)- ~1300 között (a felső érték egyébként kiszámíthatatlan, van hogy 3000-ig is felpörög) szépen lassan felpörög aztán leejti, de van hogy nagyon "agresszíven" mondjuk pl. 2200-2500 között, mint aki levegőért kapkod, egymás után gyorsan.
Ez nem csak kinyomott kuplungnál vagy üresben jelentkezik, hanem sebességben is, ekkor úgy lehet észrevenni hogy vagy nincs motorfékem (magyarul fent tartja a fordulatot), vagy rángat egyet-egyet. Ez azért is idegesítő és veszélyes már mert pl. ebben a nagy hóban sokszor motorfékkel kell lassítani, de ha ilyenkor rákezdi, akkor vagy nincs motorfék, vagy a rosszabb ha van, aztán hirtelen ránt egyet azaz felkapja a fordulatot, és máris nem lassulunk.. :)
A probléma nagyon hidegben, teszem azt -8 fok alatt, biztos hogy jelentkezik, ha ennél melegebb van akkor változó.. Egy biztos az egész a hidegebb idő eljövetelével kezdődött , nyáron nem volt ilyen gondom..
Aztán egy ideig azt is rendszeresen megfigyeltem hogy vizes időben mindig produkálja a jelenséget, azt hittem ez lesz a kiindulási pont de sajnos előjött azóta teljesen száraz időben is.
Egyébként először azt hittem a szakadt szívócső az oka, de az cseréltem, és a hiba ezt követően is fent áll..
Az autóban direktszűrő van, nem is túl szerencsén helyen, de már megvan minden, a gyárivá történő visszaalakításhoz.
Az alapjárati motor cserélve, igaz bontottra.
Szívócsövek átnézve, nincs luk.
A hiba egyébként akarattal is produkálható 2 esetet figyeltem meg:
Ha sokszor engedem motorfékkel 1200-as fordulat alá. Ha többször egymás után ezt eljátszom akkor máris produkálja a hibát, ilyenkor a kuplungot kinyomva úgy csinál, olyan mint az ember akinek lenyomták a fejét a víz alá és feljön levegőért kapkodni..
A másik amivel szinte azonnal előcsalható , a havas út kitűnően alkalmas is rá, amikor pl. hintáztatással próbálok továbbjutni a hóból, vagy csak egyszerűen lassan indulok el és folyamatosan kipörög a kerék, erre kinyomom a kuplungot hogy megtapadjon, aztán újra gázt adok, újra kipörög, újra elveszem, és így tovább.. Na ettől teljesen megbolondul pl. szinte azonnal...
A benzinszűrő amióta nálam van még nem volt cserélve, bár annak hibájából inkább megfulladna teljesen nem? Egy tanktisztitást is tervbe vettem már.
Sokadik gyanusítottam a nyomásszabályzó lenne, de sztem ha az lenne rossz akkor folyamatosan jelentkezne a hiba.
Egyéb ötlet esetleg? :)
L.
ugyan már régebben kérdeztem, de azóta sem javult meg ez a hiba, úgyhogy leírom még1x, hátha vkinek eszébe jut vami okosság.
A motor egy V6 3.0 24V , Motronic ML4_1 ECU-val, és egy sajátságos fordulatszám ingadozási probléma van vele. A hiba eseti, van hogy hetekig nem jön elő, aztán minden előjel nélkül rákezdi.
Ez még régi fajta dobozos AFM-es.
Ahogy megfigyeltem mostanra, az ingadozás mértéke és üteme is változó. Van hogy "finoman" csinálja pl. 850(alapjárat)- ~1300 között (a felső érték egyébként kiszámíthatatlan, van hogy 3000-ig is felpörög) szépen lassan felpörög aztán leejti, de van hogy nagyon "agresszíven" mondjuk pl. 2200-2500 között, mint aki levegőért kapkod, egymás után gyorsan.
Ez nem csak kinyomott kuplungnál vagy üresben jelentkezik, hanem sebességben is, ekkor úgy lehet észrevenni hogy vagy nincs motorfékem (magyarul fent tartja a fordulatot), vagy rángat egyet-egyet. Ez azért is idegesítő és veszélyes már mert pl. ebben a nagy hóban sokszor motorfékkel kell lassítani, de ha ilyenkor rákezdi, akkor vagy nincs motorfék, vagy a rosszabb ha van, aztán hirtelen ránt egyet azaz felkapja a fordulatot, és máris nem lassulunk.. :)
A probléma nagyon hidegben, teszem azt -8 fok alatt, biztos hogy jelentkezik, ha ennél melegebb van akkor változó.. Egy biztos az egész a hidegebb idő eljövetelével kezdődött , nyáron nem volt ilyen gondom..
Aztán egy ideig azt is rendszeresen megfigyeltem hogy vizes időben mindig produkálja a jelenséget, azt hittem ez lesz a kiindulási pont de sajnos előjött azóta teljesen száraz időben is.
Egyébként először azt hittem a szakadt szívócső az oka, de az cseréltem, és a hiba ezt követően is fent áll..
Az autóban direktszűrő van, nem is túl szerencsén helyen, de már megvan minden, a gyárivá történő visszaalakításhoz.
Az alapjárati motor cserélve, igaz bontottra.
Szívócsövek átnézve, nincs luk.
A hiba egyébként akarattal is produkálható 2 esetet figyeltem meg:
Ha sokszor engedem motorfékkel 1200-as fordulat alá. Ha többször egymás után ezt eljátszom akkor máris produkálja a hibát, ilyenkor a kuplungot kinyomva úgy csinál, olyan mint az ember akinek lenyomták a fejét a víz alá és feljön levegőért kapkodni..
A másik amivel szinte azonnal előcsalható , a havas út kitűnően alkalmas is rá, amikor pl. hintáztatással próbálok továbbjutni a hóból, vagy csak egyszerűen lassan indulok el és folyamatosan kipörög a kerék, erre kinyomom a kuplungot hogy megtapadjon, aztán újra gázt adok, újra kipörög, újra elveszem, és így tovább.. Na ettől teljesen megbolondul pl. szinte azonnal...
A benzinszűrő amióta nálam van még nem volt cserélve, bár annak hibájából inkább megfulladna teljesen nem? Egy tanktisztitást is tervbe vettem már.
Sokadik gyanusítottam a nyomásszabályzó lenne, de sztem ha az lenne rossz akkor folyamatosan jelentkezne a hiba.
Egyéb ötlet esetleg? :)
L.
Bilux2010-02-01 15:16:13 // 28616
Nem indul gyújtást ráadom kulcs elalszik majd mindjárt ki is gyullad, tehát nem az van hogy az imos kulcsot nem ismeri fel benzin szivattyú is felzúg. De amint elaludt a kulcs vissza is dobja és lassan villog. És egyben a injektor piktogram is felgyullad.
Mindez azért mert az akksit kivettem feltöltöttem éjszaka másnap délután egykor visszaraktam és ennyi.
Mindez azért mert az akksit kivettem feltöltöttem éjszaka másnap délután egykor visszaraktam és ennyi.
Kau2010-02-01 15:15:51 // 28615
A gyertyákhoz nem jutott víz?
A másik amire gondolok, nincs eltömődve a kipufogód? Esetleg nem csaptad oda az alját valahová (katalizátort)?
A másik amire gondolok, nincs eltömődve a kipufogód? Esetleg nem csaptad oda az alját valahová (katalizátort)?
Kau2010-02-01 15:12:45 // 28614
Nagyon nagy mákod van, hogy a forró víztől nem robbant be a szélvédőd. A munkahelyünkön az egyik műszakvezető gondolta úgy pár évvel ezelőtt, hogy ő nem kapargatja a jeget. Ráöntötte a forró vizet és pókhálósan betört az egész...
Amúgy a megoldás: Menjél vele pár km-t és fűtsd fel a kocsit belül. Annyi elég, hogy kiolvadjon. Viszont addig lehet, hogy fogni kell az ajtót, tehát inkább vigyél magaddal valakit. Miután rendesen be lehetett csukni, hazaérve fújd be a zárat zárolajozó jégoldóval. Fújj a 4 ajtózárra is oldalról. Utána jó lesz.
Amúgy a megoldás: Menjél vele pár km-t és fűtsd fel a kocsit belül. Annyi elég, hogy kiolvadjon. Viszont addig lehet, hogy fogni kell az ajtót, tehát inkább vigyél magaddal valakit. Miután rendesen be lehetett csukni, hazaérve fújd be a zárat zárolajozó jégoldóval. Fújj a 4 ajtózárra is oldalról. Utána jó lesz.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2010-02-01 14:40:25 // 28613
itt:kulcs
Bilux2010-02-01 13:58:26 // 28611
Kéne egy kis help Sürgős!
145 alfa akksi lemerült éjszakára bevittem tölteni ma visszarakva imo kulcs villog.
Nincs se barna kulcsom se kódkártyám.
Ilyenkor mi a teendő?
Cím telefonszám bármi érdekel.
Sürge!
145 alfa akksi lemerült éjszakára bevittem tölteni ma visszarakva imo kulcs villog.
Nincs se barna kulcsom se kódkártyám.
Ilyenkor mi a teendő?
Cím telefonszám bármi érdekel.
Sürge!
vik 159 sw AZ ALFÁTLAN :((((((2010-02-01 13:41:09 // 28610
sziasztok
a szerelőmmel beszélve felmerült egy olyan dolog , hogy újra kéne rakni vagy frissiteni a computer software-t . valaki hallot már ilyen dologról ? kihez érdemes fordulni és mennyibe fog ez fájni nekem ?
a szerelőmmel beszélve felmerült egy olyan dolog , hogy újra kéne rakni vagy frissiteni a computer software-t . valaki hallot már ilyen dologról ? kihez érdemes fordulni és mennyibe fog ez fájni nekem ?
kristof2010-02-01 13:15:43 // 28609
Köszi a tippet, megnézem. Viszont azt még mindig nem értem, hogy ez mért egyszerre jött elő... Reggel beugrottam a szerelőhöz vele, leborította az ajtókat forró vízzel, így a jobb elsőt most már tudom nyitni rendesen, de bal első olyan mintha félig nyitva lenne de közben mégsem, így a centrál sem zárja be a kocsit. A szerelő azt mondta, hogy valószínűleg befolyhatott a zárszerkezetbe a víz és éjszaka megfagyott. Javasolta, hogy éjszakára álljak be a garázsba vele és ott elvileg kienged. Meg is próbálom ma este bevarázsolni a járgányt.
Liquid2010-02-01 13:01:16 // 28608
így van, ez utóbbi volt nálam, ráadásul az LMM után
Poló2010-02-01 12:34:04 // 28607
Ha a pillangószelep és a motor között szív falsot, akkor ingadozik az alapjárat. A pillangószelep beáll a normális állásba, de a repedésen keresztül több levegő jut a motorba, így elkezd emelkedni az alapjárat. Ezt érzékeli a motor, állít egy kicsit a pillangószelepen, hogy kevesebb levegő jusson be. Elkezd csökkenni az alapjárat. Ezt is érzékeli a motor, nyit a pillangószelepen, megint sok a levegő, megint emelkedik az alapjárat és ez így meg addig, míg rá nem lépünk a gázra vagy le nem állítjuk a motor, vagy nem szüntetjük meg a lyukat.
Ha meg a pillangószelep és a légszűrő között van a repedés, az nem szól bele a motor működésébe, csak az élettartamába, mert por kerül a motorba.
Ha meg a pillangószelep és a légszűrő között van a repedés, az nem szól bele a motor működésébe, csak az élettartamába, mert por kerül a motorba.
Ferke2010-02-01 12:25:12 // 28606
Még szerencse, hogy nem durrant szét...
Liquid2010-02-01 12:16:53 // 28605
nemfeltétlenül, mert ha csak repedés van a szívócsőn, mint nekem volt és jellemzően, hidegen, kis gáznál fulladozott.
ráadásul alul, belül volt a repedés alig vettem észre
ráadásul alul, belül volt a repedés alig vettem észre
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2010-02-01 11:34:55 // 28604
Meg rángat,prüszköl,nem megy.
Ferke2010-02-01 11:30:52 // 28603
Meg ugye egyszer csak nem kezd el falsot szívni csak úgy:)
Poló2010-02-01 11:29:31 // 28602
Ha falsot szívna, akkor ingadozna az alapjárat fel-le.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2010-02-01 11:08:16 // 28601
98%,hgoy valahol falsot sziv,nézd át az összes csövet.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2010-02-01 11:05:23 // 28600
A MEGOLDÁS:A pöcök,egy pálcára van csavarozva,az a pálca valamiért elferdült,valószinü,hogy a müanyag csatlakozója amivel kapcsolodik a másik rudhoz elkopott,ezért szorul.
Ferke2010-02-01 11:02:59 // 28599
Levegő hőmérséklet jeladó?
kristof2010-01-31 20:51:07 // 28598
Na én is ugyanebben a cipőben járok, annyi különbséggel, hogy a 2 első ajtót nem lehet nyitni belülről, a vezetőoldalit meg sehogysem... A vezetőoldalinál meg valamiért nem megy le rendesen a pöcök mikor zárom meg nem megy fel eléggé mikor nyitom kulccsal, így ki sem tudom nyitni azt az ajtót.
Topee2010-01-31 20:50:27 // 28597
Köszi alfarin megnéztem mindent de minden okésnak tünik.
olvastam több tag blogjában hasonló problémát de sokan irták azt hogyha lehuzom a LMM csatiját akkor működik és kipörög és nem durrog! Nekem viszont ha lehuzom a csatit kmég jobban ki se pörög és le is áll hiába taposom a pedált... :S
Ma 1órája jöttem hazafele kb 15km végig jól ment az autó 1-2 durogást leszámítva és erötlen volt kb 40-50ló voolt a gépbe.
Leolvastattam a hibatároloját és semmi nem volt.... 1et kivéve hogy a högombám -35fokot észlelt alapba... de ez nem okozhatja ezt a hibát az biztos..
Hogy tudnám kiszürni hogy az LMM a hibás vagy esetleg a lambdaszonda?
Ja és mellesleg olyan a kocsi hangja mint egy v2es motor valszinüleg 2-3henger mehet és rezonál a gép fordulaton... :S
Valaki valami ötlet? Köszönöm
olvastam több tag blogjában hasonló problémát de sokan irták azt hogyha lehuzom a LMM csatiját akkor működik és kipörög és nem durrog! Nekem viszont ha lehuzom a csatit kmég jobban ki se pörög és le is áll hiába taposom a pedált... :S
Ma 1órája jöttem hazafele kb 15km végig jól ment az autó 1-2 durogást leszámítva és erötlen volt kb 40-50ló voolt a gépbe.
Leolvastattam a hibatároloját és semmi nem volt.... 1et kivéve hogy a högombám -35fokot észlelt alapba... de ez nem okozhatja ezt a hibát az biztos..
Hogy tudnám kiszürni hogy az LMM a hibás vagy esetleg a lambdaszonda?
Ja és mellesleg olyan a kocsi hangja mint egy v2es motor valszinüleg 2-3henger mehet és rezonál a gép fordulaton... :S
Valaki valami ötlet? Köszönöm
alfa kutya2010-01-31 20:04:58 // 28596
Köszi a segitséget!
Buddha2010-01-31 19:44:26 // 28595
Inkább kopott benne a karmantyú, vagy az egész! Van mikor fel lehet újítani, de van mikor nem jön be... Ha gondolod próbáld meg!
Ha nem kapsz hozzávaló készletet, akkor azt hiszem a wartburg fékben ugyanolyan van! Ez nem biztos de azt hiszem már egyszer kikerestem méret szerint.
Ciao
Ha nem kapsz hozzávaló készletet, akkor azt hiszem a wartburg fékben ugyanolyan van! Ez nem biztos de azt hiszem már egyszer kikerestem méret szerint.
Ciao
Piritu - 1.000.0002010-01-31 19:44:02 // 28594
hopp ezt nem ebbe a topikba akartam...
Piritu - 1.000.0002010-01-31 19:43:34 // 28593
Jelentkezett innen valaki a milánói bulira?