150+ kör, az is lehet 200. 1 tank benzina. 4 megfordulás a vizes pályán. Rengeteg tapasztalat. Naggyon jót tett. Bár mitagadás, benne volt a zabszem azon a bizonyos helyen, hogy ne legyen káresemeny. Szerencsére szinte egyedül voltam, nyugodtan lehetett feszegetni a határokat.
2019-ben kicsit leszorította a V6 a nagy Ő-t. 2000km, ami ennek ellenére egy erősebb év volt. Az autó egyébként ennyire még nem állt össze az utóbbi 16 évben mióta nálam van. Bár egy A4-est tele tudnék írni a hibalistával, amiből csak egy tétel lenne a külső festés.
Nincs jelentősége, elég szép és jó is.
A gumik nagyon kevesek voltak már idén, vizesen nagyon csúsztak. Száraz úton is volt egy eset, amikor három flikk-flakk után tudtam csak összeszedni.
Meglódult a fantáziám, hogy ilyen-olyan futómű feljavítás kellene, de a másik oldalról meg egyszerűek az érvek: ülj modernebb autóba, ha ezt meg azt akarod elérni. Egy 185-ös gumit a 165 helyett, meg a hátulja megültetését azért lehet kipróbálom hamarosan, nehogy egyszer leessek az útról vele. Vívódik bennem a régi elv, hogy maradjon az autó teljesen eredeti, meg a lehetőség, hogy dobjunk az úttartáson egy kicsit. A tuning veszélyes téma, mert soha nincs vége. Legtechnikásabban, legtöbb gépészkedéssel ezt az autót lehet és kell is vezetni az összes között. Egyszerűen csodálatos.
Szezon zárasként kimentem Kakucsra. Esővel kezdtem csúszott betyárul, megforogtam többször. 3 óra körözés után leszáradt a pálya. Aztán a gumit leradíroztam, szárazon fogta. Kicsit megnyugtatott a nap. Tavasszal még kimegyek esőben, megnézem milyen lett a gumi.
2019.07.12-14
Kecskemét-Alfacity, Tatabánya-Esztergom-Hungaroring Classic-Kecskemét
2019.11.21
Kakucsring 150+ kör
Amikor először megláttam az autót, azt gondltam ki az ördög volt képes a tökéletes állapotú fedelet ezért szétfúrni. Miért?! Egy 156-ot optikailag tuningolni? Minek? De hát nagyon megkímélt autóba botlottam, ezért elhoztam. Még egy kicsit meg is tetszett, meg eredeti fenyezés mániás vagyok, így maradt a szpojler.
Találtam Érden Petiéknél egy 98%-os színkódos fedelet. Polírozom a télen, de feltettem már.
Hát.. ilyennek kell lennie egy 156-nak. Nincs mese. A szín tökéletes, úgyhogy 130 mikron és nincs szpojler többé. Botond fiam miatt, akinek tetszett, eldobozoltam a régit.
Az első év, hogy megfordult a fejemben miért is tartom ezt az autót, lehet, hogy jobb lenne valami észszerűbbre, esetleg vadabbra cserélni. Ennek egyik oka a sok költség, amibe nagyrészt elővigyázatosságból kerültem, másrészt a 156, ami családi autónak is beválhatna, amellett megmutatta a modern Alfa Romeo sportos karakterét. Aztán végiggondolva oda jutottam, hogy nincs jobb alternatíva. A gyönyörű utazós-suhanós, kényelmes, biztonságos159 marad, még van benne tartalék a negyedmillió km ellenére, sőt kap még további kis kipofozást is. Rájöttem, annak ellenére, hogy vannak az állapotából adódó külső esztétikai kifogásaim vele, bőven a szebbek közül való.
2019-ben egyértelműen a kedvenc autóm volt a három Alfa közül. Lehet azért mert ez volt az első szezon, elképzelhető. 7000+km a tervezett 2-3 helyett. Igaz ebből 2 a nyaralás, mert az 159 turbó felújítása elcsúszott. Pár diadal meg megalázás. A pofátlan osztrák rendszámos vadi új bmv-s, aki végül nem bírta az iramot, vagy a P 206, ami feltolt a hegyre a Mátrában. De a lényeg, hogy ennek a távnak nagy része örömautózás volt, saját tempóban, fogyasztás számolgatás nélkül. A V6 hangja, karaktere páratlan, el fog szórakoztatni még egy jó ideig.
2019.07.28-2019.08.08
Horvátország, Isztria
2019.10.07
Kecskemét-Rétság-Magyarnándor-Alsótold-Nagyketesztes-Salgótarján-Cered2x-Mátrafüred-Farmos-Kecskemét
2019.10.22
Kecskemét-Rétság-Magyarnándor-Alsótold-Nagykeresztes-Salgótarján-Cered5x-Bercel-Hatvan-Farmos-Kecskemét
Komplett bezerlés
Bordasszíj
Kuplung munkahenger
Alsó hűtőcső
Akku tartó, alsó kereszttartó, hűtőventilátor ház szinterezés
Motor, valtó olaj cseréje
Üregvédelem
Alváz vaxolás
Hátsó hosszlengőkar
Új motorvédő
Ma elhoztam a verdát 8 hét várakozás után.(svájci import)179600km