Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Spider / GTV 2.0 TS PHuBi >> Blog
- Típus:Spider / GTV 2.0 TS PHuBi
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:Fekete metál
A két túra alatt újra fogyott az olaj, kb 800 km 3 dl.
????
Nem hinném hogy a motorral lenne gond, sokkal inkább a szelepszár szimmeringekre gyanakszom.
A múltkor is kettő nem volt a helyén és ott bejutott az olaj a motorba. Egy szívó és egy kipufogó.
A gondolatot tett követte, lebontottam a vezérlést és kiszedtem a vezérműtengelyeket.
A korábbi rugószerelő szerszámomat kicsit átalakítottam, így a beépített hengerfejen is működik.
Hogy ne essen bele a szelep, dugattyút felső holtpontra állítottam és a főtengelyt elfordulás ellen rögzítettem.
A nagyobbik gyertya helyére betekertem a kompressziómérő gumicsövét, ezen keresztül levegővel megfújtam a hengert, ami zárva tartotta a szelepet. Az éket némi birkózás után ki tudtam venni és vissza is tudtam tenni.
A fél kedd estét az egyik leesett ék keresésével töltöttem, nem is lett meg. A bontott motorból pótoltam.
Szóval két nap alatt végeztem a jobb szélső kipufogó szeleppel. Jó volt...
Szerdán taktikát váltottam, lebontottam a kipufogó sort és belenéztem. Balról a negyedik szelep volt olajos. A helyén volt de a felső rugó nem volt rajta. A beszerelés képei alapján anno a helyén volt.
Holnap folytatás a szívósorral...
Beszereztem a megfelelő papírokat amivel át lehet menni a sógorékhoz, így elindultunk. Hartbergtől nyugatra volt még két magassági pont ami valami miatt eddig kimaradt, így azokat vettük célba.
370 km-es lett a kör. Sok szép dolgot láttunk, örülünk a nyitásnak :-)
Már korábban terveztem, de akkor PHuBi másként döntött...
Az időjóslások ellenére ma megtettük. Délig még borús volt, esett is, de Fehérvártól már nyitottunk. Az Esztergomba ígért 75%-os valószínűségű eső meg szerencsére elmaradt, fagyizni kellett mert annyira meleg volt.
Szóval bekerültek az iGO-ba a pontok és elindultunk. Az eredeti menetrend szerint Egomban ettünk volna, de az idő miatt későn indultunk ott csak egy fagyi lett. Hazafelé Dobos Pub-ot látogattuk meg egy Pizza erejéig.
Az iGO visszaadta a hitemet a navigációkba. Nem visz el idétlen "rövidítő" utakra, nem próbáltatja ki velem a senki által nem járt utakat, tudomásul veszi hogy messzire gyorsan a főutakon lehet menni, nem a földút minőségű falusi 5 számjegyű utakon és nem bolondul meg ha nincs GPS vétel hanem szól. Ja, és keres nekem benzinkutat (vagy bármit) az útvonal mentén.
411 km 9 óra alatt - jó nap volt a mai :-)
A múltkori próbák után véglegesítettem a tartó prototípusát. Kiszedtem, módosítottam a hajtáson, méretre vágtam, betekertem, visszaraktam.
Ha sikerül szereznem megfelelő anyagot akkor ezt kell majd lemásolni és lefesteni.
Addig jó lesz.
Már csak a tápkábelt kell majd eldugni a középkonzol alá.
Hétfőn kicsit kelletlenül zárta be PHuBi a tetejét így ma ránéztem a vezérlésre. Az élőadatokat lekérdezve a szokásos fedélcsukás érzékelő gondot mutatta. Most épp a jobb oldalon. Párszor megjáratva helyreállt a rend, szóval semmi komoly csak megmacskásodott a ritka használat miatt.
KKL csati + 3 PIN átalakítót használtam és a MES a "sima" TS16V-nél találta meg a kapcsolatot.
A következő a navi mozgatható rögzítése volt, mert az ideiglenes megoldással nem tudtam magam felé fordítani. Feláldoztam egy gömbcsukló részt a sok közül.
Ez lesz a végleges, mert erre a telótartót is rá lehet majd pattintani.
A fém tartó részt is lehet egyszerűsíteni majd, mert nem kell a 7"-osat tartania.
Úgy nézett ki hogy ma enged egy kicsit az eső, lehetőség lenne gurulni egyet. Régóta szemeztem Esztergommal és délutánig nem mondtak arra esőt, így terveztem egy AlfaCity nosztalgiakört:
- Pancho Aréna,
- egy lakóház mellette,
- Zsámbéki Romtemplom,
- Üvegtigris,
- Esztergom - Bazilika,
- Komárom erőd.
380 km, bő 6 óra.
8-kor terveztem az indulást. Ki is jártam a kapu elé az udvarról és ekkor jött PHuBi a meglepetéssel...
Szóval a jobb oldali ajtót alig tudtam kinyitni, becsukni meg sehogy mert az üveg felső széle beleakadt a tető szélébe. Az ablakot nem húzta le amikor kinyitottam az ajtót. Az ablakemelővel működik az ablak.
Így nem lehet elindulni, szétkaptam az ajtót.
Miután mindent szétszedtem és megmozgattam egyértelmű volt hogy a rendszer nem veszi észre hogy kinyitottam az ajtót. Mintha a zárban nem kapcsolna a kapcsoló. Csati szét, rámértem és működik! Visszadugtam, nem. Újra mérve megint jó, összedug és innentől már helyreállt a rend.
Már csak mindent be kell állítani, mert elég sok dolgot eltekergettem.
Az ablakot sikerült beállítani, jobban a helyén van mint eredetileg volt.
A gond csak az hogy eltelt bő két óra és már csak az esőre érnénk a tervezett helyre.
Szóval egy kirándulás lett belőle Balatonfüredre és Tihanyba.
Füred előtt kinyitottuk a tetőt erre rögtön esni kezdett. Ebéd alatt még jobban rázendített, innentől esőben jöttünk haza.
Tegnap az út előtt tesztként beszereltem az iGO-navit és ma rájöttem hogy kár volt az online navival bohóckodni. A "2021 Nagy Túra" is vele lesz lebonyolítva.
Ha már megvan az útvonal járható a "hagyományos" offline navi is.
Az évek hosszú során csak jó tapasztalataim voltak az iGO-val ahol a kulcs a friss térkép.
Szóval az adatboltból letöltöttem a 2020 negyedik negyedévit.
Következő lépés a megszerkesztett útvonal Excelből az iGO számára is érthető térkép pontokat varázsolni. Ennek legegyszerűbb módja a saját POI-k definiálása.
Célszerű a POI-kat valahogy sorszámozni hogy később tudjuk hogy milyen sorrendben érinteni őket. A táblázatomban a nevüket két számmal kezdem, az első az adott nap sorszáma, a második az aznapi sorszám. Az 1-es képen a 9. nap helyei.
Aki szeret pötyögni a navin az manuálisan, egyesével is beírhatja őket, de egyszerűbb út is van.
Az iGO hosszas tanulmányozása után arra jutottam hogy a kml kiterjesztésű fájlokat is tudja fogadni. Ha ebben a formátumba tudom tenni a pontokat akkor megemészti.
Sikerült találni egy oldalt, ahol a szükséges konverzió elvégezhető.
Nem kell semmi mást tenni mint az oldal által adott Excel táblázatba a szükséges információkat átmásolni. (2. kép) Az alsó fület célszerű úgy elnevezni hogy később azonosítani tudjuk a naviban. Több munkalap is lehet, egy lapon max 200 pont lehet. A munkalapokat később név alapján lehet megkülönböztetni.
Ezt a táblázatot (3.kép) az oldalra fel lehet tölteni (Browse) és tesztelni lehet hogy nem rontottuk-e el valamit. Ha nem, akkor újra feltöltve konvertálható. (View on Google Eart) Nem kell hozzá a Google Eart, mert a nyitás előtt a fájl menthető, nekünk ez kell.
A letöltött fájl átnevezhető és ezen a néven fogjuk megtalálni a POI-k közt.
A kapott kml fájlt be kell másolni a navigációba az iGO/content/userdata/poi könyvtárba (4.kép)
Figyelem! A másolás előtt minden fájlt ki kell törölni a könyvtárból! A program az induláskor ezeket újra építi, a hiányzó fájlok késztetik arra hogy feldolgozza a kml fájlt. Ha nem töröljük, akkor nem jelennek meg az új pontok.
A törléssel a programban tárolt saját POI-k elvesznek!
Indítás után már csak a POI-kat sorra véve fel kell építeni az útvonalat, amit útvonalként el is lehet menteni. A mentési névnek az adott nap sorszámát szoktam adni. Így tuti hogy mindig arra megy, reggel csak be kell tölteni az útvonalat sorszám szerint.
Az útvonalon rögzíthető pontok (POI) száma korlátlan.
Már csak végig kell menni az útvonalon :-)
Sikerült Pfizer oltást kapni amit az olaszok elismernek, úgyhogy készülünk a nyárra.
A terv egy észak olasz túra a hegyekben. 11 nap, 3400 km...
Azt szeretném elmesélni hogy hogyan történik a tervezés.
Első lépés a program kitalálása, hová megyünk és hány napra. Az idén három szállással, három várossal terveztem: Aosta, Livigno, Malcesine. (Ez eddig több heti álmodozás, térképnézegetés, hágólista böngészés, látnivaló keresés.)
Második lépés a program kitalálása, illetve az egyes helyszínek pontos helyének (koordinátáinak) meghatározása. (Szintén sok heti mérlegelés eredménye, mert elsőre túl sok mindent akar az ember. Egyszerűen nem fér bele a napba, túl sok látnivaló vagy csak az utcakép alapján járhatatlan az út arrafelé.) A google térkép sokat segít, mert az adott pontra jobb gombbal kattintva kiírja a koordinátát. Az egészet egy Excel táblába lehet tenni. Az Excel azért is jó mert az adott ponthoz a táblázatban be lehet linkelni az információkat.
Még egy tipp: ha az ember letölti a mobiljára a "Fuel Flash" alkalmazást akkor élő adatokat lát az üzemanyag árakról. A menetvonalat ismerve lehet tudni hogy hol kell tankolni, a program segít a környéken olcsó kutat keresni. Nagy valószínűséggel ami most olcsóbb az a nyáron is az lesz, innentől a kút is betervezhetős a menetvonalba, Excelbe.
A fenti infók alapján már tervezhető a menetvonal, a távolságok és a menetidő - 1.kép
Jelenleg a 14. változatnál tart a táblázatom.
A google sokat segít, egy tavaly előtti menetvonal térképe
Az így létrehozott térkép a google-ba bejelentkezve közvetlenül elküldhető (2.kép) a bejelentkezésnek megfelelő google szközre (telefon, tablet) csak oda is ezzel a felhasználóval kell bejelentkezni.
Az eszközön a kapott linket megnyitva lehetőség van a menetvonalhoz tartozó térkép letöltésére. Célszerű megejteni, mert így menet közben nincs nagy adatforgalom.
Tavaly a túrán így jártam el de a tapasztalatok nem voltak túl rózsásak. Sőt a korábbi tesztút se mutatott jobb eredményt :-)
A legnagyobb gondom, hogy minden indításkor újra tervezi az útvonalat, így sose lehetsz biztos abban hogy tényleg arra mész, mint ahogy tervezted. Hogy miért tér el a tegnapitól nem nagyon lehet tudni. Főleg ha nincs netkapcsolat...
Ja, és max 10 pontot tud tervezni, így a Garda tó melletti hágóvadászat csak két térképre fér fel...
Szóval az idén nem ez lesz a járható út...
Kabriós oldalakon böngészve rátaláltam egy műanyag ablak polírozó szerre a Sonax-tól.
Némi keresés után találtam itthon is forgalmazót és rendeltem egyet.
A hátsó ablak a Pókhoz képest - jó állapotnak örvend, de a szélét valami megfogta (2. kép). Reményeim szerint ez a cucc újra ép ablakot tud belőle varázsolni.
Nem tud (3.kép).
Próbáltam kézzel dörzsölni, majd a múltkor vett polírgéppel, de igazából semmi. A tiszta részből a karcok egy része eltűnt, de a szélével nem tudott mit kezdeni.
Legalább megpróbáltam...
Mivel a TV műsorok egyre kevésbé nézhetőek ezért a youtube a fő műsorforrás. Az Utravelók-at néztem éppen amikor feldobta ezt a videót.
Másnap mentünk az Aldiba és volt éppen ez a cucc, vettem. Egy próbát megér, főleg hogy nincs is sok karc a kocsin csak egy kicsit frissíteni kellene...
Tegnap meg ez akadt az utamba. Ma meg az obi ahol egy nagyon hasonlót árulnak.
Velem jött.
Csináltam egy tesztet a csomagtartó fedélen. Működik - 4. kép
Végigmentem az egész autón. Csini lett :-)
A hosszabbítóval sikerült leszabnom az ablaktörlőről a vízcsövet, úgyhogy a napot annak a visszaragasztásával zártam. Sikerült.