Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Spider / GTV 2.0 TS PHuBi >> Blog
- Típus:Spider / GTV 2.0 TS PHuBi
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:Fekete metál
A túra előtt szerettem volna tisztában lenni hogy mennyi benzin is van a tankban. Az idő is hűvösebbre fordult így nem kellett tartani a párolgástól sem.
Első lépés kiüríteni a tankot, de hogyan?
Anno a Póknál a tankban lévő benzinszivattyút használtam így most is arra indultam el.
A befecskendezők elosztójára megy a cső a szivattyútól így azt lehúztam és egy csővel meghosszabbítottam a kannáig.
Első róbálkozásom az lett volna hogy a benzinszivattyú reléjét átkötöm és akkor indul a szivattyú. Nos nem, valami miatt nem indul el, pedig a kapcsolási rajz szerint nincs közte semmi.
Másodiknak lehúztam a csatit a pumpáról (A Pókkal ellentétben itt már egyben van a pumpa és a szintmérő.) A kertitraktor akkujáról közbetlenük hajtottam a pumpát - működik, jön a benzin elöl.
Egy idő után megáll, kis idő múlva újra indítható. A végére egyre hosszabb ideig ment, aztán rájöttem hogy ilyen kiszívott mennyiség mellett akkora vákum lesz a tankban hogy az már akadályozza a pumpát. A tanksapkát alig bírtam leszedni :-)
A üzemanyagot visszatöltve lefényképeztem a szintmérőt.
27 literig jutottam, már csak el kellene menni a kútra hogy még mennyi fér bele és akkor meglesz a tartály térfogata is.
Pár napja arra ébredtem hogy kell egy pótkerék, mert mi van ha...
A facén találtam is egy szettet, de az a 147-é volt. (Infóim alapján a 156-é is ugyanez.)
Próbáltam a netes infók alapján összehasonlítani a kettő pótkereket és különbséget nem találtam.
Úgyhogy elhoztam, de a puding próbája az evés, így felpróbáltam.
Jó rá, felmegy, szabadon forgatható, tehát Alfáék nem változtattak a pótkeréken.
DE!!
Az alufelni csavarjai hosszúak és ráadásul nem is végig meneteseh így nem lehet velük rögzíteni a mankókereket.
A polcon találtam rövidebbeket - valószínűleg még a 156-ról maradt - azokkal tökéletes.
Szóval 5-öt el kell csomagolni belőle.
...ja és valami borítást is kell még csinálni a kerékre...
Áprilisban sikerült nyomtatni egy műanyag fogaskereket az ablakemelőhöz.
Ma elérkezett az idő hogy bekerüljön a helyére.
Ajtóborítás le, ablakemelő ki.
A motorok cseréje rutingyakorlat. Bár egy csatlakozó vezeték és egy 12Voltos akksi nem árt hozzá hogy a fogaskoszorút el tudjuk forgatni, hogy a csavarokat be lehessen tekerni.
Emelő vissza, próba.
Megy de valami nem stimmel, mert az ajtó becsukására nem megy le. Rövid keresés után rá kellett jönnöm hogy a fogaskoszorú tekergetése közben "túlmentem" a mikrokapcsoló rendszer végállásán és elgörbült a kapcsoló szára, nem kapcsol. (7.kép)
Az egész ki, mikrokapcsoló ki és egyengetés. Egy söröm ráment de sikerült.
Vissza minden, működik, DE...
...de a végállás nem stimmel, a hátsó részt feljebb megy, az egész ablak előre dől. (8.kép)
A gyanú a végállást adó L idomra terelődik és tényleg a rajta lévő műanyag kikopott az ütköző helyén. (9.kép) Megfordítottam és tekertem rá szövet ragasztószalagot.
Most már be lehet állítani az ablakot.
De csak majdnem...
Pár óra után minden oké, de nem megy fel teljesen az ablak mert a szélvédő keretnek nekifeszül. Akár így is jó lenne, de még nem rakom össze az ajtót hátha rájövök hogy hogyan lehetne az egész üveget pár mm-el hátrább vinni.
update 2022.06.06.
Nem sikerült hátrébb vinni az üveget, de most mintha a helyére került volna az ablak. A "B" oszlopnál még mindig egy kicsit előre dől, de egyenlőre így marad.
Összeraktam az ajtót.
Lecseréltem a fékfolyadékot - 92.201 km
Lassan készen állunk a téli tennivalókkal:
- Tápot a navinak hogy ne foglalja a szivargyújtót – 2022.01.31.
- Kicsit hangosabb hangszóró (+erősítő) a navinak hogy nyitott tetőnél is lehessen hallani (PC hangszórót és erősítőt lehetne használni) -
- Dashcam tápján a csatlakozót meghosszabbítani - 2022.03.13.
- Szélfogó szövet tisztítás - 2022.03.04.
- DRL-t betenni (lehet hogy másik kell) – 2022.01.31.
- Szelepszár szimering saga végére járni – 2022.02.10.
- Vezérműtengely szimering csere – 2022.02.12.
- Vezérműszíj + görgő csere – 2022.02.15.
- Balansztengely szíj cseréje – 2022.02.15.
- Hosszbordás + feszítő csere – 2022.02.15.
- Szelepfedél tömítés csere – 2022.02.15.
- Olaj- és olajszűrő csere - 2022.03.12.
- Ablaktörlő gumi cseréje - 2022.03.04.
- Levegőszűrő csere – 2021.12.26.
- Pollenszűrő csere – 2021.12.30.
- Felső kuplung munkahenger (ereszt a lábtér felé) – 2021.12.31.
- Levélrács csere – 2022.01.05.
- Váltókar forgáspont kenése – 2022.01.28.
- Első kutyacsontok cseréje – 2022.0214.
- Fékfolyadék csere – 2022.05.30.
- Kuplung folyadék csere - 2021.01.31.
- Befecskendezők O-gyűrűjének a cseréje - 2022.02.16.
- Csomagtartó reléinek átköltöztetése belülre - elmarad
- Gumicsere - 2022.02.16.
Január elején fedeztem fel hogy bizonyos helyekre "matrica" kell a behajtáshoz.
Ma itt megrendeltem. Szerencsére nem csak franciául ért az oldal :-)
Kitöltöttem, feltöltöttem a forgalmit szkennelve majd kártyával kifizettem 4,51€-t és várom a levelet.
email már jött:
"Hello,
Your transaction has been accepted and registered.
Please find further information related to your purchase below.
Best regards, team Imprimerie Nationale "
meg hogy:
"Madame, Monsieur,
Merci d’avoir effectué une commande de certificat qualité de l’air. Celle-ci est actuellement en cours de traitement.
Elle porte le numéro XXXXXXX. Ce numéro vous permet de suivre l’état d'avancement de votre commande. Nous vous conseillons de le conserver précieusement.
..."
3-as kategóriába sorolták PHuBi-t, úgyhogy a múltkor kép alapján behajthatunk.
A befizetés volt az első kiadás a "2022 NagyTúra" kapcsán.
Pénteken elkocsikáztunk Szarvasra. 350 km, hét óra egy megállóval Székesfehérváron. Azaz mégse egyel, mert a Dunaföldvár - Kecskemét 52-es főúton több megálló is volt az út javítgatása miatt, összesen kb. 1 óra. A többi rész burkolata kritikán aluli, a legsötétebb balkán. Jellemzésnek elég hogy a hosszú sor elején egy traktor ment és senki sem előzte meg mert a tempója még épp tartható volt...
Csodálom az emberek türelmét...
Hazafelé kerülővel jöttünk Soltvadkert felé.
Szóval a Selenia.
Mint mindig nagyon jó buli volt most is, köszönet a szervezőknek.
A helyszín jó választás volt, bár a 4 csillaghoz kicsit furcsa volt a szálloda. (pl. nem volt hűtő/minibár, ami pl. a rendelet szerint kellene)
Szóval nem nyertünk, de nem is ezért mentünk.
Jó volt találkozni, beszélgetni a régi arcokkal.
Jó volt újra vak itinerrel navigálni.
Jó volt eltévedni és visszatalálni.
Jó volt számunkra idegen teljesen sík tájon kocsikázni.
Jó volt új dolgokat megismerni.
Összesen 941 km-t mentünk a három nap alatt. PHuBi zokszó nélkül teljesített, olajfogyasztás nem volt.
A nyári túra tervezése során egyre több akadályba ütköztem a google térképével kapcsolatban:
- max 10 pont között tud mostani indulással útvonalat tervezni - nekem van hogy 27 van egy nap, így nem kerül egy térképre, nehéz az áttekintés.
- Ha most le van zárva valami, akkor nem talál utat. A nyár elején megnyitják a hegyi utakat, későbbi indulás megadásával már tervez, de csak két (2!) pont között
- az útvonal nyomtatása "érdekes"
Szóval keresnem kellett valami mást.
Az IT-s kolléga adott egy tippet: bing.com
Itt pl. 17 pont között tervez egy mintát, de a 27 megállós napom se akadály jövőbeli indulással.
:-)
Rendeltem az AlfaDepótól egy bontott szívócsövet amivel teljes a szívócső tartalék. Megy a tartalék alkatrészek közé.
Szintén találtam tankajtó nyitó gombcsoportot, azt is rendeltem.
PHuBi és rendelt részből ma összeraktam egyet és ment be a kocsiba. (Maradt a lámpa magasság állítója és az előlap, cserélve lett a gomb és az egészet tartó panel, mert az enyémről letörött az egyik gombot rögzítő fül.) A maradék megy a tartalék alkatrészek közé.
Anno 2017-ben mikor hazahoztam PHuBi-t nem nyílott a tankoló ajtó. Ma megint eljött ez a szitu. A megoldás ismét a kapcsolóban rejlett, de hogy mi azt nem tudom. Szétszedtem, semmit se láttam benne, összeraktam, működik. Ennyi :-)
Sikerült megint vennem Sonax bőrápolót a Forstinger-nél, így bekentem ami bőr. Eddig bevált most is eredményesnek tűnik a dolog.
A múltkor megtaláltam a garázsban a piros Momo váltógombot, a változatosság kedvéért felraktam.
Már csak egy műszerfal ápolás és ez laza polír van a listán...
Februárban már elég jól körvonalazódott a túra, de igazából most állt össze:
- a tervezet jelenleg a 45. változatánál tart,
- 7 állam: Magyarország - Ausztria - Olaszország - Svájc - Franciaország - Monaco - Seborga
- 3.745 tervezett km
- 7 szállás (2 Olaszország, 1 Svájc, 4 Franciaország) - mindegyik lefoglalva
- majdnem mindent sikerült beterveznem amit szerettem volna. Az idei túra újdonságai a panorámautak lesznek, elsősorban Franciaországban. (pl. D211A)
- a Montvernier Straße-t is sikerült betervezni (2. kép)
- meglátogatjuk Franciaország legnagyobb vízierőművét a Grand Maison gátnál és az alatta lévő tónál. (1800MW - összehasonlításként, ha jól emlékszem Paks jelenleg 2000 MW)
- legnagyobb gond a Tour de France, de az útvonalak összevetése során kiderült hogy nincs találkozási pont.
- 44 magassági pont (összesen 81.586 méter), ebből 38 PHuBival (összesen: 65.519 méter), a többi "gyalog":
3883m Matterhorn Glacier Paradise - Végpont Felvonó Gyalog -mFÁ
2939m Trockener - Végpont Felvonó Gyalog -mFÁ
X2802m Cime de la Bonette - Hágó -mEM
2744m Col Agnel - Colle dell'Agnello - Hágó -mKŐ
X2715m Col de la Bonette - Hágó -SZ
X2680m Restefond-Pass - Hágó -Bunker
X2642m Col du Galibier - Hágó -Fm
2583m Furgg Schwarzsee - Végpont Felvonó Gyalog -mFÁ
2556m 2556m Tunnel du Galibier - Hágó -Bm
X2556m Refuge du Galiber - Hágó -Bm
X2513m Granges-Pass - Hágó -PA
2385m 2385 L'Index - Végpont Felvonó Gyalog -mFÁ
2380m Tramway du Mont-Blanc - 2380m Terminus du Nid d'Aigle - Végpont Felvonó Gyalog -mFÁ
X2360m Col d'Izoard - Hágó -Fm
2350m Col de la Lombarde - Hágó -BmEM
2290m Refuge Napoléon du Col d'Izoard - Hágó -mFÁ
X2220m Platriere-Pass - Hágó -Bm
X2109m Col de Vars - Hágó -FekmF
2048m Moosalp - Hágó -F
X2006m Simplonpass - Hágó -KmFÁ
1970m Gueulaz-Pass - Hágó -
1894m 1894m - La Flégère - Végpont Felvonó Gyalog -mFÁ
1698m Lac de Grand Maison duzzasztó - Hágó -GÁT
1613m Col de la Colombière - Hágó -
1607m Col de Turini - Hágó -KmEM
X1566m Col du Télégraphe - Hágó -KmF
X1527m Col de la Forclaz - Hágó -Fm
1509m Jaunpass - Hágó -Km
1500m Col St. Martin - Hágó -Fm
1477m Col de la Croix-Fry - Hágó -Bm
X1451m Col des Montets - Hágó -Fm
1445m Col des Mosses - Hágó -Km
1291m Col de Romme - Hágó -Bkm
X1235m Grand Montets induló állomás - Végpont -FÁ
1157m Col de la Forclaz-Montmin - Hágó -Fem
1134m Col du Granier - Skm - Hágó -Fm
1044m Barrage du Chambon - Hágó -Fm
956m Col de St Jean de Sixt - Hágó -Fem
909m Passo Ghimbegna - Hágó -ÚT
907m Col de Tamié - Hágó -Fem
796m Montvernier-Straße - Végpont -
770m 770m Eau d'Olle duzzasztó - Hágó -GÁT
706m Castillon-Pass - Hágó -Fem
660m Pas du Frou - Hágó -Fe
(Az X-el jelöltek ár korábban is megvoltak, de most is útba esnek.)