Tagok >> WarbiRunner (Gyuri) >> Blog
Az 5 napja lejárt zöldkártyát megújítottuk! Simán lazán meglett. Életem első "tiszta" zk-ja.:-)
A srác kétszer jött ki beigazítani a szondát, mert nem akart semmit kijelezni a gép. Kb 6 felpörgetés után végre 0-tól különböző adatot regisztrált, majd nyomtatott is valamit. A zk-ba is bekerült egy ettől eltérő szám, ugyanis a srác meg se nézte az eredményt. Füstölés 4800-nál 0.92. Persze.. 4-ig se forgatta el, de meg is nyúztam volna, ha megpróbálja...
120633km-nél megtörtént! Sokak szerint nem volt rizikómentes eddig húzni, de mit ér az élet izgalmak nélkül. :-) Lecseréltük a vezérműszíjat és a feszítőgörgőt gyárira, a vezetőgörgőt egy apró malőr miatt nem a gyári szettből tettük be, hiányzott hozzá a megfelelő csavar. MIvel az autó kell holnap, összeraktuk Ruville görgővel, amit terveim szerint 30ezer futás után szíjastól átcserélek a gyárira. Így a biztos... Az új vízpumpát (Ruville), hosszbordás szíjat és annak görgőit is megkapta friss Selénia WRD és gyári olajszűrő kíséretében. Kicsit most azért nyugodtabb vagyok. A kikerült görgők már azért tényleg csereérettek voltak rendesen. A vízpumpa meg alig jött ki, két rögzítőfüle le is tört szegénynek. No mindegy, 2-3 évre most ez rendben van, gurulhat tovább a traktor!
Csak egy megfigyelés: termosztát csere óta észrevehetően halkabban, szebben jár a motor, élénkebben reagál gázadásra.
Túlvagyunk a mutatványon, újra tökéletes az Autó,a víz 4km alatt 89 fokos, és annyi is marad!
Így szeretem, utálom, ha valami nem stimmel...Az alugaranciás fagyálló valami eszement pénz volt (3l 4500Ft), de ez van, ezen nem spórolok.
Megnéztük a váltóolajat, mert hidegen karcosnak éreztem a kettest. Az olaj Min és Max között, és tökéletesen tiszta, alig tudtuk leolvasni a szintet. Ez is rendben, mehet a gép!
December közepére csak összejött. A Wartburgról örökölt 185/60R14-es Continental WinterContact téligumikat felrakattam. Kicsit féltem feltenni a /65-ös nyáriak után, nem hiába. Egyrészt bár nem sokkal kisebbek így a kerekek, de feltűnően nem olyan szép így az autó. Olyan kis béna így. És ezt tetőzi, hogy konkrét gokart lett belőle, ami vezetési szempotból igen élvezetes és rohadtul kényelmetlen. Már a gumistól hazafelé letesztelhettem a futóművet egy vakegér papa jóvoltából. Jöttem egyenesen a Vámospércsi úton (Debrecen) a megengedett sebesség x-seresével (x valós szám), amikor szétnézés nélkül elém kanyarodott egy bácsika a ződ utánfutós asztmájával. Fékezés esélytelen, úgyhogy jávorszarvas teszt a túlsó útpadka igénybevételével... Hát meglepett, hogy mennyivel direktebb így a reakció, sokat számít az a 8mm különbség a gumi oldalfalában. De azóta dübög minden sz*ron, és hallhatóan a beltér sem szereti már ezt a keményebb stílust. Alig várom, hogy legyen pénzem egy garnitúra /65-ös téligumira. És alucipő sem lesz, amíg ilyen kritikán aluli utakon kell közlekedni.
Nem sokáig élvezhettem a lecsökkent fogyasztást...ahogy bejöttek az 5 fok alatti hidegek, elkezdett szórakozni a termosztát. Nyáron 88-89 fok körül állt be a mutató, és onnan nem nagyon mozdult. Most 80 fokra áll be, illetve emelkedőn 85-ig is elmegy, lejtőn meg csak78 körül van.És jól felment a fogyasztás vagy fél literrel. Kicsit nem jó ez így, úgyhogy hamarosan termosztát csere...addig meg óvatos közlekedés, végtére is nem üzemi hőfokon duruzsol a motor. Mellémég vészesen közelít a 120e km-nél esedékes nagyszervíz is, ami zsebbenyúlós lesz asszem...
Egy hónap eltelt, elmondhatom, hogy érdemes ránézni arra a gázolajszűrőre néha. A fogyasztásom szépen lecsökkent 3-4decivel, kicsit frissebb a gép, és reggel továbbra is halkabb. Cseréjjé szűrőt! :-)
Korábban már nyomozgattam a rejtélyes gázolajmelléfolyás után. Autópályás menetek után a porlasztók alatti mélyedések tele voltak gázolajjal, ami egészségtelen és büdös is. No csak annyi volt, hogy a CR és a befecskendező porlasztó közti összekötő cső fémkúpos illeszkedésű hollanderét meg kellett húzni. 10-es kulcs 28 másodperc. Aztán a gázolajszűrő csere is végre megtörtént. A szerelési útmutató szerint ki kell venni az egész gázolajszűrő egységet a cseréhez. Remélem nem nagy hiba, hogy alulról aknából hosszúszárral benyúlva lett leszedve, 10 perc alatt fenn volt az új. Legalábbis a szerelő ezt mondta, mert el kellett szaladnom a közeli boltba, mire visszaértem már légtelenített. Gyújtás néhányszor ráad és már ketyegett is újra. És ehhez készültem lelkileg egy hónapot :-)
Ami viszont meglepett, hogy mekkora hatása van a gázolajszűrő cserének. Reggel 13-14 fokban azért eddig elég nyersen szólt a motor, főleg 2000 környékén, ahol hidegen elváltok. Na ma reggel az első váltásig megvolt az a kellemetlen hang aztán kész, elmúlt, teljesen úgy járt a motor, mint melegen. Bemelegedve meg még picit simábban jár, és határozottan jobban reagál a kis gázpedálmozgatásokra.
Így bő 8000 közös km után megcsavargattam kicsit a gépet kanyarban, hogy lássam mit tud.
Sokkal orrtolósabb viselkedést vártam mások leírásai és a súlyeloszlás alapján. Nem vészes, szépen fogható. A szervó kicsit túlzás az ilyen határon kanyarbaesős autózáshoz, kevesebb rásegítés informatívabb lenne. Ha már mászik az autó kifelé, akkor kezd elveszni a vezetés direktsége (nehéz felmérni a határokat), ellenben nagyon szépen, kis mozdulatokkal uralható, nem dobja el magát durván. Az indirekt érzésben mondjuk jelentősen ludas a 185/65r14 gumi is, ami kicsit nyúlóssá teszi a futóművet, ellenben a debreceni utakon kíméletes az érzékeny alkatrészekhez. Azért kezdek gyűjteni 15-ös kerekekre asszem...ez a futómű nagyon sokat tudna rendes kerekekkel!
Miután múlthéten bejelzett a fékbetétek kopottságát jelző lámpa, elvittem átnézetni, és a szükséges alkatrészeket cseréltetni. Hát szép kis számla lett a vége. A tárcsák 0.1mm-re voltak a kopáshatártól, a betétekről meg már szakadt le a maradék fékezőfelület is. Úgyhogy akkor belecsaptunk a fékgenerálba:
- elöl, hátul Brembo tárcsák
- Remsa fékbetétek (remélem beválik én Juridot szerettem volna)
Ezen túl cserélni kellett a szilenteket, mert már nagyon kivoltak purcanva. Kiderült, hogy ez kopogott. Annyira durván lötyögött, hogy már nyekergő hangja sem volt, szinte nem volt alatta gumi.
És még...cserélve lett az egyik oldalt a féltengely gumiharangja, mert ketté volt szakadva. Teljes csuklókimosás, újrazsírozás.
Most nem kopog, semmi hangja a futóműnek. A fék még nem kopott be, úgyhogy egy kicsit nyúlós egyelőre. Holnap majd betanítom...