liusz - főkép
>> EseményAlfa 156 2.5 V6 // 2020-03-20

A kopott motortér matricákat újra cseréltem Tamás jóvoltából. A gyári ferde ragasztások megtartásaval az eredetiseg jegyében.

 
>> EseményAlfa 156 2.5 V6 // 2020-03-12

Kmét-Solt-Pincehely-Gyönk-Hőgyész-Mágocs-Szászvár-Komló-Orfű-Pécs-Kővágószőlős-Orfű-Komló-Szászvár-Mágocs-Hőgyész-Gyönk-Pincehely-Kmét. 500km.
alfista78rg és VV6 cartársak társaságában.

 
>> SzervizAlfa 159 2.0 JTDm 170Le // 2020-03-07

255960km

 
>> EseményAlfa 159 2.0 JTDm 170Le // 2020-02-29

Botond fiammal beneveztünk. Jobban teljesítettem mint gondoltam. Még meg is említettek a nevem a nap végén, úgyhogy magamnak adtam egy jelest.
Nincs mese, össze kellett szednem magam a gyerek előtt...

 
>> EseményAlfa 159 2.0 JTDm 170Le // 2020-02-29

Csomagfedél nyitó nyomógomb bedöglött. Azt hittem a fél éve cserélt kapcsoló az oka. Pont Morfiusz cartárs számolt be hasonlókról, így tudtam hova kell nyúlni. 2 vezeték elszakadt a csomagfedél átvezetésnél. 3cm betoldást alkalmaztam, hogy csökkentsem az újabb szakadás esélyét.

Mellette felpolíroztam a jobb hátsó sárvédőt, amit teleködöltek a festőmesterek az előző héten a jobb küszöbvég fényezése során. Ezt kihagyták a novemberi melóból. Gyorsan letüsszentették, tele lakk-ködölték a c oszlopot. Átvételkor nem látszott, csak a sûrolófény hozta ki. Visszavittem, valamit csinaltak vele, de még igazítani kellett rajta.

Egyûttal a saját polírozási hibámat a bal hátsó sárvedön is javítottam. Lámpánál okés, de napfényben derül ki az igazság...

 
>> EseményAlfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2020-02-29

Már kétszer nekiestem a dolognak, de a gyenge minőségű 1K-s lakk mindig tönkretette a munkámat. A visszacsiszolás elég melós. Most is 5 óra munkát vett igénybe apránként, vizesen 280-as papírral. Egy hét kiszáradás után szárazon is becsiszoltam. Remelem most rendesen kikeményedik a lakk. Nyáron majd kiderül.

 
>> EseményAlfa 156 2.5 V6 // 2020-02-18

Csomagfedél elkeszült
Első középkonzol rögzítő pontok megragasztva
Hátsó középkonzol kicserélve
Nyikorgásmentesítő szalag a bőrülésen és környékén valamint a közepkonzolnál felragasztgatva
Jobb küszöb spojler harmadszorra is felragasztva (3M most már
Hűtővíz kiegyenlítő újra cserélve
Ûj Akron motortamasz beépítve
Motorbak felújítva
Téli gumik a 16"-os Teledial keréken felkerültek

 
>> EseményAlfa 156 2.5 V6 // 2020-02-18

Ez a történet sokszoros tanulsággal bír.

Kimértem a motor oldali bak által okozott lógást. Azt feltételeztem, hogy a váltó oldali jó, amit azért tettem mert a komám cserélte azt az autóján és 4mm-rel lejjebb lógott, mint az enyémen. A második ok pedig az alábbiakban derül ki.

Tehát kimértem. Vonalzót tettem a sárvédők élére, pont az első hengersor hengerfej és fedél közötti éle felett. Ahhoz az élhez mértem a motorblokk lejtését (az autóban kereszt irányban). Ez az él párhuzamos a főtengellyel, ami meg párhuzamos kell legyen az autó Y tengelyével (autó első, hátsó tengelyével is). Ez feltételezés, de minden jel arra utal, hogy ez így van. A légbeömlő egyébként lejt, ahhoz mérni nem praktikus. A vonalzótól tolómérővel 2.25mm lejtést mértem az autó jobb oldala felé 370mm hosszon. A bakok 980mm távol vannak a nyúlványokon, ebből arányosan adódik a ~6.0mm lógás.

Az új motortámasztó 5mm emelés szükségét mutatta, úgyhogy megnyugodtam: 5-6 mm hiányzik és ebből is meg a lejtés mértékéből következik, hogy a váltó oldali bak közel gyári méreten van.

Ahelyett, hogy kiszedtem volna a régit a Lángnál 9eHUF-ért szereztem egy 156 1.9, 2.4 Jtd motorbakot, pont olyat, amit a totallyalfa is átalakítva árul. Gondoltam ezt kicsit farigcsálva, jó lesz. Két iterációval gondoltam megoldani a dolgot. Első lépésben 15mm-re kértem, hogy rövidítsék le a nyakát maróval, ami a terhelt, megnyúlt gyári bak méretére hozta. Kb. még maradt 5-10mm, amit le kell szedni. Beszerelem, a pontos nyúlást meg kimérem, majd újabb rövidítéssel be lehet állítani. Figyelem a tájolók pont 90 fokkal vannak odébb, én nem vettem észre a fényképek alapján…

A motor tartó konzolt fel kellene fúrni, hogy átmenjen rajta a 12-es csavar, ami a Jtd cucchoz való. A Jtd bak teteje zárt, egyszerűen nem átalakítható 10-esre. Talán meg lehet csinálni, de ebbe nem másztam bele. Itt egy kicsit félre raktam ezt a vonalat, mondván ferdén tudnám csak átfúrni, le meg nem szerelem a konzolt.

Úgyhogy elkezdtem nézegetni a gyári cuccot. Rozsdás a vas főleg belül, de egészséges a gumi. Öreg veterános nem ijed meg elsőre a rozsdától mert tudja, kb. a térfogata 8-szorosa a tiszta vasnak. 2mm rozsda ~0.25 vas. Fúrtam két furatot a legmélyebb pontra, ezzel ellenőriztem, hogy van-e húsa még. Van, 2mm+ ( a 3.0-ból), az elég lesz. A furatok meg vízelvezetőnek jók lesznek. Durva, hogy nincs gyári vízleeresztő furat, mint a váltó oldalon. Ezért ebben nyakig megáll a víz és a gumi fölötti alátétet meg is ette.

Szakibácsihoz elvittem, leszúrta a 6mm-t a nyakról, de nem kellett volna. Akkor esett le, hogy a gumi feletti 2-es alátét szerű támasztó lemez eredetileg alapvetően sík volt némi rádiuszokkal és csak a rozsda gyengítette meg és deformálódott enyhén kúpossá (utolsó kép mutatja az elterést egy tökéletes bakhoz, amit kölcsön kaptam, kicsit későn). Így kb. a 6mm ereszkedésből 3-4mm-ért lehet felelős. Már nem volt mit tenni, a kúpos profilt kellett lemásolni az új támasztó lemezre. (vagy gyári sík profil a támasztóra és hézagoló alátét megy a motortartó konzol teteje és a bak alja közé)
Kipróbáltam és azt mértem, hogy 2mm-rel magasabb lett, így a felső támasz sem stimmolt igazán.
Bekerült 2.5 vastag alátét a konzol és a bak közé. A méret tökéletes, a felső támasz lazán befért. Minden klapp.
Tehát a gumi fölötti tamasztó alátéttel beallítható lett volna az egész. Ez most nem így keszült el sajnos. Próbaút megvolt, pipa.

 
>> EseményAlfa 159 2.0 JTDm 170Le // 2020-01-05

A szégyenfoltokat sikerül végre eltüntetni. A bal küszöb végét ki kellet lakatoltatni, gyári bontott alkatrész segítségével..A motorfedél fényezése nagyon gyengén sikerült, amikor megvettem az autót. Másodjára is vállalhatatlan minőségben készült el. Még rendbe kellett hozni az első íveket is és a hatsó lökhárító alsó részen egy mély horzsolást is. Valalmi elcsúszott a mesternél, mert az első sárvédöket is újra fújták. Mindezek most top minőségben elkészültek november 28.-ra. Annyira jól mutatott az autó egy része, hogy mindenképpen be kellett valahogy fejezni az egészet.
A téli szünetben kiraktam a garázsból a V6-ot és felpolíroztam az autó másik részét. Durva, finom, hologram kezelést is adtam neki. 15 óra zsinnyegés, kevés pöttyözés. Ah, na ez durva jó lett. Unalmas meló volt, de mintha új lenne az Alfám. Ki lehet támasztani már a napfényre. Eddig is mindig visszanéztem rá, de most már kétszer is.

 
>> EseményAlfa 156 2.5 V6 // 2019-12-19

Kész lett a polírozás, nem bírtam ki januárig. Szerencsére csak lakk serülés volt rajta. Kis pepecselés, csalás a lakkal, majd a durva, a finom, a hologram mentesítő pasztával is megdolgoztam. 2.5 óra, de nagyon vállalható. Elégedett vagyok vele. Semmi sem helyettesíti a gyári fényezést. Olyan mint új korában. Még egy féklámpa műtét a kalaptartón és kész. Ja, meg a 2.5 felirat, azt meg átrakom. Az egyeten csiccsa az autón, de ott a helye.