Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Spider / GTV 2.0 TS PHuBi >> Blog
- Típus:Spider / GTV 2.0 TS PHuBi
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:Fekete metál
Az emblémák kifakultak, csere érettek lettek.
Hátsóból sajnos eredetit nem tudtam szerezni csak a "ráragasztósat". A felrakás egyszerű, felületet zsírtalanítottam és mint a matricát rá lehetett rakni a régire.
Az első már kicsit bonyolultabb eset. A gyári hátulján két csap is van, amit egy rugós alátét fog hátul. Egyszerűbb a csere ha az ember kiveszi az egész scudettót. Három csavar.
A rugós alátétet lefeszítve a csapok segítségével előre kiütöttem az emblémát. Szerencsére körülötte van akkora perem ahol alá tudtam támasztani. Sajnos a két embléma távolról sem egyforma. Az eredeti jóval nehezebb, fémből van (réz?), míg az új fekete műanyag. (10. kép) Ráadásul egy pöcökkel több is van rajta. A pöcköt lecsípve, lereszelve már majdnem passzolt a helyére.
Újabb különbség hogy a két csap 0,5 mm-el vastagabb mint az eredetin. A lyukakat kicsit fel kellett fúrni. Innen már csak az volt a gond hogy a hátulján lévő ragasztó túl vékony, nem éri el a tartót, nem tart semmit. Mivel mást nem találtam Palmatex-el ragasztottam oda. A két alátétet hátul visszapattant. Már csak a scudettót kellett visszarakni.
Tegnap már írtam hogy PHuBi Android navit kapott egy 7"-os tablet személyében. Ma a teszt napja volt.
Addig sima ügy hogy itthon este az ember összeszedi a célpontokat és megtervezi az utat a Google segítségével. (1.kép)
Következő lépés mindezt átvinni a tabletre (telefonra), ehhez ugyan azzal a felhasználóval kell bejelentkezni a Google-ba a PC-n mint a tableten. Innentől egy kattintás a gombra (2. kép) és már jelez is a tablet.
Ott célszerű elmenteni a kezdő képernyőre, hogy később könnyen lehessen indítani. A cucc felajánlja hogy letölti a szükséges térképeket hogy menet közben ne legyen nagy adatforgalom. Sőt, ha minden a terv szerint megy nem is kell neki net. Persze ha a forgalmi adatokra is szükség van akkor kell.
Tetszik hogy már itt is lehet jelenteni az eseményeket (pl. trafipax), de mintha senki sem használná. Semmi se jött.
Mondjuk nem is csodálom hogy nem használják.
Aki tervezte, írta tuti még nem használta soha, más navigációt se látott életében, de nagy valószínűséggel autót se vezetett még:
- 600m-el a forduló előtt szól, de többször nem. Mire odaér az ember már el is felejtette hogy mit mond. Illetve néha szól még előtte is, de nem jöttem rá a logikára hogy mikor igen. Egy sokkal magasabb rendű főúttal való keresztezést figyelmen kívül hagy, mintha ott se lenne. Még annyit se szól, jelez hogy menj tovább egyenesen, aztán a kanyar után jön a meglepetés egy STOP tábla képében.
- hogy hol kell kimenni a körforgalomból szintén 600m-el előtte tudod meg, a tizedik körforgalom után már esélyed sincs megjegyezni hogy mit mondott
- a körforgalomban csak ennyit mond: hajts ki a körforgalomból! Okos, ki az aki benne akar maradni? Először próbáltam hinni benne hogy akkor szól amikor majd ki kell menni, de nem. Volt amikor már kifelé mentem miközben szólt...
- Ha már nem ad szóbeli infót jó lenne látni a kijelzőn hogy merre kell menni. Ehhez a kijelző bal felső sarkában van egy légypiszok szerű rajz (3. kép). A legfontosabb dolog a legkisebb. Nem hiszem hogy komolyan gondolták...
- A térkép tájolás, a kereszteződések bemutatása kritikán aluli. A 3. képen jól látni hogy mire gondolok. Olyanról hogy a besoroló sávokat lásd, még álmodni se hagy a program, gyakorlatilag az út vonalvezetését - ami egy szerpentines szakaszon nem rossz infó - se nagyon lehet megbecsülni mert nem látni.
- Mintha elfelejtették volna beleprogramozni a naviba az útra illesztést. Sokszor az út mellett kicsivel megyünk, ha ott talál utat megbolondul, mert vinne vissza az eredeti útra.
- Az egyik hegyi út lezárásáról persze nem tudott, valószínűleg nem küldtek emailt róla az építők. DE olyan infót én se tudok küldeni hogy az út lezárva, mert ilyen nincs. Bejelöltem egy útépítést.
- Innentől izgalmas a dolog, mert minden áron a lezárt úton menne tovább. Mert olyan sincs - mint az iGO-ban már ezer éve - hogy kerüld ki a következő szakaszt.
- Az úton érvényes sebességkorlátozást se mutatja, a Waze egész jó ebben. Ausztriában sokszor nehéz eldönteni hogy a két falu közti részen mennyivel lehet menni.
- Az uticél adata a bal alsó sarokban szintén apró betűvel bújnak meg az ottani időjárás infójával. A felhők helyett nem ártana kicsit nagyobb betűméret.
- Az alapbeállításhoz járó női hang - finoman szólva - rettenetes a kis hangszórón keresztül. Mintha egy szőke plázacica hisztizne ahelyett hogy segítene.
Szóval hatalmas csalódás volt a mai nap, főleg azért mert a Giuliában telefontükrözéssel használva egész emberinek tűnt a próbák során. A kijelző felosztása is sokkal áttekinthetőbb, bár ott is egy kicsit keveset beszél.
Illetve nem, a tablet akkuja majdnem végig kibírta a napot pedig a háttérben a PGS-tracker is futott.
Km óra állás: 79.930 km
Együtt megtett út: 24.430 km
Együtt töltött idő: 1.066 nap
Tankolt üzemanyag: 1.965,42 liter (ebből 57,36 liter a vásárláskori teletank)
Átlagfogyasztás: 7,81 liter/100 km
Átlagos benzinköltség: 31,44 Ft/km
Napi átlagos futás: 22,92 km/nap
Összes költség: 174,92 Ft/ km + benzin
A tankolás után még mentünk egy karikát. El is értük a 80.000 km-es állást, ami 24.500 együtt megtett km-t jelen.
Ma bekerült az alsó légbeömlő szélére.
A villanyt a benzinpumpa reléjéről kapja.
A rácsatlakozást egyszerűen úgy oldottam meg hogy hozzáforrasztottam a vezetéket a relé lábához.
A vezérlőt először ide tettem, de innen nem ért el a hozzá adott vezeték a lámpákig. A helyzetjelző csatlakozója is a túlsó oldalon van, így a vezérlő átkerült a bal lámpa mögé. A csatlakozóra menő vezetékre ráforrasztottam a vezérlő kapcsolószálát.
Ha felkapcsolom a helyzetjelzőt a DRL elalszik.
Elsőre minden működik.
Jó nagy fényereje van, tuti lehet majd látni.
Teszt holnap, mert esik az eső és nem akartam kijárni a garázsból.
Immáron három ritka extrával rendelkezik PHuBi:
- tempomat
- DRL
- email cím
Át kellene térnem az online navigációra, így a PC-ről közvetlenül lehetne az utakat átküldeni.
A gondolatot ma tett követte, vettünk egy alap tabletet: Lenovo TB-7305F, amit PHuBi nevére "regisztráltam".
Innentől saját gmail címe, drive-ja és még sok miegymása lett.
Teszt holnap.
Vasárnap találtam a homasitában egy szemrevaló jószágot, haza is hoztam.
Ma nekiálltam a kísérletezésnek. A lehetőségek:
1. Az alsó légbeömlő alsó fele. Talán itt néz ki a legjobban.
2. Ugyanitt, de a felső felén. Kicsi a hely, mert mögötte ott a rács. Ha kivágnám akkor nagyon kevés anyag maradna amihez rögzíteni lehetne a lámpát. Marad a lehetséges listán.
3. A következő légbeömlő felső része. Itt a rendszám mellett pont annyi hely marad felül mint a lámpa. Itt viszont a két lámpa közti előírt min. 60 centi nincs meg. Bukta. Alsó részen még annyi hely sincs, eleve kiesik.
4. A felső légbeömlő. A könnyebb próba miatt kivettem a rácsot. A két végén egy-egy csavar tartja. A szélére sajnos pont nem fér be, mert a függőleges tartó útban van. A műanyag első rész kivágásával lehet hogy befér, de a rács szélső elemét is likvidálni kellene, így már nincs meg az egyik rögzítő csavar.
5. Felső légbeömlő középső rekesz. Itt lenne a legjobb helyen. Ha a két rácsból kiveszem a középső részt elfér. Lenne mihez rögzíteni is. Szóval ez tűnik a legjobbnak.
Alszom rá egyet...
update 2020.07.08.
A második megoldás egyre jobban piszkálja a fantáziámat. Talán ez a megoldás bontja meg a legkevésbé a kocsi orrának az összhangját. Nehéz ügy lesz a lámpa rögzítése, valami konzol tuti kell hozzá.
A szombati túra beápolva az Excel táblába, illetve egypár képlettel kiegészítettem hogy automatikusan legyen kiértékelve:
Összes
Magassági pont 990 db 1 310 380m
Hágó 822 db 999 665 m
Végpont 145 db 265 588 m
Vízválasztó 34 db 34 010 m
Érvénytelen 24 db 56 978 m
Földút 21 db 47 856 m
Egyéb akadály 22 db 52 202 m
Gyalog elérhető 64 db 150 616 m
Autóval elérhető 907 db 1 117 678m
Megvolt 232 db 430 721 m
Gyalog 43 db 101 558 m
1 PHB-574 Spider 73 db 104 783 m
2 LHU-600 Spider 62 db 113 099 m
3 NCZ-300 Giulietta 52 db 71 429 m
4 LUX-640 Alfa 159 11 db 14 783 m
5 RSB-559 Giulia 7 db 15 786 m
6 Egyéb autó 6 db 4 631 m
7 KMW-012 Alfa 156 SW 5 db 4 652 m
Képek:
1. A szombati kör
2. Ez a rész már nagyon bekékült (kék = megvolt)
3. Hágóhelyzet Európában
4. A közelben
5. Egy őszre tervezett kör
Az első komolyabb magaslatról lefele jövet egyszer csak egy piros lámpára lettem figyelmes a műszerfalon: elkopott a fékbetét.
Az üzenet egy kicsit hihetetlennek tűnt, mert bő 20ezer km-el ezelőtt kerültek be újak. Megálltam megtapogattam, minden rendben lévőnek tűnt.
Pár km-el odébb ki is aludt a lámpa.
A következő lejtőnél (ahol azért akadt pár kanyar is) megint előjött. Aztán ahogy hűlt először csak fékezéskor, majd később véglet kialudt.
Még vagy 3-4 lejtőn eljátszotta.
Fékhatás amúgy kiváló.
Mi a fittyfene van? Ilyet még sose láttam!
Vasárnap alánéztem. Semmit sem látni.
A kopásjelző vezetéke a csatlakozónál egy kicsit "megviselt", de ép. Sehol sem ér a vashoz. A fékbetétekben még bőven van km.
Olyan mintha az átmelegedett fékpor vezetné annyira villanyt hogy bejelez a műszer.
2018.03.15-én kerültek bele ezek a Zimmermann betétek. Lehet hogy ez ilyen? Ki kellene takarítani a fékeket az Ötztal túra előtt...
Statisztika a GPS tracker adatai alapján:
Megtett út: 570,44 km
Teljes menetidő: 13:08
Tényleges menetidő: 8:38
Átlagsebesség: 66,09 km/óra
Max. sebesség: 131 km/óra
Hágóhelyzet PHuBi:
Megmászott magassági pontok: 73 db - ezzel átvette a vezetést
Összes megmászott magasság: 104.783 méter - ezzel a második, még mindig a Pók vezet a maga 113.099 méterével