Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Spider / GTV 2.0 TS PHuBi >> Blog
- Típus:Spider / GTV 2.0 TS PHuBi
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:Fekete metál
2018.02.10-én utána néztem a dolognak és nem tetszett amit láttam
2018.02.12-én rendeltem
2018.02.19-én meg is jött.
Ma eljött az ideje a cserének.
A szétszedés és összerakás már gyorsan ment. A visszarakás előtt a motort megjárattam egyet a kerti traktor akkujáról. Szépen fut.
A régi, még használható fogaskereket lezsírozva bezacskóztam és beraktam a motor mögé. Ha kell kéznél van és gyorsan cserélhető.
FONTOS! Kímélési lehetőségre találtam. Ha az ember a bovdeneket leköti, akkor az egész benyomható és egy osztásnyit fordítható. Pont annyit, amennyit jár. Nem is kell szétszedni hozzá.
Nem ugyan ott terhelődik a fogaskerék esetleg tovább használható.
Megjött a távirányító.
Jobb, mint gondoltam, még az ablakot és a csomagtérzárat is tudja irányítani.
Már csak ki kell bogozni, hogy hová lehetne bekötni.
Aztán lehet, hogy nem lesz belőle semmi. Minden esetre a lehetőség adott.
Ma meghozta a postás a rendelt műanyag fogaskereket.
Az első kép az eredeti, szerintem ez pont olyan. 66 mm az átmérője és ahogy számolom a fogszám is stimmel.
PHuBi 2017
PHuBi 2018 - Műszaki dolgok
PHuBi 2019 - Műszaki dolgok
PHuBi 2018 - Kirándulások
PHuBi 2019 - Kirándulások
A kabriós életről:
Gondolatok a kabriózásról - Part 1: Úgy általában
Gondolatok a kabriózásról - Part 2: Időjárás
Gondolatok a kabriózásról - Part 3: A kabrió ápolása
Gondolatok a kabriózásról - Part 4: Kabriós kellékek
Gondolatok a kabriózásról - Part 5: Kabriós utak
Gondolatok a kabriózásról - Part 6: Az autó (GTV Spider 2.0TS)
Gondolatok a kabriózásról - Part 7: Teendők a téli leálláshoz
2018.01.04. Hazárd megye lordjai - II.
2018.01.04. Pollenszűrő
2018.01.05. Pollenvédelem aktiválva
2018.01.09. Fluxuskondenzátor :-)
2018.01.10. Teszt
2018.01.16. Kitámasztók
2018.01.16. Twin Spark 2002
2018.01.19. Belső világítás és ami mögötte van
2018.01.21. Pár apróság
2018.01.26. Kulcs
2018.02.10. Tetőnyitó motor
2018.02.11. Talpra PHuBi !!
2018.02.12. Alakul a tempomat
2019.02.19. Megjött a fogaskerék
2018.02.20. Megint hozott valamit a postás - távirányító
2018.03.04. Fogaskerék kérdés lezárva
2018.03.11. Valami nem kerek...
2018.03.15. Fékbetét csere
2018.03.15. Váltószoknya
2018.03.18. Kézifék szoknya
2018.03.31. Tempomat projekt 0.rész
2018.03.31. Alvázvédő
2018.04.03. Főfékhenger
2018.04.05. Mese a német precizitásról
2018.04.05. Amit a télen nem tudtam megcsinálni
2018.04.11. Új kulcs
2018.04.14. Limited edition
2018.04.14. Távirányító
2018.04.15. Tetőkaland és pár apróság....
2018.04.16. Valami nem kerek...
2018.04.18. Szülinap tetőolvasással
2018.04.21.Tetőhiba megoldva
2018.04.22. Defektjavító
2018.04.22. Megint vettem valami feleslegeset
2018.04.24. Váltógomb I.
2018.04.30. Távirányító II.
2018.05.01. Távirányító III.
2018.05.05. Suvickolás
2018.05.06. High End rádió :-)
2018.05.08. Váltógomb II.
2018.05.22. GPS Hon Kong-ból
2018.05.23. Távirányító - 2. kör
2018.05.24. Rádió
2018.05.25. Rádió - egyenlőre ennyi
2018.05.31. Futómű
2018.06.07. Biztos ami biztos
2018.06.07.Még egy új kulcs
2018.06.13. Tempomat - Part I.
2018.06.13. Tempomat - Part II.
2018.06.14. Tempomat - KÉSZ
2018.06.15. Hmmmm....
2018.06.18. Futómű
2018.06.20. Utolsó teendők
2018.07.27. Bal tükör
2018.07.30. HB3 kaland
2018.08.05. Gáz van...
2018.08.07. Belső világítás - LED
2018.08.09. Próbálkozás az olajfogyaszás csökkentésére
2018.08.12. Ablaktörlő motor
2018.08.16. Övpárna
2018.08.16. Belső tükör
2018.08.16. Zárpecek
2018.08.29. Egy érdekes probléma
2018.09.01. Garázs
2018.09.10. Azt hiszem megvan a téli projekt...
2018.10.07. Viaszolás
2018.10.07. Olajfolyások
2018.10.09. Olajfolyás - szelepfedél
2018.10.10. Szelepfedél vissza
2018.10.10. Endoszkóp
2018.11.02. Alfás tali ajándékkal
2018.11.21. Vezérlés rögzítő
2018.11.22. Szezonzárás
2018.11.29. Ablakmosó tartály ürítés
2018.12.19. Szaporodnak a projektek
2018.12.25. JVC rádió
Giulietta története
Pók története
PHuBi története
Tematikus linkek a blogokhoz
A kabriós életről:
Gondolatok a kabriózásról - Part 1: Úgy általában
Gondolatok a kabriózásról - Part 2: Időjárás
Gondolatok a kabriózásról - Part 3: A kabrió ápolása
Gondolatok a kabriózásról - Part 4: Kabriós kellékek
Gondolatok a kabriózásról - Part 5: Kabriós utak
Gondolatok a kabriózásról - Part 6: Az autó (GTV Spider 2.0TS)
Gondolatok a kabriózásról - Part 7: Teendők a téli leálláshoz
A kezelőszervek elhelyezése talán a legnagyobb gond. A hamutartó tűnik a legjobb helynek, nem kell hozzá rombolni.
Ma beszereztem pár szimpatikus kapcsolót és próbálgattam. Külön örültem a stabil középső állású, de ide-oda billenthető kapcsolónak. Pont ez kell +/- gombnak.
A képen látható megoldás tetszik e legjobban. A felső billenő a ki/be, az ide-oda a +/-, a zöld nyomógomb meg a "SET". Már csak bele kell fabrikálni.
Sikerült szereznem egy ECU csatlakozót egy 146-ból, hogy a benne lévő érintkezőt tudjam használni. Hát, nem ugyan az a méret, de talán a kontakt stimmel...
Ja, rendeltem egy műanyag fogaskereket is az ebay-ről.
Ma sikerült légteleníteni az ABS kockát és a féket.
Felkerültek a hátsó kerekek is, amire sikerült 85%-os Conti gumikat szerezni, ugyan olyat, mint ami elöl is van.
További tervek:
- balansztengely szimering csere, mert ereszti az olajat,
- tető összes kapcsolójának átnézése, átmozgatása,
- fogaskerék rendelése a tetőnyitóhoz
- központi zár távnyitás megoldása (modul megrendelve az ebay-ről, ahogy a bontott gyári modul is két kulcselektronikával),
- tempomat beépítés,
- váltóolaj csere,
- ???
A hét kérdése: Mi a helyzet a műanyag fogaskerékkel?
A szétszedés adja magát, néhány pontra kell csak figyelni:
- A bowdeneket jó lenne ugyanebben a helyzetben visszarakni. Ehhez lemértem a rögzítő anya és a bowden vége közti távolságot. Felül 11 mm, alul 10 mm volt pontosan. Összerakáskor is ezt a méretet állítottam be.
- A bowdeneket mozgató kart célszerű összejelölni a tengellyel.
- A fedél levételekor vigyázni kell a kieső darabokra. Két lemezrugó és egy fekete műanyag hullhat ki. Az ötödik képen balra fent vannak a tengely golyó alakú végén.
- A fém forgórészt és a hardy tárcsát szintén összejelöltem, hogy a pozíció később visszaállítható legyen.
- A fehér fogaskereket is össze kéne jelölni a házzal. Ezt én elmulasztottam és az előző jelhez tájoltam, nem is sikerült pont 180 fokkal elfordítva visszarakni.
A fogaskeréken egyértelmű repedések láthatók, átmérője 66 mm.
Mivel összerakáskor nem sikerült pontosan pozicionálni, így akkuról kicsit járatni kellett, hogy az ütközőt fel tudjam szerelni. Célszerű 1 mm-es távolságra beállítani, hogy könnyen visszamenjen a helyére.
Tetőnyitáspróba később, ha nem lesz ilyen hideg.
Az egyik kulcsom nem működteti a központi zárat. Már egyszer foglalkoztam a témával, ma újra nekiugrottam.
Az már tuti, hogy a kulcs nem jó, mert nem is világít rajta a LED.
A két kulcs elektronikáját összehasonlítva, az egyes pontokat kimérve, gyakorlatilag semmire sem jutottam. A PIC lábain megvan a feszültség, sehol sincs szakadás, a tranzisztorok jók. Szóval nem jutottam semmire.
Két út van:
- lecserélni a vezérlőt távirányítósra, akár bicskakulcsosra (feltéve, hogy passzol a nyelv),
- venni egy bontott vezérlőt a két kulcs belső részével.
update 2018.01.27.:
A manual ezervalahányadik oldalán megemlítik, hogy a kulcsok kódcetlijét a programozás után a kódkártya hátoldalára kell ragasztani. Az a két keret pont ezért van ott. Hát nincs ott. Giovanni bekaphatja...
update 2018.02.04.:
Tocsa Cartárs küldött egy linket a PIC-ről. Az infótól fellelkesülve még egyszer nekiálltam a méregetésnek. A kapcsoló a tápot kapcsolja.
Hogy a Prognózis egykori dalát idézzem: Minden jó, jó, jó, csak semmi sem működik...