Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Spider / GTV 2.0 TS PHuBi >> Blog
- Típus:Spider / GTV 2.0 TS PHuBi
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:Fekete metál
Ma délután elértük a 90.000 km-es állást.
2017.08.11-óta 34.500 km-t tettünk meg...
Újragondultuk a szokásos Balaton körüli utat.
Két változás:
- nem a szokásos irányba, hanem az óramutatóval elentétesen jártuk körbe a tavat.
- megpihentünk Siófokon, így két napossá vált a program.
Keszthelyen kezdtük a kastéllyal, ahol sétáltunk egyet a parkban. A modellvasút kiállítás volt a cél, de inkább a sétálóutcát néztük meg, mert épp a nemzetközi verkli fesztivált tartották.
Az ebédet a kastélyt megkerülő út mellett lévő Kanyar Bárkonyha étteremben ettük meg. Régen ettem ilyen finom "rántotthús"-t krumplisalátával.
Innen irány Siófok. Valahol a déli partom ettünk egy fagyit.
Vasárnap kilenckor indultunk tovább.
Az északi csücsköt megkerülve elmentünk Veszprémbe kicsit boltot járni.
Utána vissza Balatonfüredre a Halászkertbe, ahol megebédeltünk.
Innentől már csak haza kellett gurulni.
Bő 350 km, nagyrészt nyitott tetővel, jó hétvége volt.
A gyűjtemény tartalma:
Magassági pont 1080db - 1.479.219m
Hágó 836 db - 1.010.376m
Végpont 222 db - 411.484m
Vízválasztó 34 db - 34.006m
Érvénytelen (nem járható) 24 db - 56.978m
Földút miatt nem járható 21 db - 47.856m
Egyéb akadály 22 db - 52.202m
Gyalog elérhető 94 db - 218.870m
Autóval elérhető 944 db - 1.155.993m
Teljesítve:
Mennyiség % Magasság %
Megvolt 309 db - 616.845 m - 28,61% - 41,70%
Gyalog 75 db - 179.335 m - 6,94% - 12,12%
1 PHB-574 Spider 124db - 205.049 m - 11,48% - 13,86%
2 LHU-600 Spider 62 db - 113.086 m - 5,74% - 7,65%
3 NCZ-300 Giulietta 52 db - 71.431 m - 4,81% - 4,83%
4 LUX-640 Alfa 159 11 db - 13.557 m - 1,02% - 0,92%
5 RSB-559 Giulia 12 db - 25.103 m - 1,11% - 1,70%
6 Egyéb autó 6 db - 4.631 m - 0,56% - 0,31%
7 KMW-012 Alfa 156 SW 5 db - 4.652 m - 0,46% - 0,31%
Alfa Romeo Club Mo. találkozó a Balatonszemes - Rádpusztai Élmény és Gasztro birtok
Bő 250 km kabriózás, jó társaság, ismerősök, alfás esernyő...
Jó nap volt :-)
Jó idő van, menni kell.
Sőt, ki kell próbálni hogy az ablak beállítása hogy sikerült.
Valamikor volt egy nem túl jó emlékű dal április 4-ről.
A dalhoz köthető egy emlékmű Nemesnedvesen amit már régóta terveztem megnézni. Ma beillesztettük a kirándulásba a rönöki templommal együtt.
Végül vásároltunk Oberwartban és haza. Az osztrák határon és az étteremben - szokás szerint - kérték az oltási papírokat. A magyar határon visszafelé nem volt senki.
Bő 300 km nagyrészt nyitott tetővel, csak délben kellett zárni a meleg miatt.
Két másik "T" már korábban megvolt, ehhez jött a harmadikként a mai.
- Pákozd 2011.05.28
- Komárom 2015.05.16
Tegnap vettem észre hogy valahogy sikerült eltörnöm a hamutartó szélét (1. kép).
A facén már régóta hirdettek egyet, még megvolt. Ma Bp-ről hazafelé arrafelé jöttem és sikerült lecsapnom rá.
Mint később kiderült nem ez volt az utolsó, van még.
Mint említettem a túrán kicsit fütyült a szél az ablaknál a fülem mellett, ma rászántam magam.
A szervizleírás is csak irányelveket ad és sok türelmet kíván hozzá...
Kell is.
Minden mindennel összefügg, az egyes állítási lehetőségek szinte mindent (is) befolyásolnak nem csak azt amire valók.
A két felső ütköző egymáshoz való viszonyával "forgatni" is lehet az üveget. Így lett a hátsó él párhuzamos a nem létező B oszloppal.
Szóval kísérletezni kell, nem lehet leírni a menetét.
5 órámba tellett mire sikerült, fényképet is elfelejtettem készíteni a nagy kísérletezésben.
Megtaláltam a korábban a leömlőhöz vett csavar "maradékát" is, így pótolni tudtam az elveszett csavart a hővédő pajzson.
Km óra állás: 88.995 km
Együtt megtett út: 33.495 km
Együtt töltött idő: 1.434 nap
Tankolt üzemanyag: 2.668,86 liter (ebből 57,36 liter a vásárláskori teletank)
Átlagfogyasztás: 7,80 liter/100 km
Átlagos benzinköltség: 31,96 Ft/km
Napi átlagos futás: 23,36 km/nap
Összes költség: 152,50 Ft/ km
A 2021-es Nagy Túrát 7,81 liter/100km-es átlagfogyasztással zártuk.
A "fuck you covid" túra során fellépett műszaki problémák:
- a dashcam tápvezetéke pár centivel rövid, így nem tudtam használni,
- a vezető ajtó ablaka hátul nem fekszik fel rendesen, süvít a szél. (Bár ez csak akkor hallható ha felhúztuk az ablakot, ha felhúzva csukom be az ajtót nem.) Be kell állítani.
- a leömlő hővédő lemezét tartó egyik csavar elveszett, pótolni kell (hallottam amikor leesett),
- a navi töltője szétesett, de ez menet közben össze lett rakva,
...ennyi :-))))
Szóval:
- 11 nap
- 4.411 fénykép és videó
- 3.455 km
- 269,82 liter benzin
- 35 magassági pont, összesen 67.616 méter
- 26 autós magassági pont, összesen 45.259 méter
- 9 gyalogos magassági pont, összesen 22.357 méter
- legmagasabb gyalog: 3.466+1,3 méter Punta Helbronner
- autóval: 2.800 méter Tibet Hütte Stelviopass
- legjelentősebb: 2.758 méter Stelviopass
- Alfa múzeum Arese
Az olasz határon sehol sem kértek semmit, nem is volt ott senki. A szállodák se kértek semmit, mindössze a közös helységekben maszkot kellett hordani.
PHuBi zokszó nélkül teljesítette a távot, olaj 2,5 deci fogyott :-)
Reggelre már minden visszaállt a normális kerékvágásba, minden visszakerült a szél előtti helyére. Csak az összegyűjtött olajfa ágak és a kempingben kiteregetett ruhák emlékeztettek a tegnap estére. A reggelit is a teraszon fogyasztottuk el.
Eredetileg egy látnivalókban (pl. Tiziano Madonnája) és hágóban (pl. 1.760m Sella di Razzo) gazdag hegyi utat terveztünk a határ déli oldalán, de másképp döntöttünk.
A vihar elültével tegnap este és ma reggel is nekiugrottunk a netnek hogy milyen idő is lesz arrafelé.
Csomó előrejelzést megnéztünk és mindegyik azt írta, hogy arrafelé pont ilyen idő lesz mint itt volt tegnap este. Nem nagyon volt kedvem viharban szerpentinest játszani, így arra indultunk amerre jöttünk, Prato alla Drava felé. Így ismerős vidéken mentünk nem okozhatott meglepetést az időjárás.
Nos, okozott. A jósolt viharnak semmi nyoma, sőt az eredeti útvonalra - bár errefelé volt - felhőt se mutatott. Az összes időjós bekaphatja!
A határon átkelve az osztrák oldalon benzinkutak sorakoznak arra építve, hogy az olasz benzin drágább. Ahogy láttuk a határ kb. 10 km-es körzetében érdemes tankolni, mert beljebb haladva pár centtel nőnek az árak. Idefelé Lienzben tankoltunk, most itt nem messze a határtól. Pont annyival volt itt olcsóbb amennyit emelkedtek az árak mióta jöttünk.
Idefelé beterveztünk egy mekit Lienzben a benzinkút mellett, de nem voltunk éhesek így nem mentünk be. Most bementünk. Itt kértek először bármit Covid ügyben az utazás során. Hogy ott ehessünk igazolnunk kellett hogy be vagyunk oltva.
Szokás szerint kitérőt tettünk Tarvisio-ba egyet piacozni, ehhez vissza kellett menni olaszba. Az osztrák-olasz határon nem volt senki. Végül csak egy nadrágszíj meg némi babaruha lett a nagy vásárlásbó, de a hangulat miatt megérte.
Szokás szerint a helyi Intersparban televettük a kocsiban még meglévő üres helyeket olasz cuccokkal. Ausztriába visszatérve az autópálya forgalmát leterelték egy szúrópróbás – feltehetőleg - Covid ellenőrzésre. Előlünk egy turistabuszt intettek ki.
Oberwartban szintén megálltunk kajálni, természetesen megint kellett a Covid igazolás.
A magyar határon nem volt senki, az jön be aki akar…
739 km-t jöttünk és majdnem meglett a 90e km mire hazaértünk. Sikerült csupa nyolcas állást is megörökíteni.
Ennyi volt a Nagy Túra 2021, folytatás jövőre, talán már vírusmentesen...