Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Spider / GTV 2.0 TS PHuBi >> Blog
- Típus:Spider / GTV 2.0 TS PHuBi
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:Fekete metál
Nekiálltam hogy a nyári szerelések után rendet rakjak a garázsban. Különösen a Mini kuplungcseréje viselte meg a garázs rendjét.
A kuka megtellett, de még messze állok a késztől. Kell még egy kör.
Nem sok mindent tervezek, de úgy érzem hosszú lesz a projekt:
- ablakemelő,
- a gyml-től kapott TS motor hibakeresése,
- TS gyűrűzés,
- folyamatos táp a dashcam részére, most a lámpáról kapja ami a DRL miatt nem megy, így csak kb 1 órát működik.
Már több napja próbálkozom az ablakemelő javításával, egyenlőre eredménytelenül.
Tegnap este kaptam egy email-t:
"Szia!
Olvastam a blogodat az ablakemelőről. Nekem van ilyen 166-ból. Ez hasonló ahhoz. Ha akarsz vele kísérletezni, odaadom.
Üdv.: Fangio"
Elmentem érte, megkaptam, köszönöm, majd kísérletezek vele.
Még ennyi év után is meg tud lepni az alfás csapat a segítőkészségével.
Jó ide tartozni :-)
Nagyon úgy néz ki hogy 82.868 km-el zártuk az évet a mai nap.
2020.03.08-án kezdtük az idényt 78.164 km-el.
Az idén 203 napig voltunk az utakon és 4.704 km-t tettünk meg, ebből 1.778 km volt az idei alpesi túra Söldenbe.
Megmásztunk 40 magassági pontot, összesen 56.064 métert.
Az idény rövid volt, de a lehetőségekhez képest tartalmas.
Összeszedtem az eddigi éveket:
2020.
Összesen: 4.704 km – 203 nap
Zárás: 2020.09.27. – 82.868 km
Kezdés: 2020.03.08. – 78.164 km
2019.
Összesen: 8.512 km – 244 nap
Zárás: 2019.11.02. – 78.164 km
Kezdés: 2019. – 69.652 km
2018.
Összesen: 11.396 km – 247 nap
Zárás: 2018.11.13. – 69.652 km
Kezdés: 2018.03.11. – 58.316 km
2017.
Összesen: 2.813 km – 86 nap
Zárás: 2017.11.05. – 58.313 km
Kezdés: 2017.08.11. – 55.500 km
Az idény végére még bejött a jó idő, gurulni kell.
Némi Amore-s egyeztetés után a mai napra esett a választás. Jól tettük, mert igazi kabriós idő volt. A kört végig nyitott tetővel tettük meg.
Végül 3 fekete Spider lett, mert gtviktor reggelre lesérült. Jó lett volna ha el tud jönni, hiányoltuk.
Szóval Fornitore-val és Giuseppe-vel találkoztunk reggel a szokásos Ötvös Csöpi emlékponton.
Elfogyasztottunk egy reggelit és indultunk. Az útvonal:
Ötvös Csöpi emlékpont - Lepke Étterem
Kisfaludy Ház Étterem, Badacsonytomaj - a kilátás miatt
Keszthely Kastély
Villa Gréta Völgyhíd Kávézó - ez sajna bezárt már
Piroska Csárda és Panzió, Siófok - ebéd
Forditott ház Siófok
Balatonvilágosi kilátó - a navi nem az eredetileg terezett helyre vitt, de az még talán jobb is volt
Ötvös Csöpi emlékpont - Lepke Étterem
A teljes kör 210 km, az oda- és visszaúttal nekem 434 km lett a mai nap.
Ennél jobb programot nem nagyon tudtam volna elképzelni szezonzárásnak.
Ühüm: Mindhármunk Giulia 2.0 tulaj is :-)
Nagyon úgy néz ki hogy 82.869 km-el zártuk az évet a mai nap.
2020.03.08-án kezdtük az idényt 78.164 km-el.
203 nap és 4.704 km - talán még sose mentünk ilyen keveset...
Meghegesztettük a tengelyt.
Összeraktam, az asztalon működik.
Visszaraktam a helyére és nagy örömömre már két helyen "ugrik".
A fogaskoszorú sérült, de hogy egy cartársat idézzek a fogaskerék "se a legélesebb kés a fiókban".
Szóval hagytam mindent úgy ahogy van, holnap menni kell, majd kézzel segítek neki.
Az ablakemelőt tanulmányozva egyértelmű hogy a spiáter tengely a helyén van. (1.kép)
Felfelé emeléskor a motor fogaskereke el tudja tolni magától a fogaskoszorút és ilyenkor átugrik a fog, ez adja a kerregő hangot.
Miért tudja eltolni?
A válaszért lefúrtam a tengely elnyomott felét. (2. kép)
A kiszedetten jól látni hogy egyszerűen elkopott az a rész amin forog a másik lemez. (3.kép) A kopás már akkora holtjátékot ad ami elég hogy átugorjon a fog.
Mivel nincs hegesztőm ezért másfelé indultam el - ami aztán nem vitt sehová...
Az új tengelybe fúrtam egy M8-as menetet, abba került egy csavar amivel az egészet össze szerettem volna fogatni. (4-5.kép)
A lapolt részt belereszeltem a lemezbe és erősítésként fémlapokkal megtámogattam a peremhez. Hogy a fogaskoszorútól ne tudjon elmenni egy csavarral rögzített lappal megtámasztottam. (6.kép)
Az egészet összeszorítottam a csavarral, aminek aztán levágtam a fejét. (7-8. kép)
Rugó vissza (9.kép), teszt.
Itt dőlt össze a projekt, mert a szerkezet nem fér el a csavartól, kb. 10 centi híján nem megy fel az ablak. (10.kép)
Nem marad más mint a hegesztés, de akkor már felhasználom merevítésnek a bereszelt 1mm vastag alátétet is.
folyt. köv.
u.i.
Az ablakemelő szerkezetet is fel lehet írni a "már nem kapható alkatrészek" listájára.
Nemrégen még 55-75e Ft-ért még volt, ez utóbbi a gyári ára volt...
Az ajtót szétszedve feltűnt egy matt csík az üveg alsó részén.
Mintha homokszórva lenne.
Nos nem.
Koszszórva van, ez a rész ugyanis sose jön ki az ajtóból, így az elmúlt bő 18 év kosza ottmaradt.
Elsőre nem is sikerült letisztítani.
Ablakmosó + féktisztító + bogáreltávolító kellett hozzá.
Lehet hogy a másik oldalt is meg kellene tisztítani?
Majd télen.
Kedden Badacsonyba menet nem akart felmenni a bal ablak. Félútig ment, aztán bőszen kerregett, de nem ment. Kézzel segítve felhúzta az ablakot, így ott mertem hagyni a parkolóban.
Rögtön az ominózus alkatrészre gyanakodtam, így másnap meg is rendeltem az ablakemelok.hu-ról.
Ablakemelő kiszedése egyszerű:
- oldalkárpitot leszed,
- ablalkot annyira le kell ereszteni, hogy a az alján lévő négy csavart ki lehessen csavarni (vigyázz, leesik az ablak, tartani kell!)
- A két középső műanyag izét le kell nyitni az aljáról,
- felfelé ki lehet húzni az ablakot (Vigyázz, hogy a gumit ne sértsd meg - nem nagyon lehet kapni, ellenben bőven 100 Euró felett van)
- Csatikat a motorról és a mikrokapcsolón széthúz,
- 6 csavar ki és
- lehet legózni kifelé
...folyt. köv.
TS motorok kérdésben kicsit tovább kutattam.
Ma gyml cartárs révén sikerült szert tennem egy "sérült" CF3-as TS-re.
Köszönet érte!
A hiba prózai: kikönyökölt a hajtórúd.
Két célom van a motorral:
- a végére járni hogy mi is történt (Akinek ilyesmi történt általában mélyen hallgat.)
- gyakorolni a téli motorbontásra (dugattyúfúrás, hónolás, gyűrűszerelés, stb.)
A projekt most áll egy kicsit, mert a feleségem OFF Mini-én cserélek kuplungot...
update: 2020.09.13:
a Mini működik :-)
Olajfogyasztás projekt - dugattyúgyűrű
Az olajfogyasztás kapcsán felmerült a kérdés hogy miért nem három részes olajlehúzó van a motorban? Általában ezt használják.
Szétnézve a világban sikerült ilyen szettet találni a CF3-a motorhoz az NPR katalógusában. ebay és társain kutattam először, de hamar feladtam, mert megtaláltam a magyar képviseletét a cégnek a Novopolma Kft személyében.
Az emailre gyorsan jött a válasz, hogy egy szett még van is a raktárban. Lefoglaltam és ma elmentem érte.
A legmeglepőbb volt az ára.
A szett 26100 Ft volt, míg a használatos Goetz-ek 10.000 Ft/db-tól 15.500 Ft/db-ig mennek "teleáron". A boltosok szerint 30-40 körül kellett volna náluk fizetni a Goetz készletért. Az ebay-en 31 ezerért találtam az NPR-t..
A negyedik képen lévő letépős fülek alatt vannak az azonosítók, azokat a gyár oldalára beírva kiderül hogy eredeti-e a cucc. Most még nincs szívem letépni...
Kb 20 tétel van a beszerzendő cuccok listáján, egy kipipálva.