Mutasd

>> Szerviz2018-04-15

Ma kétszer sem csukódott be a tető. Miután lezárta a fedelet elkezdte rácsukni az ablak alját, de pár centi után megállt. Kézzel lehetett folytatni, de azért piszkálta a fantáziámat.
Hazaérve átmozgattam a kapcsolókat, de nem sokra mentem vele. Főleg a munkahenger oldalán lévő érzékelőket nem értem...
A végén szétkaptam, kipucoltam és újrazsíroztam a két tetőcsukó motort. Rájuk is fért.
Szóval most ott tartok, hogy vagy rá kéne dugni a számítógépet, hogy mi nem kapcsol, vagy kiméregetni a zárban lévő kapcsolókat.
Megpucoltam a motoros antenna szárát is, mert fekete volt.
Végül kapott a jobb oldalra egy új ablaktörlő lapátot, a balra csak gumit.

 
>> Tuning és extra2018-04-14

Már február 20-án megjött, de érdemben most kezdtem el foglalkozni vele.
Sajnos az eredeti panel helyére a lámpába nem fér be, Még úgy sem, hogy leforrasztottam róla az egyik relét.
Ettől függetlenül kipróbáltam, jó lesz.
A helyzetjelzőket kapcsoló relé 15A-t tud, lehet vele az irányjelzőket is kapcsolni.
A csomagtartó kimenetét viszont relézni kell majd, mert nincs benne relé.
Egyenlőre visszakerült minden az eredeti helyére.

 
>> Tuning és extra2018-04-14

Tegnap jött 4 darab. Kettő ma felkerült.
Ha már "Edizione Elegante", akkor megérdemli.

 
>> Tuning és extra2018-04-11

Mivel az egyik kulcsban nem volt jó a távirányító, ezért új irányt vettem.
Elmentem Pápára a kulcsoshoz és rámásoltattam a nyelvet egy régebbi fajta piros kulcsra. Volt nekik, 8ezerért 5 perc volt az egész.
Itthon egyszerűen átraktam a régi kulcsból az immo csippet és kész.
Működik.
A múltkor rendeltem egy távirányító modult, valószínűleg lecserélem majd arra a gyári távirányítót. Aztán már csak még egy ilyen kulcs kell és jobb lesz, mint volt.
Miért is?
- Külön gombbal lehet nyitni és külön gombbal zárni
- Lehet majd a csomagtartót is nyitni
Annak még utána kell járnom, hogy az ablakot is lehetne-e nyitni/zárni.

 
>> Szerviz2018-04-05

Elgurultunk Várpalotára Csörihez, ahol meg lett szüntetve az olajfolyás és pár új dolgot is kapott PHuBi:
- kuplung munkahenger,
- váltóolaj,
- balansztengely szíj,
- főtengely szimering,
- balansztengely szimeringek.
Generátor szíjat nem kapott, mert nem az ePER szerinti méret van rajta. Furcsa, mert nagyon úgy néz ki, hogy még a gyárban rakták rá.
A féket is légtelenítették, király lett a vas.
A munka a szokott magas színvonalon folyt.

 
>> Egyéb2018-04-05

Hol volt, hol nem volt, talán az óperenciós tengeren is túl, a távoli Ascherslebenben történ egyszer, hogy az egyszeri magyar legény vásárolt egy használt autót.

Mivel az autóval kapott számlán csak a vezérlés cseréje szerepelt, a másik két szíjé nem, ezért az egyszeri ember pár ezer felhőtlen km után útnak indult a távoli várba.

A mesebeli szerelő egy hosszú és fáradságos nap végén neki is állt.
Az ékszíjról egyértelmű volt, hogy elérkezett a nyugdíjba küldésének az ideje.
A szíjtárcsa levétele után már sűrűn ráncolta homlokát a mesebeli szerelő, mert olyat látott, amit még soha. A tárcsa belső oldala elérte az alatta lévő műanyag burkolatot és egy tekintélyes mennyiségű anyag volt oda felkenődve. (1-2. kép) Az egyszeri embernek is tátva maradt a szája:
- Hát ez meg hogyan?
Felmerült, hogy esetleg nem jól rakták vissza elsőre a tárcsát és pozicionáló "pöcök" miatt nem jól futott a kerék. A további szemlélődés azonban ezt kizárta. A burkolat felső részén anyaghiány volt látható (3. kép), majd egy bölcs kijelentés is elhagyta a mesebeli szerelő száját:
- Ez biza ölég csálén áll! (4.kép)
Az okát kutatva az egyik rögzítő csavart - ami az olajszivattyú fülébe lett volt becsavarva - nem sikerült kitekerni, elforgott. Ekkor már le nem írható csodálkozás lett úrrá hőseinken.
Miután az is kiderült, hogy egy másik csavar meg hiányzott a fedélből már nem tudták gondolataikat szavakba önteni.
Hosszú, kitartó és fáradtságos munkával sikerült eltávolítani a burkolatot.
Ekkor hőseink megviselt lelki világát újabb meglepetések sorozata fogadta. Olyanok, amelyek már túlmutatnak a szokásos mesék három próbáját leíró történéseken és amelyek már egyenértékűek egy sörszállító tartálykocsi katasztrófájával.
Az elforgó csavar végén ott volt az olajszivattyű öntvényének egy darabja. (5-6. kép)
Az ok egyértelmű, anno az Óperenciás tengeren is túl Ork a német szerelő összecserélte a csavarokat. Ide a kelleténél jóval hosszabbat tekert be. Miután az felült a blokkon tovább feszítette a "fület", majd letörte. (7. kép) Tekintélyes erejét és elszántságát mutatja az is, hogy észre sem vette. Nem úgy, mint a vízszivattyú "fülével" kapcsolatban. Ott Orknak feltűnhetett valami, mert azt a fület - miután hasonló cselekedettel sikerült letörni - szakszerűen visszaragasztotta. (8. kép)
Nocsak-nocsak - morgolódott a mesebeli szerelő, mert az össze-vissza jelölgetett vezérműszíj is kicsit lazának tűnt. A nagy szerelőaknán túl lévő szekrényből kivette az erre a célra rendszeresített eszközt, de az már nem tudott feszíteni a szíjon. A mesebeli szerőnek a varázspálcájához kellett folyamodnia, hogy sikerüljön. Ork szüleinek és egyéb rokonságának emlegetésétől a világot csak hőseink neveltetése kímélte meg.
A balansztengelyek is meglepetést tartogattak. Minden mindennek össze volt jelölve. (9,kép)
További rokonság emlegetésre az adhatott volna okot, hogy ezek a jelölések nem stimmeltek a gyár által felrakottakkal, de hőseink állták a sarat és nem tették...
Ekkor a mesebeli szerelő úgy döntött, hogy legjobb tudása szerint összerak mindent a jelenlegi alkatrészekkel és egy későbbi történetet kezdeményez, ahol a végleges varázslatra sor fog kerülni.
Miután ez megtörtént az egyszeri ember elbúcsúzott a mesebeli szerelőtől és levonták a tanulságot:

- A híres német precizitás már a mesében sem létezik...

 
>> Szerviz2018-04-03

Hogy teljes legyen a fék felújítás, ma kapott PHuBi egy Brembo főfékhengert.

 
>> Szerviz2018-03-31

A téli szerelgetések során egy érdekes "tárgyat" találtam seprés után a lapáton (1. kép). Sokáig kerestem, hogy mi lehet, aztán meglett. A bal küszöb aljáról pottyant le az alvázvédő. Kilátszik az eredeti szürke alapozó.
Sikerült vennem alvázvédőt, így ma lefújtam az érintett részt.
Az első kör után még áttetszett a szürke, a negyedik réteg már nagyon hasonlított az eredetire.

 
>> Tuning és extra2018-03-31

Sikerült szereznem egy 145 comp csatit. Ma szétszedtem, hogy a belőle kinyert érintkezőket majd fel tudjam használni.
A fehér fedél alatt valami ragadós cucc volt. Nem tudom mi lehet, de sok-sok év után még gusztustalanul ragadt.
Remélem jók lesznek a kibányászott érintkezők...

 
>> Tuning és extra2018-03-18

Kárpitos munkát még nem csináltam, de tegnap belevágtam.
A ragasztás egész jól sikerült. Egy napig száradt, aztán bekerült.
Jól mutat.
Már csak a limitált széria táblának kell megjönnie a középkonzolra...