Mutasd

>> Szerviz2021-12-26

Második lépés a pollenszűrő cseréje lett volna, de csak a berakáskor derült ki hogy nem jó méretűt rendeltem. Hogy hogy sikerült azt nem tudom, már a visszaigazoló levélben is a "rossz" van benne. Szerencsére a leggagyibbat rendeltem :-)
Szóval most egy Filtron-t rendeltem.

Ha már szétkaptam a levélrácsot nekiálltam kicserélni a vezető felőlit. Még tavaly áprilisban szerezte Erhard.
Át kellene szerelni rá az ablakmosó csöveit, de ezt az elmúlt 20 év megakadályozta. A belső csőcsatlakozáson mindkét fehér könyök el van törve. (9-10. kép) Hogy ilyet honnan lehet szerezni nem tudom. Csövet minden esetre rendeltem, ha hosszabbra hagyom nem kell a könyök.

update 2021.12.27.
Sikerült rendelnem "könyököt", remélem az fog jönni ami kell. (60609776)

update 2021.12.30.
Megjött a jó pollenszűrő, betettem. Előtte kipucoltam a helyét és az egész rács alatti részt.

 
>> Szerviz2021-12-26

Bemelegítésnek a téli projektekhez kicseréltem a levegőszűrőt.
Belül volt rajta egy kék folt, kívül valami bogár maradványai.
UFI ment bele.

 
>> Egyéb2021-12-21

Megjöttek a téli szerviz cuccai:
- UFI - légszûrõ
- MAN - olajszûrõ
- pollenszűrő
- Motul 8100 X-Power 10W-60 motorolaj 4 liter
- CORTECO - szelepfedél tömítés
- DAYCO - bordásszíj (a feszítők és a görgők maradnak, mert nincs bennük 35e km)

Hosszbordás és a feszítője már megvan korábbról.
Még egy felső kuplung munkahengert kell vennem, mert ereszti az olajat a mostani.

update 2021.12.29.
Ma is csomagot hozott a futár:
- tömítés az olajleeresztő csavarhoz (5 db),
- kuplung főhenger,
- egyenes csatlakozó az ablakmosó csőhöz,
- 1 méter 4/6 mm-es gumicső az ablakmosóhoz,
- Loctite 454 pillanatragasztó,
- Loctite 518 pillanatragasztó,
- pollenszűrő.

 
>> Egyéb2021-12-18

Mit is kéne elintézni:
- tápot a navinak hogy ne foglalja a szivargyújtót,
- kicsit hangosabb hangszóró (+erősítő) a navinak hogy nyitott tetőnél is lehessen hallani (PC hangszórót és erősítőt lehetne használni),
- dashcam tápja,
- szélfogó szövet tisztítás,
- DRL-t a felső rácsba (lehet hogy másik kell),
- szelepszár szimering saga végére járni,
- vezérműszíj csere,
- hosszbordás + feszítő csere,
- olaj- és olajszűrő csere,
- levegőszűrő csere,
- pollenszűrő csere,
- felső kuplung munkahenger (ereszt a lábtér felé),
- levélrács csere,
- ???

 
>> Egyéb2021-12-17

A katalógusokat és a webshopok keresőit nézegetve lehet néhány érdekes szelepszár szimeringet találni.
Többek közt 7 mm-es szelepszár és 10 mm-es vezető átmérőhöz olyat, ami a rugó alatti alátétet is tartalmazza. Sajnos egyéb méretek nincsenek megadva.

Egy próbát megér, mert ez tuti nem tud lejönni a helyéről.
Rendeltem próbára. (12011400 AJUSA)

Nos, nem jó. A belső szeleprugó nem fér rá. (4.kép)

Katalógus alapján szóba jöhet még a corteco 46023000, de egy nyomorult méretezett rajzot nem találni róla. (7-8. kép)
A végén még ebből is rendelek próbára...


update 2021.12.17
rendeltem :-DD

update 2021.12.23.
megjött, ugyan olyan mint az AJUSA, tehát a gyári rajznak nincs köze a termékhez.

 
>> Egyéb2021-12-13

A múltkor felmerült bennem hogy nem lehetne-e némi pakolási helyet nyerni a csomagtartó felső részén.
A tartálytól balra - a burkolat mögött - csak 5 relé és egy biztosíték van. Ha ezt al tudom tüntetni nyerek némi helyet.
A reléket át lehet tenni a tartó belső oldalára, a gond az hogy egy maradt, az ami eddig is a második sorban volt.
Utána jártam az I53 (20A-fehér) relé a tanksapka nyitó reléje, azt akár a kábelek közé is begyömöszölhetem.
A gond már csak a vastag kábelköteg a csatlakozókkal.
A legközelebb megnézem hogy az egészet nem lehetne-e a hátfal másik oldalára átrakni a tető üregébe.

 
>> Egyéb2021-12-07

Kikerestem a Spider cikkszám szerinti megfelelőjét az elring katalógusból. Kinézetre pont olyan mint a többi, viszont furi hogy többféle cikkszámon is van ez a méret az elringnél, de csak erre írta az Alfa cikkszámát is.
A másik vonal amin elindultam az a VA3 7-35 volt. A Corteco katalógusa adott találatot, ami cikkszám szerint szintén váltója az Alfáénak.
Kívül más mint az elring. A fém rész felső felén van egy vastagabb rész. (Mondjuk a Reinz is ilyen) Belül is kicsit másképp néz ki. A 9-es képen látni a belső vonalvezetését, ami a szelepvezető felső szélénél kicsit nagyobb átmérőjű. A többinél a bordázás aljával egy szintről indul befelé a kúpossága. Gyanúm hogy ezen a részen van kívül a nagyobb átmérő. Egyenlőre ez hasonlít legjobban arra ami eredetileg volt a motorban. Lehet hogy emiatt a nagyobb átmérő miatt a befelé menő szelepszár nem tudja nekitolni a szelepvezető tetejének a "behorpadó" gumit és ezért nem tolja le magát?

Még várok egy "talpas" garnitúrát egy újabb - értsd számomra ismeretlen - gyártótól. A Corteco is ajánl talpast ebben a méretben. Talán nem véletlenül...

 
>> Egyéb2021-12-05

A múltkor feltettem képrejtvénynek, azóta sikerült egyet kapnom JCsabi-tól. Köszönet érte!
A héten találtam emberkét aki megpróbálja sokszorosítani.
Ma nekiálltam az ellendarab tanulmányozásának.
Nem egyszerű eset. Egy lemezbe van bepattintva emiatt egy keskeny pereme van, a 4. képen felül látszik. Ráadásul a lemezbe rugózva pattan be, emiatt fel van hasítva. (3.kép)
Mindezeken felül még bele van fröccsöntve egy lemezrugó, ami a bezárás után feszíti.

Egyenlőre egy szürke kárpitpatent helyettesíti a harmadikat.

 
>> Egyéb2021-12-03

Megnéztem hogy gyárilag hogyan van felrakva a szimering.
A bontott motor hengerfejében még elég sok van benne, így egyről leszedtem a rugót és kivettem a szelepet. Az 1-3 képen a gyári állapot látható. Lehúzni esélyem se volt, oldalról a csavarhúzót kellett aláütni és azzal lefeszegetni. Mint a szelepvezetőn (4. kép) mind a szimeringen (5.kép) jól látható a feszegetés nyoma.
A 6. képen jól látható hogy a 6 mm-es túlnyúlása a vezetőnek nem ér végig a belső oldalon csak kb 5 mm-en fekszik fel.
A 8-as képen a leszedett és a Victor Reinz tömítés metszete. Egyformának tűnnek, tehát az új belsejét se érheti el a szelepvezető 5 mm-nél feljebb.

Az eredeti tömítés a bontott motorban GOE(TZE) 866NW, meg is találtam itt.

 
>> Egyéb2021-12-03

Azt hiszem harmadszor lépünk ugyan abba a trágyadombba...
2019-ben volt egy kis motorfelújítás, utána gurultunk jó pár ezer km-t, majd visszatért az olajfogyasztás. Az ok: lejött szelepszár szimering a helyéről. (Az egyik)
Idén tavasszal kapott újakat. Azokkal is elmentünk egy csomót, majd visszatért az olajfogyasztás. Itt is lejött a szimering. Egy másiknál meg a szorító rugó. (A két bűnös meg a harmadik amit cseréltem a 6-7 képen. Mint az újak.)
A nyáron szintén kerültünk egy nagyot (3500 km) gond nélkül, majd újra visszajött az olajfogyasztás.
Tuti hogy most is valamelyik szimering hagyta el magát.
Amit megfigyeltem hogy mindig hosszabb állás után jött elő a dolog. pl az idén megjártunk a hegyeket, majd szeptember-októberben másfél hónapig állt a kocsi. Bp-re menet már fogyott az olaj. Lehet hogy leállításkor rátapad a szimering a szelepszárra és amelyik éppen be volt nyomva az simán az első kifelé mozduláskor lelöki?
Mi más lehet a magyarázat?
Az érintett szelepek mindig mások voltak, a szelepvezető melletti kifújást kizárnám.
A neten szinte semmit se találni a témában.
Valahol a facén olvastam egy kommentben hogy a TS-nél könnyű túltolni a szimeringet. Utólag már nem találom, így nem tudok visszakérdezni. Ellenben a bontott gyári motorom hengerfejében a gyári szimering ütközésig van tolva, nincs hová túltolni. (4. kép)
Az innen származó és a Csöri által az enyémből kiszedetteket a mostaniakkal összehasonlítva nem találok különbséget. Mindössze annyit hogy a gyárit a bontott motoromból csak feszítővassal lehet kiszedni, a most rányomott Reinz-et meg roncsolás mentesen. A méretek azonosnak tűnnek.

Rendeltem pár fajtát.
Az ünnepek alatt megint szétborítom a hengerfejet.
Nem hinném hogy fel kellene őket ragasztani...