Tagok >> WarbiRunner (Gyuri) >> Blog
Ma végre valahára bekerült a
jobb hátsó lengőkarcsapágy szett (FAG) ,
és cseréltünk egy
bal első kormánygömbfejet is (RUVILLE).
Más hibát nem találtak a szerelők és én se, minden szépen egyben van. Illetve egy kiszakadt féltengelygumiharangra bukkantunk, amit SOS cseréltek, nehogy baja legyen a csuklónak.
Ismét olyan dolgokhoz nyúltunk, ami még valószínű gyári volt, a szerelők szerint a hátsó lengőkarhoz aligha piszkált bárki is...nem is jött könnyen, a tankot is le kellett engedni, hogy férjen a kalapács...
Végeztünk egy gyors kiolvasást, ami igazolta, hogy jól tettem az egér dugózást. Éreztem, hogy valami összevissza működik már ott, írta is, hogy
"EGR hibás vezérlőjel".
No erre már nem lesz gond...Írt még egy
"levegőátfolyásmérő hibás jel"
szöveget, vagyis az a néha előjövő hisztije ettől lehet. Előfordul néha, hogy nem tetszik neki az időjárás, és olyankor padlógázra visszavesz az erejéből. Főleg sok városozás után csinálta, aztán 100-200km autópálya után sokáig nem. Egérdugózás óta meg mégritkábban. Érdekes, mindenesetre LMM csere, aztán lássuk mit tud úgy a gép. :-)
Ja, igen, természetesen gömbfejcsere után futóműállítás, ott is minden okés, elöl a dőlés továbbra is kicsit nagyobb, de nem vészes (b1,54'/j1,3'). Valószínű a szilentek engedtek ennyit a 60e km alatt, de mivel semmi rosszat nem okoz, kottyanni nem kottyan, egyelőre nem nyúlok hozzá. A futóműves szerint ez még az az állapot, aminek akár előnye is lehet, stabilabb az autó. Versenybeállítás yeah!
Ma Erhard javaslatára (korábban mások is mondták már) kiiktattam az egeret. Nem vacakoltam lefalazással, főleg, hogy egyszer próbáltam már szétszedni és csúfos kudarcba fulladt. Össze van állva a csavar az EGR szeleppel, az imbuszkulcs csak hajlott, meg se mozdult. Úgyhogy most szimplán lehúztam a vákuumdob tetejéről a vezérlőtől jövő vákuumcsövet, és reménykedtem, hogy a rendszer vákuum alatt van nyitva. Ledugóztam a cső végét persze, nyitva csövet nem hagyunk, ezt a Wartburgon már megtanultam :-) És láss csodát, az autó működik, a gázreakciója jobb lett, és nincs erővesztés 2-es padlógázra. Még mintha finomabban is lehetne váltani, nem zakkan akkorákat. Gondolom ez a gázreakcióval összefügghet, eddig úgy váltottam, hogy rajtahagytam a lábam a gázon picit, most ezt nem kell. Szuper lett. Cserébe ültetek jövőhéten egy fát, így környezetvédelmileg 0-ba kijövök....
Megléptük Bajnát is a múlthéten. Odafelé volt egy kis szélvihar szerűség (állítólag, nomeg a fák furcsán dőltek), néha esett is, node mindegy, a mi menetidőnk csupán a szokásos, otthonról, Újpest 1ó50. Apósom kicsit csodálkozott, hogy egyszerre értünk, hiszen ők bő 10 perccel (én tempómban :-)) közelebb laknak a pályafelhajtóhoz, és 15 perccel korábban indultak...ehh...mit nekünk 140 lovas Alteja, rossz doboz, elfújja a szél :-) A továbbiakban is ebben a szellemben sikerült közlekedni, az i-re a pontot a hazaút tette fel. Dorogról kerek 2 és fél óra alatt haza a Pilisen keresztül, Megyeri híd, M0, M3...Csobánka fele a szerpentin beindította az adrenalin termelést, a jó kis esti hűvös levegőt meg csak úgy szipákolta a turbo. Hallatszott, hogy szép finom hangon morgolódik a vasblokk, cseppet nem erölködött, kicsit sem tűnt hajtásnak. Mindíg annyira nyomom, amennyire kéri. Most könyörgött a 160-ért, hát kapta, kúszott is bele egy pillanat alatt. Meg is evett 7l-t 100km-enként a nap folyamán, hogy lukadna ki a béle :-))
A múltkoriban már nagyon szerelhetnékem volt, így mit volt mit tenni, vettem egy emblémát előre és egy pedálgumit a kuplungpedálra. Sokkal szebb így :-))
Persze szerelőt azóta sem látogattunk, kopogás elmúlt, a lengőkar hadd lötyögjön, így is szépen sikítozik a körforgalomban...nomeg fontosabb feladatai voltak mostanság a verdának.
Múlthéten egy komplett nappalit hozott el egyszerre bútorlap formájában, néhány órára rá jóbarátom esküvőjén prezentált mint a vőlegény tanújának hivatalos szállítója.
Teherautó és exkluzív limó egyben :-)
Most hétvégén pedig családi kiránduláson voltunk Csengerben.Itt pedig bebizonyította, hogy mennyire brutálisan keveset bír fogyasztani. Visszafelé jövetben gondoltam 10 litert rá kéne önteni, hogy ne kelljen centizni..aztán lusta voltam mint mindíg. Ez a dög nem tudom mennyit kajált, de 5l alatt jóval, az tuti. Hazáig a tankolnikék lámpa sem villant be, a hangja pedig szépen kisímult. Unta már a sok várost. És nincs neki megállás...kedd Budapest, Szentendre, szept elején Bajna, meg közben ha melóügyben menni kell. Remélem pénteken végre összejön az a lengőkarcsapágy csere. Ja, és túl a 160e km-en. Múlthéten fordult át, azóta már a 161-ediket közelítjük :-)
Bal hátsó csapágycsere megvolt, végre nincs búgás! Viszont megemeltük, átnéztük és bizony a jobb hátsó lengőkar csapágya kottyan egy szépet, az egész cucc mozdul vagy fél centit. Hurrá...kezd öregedni a vas úgytűnik :-S
Plusz furcsaság, hogy ma jobb kanyarokban többször is hallottam egy-egy furcsa koppanást a talpam alól. Rövid határozott éles koppanás. Hogy mi lehet? Fogalmam nincs, de utálom az ilyen kopogószellemeket...
Csapágycserével együtt új MANN gázolajszűrő is bekerült, valamint ismét nekifogtunk a kézifékkötél cserének, ami ismét nem jött össze. Mostmár csak az egyik oldali nem stimmel....Macerás egy autó ez néha.
Egy ideje határozott morgó, búgó hangot hallok vlahonnan, ami jobbkanyarban felerősödik. Asszem csapágy lesz. vagy az ütött oldalon a bal első, vagy hátul, néha inkább hátulról hallom. Ezen kívül hogy örömömet fokozza, a szélvédő alatti baloldali takarólemez elkezdett feljönni és 140-től zizeg mint a rosseb. Ha nyomok egy kis szélvédőmosót, néhány percre bekussol. Úgyhogy 2l/500km a mosófolyadék fogyasztásom...Kiderült, hogy az előző tulaj szilóval nyomta vissza, miután letörte a rögzítőfüleket. Gratulálunk...
Majd szerzek rá másikat. Egyúttal észrevettem, hogy a balos lámpa páravédő kupak fülecskéi meg vannak gyengülve, így egy kis Uverapiddal megerősítettem. Kapott egy pár GE Megalight Plus izzót is, plusz megigazítottam a bénán berakott indexet (utángyártott sárvédő rulez :-() .
Üzemanyagilag egyelőre maradok a Shellnél, stabilan beállt 6.5 körülire a fogyasztás, és nem torolja meg plusz fél literrel, ha netán nem jut Spuri a torkába. Persze azért öntögetem azt is :-)
Voltunk Sárospatakon, majd Budapesten az új kuplunggal. Nem kicsit kényelmesebb, főleg Bp-n tűnt fel, hogy nem fárad a ballábam. Ami még kiderült, hogy visszatért az autó végsebessége. Egy hónapja még aggasztott, hogy nem viszi a 180-at se, a Gödöllői emelkedőn pedig 150-nél bepihen. Na most megvolt a 187 is enyhe szembeszélben, téligumival, sík úton. Az egész gyorsítás más érzés, valahogy simább, és érezni, hogy jobban belekapaszkodik az aszfaltba. A fogyasztást viszont csak simán brutálisnak nevezném, lesz vagy 8l/100km, majd tankoláskor kiderül. Lehet az (egyik) ok is megvan, ma felkerültek a nyári papucsok és az autó sokkal gurulósabb. Valószínű amennyire jó a WinterContact hidegben, annyira ragadós nyúlós ha már melegszik az idő. Az autópályán nagy tempónál biztos felmelegedett a futófelület rendesen, nem tartom lehetetlennek, hogy a fogyasztás ennek is köszönhető. Majd kiderül, mindenesetre most érezhetően kevésbé fékeződik váltások közben és olyan puhán és csendben gurul. Zajos is volt már nagyon a téligumi mióta 10 fok körül van a hőmérséklet.
Márc 27. péntek. Elhoztam az autót, némi bonyodalmak után összeállta a gép, benne az új kuplung, és lendkerék. Hát rá sem ismerek. Kicsit puha lett, sőt nagyon. Kinga örülni fog :-) Nekem annyira nem tetszik a határozatlan fogáspontja, olyan lett, mint az általam próbált "modernebb" verdáké. Sokat nem kell gondolkozni a kuplungoláson, de nem is lehet vele jól elindulni. Ha már megy, akkor álomszépen lehet pakolgatni a fokozatokat. A zakkanás hang sokkal ritkábban jön elő, de előjön. Nem tudom mi lehet, azt hittem ez megszűnik. Most kifejezetten 3-masba kapcsoláskor szeret előjönni, ha óvatosabban gyorsítok. Viszont mintha jobban átvinné a nyomatékot. Lehet eddig vesztettem az erőből a kuplungon? Ha egyedül ülök az autóban, mármár aszfaltszaggató, érrződik, hogy elkapja az utat. Eddig nem volt ennyire szaggatós, inkább olyan remegősen nekilódulós. Kíváncsi leszek a fogyasztásra, még azt sem tartom elképzelhetetlennek, hogy valamennyit javul.
A kiszedett cuccokat átvizsgáltam, időszerű volt belenyúlni...kerestem, hogy mitől puhult be a pedál. Hát megtaláltam, tanulságos! Az első képen az 1-es bekarikázástérdemes szemügyre venni, ott eltört a szerkezet!
A 2-es karikázásnál pedig a húzócsapágy háta(!) beleért már a szerkezetbe, ez adta a zakatoló hangot. A kettő közt összefüggést vélek felfedezni, azon az oldalon karcolt be a csapágy, ahol eltört a szerkezet. Valószínű már féloldalasan húzott a csapágy, ami meg a túloldal (3-mas kép) bemaródásának köszönhető a szerkezet közepén. Plusz annyira visszafele álltak a lamellák a vékonyka tárcsa miatt, hogy beért a csapágy és adott a szerkezetnek egy-két pofont.
A tárcsa amúgy még 1mm-re volt a szegecsektől (2.kép), úgyhogy konklúzó: ezt nem lehet szegecsre koptatni, hamarabb beér a húzócsapágy! Nem nagy baj amúgy :-)
A lendkerékről nem volt alkalmam fotót lőni, de centit lötyögött már az biztos. Jól szét volt játszva. Az új lendkerék áldásos hatása, hogy sokkal kevésbé ugrál a műszerfal indításkor és leálláskor. Eddig beremegett minden, most eggyet rándul és pontban megáll. Kellemesebb egy körrel. A zakkanás azért továbbra is aggaszt, remélem nem a felújított lendkerék zakkan máris 200km megtétele után??
Még múlthét pénteken (feb 27) történt,...kiálltam az udvarról, becsuktam a kaput, majd beültem, kuplung be. Szokatlan nyekléssel ment be a pedál, valami eltört. A brutál kemény kuplungom felpuhult, de ment az autó, sőt egész finom lett a váltás. A szerelő szerint a kinyomócsapágy haldoklik, ami lefűrészelt egy-két szintén utolsókat rúgó lamellát a szerkezetből.
Aztán teltek a kilóméterek itt helyben, városban, nem mertem vele messzebb menni. Egyszerre csak elkezdett hallatni magáról a bűnös, elkezdett kerregni a kinyomócsapágy és elindulni is nehezebb lett az autóval. Mondom fene bánja, működik, mejünk. Persze az alkatrészeket elkezdtem szervezni. Közben hétfőn reggel ment műszakira a vas, szóval jókor jött az egész azzal együtt, hogy a javított szélvédőrepedésből kijött a ragasztó. A fólia miatt amúgy is okosműszaki volt, hát még emeltük a tétet. Minden megfelelt amúgy műszakilag, csak alig bírták leszedni szegényt a fékpadról...na nem baj, túlestünk rajta. Kedden már feltűnően nehéz volt az indulás, berázza az autót, ha nem ügyeskedek és irdatlanul csúnyán kezdett szólni a kinyomócsapágy. Tegnapra ez odáig fajult, hogy bent rendesen hallatszik, mikor 2000 fölött "berág" a csapágy. Rádió hangerő fel, működik, menjünk. Na persze közben a váltások elkezdtek zakkanósabbá is válni, és meglepetésemre 4-esben meg is csúszott a kuplung. Vagyis minden alkatrésze szépen egyszerre eltávozni készül. Közben megérkeztek a cuccok hozzá Erhard jóvoltából, de még a gépnek mennie kell egy kicsit, kb szombaton tudom letenni, addig meg óvatosság és reménység...és pályafutásom legjobb városi fogyasztása...