Mutasd

>> Egyéb2021-11-30

2019-ben kiszedett darab: 1-4 kép - Külön figyelmet érdemel a 3-as képen a BA3 - 7.35 felirat. A BA3=VAZ=Volzsszkij Avtomobilnij Zavod=Lada gyár!!! Elvileg ez volt PHuBi-ban gyárilag.
2021. februárban kiszedett, amit Csöri rakott bele (elring): 5-7 kép
2021. júniusban kiszedett, amit én raktam be februárban (Victor Reinz): 8-10 kép
A tesztmotorról lebányászott, vélhetőleg eredeti darab, amit szét kellett vágni hogy lejöjjön: 11-12 kép
A szelepvezető a felfekvő peremtől 6 mm magas, de a vége ferde. A nyoma jó látható mindegyiken, különösen az utolsón. A felfekvő felület 5 mm-es, a ferde rész nem éri el a szimeringet.

 
>> Esemény2021-11-17

Kerekek 0,5 barral felfújva, kocsi letakarva.
90.586 km
82.868 km-el indultunk 03.08-án.
Az idei szezon 7.718 km-es volt és 254 napig tartott.


2020.
Összesen: 4.704 km – 203 nap
Zárás: 2020.09.27. – 82.868 km
Kezdés: 2020.03.08. – 78.164 km

2019.
Összesen: 8.512 km – 244 nap
Zárás: 2019.11.02. – 78.164 km
Kezdés: 2019. – 69.652 km

2018.
Összesen: 11.396 km – 247 nap
Zárás: 2018.11.13. – 69.652 km
Kezdés: 2018.03.11. – 58.316 km

2017.
Összesen: 2.813 km – 86 nap
Zárás: 2017.11.05. – 58.313 km
Kezdés: 2017.08.11. – 55.500 km

 
>> Egyéb2021-11-17

12 éve kabriózok, de ez a látvány új.
Hihetetlen hogy hibátlan.

 
>> Egyéb2021-11-17

Rosszabbra számítottam...

 
>> Tuning és extra2021-11-12

A tető elég sz@rul nézett már ki, így az idei nagy projekt egy új tető lett.
Sok-sok fejtörés után úgy döntöttem hogy nem állok neki magam hanem szakemberrel csináltatom. Viking adott egy tippet a fórumban, ezen a vonalon indultam el.
Felvettem a kapcsolatot Katona Kálmánnal és hétfőn odavittem PHuBi-t.
Ránézett a tetőre és csak annyit mondott, hogy ez már megérett a cserére...
Megmutatta azt a három rétegű vásznak amit ő használ. A belső réteg vízzáró.
A gyári csak egyszerű szövet.
Viking képén jól kivehető volt hogy a hátsó ablak be van varrva és nem cipzáras ezért megkérdeztem hogy nekem is lehetne-e olyan. (A gyári ablakot egy-egy szembe jövő kamion szele meglebegteti és olyan hangja van mint ami most akar elszakadni).
Itt derült ki hogy honnan jön a cipzáras ablak ötlete. Természetesen Amerikából, az üveg ablakot kicipzárazták így nem hajtotta félbe amikor kinyitották a tetőt.
Szóval nem lett külön ablak.
Kértem a "mester"-t hogy készítsen pár képet menet közben, de csak egy készült, amikor "kopasz" volt PHuBi. Cserélve lettek a feszítő bovdenek és feszítő szálak, hurkák.
Mondhatnám, hogy olyan lett mint az új, de nem mondom, mert az.
A menetzaj is kevesebb lett, a hátsó ablaktól és a "B" oszloptól nem jön szélzaj.
Nyitni-zárni simán lehet, olyan mint volt.
A régi ponyvát is megkaptam, még a csomagtartóban lapul. Holnap megsasolom.

Hogy mibe volt az egész?
Úriember pénzről nem beszél, de ha az idei évszámot megszorozzátok 173,18159327065809005442850074221-el megtudhatjátok.

 
>> Esemény2021-11-12

Hétfő reggel elindultunk az idei utolsó nagyobb útra a "tetőfedőhöz".
Az időjárás szerencsére kitartott és még nem kellett sózni az utakat.
Odafelé az út a korai időre tekintettel eseménytelenül telt. Némi izgalmat hozott a délután, mert vonattal jöttem haza. Utoljára 2013-ban tettem ilyet, akkor Csörinél kellett otthagyni a Pókot.
Pénteken mentem vissza PHuBi-ért. Szép lett, de ez másik poszt...
Hazafelé kirándulósra vettük.
Először meglátogattuk Erhard242-t a boltjában egy kis Alfás beszélgetésre.
Aztán Fehérváron belekeveredtünk egy jó kis dugóba egy lámpánál. Mintha nem akartak volna elindulni a zöldre...
Fehérvárról Miskahuszárhoz mentünk. Még mindig büszkén áll a szélben.
Következő állomás Veszprém volt. Itt elérte a hőmérséklet a 8 fokot, így kinyitottam a tetőt.
A 8-asra visszatérve be kellett csukni mert nem volt kedvem megfázni.
Celldömölkön még egyszer, talán utoljára még kinyitottam és az utolsó 8 km-t fedetlen fővel tettük meg.
kb. 430 km volt a köt, PHuBi végig jól viselte magát :-)
Hazafelé teszteltem az új kamerát. Egy SJ4000X-et vettem a héten, de ez megint másik poszt.

 
>> Autóápolás2021-10-23

A múltkor rendrakás közben megtaláltam a garázsban a Lotus kerámia sprét és a hozzá tartozó sampont. Ma kezelésbe vettem PHuBi-t.
Mosás majd kezelés.
Egész jó lett az eredmény.

 
>> Esemény2021-10-17

Megjött a visszaigazolás, november 8-ra megy PHuBi-val új tetőért.
3-4 nap lesz a műtét, a hétvégére már jó eséllyel itthon is lesz.

Remélem addig nem sóznak, mert még nem látott a vas ilyesmit, kár lenne az aljáért.

Ma lőttem pár képet a tető jelenlegi állapotáról.

 
>> Egyéb2021-10-14

Az elmúlt napokat a lehetséges tetőforrások gyűjtésével töltöttem. Össze is gyűjtöttem egy blogban amit találtam.
Most már csak az a kérdés hogy merre tovább?
Sok mindent csináltam már a két Spideren, de kárpitost még nem játszottam, nincs tapasztalat. Főleg a beállítás macerás. Anno gyml cserélt tetőt, ott egy darabig ott tudtam lenni, de elöl nem nagyon akart elérni. Más források (pl. Zselé) is a kifeszítés nyűgjeit emlegették.

Szóval lemondtam a ponyva beszerzésről és az itthoni cseréről, írtam a magyar szakembernek.

Várom az időpont visszaigazolást...

 
>> Egyéb2021-10-07

Nincs normális műsor a TV-ben, ilyenkor a youtube-t nézegetem.
A sok lim-lom között feldobta ezt a videót.
Megtaláltam, itt van.
Jártunk már 2018-ban a francia Alpokban, csodaszép volt.
A videó láttán megerősödött a gondolat hogy "oda vissza kell menni".
Csak mikor?
2022-t a riviérára terveztük...