liusz - főkép
>> EseményAlfa 159 2.0 JTDm 170Le // 2023-07-15

291620km

 
>> SzervizAlfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2023-07-15

Ez a mester az ő gépén talált mindegyik keréken 15grammot.
Remélem ez egy jobban kalibrált centírozó volt. Amennyit kértek értre legyen is jó...
Próba később.
35563km

 
>> EseményAlfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2023-07-11

Kényelmesen, Szalkszentmártonon keresztül mentünk kis kerülővel Dunaújvárosba a fiammal. Ezen az útvonalon még nem jártunk.

Utolsók egyikeként futottunk be a veterán szekcióba 10 után és majdnem utolsóként távoztunk 8 előtt.

Szép kerek nap volt, duma a komákkal, érdeklődőkkel, autómustra, fürdés, színpadi műsor, kis vezetés.

Öröm volt hallani, hogy a fiatalok között is sokan értik a hatvanas évek Alfáit.

Kaptunk rengeteg szavazatot, köszönet érte!

Kmét-Szabadszállás-Szalkszentmárton-M8-AC-M8-Solt-Kmét

35544km

 
>> EseményAlfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2023-07-01

https://www.bridgestonetire.com/learn/maintenance/tire-rotation/
Ezzel még soha nem foglalkoztam, de a minap rácsodálkoztam valamire.

Az előző felületes szemle után örömködtem, hogy az öreg Alfa milyen egyformán eszi a gumit elől is. Ami a 156-hoz képest igaz is, de a balos első külső blokkjainak forgásiránnyal ellentétes oldala szinte már teljesen legömbölyödtek. Nem sok a különbség talán 1mm a túloldalihoz képest.

Két dologra tudok gondolni.

-Az aszimmetrikus gumi a bal oldalon kevésbé viseli a szívatást, mert másképpen ívelnek a blokk belépő és kilépő élei mint a túloldalon.

-És/vagy átlagban a jobbos kanyarok élesebbek a jobboldali közlekedés miatt, hiába csinálja tempós autózáskor a late apex technikát éles kanyarban az ember - ha teheti. Valószínűleg ez lehet igazából a fontosabb érv.



Úgyhogy ez a gumi itt befejezte a feladatát.

Kérdés, hogy az X pattern vagy a rearward crossing módszer adja ki a legjobban a megoldást. Arra jutottam, hogy ebben az esetben az X csere szükséges. A jobb hátsó a legjobb állapotú, az meg jön ide a kellemetlen bal első helyre. (jobb első ment bal hátra és fordítva)

El is készült, egyúttal a kerékjáratokat átkentem Hammerite Waxoillal. Próbáltam a felni belsejét is lemosni, nem lett szebb.

Lassan a piszkos túraautóból kiállítási darab lesz.

 
>> EseményAlfa 156 2.5 V6 // 2023-06-24

Kmét-Izsák-Orgovány-Jakabszállas-Kmét
~70km
Pompás kis gurulás volt. Repült.

 
>> EseményAlfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2023-06-24

Alámerültem. Pár olajcseppet le kellett töröljek, ami nem jó hír, mert sok órát dolgoztam miatta 2021-ben. A kuplung harang alatt megjelent a valtóolaj. A lendkerék csapagycsésze két csavarjan keresztül és/vagy a szivartömítésnél is előjött az olaj.
A jó hír, hogy nincs ennél rosszabb hír.
Mehet.
Olaj fogyott, de a 4-5000-es motorfék üzemek a hegyekben ezt teszik.
A gumikat is bemértem, már túl vannak az élettartam bő felén. Két éve futnak. Tavaly tettem előre a hátsókat. Tetszik, hogy elég egyenletesen kopnak kivül-belül.(nem úgy mint a 156) Aszimmetrikus, nem lehet vele játszani kiforditom-befordítom játékot.
Hátul nem meglepő a merev tengely miatt, inkább az elsőkön csodálkozom. Szerintem a gyári 165 szélesség (keskenység) is segít ebben.

 
>> EseményAlfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2023-06-14

Közel három év után felkerült a dísztárcsa. (Csak az OT vizsga pár órája volt kivétel) A fékport lemostam, ami az idei termés volt. Van kontraszt. A piszkos túraautó megjelenést lassan felváltja a szalonképes. Közeleg az AC.

Munkába meg vissza kis kerülővel a városszéli szervízutakon.
37km

 
>> EseményAlfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2023-06-06

Az időjárás miatt péntekről szombatra toltuk az indulást. Reggel 9-re futott össze a két öreg kupé a balatoni hágón. A fehér Fiat 1600 Sport Coupé és a zöld 1750GTV. Addigra már mentem pár kört a keleti csúszós oldalon, hogy előjöjjenek a kanyarvételi emlékek. Szokatlan a nagyobb dőlés, de ott még frankón fogja.
Úgy számoltam, hogy a korai kezdéssel és az itiner írással meg lehet csinálni a korábban megálmodott teljes útvonalat, ami legutóbb nem jött össze. Így most a Rozsnyó-Szomolnok-Nyilas-Veszverés és a Szirk-Nyustya oda-vissza is belefért már.

Sedlo Grajnár pihenőnél míg uzsonnáztunk, befutott pár Lambó, aztán jött fel a hegyre rengeteg Ferrari, 911-ek, Maseratik, Mercik vagy 30-an.

A semminél kicsit nagyobb volt a nyüzsgés az útvonalon a mi irányunkban, de a jó szakaszokon egyszer sem volt ebből hátrány. Embert és gépet próbáló túra volt. Óriási élmény nekem, akinek a vezetés azt jelenti, hogy ilyen utakon megkergesse az öreg sportos autóját.

Kormánybakapaszkodás, fék-gázfröccs-duplakuplung, motorhörgés, kipufogó durrogás, gumikoptatás. Pazar. Figyeltem arra, hogy szépen simán (ne szögletesen) menjen a gép, indokolatlan túlterhelés ne legyen se a hajtásláncon, se a féken.
Nagyon nagyot ment a kis autó, őrület.

Kmét-Abony-Heves-Eger-Balaton-Ózd-Bánréve-Tornalja-Kövi-Szirk-Turcsok-Jolsva-Veszverés-Nyilas-Szepespatak-Szomolnok-Stósz-Szomolnok-Rozsnyó-Szomolnok-Nyilas-Veszverés-Jolsva-Szirk-Nyustya-Rákos-Kövi-Tornalja-Bánréve-Balaton-Heves-Abony-Kmét

880km
35287km
Kép1-2 Sedlo Grajnár
Kép3-6 Dénes felett

 
>> EseményAlfa 159 2.0 JTDm 170Le // 2023-05-27

Sajnos lemaradtunk a virágzásról, pedig majdnem napra pontosan két éve gyönyörű volt. Elvirágzott már.
+ szokásos kis séta a Római-fürdőhöz. Most volt víz is!

 
>> EseményAlfa 156 2.5 V6 // 2023-05-24

Na most már elég. Miért koppan valami előre-hátra irányváltást követő fékezés közben? Csak a fékbetét lehet. Azannyát, mindkét oldalon elhagytam a féknyereg rugót. A régit szereltem fel legutóbb mikor betétet cseréltem, mert könnyen felment. Műhiba. Szépen fent is fogott a fék. Megtaláltam amit akkor be kellett volna tennem és beépítettem. Az új erős rugó jobban megnövelte a felfektetési utat, beljebb fog a fék.. Elrontotta a begyakorolt fék-gázpöccintési mozdulatot. Valamit tenni kell.