WarbiRunner (Gyuri) - főkép
>> SzervizAlfa 146 1.9 JTD // 2008-11-27

Az autó épülget, de sajna az eset után több, mint 2 héttel sem járunk közel ahhoz, hogy kész legyen. A lakatos munka kész, már vihetnék fényezni, de sajnos a futóműben valami még nem 100-as. Egyrészt bosszant, mert kéne az autó nagyon. Másrészt örülök, hogy lelkiismeretes szerelők kezében van, akik nem adják úgy vissza alám, hogy az első kanyarban felkenődjek. Úgyhogy most futómű állító padon vizsgálják minden porcikáját, én meg várom a letaglózó telefont, hogy vehetek 2 gólyalábat...vagy szerezhetek beszerezhetetlen csonkállványt. Jó verzió sajnos nincs, autót összetörni nem kifizetődő. Nagyon nem.

Nov.28. A szerelővel beszéltem, nem lett semmi másnak baja, beállították a futóművet, jövőhéten gurulhatunk!

 
>> SzervizAlfa 146 1.9 JTD // 2008-11-16

Nov.11 13:22...kiparkolás két autó közül...csatt...nem egyértelmű körülmények...
Nem is érdekelt ki a hibás, vagy hibásabb. Tény, hogy nem láttam, hogy jön, kérdés honnan jött, és mennyivel. Elvitázhattunk volna rajta sokat, úgyhogy lezártam az ügyet, még aznap szétszedettem az autó orrát, másnap a biztosítónál elismertem a felelősségem, legyünk túl rajta. Az anyagi dolgokat meg más síkra tereltem...
Azóta rádöbbentem, hogy Alfázni mókás, de Alfát összerakatni kevésbé. Alkatrész se égen, se földön nincs hozzá. A váznyúlványra hegesztett tartó cserés lett, Budapestre kellett utaznom érte. Sárvédőt hoztam ugyan, de mivel boxeré, nem jó rá. Úgyhogy hétfőn felhívom a kasztnist, hogy ideiglenesen tegye fel a boxi sárvédőt, és hozza vissza a trakeszt, nagyon kell, nem fér bele még egy hét kiesés.
A többit meglátjuk...

 
>> EgyébAlfa 146 1.9 JTD // 2008-10-26

Hosszú hétvégén Sárváron pihentünk, amit jó kis Alfázással tettünk teljessé. Hazafelé nagyon vidáman szaladt a "trakesz", közepes forgalom mellett Sárvár, 84-es út, 8-as út, M7, Budapest, M3 Debrecen útvonalon 4ó15p tiszta menetidőt produkáltunk (434km) 6.1 lityis fogyasztás mellett.

 
>> EseményAlfa 146 1.9 JTD // 2008-10-17

Tegnap betöltöttük a 140 ezret. 140-el.
200 ezer fölött asszem gondban leszek az ilyen stílusoskodó fotókkal :-))

 
>> EgyébAlfa 146 1.9 JTD // 2008-09-19

Bevezető: Csütörtökön és pénteken Bp-re kellett mennem, mégpedig ugyanoda mindkétszer, a Kínai követségre. Csütörtök reggel elborzadva láttam meg, hogy üres a Spuris flakon, vagyis még lötyögött az aljában egy pici, azt beleerőltettem 55l gázolajhoz, aztán usgyi. Másnap reggel ugyanazon a kúton tankolás, addigra beszereztem a lötyit, beadagoltam, majd nyomás. Ez jó alkalmat adott arra, hogy teszteljem az autót löttyel és nélküle.
Csütörtökön nem tetszett az autó hangja, de gondoltam csak a tudat miatt gondolom így, hogy nem adalékoltam a gázolajat. 140-150-es tempót autóztam, kicsit hangosnak is éreztem a verdát, morgott. Ereje megvolt, 170, 180-akat vitte, ha kellett. Fogyasztás 6.7l.
Pénteken már biztos voltam benne, hogy nem önátvágás a dolog, 143-ra szinte magától beállt, és tök csöndes volt, jól érezte magát a motor. Erőben ugyanaz, csak csendesebb, nem harákolt ha megtapostam, és az alapjárat is csendesebb. Objektív tesztként visszafelé mindkétszer bekapcsoltam az FM106-ot Józsa előtt, és beállítottam a kellemes hangerőt. Csütörtök Volume 20, Péntek Volume 17. Fogyasztás pénteken 6.5l.
Összegzés: a fogyasztás különbség elhanyagolható, erőben nincs lényeges különbség. Bár 20e km-e használom, lehet tartós hatása elvileg, ami egy elvonásra nem reagál. Viszont a motorzaj egyértelműen sokkal alacsonyabb Spurival, mint nélküle.

 
>> SzervizAlfa 146 1.9 JTD // 2008-09-03

Ma betöltöttük a 15 ezret nagyszervíz óta. kapott a motor friss Selénia WRD-t, olajszűrőt és új gázolajszűrőt (MANN). Magam akartam cserélni, de végül nem tudtam aknát szervezni, így a szerelő kezébe adtam. Jól is tettem, olyan ügyes célszerszáma van a gázolajszűrő leszedéshez, hogy a fene se fog szenvedi vele. Közben még át is nézte a gépet, adott néhány tanácsot és nem is kért sokat.

 
>> AutóápolásAlfa 146 1.9 JTD // 2008-08-24

A 145/146 topicnaptárhoz ugyebár fotó kellett. Rájöttem, hogy eddig, több, mint egy év alatt nem készítettem normális fotót az autóról. Így aztán nekiálltam kipucolni a vasat kívül belül, mindenhol: viaszos mosás, törölgetés, bogártalanítás, belső portalanítás, üvegek kívül belül. Szép lett, jó volt beülni :-)
Amúgyis mentünk Sárospatakra (08.08.18), így gondoltam majd hazafelé jövet keresünk jó fotóhelyszíneket. Ez meg is történt, készült két sorozat is. Így végre frissítettem az autóm fotóalbumát is néhány nem az udvarunkon készült képpel.

 
>> EgyébAlfa 146 1.9 JTD // 2008-08-01

Minap teleöntöttem a Macchina-t, majd kalkuláltam egy fogyasztást. Döbbenten ücsörögtem vagy 3 percet még ott a kútoszlop mellett...7.5 jött ki. Végiggondoltam, mi lehetett. Még július elején Bp-Debrecen pályán, nyakig vízben klímával 140-150 között. Ez 500km, majd 230 városban, jórészt klímával. És nem kapott full Spuriadagot se. Vagy szar gázolajat tankoltam. Sok, sok, sok!
Na így lehet hozzászokni, hogy a dízel nem fogyaszt. A merengésem azzal végződött, hogy: sok a francot...eddig egy autóm se jött ki 8.5 alatt városban, pedig klíma nem is volt bennük. 140 fölött 10-et ettek. Úgyhogy már én se tudom, hogy sok? Nem sok? Eddig a legtöbb, az biztos.

>> SzervizAlfa 146 1.9 JTD // 2008-07-04

Voltam a klímásnál, már régóta nem működött a klimatizáció rendesen. Egy rendes, tisztességes szerelőt ismertem meg ismét, jó, hogy vannak ilyenek!
Profi géppel dolgozott, csak rádugta, elindította és kész. 50 perc alatt automatikusan megtörtént a gáz lefejtés, olajkinyerés, vákuumozás, vákuum teszt, visszatöltés. Az eredmények:

Visszanyert gáz 59g
Behelyezett gáz 700g
Olaj 26ml lecserélve
Vákuum teszt Megfelelt

Hőmérővel mérve külső levegőből 10Celsius körülit készít Auto módban LO állásban, belső keringetésen 7 fok alattit. Elég komoly lett :-)

A srác megdícsérte az autót, azt mondta ritka, hogy csak ennyi a gond :-) Örülünk:-)

 
>> SzervizAlfa 146 1.9 JTD // 2008-06-12

Ma jó gazdához méltón felfigyeltem arra, hogy pont 20e km-e volt légszűrő csere. Nosza beszaladtam az autósboltba, vettem egy bazidrága MANN filtert, és nekiláttam kicserélni. Az 5 percre tervezett műtét 20 percig tartott. Nagyon koszos volt a légszűrő is, és alatta a légszűrőház. A mi kis 100m földutunk lenne ilyen jótékony? Nem tudom. Lényegében 20e-ből 16e-t autópályán mentem. No mindenesetre vagy negyedórán keresztül takarítgattam a légszűrőház alját, hogy szép por és állati tetem mentes legyen. Még izopropanollal is áttörölgettem, bár nem tudom minek :-)
Viszont mostmár 10ezrenként ellenőrzés!