Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

alfaromeo332011-06-06 18:34:38 // 34855
az első teleszkópok felül a toronyban mozognak a gumiágyban, ha mozgatom a kormányt miközben a kocsi fel van emelve, oldalra mozognak, ez normális? vagy ki van kopva a gumiágy? vagy nincs benne toronycsapágy?
Alfa GT-Csaba2011-06-06 18:33:44 // 34854
Rugó összehúzó nem kell hozzá,egybe kell kiszedni a gólyalábat
Menő2011-06-06 18:27:52 // 34853
Valaki tud nekem segíteni hogy a 156-os alfán hol található a motorszám???
Alfa GT-Csaba2011-06-06 18:25:05 // 34852
Az enyémmel is ez volt a probléma.Kicseréltem a fölső lengőkarokat.A nyikorgás megszűnt,a kopogás maradt,sajnos.Átnézettem a futóművet és kiderült hogy a stabilizátor szilent van ki,aminek a cseréje 20ezer a munkadíja a szilent 5000 a 2db.
Szabi62011-06-06 17:47:44 // 34851
Sziasztok. A következő kérdésem lenne. Kopog és nyifog az autom eleje. a kopogás csak bal elől van. Nos a nyifogásra olvastam szilent kenés ha módomban lesz ki is próbálom. A kopogással bevittem egy szervízbe ahol azt mondták hogy mindkét oldalon felső lengőkar csere. Szerintetek ez megoldhatja a kopogást? Nem ismerem az autó előéletét nem tudom mikor lehetett benne, mi cserélve. A másik házilag szeretném cserélni a felső lengőket. Szerintetek mit kell még vennem a tuti kopogásmentességhez ?(Cimbora mondta mindent, de nooo ). Stabilizátor rúd, úgy olvastam az szokott a ludas lenni. Rúgó összehúzóra lesz szükségem? Teljesen ki kell bontanom az egész futóművet?(MCpherson-t már döntöttünk szét, meg össze is :-)) Légyszi segítsetek nem akarom többször szétbontani.
t2011-06-06 10:29:09 // 34850
Sajna csak 1 kulcs van hozzá :( Nem lehet az immot valahogy kikötni?? Csak ideiglenesen................
MikeTheDevil2011-06-06 07:19:42 // 34849
Szevasztok!
Meg tudná nekem valaki mondani, hogy a lambdának milyen értéket kéne mutatni fiat ecuscannel?Mert elméletileg nálam az nem jó mivel olyan 390-500 mV között ugrál és hol azt írja ki hogy hideg vagy pedig szegény.Lehetséges hogy cserés?
Üdv! Mike
Szatyi2011-06-05 23:12:37 // 34848
Inercia kapcsolod nem okozhat ilyen hibát,code lámpához nincsen köze.Probáld meg a másik kulcsodal az inditást,ha ugy sem megy akkor a code elektronika vezérlöegységböl ki kell olvasni a hibát::(( hogy mi okozza a problémát.
GTPeti2011-06-05 20:24:27 // 34847
Kontaktos a transponder kiolvasógyűrűje. Az Alfa kereskedések tartanak ilyet raktáron, mert nem egy ritka hiba (sajnos).
t2011-06-05 20:17:16 // 34846
Hali! Elhoztam a szerelőtől a kotlát (156 JTD) be is indult! aztán leállítottam. Mire újra próbáltam volna, világít az immo CODE felirat az olajnyomás és a befecskendezés is. Mi lehet a baj? Az inercia kapcsoló okozhat ilyen hibát? Próbáltam az akksi sarut 20 percre levenni, majd vissza. De nem segített!
Piritu - 1.000.0002011-06-02 22:30:50 // 34845
Gugliztam már egy csomót, az LMM-el függ össze, valami számított konstans, amit üzem közben "megtanul" az elektronika. A lambdához meg a TRA tartozik konstansként. Viszont az LMM-em jele jónak tűnik.
GTPeti2011-06-02 22:27:32 // 34844
"Amúgy nem tudod véletlenül, hogy az FRA önbeállítási paraméter hiba mit jelent?"
Hát nem sok jót. :)

(Konkrétan nem tudom mit takar az FRA.)
Piritu - 1.000.0002011-06-02 22:03:36 // 34843
Resetről van most szó, az értéke törlődött :-)
Amúgy nem tudod véletlenül, hogy az FRA önbeállítási paraméter hiba mit jelent? Szakadás a kiváltó ok.
Mondjuk érdekes, mert amúgy működik és változtatja az értéket...
GTPeti2011-06-02 21:57:28 // 34842
Fél percre levettem, utána 0 volt az értéke a TRA-nak és az FRA-nak is.
Ez mondjuk még önmagában nem jelent semmit. Mész párszáz km-t és ugyanoda visszaállhat, ahol eredetileg volt. Persze 1 próbát megér, ez világos.
Piritu - 1.000.0002011-06-02 21:30:05 // 34841
Akkor vedd le negyed órára :-)
Nálam Ecu kiolvasáskor TRA hülye értékkel volt kiakadva. Fél percre levettem, utána 0 volt az értéke a TRA-nak és az FRA-nak is.
Kiolvasó akkor is célszerű, mert 3-ból 2x lambda integrátor hibát dobott be a reset után az első percben. Kitörölve többé nem jött elő.
Helgi2011-06-02 21:20:43 // 34840
mert már ideje volt cserélni a szívótorok tömitését. még gyári volt. és ez alapján utánna már rossz adatokból keverte az anyagot.
van aki úgy tudja hogy 15 percre kell levenni a sarukat.
Szatyi2011-06-02 21:20:27 // 34839
Hibát törölni pontosan csak diag.müszerrel fogsz tudni.
Piritu - 1.000.0002011-06-02 21:17:17 // 34838
Kb. fél perc után már 0 volt mind a két önbeállító paraméter a compban.
Miért akarod resetelni?
Helgi2011-06-02 21:13:33 // 34837
köszi. na akkor holnap leveszem újra,de most 2 percre .
:)
de 15 percet is mondtak.
Piritu - 1.000.0002011-06-02 20:20:05 // 34836
Nem kell össze érinteni, elég levenni fél percre. Legalább is a Spideremnél ez is elég. (Alufedeles TS.)
silver1662011-06-02 19:25:42 // 34835
Szia!
Nem, mert hidrotőkés szelepállítása van.
Üdv
rémGtv .2011-06-02 18:20:59 // 34834
Helosztok :D 2.0 TS-nél lehet szelepeket állítani ?
Helgi2011-06-02 17:50:38 // 34833
Sziasztok.

Jól tudom hogy 146osnál a computert ugy lehet nullázni,hogy az aksiról levesszük a + és - sarut,majd a kettöt összezárjuk 5-6 másodpercig?
Kazes☻2011-06-02 17:04:31 // 34832
Akkor a flexi cső helye?! :)))
Buksi2011-06-02 16:53:01 // 34831
Pedig ez az! ;-)
A 155-ön is hasonló van gyárilag! :-)
Kau2011-06-02 12:12:55 // 34830
Alfa 146 kipufogó. A lambda és a katalizátor között ennek mi a neve? Nem tűnik flexibilis csőnek :)
(Bár...)
Az eper nem is hoz ilyet.

Kau2011-05-31 07:52:02 // 34829
Köszönöm mindenkinek! Sikerült megoldani az immo hibát. A relé lába ill. biztosítékai eloxidálódtak. Most már újra Alfázok :)
Laca2011-05-31 06:52:14 // 34828
Sziasztok!

Keresnék Esztergom vonzáskörzetébe 019-es BOSCH számú LMM-et. Leginkább használtat és működőképest, mert a műszakivzsgára való felkészítés eléggé kihúzta a zsebemet. Ez pedig a CO miatt kellene, mert 6,2-őt mértek és légtömegmérőt kellene cserélni.

Előre is köszönöm a válaszokat!:)
Gery832011-05-29 21:06:31 // 34827
Valahol bontóban. :)
RoliQ42011-05-29 20:56:21 // 34826
Köszi!

Ha esetleg az erősítő az.. akkor azt hol tudok venni? :)
Gery832011-05-29 20:35:50 // 34824
Próbáld átcserélni a 2 kábelt az erősítőkön!
Úgy melyik ad szikrát?
Ha a másik, ami eddig nem adott, akkor az az erősítő rossz ami eredetileg a 2-es trafóhoz tartozott.
Ha egyik sem, akkor feltehetőleg a 2-es trafó és az erősítője rossz. Talán menetzárlatos lett és tönkretette az erősítőt.
RoliQ42011-05-29 19:43:00 // 34823
Hello!

Ötleteket várok!

Csak két hengerem megy .. az 1ik trafó nem ad szikrát! Próbáltam kiszűrni, hogy a trafó rossz e vagy valami más (kábelhiba) okozza a problémát! A trafó kábeleit átcseréltem és így 1ikse működik, ez azért érdekes mert a második trafó ad szikrát a saját kábelével!
Ofi2011-05-29 17:39:04 // 34822
Szia,
A gyujtáskapcsoló jeladó kábele a kormányoszlopnál belemegy egy dobozba, nekem a 156-on rndszeresen kellett kontakt sprével tisztitani. Üdv
Buksi2011-05-29 12:47:17 // 34821
Nem érdemes, hanem ennyi idő után már kötelező! ;-)
l_bandi2011-05-29 11:48:56 // 34820
Sziasztok. Az lenne a kérdésem, hogy érdemes e olajat cserélni a váltóban, 10 év és 100 e km után?
szasza(SW)2011-05-28 21:20:15 // 34819
Az indító kulcsluk körül kell lennie:)egy karika arról távozik egy kábel.
ilyesmi (ez a 156-é)
Kau2011-05-28 20:58:47 // 34818
Azt azt se tudom hol keressem ;)
Még sose volt ilyen hibám, így az immobiliserrel nem is foglalkoztam soha. Miért ne Alfacity előtti este tiltson le...
szasza(SW)2011-05-28 19:19:26 // 34817
immo gyűrűt próbáltad megpucolni vagy a csatlakozását megnézni?
csaszar3382011-05-28 18:19:28 // 34816
Szia!

Köszönöm eddigi segítségedet, most is kérdeznék:
eljutottam odáig, hogy leszedjem a csavart, összeraktam, indít, és csak teker, nem csinál semmit(azt mondják ismerős szerelők, hogy elraktam a vezérlést).
nem tartom kizártnak, mert ahogy szedtem le a hosszbordás ékszíjtárcsáklyát a főtengelyről, elfordult , de visszaállítottam(jelen volt a főtengely).
bele sztem nem érhetett, mindig megtekerem kézzel, könnyen megy-e, nem akadt.
szted valóban vezérlés?
Kau2011-05-28 00:08:01 // 34815
Na én is beleestem ebbe a CODE lámpás hibába. Világít az immo lámpájával együtt.
- Akksiról a saru levéve, nem segített.
- Mesterkulcs, másik kulcs, nem segített.
- Code kártya alapján történő indítás nem lehetséges.
Mit lehet még kezdeni????
Kareszka19842011-05-26 19:01:53 // 34814
inmobiliser hiba? bár úgytudom az menet közben nem állítja le a motrot...csak indításkor forgat-forgat-forgat, de nem gyullad :(
Cro1662011-05-26 18:29:30 // 34813
Nekem hasonló volt, bár menet közben nem állt le, csak leállítás után 10percel nem indult, majd további 10 után igen...másnap reggel nem, majd délután igen..főtengely jeladó hiba.
bagoly2011-05-25 21:33:48 // 34812
Köszönöm majd holnap próbálkozom :-)
13Chris132011-05-25 20:05:48 // 34811
Sziasztok! 166-os klíma problémájával fordulnék hozzátok. Gáz van benne a kompresszor elvileg megy csak éppen hideget nem fúj a rendszer és az ICS néha kiírja, h (airconditioner faulty, please contact workshop/ hibás légkondícionáló kérem forduljon a szervizhez) Ha valaki találkozott már ilyen jelenséggel és tudna segíteni, nagyon hálás lennék. Előre is köszi, üdv Chris :)
mizooo2011-05-25 16:42:40 // 34810
Leveszed a refi belső burkolatát, (a pajzs felőli) ha benyúlsz lesz egy kis műanyag nyúlvány amit ki tudsz húzni, az a helyzetjelző foglalata. Kihúzod izzócsere, vagy pl nekem LED és ügyesen két ujjal vissza :)...
ervin2011-05-25 16:32:44 // 34809
Sziasztok!

Tanácsot kérnék:

Voltam kormányt bőröztetni, előtte direkt elmentem futómű állításra, hogy a kormányközéppel ne legyen gond. Utána a kormány teljesen középen állt, a bőrözés után viszont egy hangyafasznyit balra kellett tartanom, hogy egyenesen menjek.
Bőrözőhöz vissza, áttette egy ricnivel álíltása szerint, így viszont többet kellett jobbra fordítanom, mint addig balra. Megint visszacsináltuk, a kormányt nem vette le, csak a csavart lazította, úgy tette át egy ricnivel, így nem láthattam, hogy valóban egy ricnivel kerül odébb, nincs köztes állapot.

Valaki találkozott már ilyennel? Ennyire ritka kiosztású a kormányricni? Hol mászhatott el?

Köszi, Ervin
bagoly2011-05-25 13:31:00 // 34808
Sziasztok! Segítségre volna szükségem az első helyzetjelzőben hogy tudok izzót cserélni? 156 1.9 JTD
Köszönöm
Dévid2011-05-25 11:27:05 // 34807
Kipufogó cserés lesz, mert már több helyen is kifúj, aztán akkor mindent át akarok nézetni. Már egy ideje gondolkodom, hogy megvegyem-e a gyári (vagy utángyártott) kipufogórendszert, vagy olcsóbb lenne ha csináltatnék valami jó szakival egy kicsit egyedibb rendszert.
Dévid2011-05-25 11:16:30 // 34806
Kati köszöni szépen jó állapotban van, formás még mindig, de nem tudom hogy jön ide most az egyik barátnőm. Én biztos nem tömítettem el, arra azért vigyázok.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak