Mutasd

>> Esemény2009-07-08

2009.07.07-én elváltak útjaink a kis zöld döggel.
Két és fél évet és 42.000 km-t töltöttünk együtt. Szép emlékeim vannak. Persze néha összevesztünk, de mindig levett a lábamról.
Remélem jó sora lesz, csakúgy mint nálam volt.

Km.: 126.300

>> Szerviz2009-06-19

Ma feltöltettem a klímát. Éreztem, hogy nem hűt úgy az autó, ahogy kellene szerintem. Persze nem volt vészes, csak furcsa volt, hogy más autókban sokkal erőteljesebb. De most már jégverem van az autóban, ha megy a klíma.:-)

>> Szerviz2009-04-03

2009.04.02-án sikeresen levizsgázott az autó. Csont nélkül vettük az akadály. Semmi bajt nem találtak.:-))
Beiktattam egy olajcserét is. Selenia 20K-t kapott.
Plusz átetettem a nyári kerekeket is.

Km.: 122222

>> Szerviz2008-12-05

2008.12.05-én megtörtént az ismételt nagyszervíz, amely 2 napot vett igénybe.
Cserélve lett:
Vezérlés módosító
Kuplung; Valeo
Motorolaj; Selenia 20K 10W40
Szilentek
Akkumlátor
És még néhány apróság: bendix, olajszűró, levegőszűrő, a vezérlésnél néhány szimering.

Az összes költségem 138.000 Ft volt munkadíjjal
Km óra állása: 116.280

Tettem fel néhány képet a régi kuplungról.

>> Szerviz2008-03-28

2008.03.28-án fékolaj, váltóolaj, motorolaj, olajszűrő, pollenszűrő csere lett elvégezve az autón. Plusz az egyik szimeringnél folyt az olaj, így azt is meg kellett javítani.
Km.: 104128
Motorolaj: Valvoline max life

>> Egyéb2008-03-28

2008.03.28-án megjavították az autó popóját. Volt rajta egy ronda pukli. A szerelő nagyon jó munkát végzett. Semmi nem látszik meg rajta. Plusz a lököst is lefújta, mert kicsit pókhálós volt.:-)))
Nagy az öröm!.-)))) Igen, igen igen!:-)))

A képek alapján olyan, mint ha 4 különböző színű autót látnánk. Ennek az az oka, hogy ahogy fényképeztem a popót nem ugyanoda esett a fényerő. :-) De az autó színe maradt az eredeti.:-)

>> Egyéb2008-03-22

2008.03.14-én új nyári gumikat kapott az autó; Toyo - PROXES T1-R-t típusú papucsokat 195/55R15 méretben. Az áruk 80.000 Ft volt, de mivel az előző garnitúrát el tudtam adni 40.000-ért, így az egész 40.000 Ft-ba került.

>> Szerviz2008-01-14

Az anyós ülés ajtaját kivülről nem lehetett kinyitni.
A kárpitot az alábiak szerint lehet leszedni:

1 - a magas hangszórónál van egy kis csavar. Ha ezt kicsavarozzuk, akkor az egész rész lejön, a hangszóróval együtt. A csavar oldalra, a belső részre esik, ezért is nem látható a képen. Ha ezt eltávolítottuk - nekem leszedni nem sikerült, csak ott lógott - akkor van egy imbuszkulcsos csavar, amit ki kell szedni.
2 - az ajtónyitónál van egy csavar. Ehhez könynen hozzá lehet férni, ha eltávolítjuk a kis műanyag bizbazt (0,5 cm X 1cm). Fontos, hogy le kell húzni a műanyag burkolatot, amiben benne fekszik az egész nyitókilincs, azt el kell távolítani. Ez könnyen kipattintható, és a nyitókilincs ide oda mozgatásával megtalálhatjuk az ideális helyzetet, aminél lehúzható a műanyag rész.
3 - Az ajtóbehúzó felső részénél, alul van egy imbuszkulcsos csavar, ami szintén könnyedén eltávolítható.
4 - eltávolítva a műanyag kerekded részt ismér egy imbuszkulcsos csavarral találkozhatunk. Ki kell szedni ezt is.
5 - A hangfal burkolatot le kell pattintani. Ki kell csvarni a hangfalat tartó négy csavart. Ha ez megvan, akkor a hangfal leszedhető, csak ki kell csatolni a vezetéket. Ez könnyen megtehatő, és így nem zavar ott a továbbiakban.

Ha mind a hat csavart (1-es pontnál kettő van - egy kívül egy belül!!!), akkor a kárpit könnyedén kipattintható, és leszedhető.


A hibát könnyen lehetett orvosolni. Maga a szerkezet működött, csak szerintem koszos lehetett. Egy kis szilikon spray megoldotta a gondot. Egy kis fújkálás ide oda mozgatással fűszerezve, és úgy működik, mint új korában. :-))))

>> Szerviz2007-12-28

2007.12.27-én termosztát cserét kellett végrehajtani az autón. Fűtés volt ugyan, de a víz hőmérséklete - ha 50 km/h-val gurultam négyesben, vagy 110 km/h-val ötösben - 70-75 fok volt. Ez azt eredményezte, hogy városban a fogyasztás 14,5 liter lett. 130-140 km/h-ás sebességnél már fix 90 volt a hőmérséklet a rossz termosztáttal.

>> Egyéb2007-12-23

2007.12.16-án, a fantasztkusan jól sikerült jászberényi topictali második napján óriási meglepetésben volt részem. Tisy Cartárs meglepett egy Alfa emblémával. :-)))) Mondanom sem kell talán, hogy fülig ért a szám, és számomra ez volt az egyik legjobb pillanata a talinak. 2007.12.23-án fel is került a pajzsra.:-))))
Köszönöm még egyszer Tisy!:-)))

A pajzsról csak annyit, hogy 3 csavar (sárga karika a 4-es képen) tartja, meg két műanyag bizbasz (piros karika a 4-es képen), amiket természetesen eltörtem a leszereléskor. De semmi vész, mert a 3 csavar bőven elég ahhoz, hogy megtartsa a pajzsot.