Mutasd

>> Egyéb2018-07-03

Km óra állás: 64.788 km
Együtt megtett út: 9.288 km
Együtt töltött idő: 326 nap
Tankolt üzemanyag: 789,43 liter (ebből 57,36 liter a vásárláskori teletank)
Átlagfogyasztás: 7,88 liter/100 km
Átlagos benzinköltség: 31,95 Ft/km
Napi átlagos futás: 28,49 km/nap
Összes költség: 312,52 Ft/ km

 
>> Egyéb2018-07-03

- 8 ország (H - A - D - FL - CH - F - MC - I)
- Cime de la Bonette - 2.802 m
- sok-sok hágó
- 3.232 km
- 262,57 liter E95

PHuBi zokszó nélkül teljesítette, de valami nem stimmel. Egyre jobban fogyasztja az olajat. Összesen 1,6 liter fogyott el.
Részletek később,,,

 
>> Autóápolás2018-06-20

Nekiláttam a végső teendőknek:
- olajszint ellenőrzés, maxra töltés,
- szervóolaj (maxon),
- fékolaj maxra töltés,
- ablakmosó teletöltés,
- szerszámok bekészítése az akku elé,
- tűzoltó készülék bekészítése (olaszban kötelező),
- defektjavító kompresszorának kipróbálása (ok, még sose lehetett bekapcsolva),
- tartalék motorolaj berakása a szervószivattyú mellé,
- akkusaruk után húzása,
- fekete váltógomb visszarakása,
- rádió SD kártya + USB feltöltése zenével, kabaréval,
- izzókészlet ellenőrzése,
- két fényvisszaverő mellény bekészítése
- a váltógombot visszacseréltem a feketére.

update holnap:
- kocsimosás,
- kerékpumpálás,
- tankolás,
- ablakpucolás,
- műanyagápolás,
- porszívózás,
- szőnyegtisztítás.
Nagyjából ennyi.
Bepakolás holnap.

 
>> Egyéb2018-06-18

Találtam helyben futóművest aki a hátsó részt is tudja állítani.
Egyedül a bal hátsó kerék dőlése maradt kicsit határin kívül, de azt nem is lehet állítani.
Kormány egyenes, autó nem húz semerre, könnyen gurul.
Lassan indulhatunk....

 
>> Tuning és extra2018-06-15

Tegnap este még kimentem valamiért a kocsiba. A sötétben feltűnt, hogy egész halványan dereng a rádió kijelzője. A rádiót a "gyújtás" szál vezérli, ezek szerint onnan kap valami jelet és nem kapcsol ki teljesen. A kocsi előző gazdái a kapcsolt 12Voltot egyszerűen a szivargyújtóról szedték.
Gyorsan belemértem az aljazatba és nem kis meglepetésre 1,1 Voltot találtam.
A tempomatot ON-ba téve nulla lesz, egy ilyenkor ezt a pontot a comp-ra köti.
Ha bedugom a szivargyújtót, az nem melegszik fel, de ismét nulla lesz.
Ha bármilyen kis terhelést - mondjuk navitöltőt - teszek rá akkor is nulla lesz.
Rövidre zárva mérhető áram nem folyik.
Valami kóbor delej lesz.
Megkerestem a hozzá tartozó rajzot a manual-ban.
Külön biztosítékja van, ha azt kiveszem eltűnik az 1,1 Volt. Visszaraktam.
Ha kiveszem a hozzá tartozó szivargyújtó relét (B), akkor is megmarad. A relé jó.
Sorra kiszedegetve a reléket az "E"-t eltávolítva eltűnik. Mi köze van a tükörfűtésnek a szivargyújtóhoz?? A rajz alapján annyi, hogy a relé ide van kötve a kapcsolt 12 Voltra, hogy csak gyújtás mellett működjön a fűtés. A relé tekercsén keresztül meg "visszajön" valami gyenge delej a vezérléséből.
A rajzok alapján normálisnak tűnik a helyzet. Ha csak a szivargyújtó van rajta semmit sem jelent.
Némi töprengés után feláldoztam a tükörfűtést és kivettem a relét. Talán sose volt használva, most már nem is lesz.
1,1 Volt eltűnt, rádió teljesen kikapcsol.

 
>> Tuning és extra2018-06-14

A kapcsolt 12 Voltot a szivargyújtó adja.
A kapcsolókat beköt már csak egy ellenállás méréses ellenőrzés jött, hogy a csatlakozó megfelelő érintkezőjéhez megy-e a jel.
Próbaút.
Királyság van, működik.
Piros gomb SET+
Fehér gomb SET-
Zöld gomb RESUME
A kapcsoló értelem szerűen a ki-be kapcsoló.

Most már tényleg limitált szériás PHuBi!
Nem hinném hogy van még egy Spider, amiben gyári tempomat működik!!!

 
>> Tuning és extra2018-06-13

A csatiba bekötött vezetékeket hozzáforrasztottam egy 4 eres kábelhez, majd azt behúztam az utastérbe.
A vezérlő kapcsolók a hamutartóban lesznek, ehhez megcsináltam egy lapot a kapcsolókkal.
Már csak be kell kötni és +12 Voltot adni.
Folytatás holnap.

 
>> Tuning és extra2018-06-13

A múltkor szereztem egy 145 csatlakozó, hogy abból bányásszak ki kontaktot.
Ma nekiálltam, hogy bekössem. Első lépésként áramtalanítottam az autót.
Majd szétkaptam a csatlakozót és belefűztem a hiányzó vezetékeket. A 7-8 képen lévő állapotban a felső részen a megfelelő lyukba bedugtam a vezetéket. Visszahúzva és a többivel egy irányba fordítva csipesszel bepattintható az alsó részbe.
A bekötés az utolsó képen.

 
>> Esemény2018-06-09

Tegnap még egy kicsit szöszmötöltem vele, így eljutottam oda, hogy PHuBi felkészítve a "Nagy Túra 2018"-ra.
A netet túrva találtam egy érdekes helyet, egy várat Ausztriában.
Bő 200 km, így adta magát hogy főpróbaként elguruljunk oda. Főleg az olajfogyasztás és a gumikopás volt a teszt tárgya. Kb. 120 km autópálya is útba esett, így az autópályás klímás viselkedést is ki tudtam próbálni.
Max alá töltött olajszinttel indultunk, kb onnan ahol az 5-ös képen van a szint. Hazaérve a 6-os kép fogadott. Saccra 1 deci fogyott 400 km-re, ami normális és kb megfelel az elmúlt 4e km / 1 liter átlagnak. A túrára bevásárolt 2 liter elég kell hogy legyen.
A gumin se láttam nyomát további abnormális kopásnak a tegnapi igazítás után, ettől függetlenül lehet hogy két új gumival vágunk neki a túrának.

A próbaút tekintettel arra hogy teszt volt és mentünk ahogy lehetett, kellemesen telt.
Újra meg kell hogy állapítsam hogy felcsukott tetővel, automata klímával nagyon is személyautós komfortot ad.

Ja, még valami.
Tegnap PHuBi megkapta a régi GPS-t, mert annak nagyobb a fényereje, mint az új ebay-esnek. A nyitóképet is lecseréltem benne, immáron PHiBi-val indul.

 
>> Egyéb2018-06-09

Km óra állás: 60.942 km
Együtt megtett út: 5.442 km
Együtt töltött idő: 302 nap
Tankolt üzemanyag: 477,88 liter (ebből 57,36 liter a vásárláskori teletank)
Átlagfogyasztás: 7,73 liter/100 km
Átlagos benzinköltség: 28,72 Ft/km
Napi átlagos futás: 18,02 km/nap
Összes költség: 506,51 Ft/ km