Mutasd

>> Tuning és extra2018-06-07

Már a múltkor vettem egy távirányító nélküli kulcsot.
Ma vettem egy komplettet, amiben a chip is másolt.
Így most van két "használós" új kulcsom és egy régi, ami működik.

Meg egy régi amiben nincs immo chip.

 
>> Szerviz2018-06-07

Két hatalmas záporon keresztül ma reggel elgurultunk Várpalotára Csörihez, hogy az autóvásárlás után elmaradtakat pótoljuk. A múltkor cserélteken felül a mai menü:
- Vezérlés + görgők cseréje,
- vízpumpa cseréje,
- szelepfedél tömítés cseréje,
- balansz szíj feszítő csere,
- hosszbordás + feszítő csere,
- futómű állítás,
- bal kormány gömbcsukló cseréje (a csavar kellett volna, de csak együtt volt, így komplett cserélve lett),
- klímatöltés (360 gr jött le, 575 ment bele),
A fentieken kívül még 2l Racing került beszerzésre tartaléknak és megnéztük a hűtőventilátor előtét ellenállását is..

60.775 km

 
>> Szerviz2018-05-31

Miután nem találtam futóművest a környéken elkezdtem keresgélni és ezt a videót találtam.
A gondolatot tovább folytatva készítettem egy "derékszöget" egy távtartó csavarral. Így a méretet a padlóra ragasztott szalagra tudtam jelölni. A méret maga mindegy, a különbség az érdekes, a távtartó mindenhol ugyan annyit tesz hozzá.
Lejelöltem még a felni közepét is.
A kocsit kitolva lehet mérni. Feljelöltem minden méret közepét is. Így kiderült, hogy a hátsó kerék teljesen szimmetrikus a két oldalon, elöl meg 2 mm-el balra áll a kormány.
Elöl: összetartás -8mm a -2 helyett. lehet hogy ezért eszi a gumi belső oldalát?
Hátul: összetartás 6mm a 3 helyett. Ez utóbbit visszaállítottam 3-ra. Mindegyik oldalon pont egy "felet" kellett fordítani a szemen. Először 360 fokot tekertem mindkét oldalon (kb. 1 mm), de az pont 0-ra vitte az értéket.
Folytatás holnap...
update 2018.06.01.
A folytatásból nem lett semmi. Nem tudtam kilazítani az ellenanyát. 16 év alatt összegyógyult a szárral.
update 2018.06.02.
Az éjjel eszembe jutott a Minihez vett lambda szonda kulcs. Reggel megnéztem és pont jó. Kicsit a nyílásán köszörülni kellett, de megoldottam. A bal oldali kontraanyát ezzel se sikerült fellazítani, eltekerte a külső részét. A jobb oldalit ellenben sikerült. Egyenlőre 2,5 mm -es széttartást sikerült beállítani. Legfeljebb nem középen lesz a kormány. Azt a pár napot kibírja.

 
>> Tuning és extra2018-05-26

Tegnap belepróbáltam, ma véglegesítettem.
A könyöklőbe tettem egy kapcsolót, amivel 12V-ot tudok kapcsolni a gyújtás helyett, így bármikor be lehet kapcsolni. Ha meg elfelejtem kikapcsolni legfeljebb tölthetem az akkut.
A rádió maga abszolút minimalista, CD nélküli. Két panel, az egyik maga a rádió, a másik a végfok.
A doboza is kiesebb, így egy hosszabb csavart kellett keresnem a rögzítéshez.
A távirányítót továbbra sem értem hogy minek...
Szóval a hangja meglepően jó. A szubbal egész hallgatható, csak a rádióadó nevének a kijelzése hiányzik. Bár nem sok rádiót hallgatok megleszek nélküle.

 
>> Tuning és extra2018-05-24

Korábban említettem, hogy rendeltem egy rádiót, ma megjött.
Beraktam amihez át kellett forrasztani a sub vezetékét. RCA kellett rá.
Bekapcsoltam, semmi. Gyújtásra megszólal. Hopp, ennek "normál" bekötésű lesz az ISO csatlakozója. Visszafordítottam a fix és a gyújtás 12Voltot.
Megint csak gyújtásra szól. Hm... mit néztem be? Visszafordítottam.
Megint csak gyújtásra szól. Itt már elmentem egy sörért...

Ihletet merítve nem forrasztottam össze a vezetékeket, hanem csak összeérintve próbálgattam. Ekkor világosság gyúlt. A rádiót csak akkor lehet bekapcsolni, ha rajta van a gyújtás. Kikapcsolva is mutatja az időt és kb. 0,15 Ampert vesz fel a kijelző miatt. Ha mindig menne, akkor az akku bánná. Szóval kell majd egy ideiglenes kapcsoló, de addig is csak gyújtásra fog szólni.
Itt befejeztem a mai napot.

Csak USB-ről próbáltam ki, de nagyon meglepett a hangja. A beépített EQ-t ki is lehet kapcsolni, jó benyomást tett. Ráadásul könnyű léptetni a számok és a könyvtárak közt.
Távirányítós, de egyenlőre elképzelni sem tudom, hogy miért.
Eddig úgy néz ki, hogy a Spiderbe tökéletes lesz.

 
>> Tuning és extra2018-05-24

A múltkor sikerült beapplikálnom a távirányítót.
Tekintettel arra, hogy a próbálkozások kissé megviselték rendeltem még egyet a ebay-ről kemény 2.504 Ft-ért.
Ma megjött.
Kikaptam a km órát és kivettem a régit. Összehasonlítva belül nem egyforma a kettő. Az újabban más a panel kinézete. Kapcsolásilag egyformának tűnnek.
A projekt itt elakadt, mert nincs itthon a forrasztó pákám.
Folytatás holnap.
update 2018.05.24. "holnap"
A régiből áttettem az egyik relét a csomagtartó nyitáshoz, majd összeraktam. Működik.
Jobb mint a másik, mert nem olyan gyorsan villantja az indexeket. Most olyan mint a többi kocsiban.
Távirányítók kicserélve, projekt lezárva.

 
>> Tuning és extra2018-05-22

Rendeltem egy GPS-t az ebay-en próbaképpen. Kemény 8.473 Ft-ban volt és olyannak látszott, mint a 2xezres, amit itthon vettem és ami nemrég távozott az örök navigáció földjére.
Ma megjött.
Pont azt tudja, amit kell. iGO gyárilag feltelepítve a hozzá tartozó 16GB-os kártyán, még Ausztrália is.
...eddig jó. Teszt holnap.

update 2018.05.23.
Tökéletesen működik. Már a nyitóképet is lecseréltem rajta és a magaslati pontjaimat is ismeri POI-ként.

 
>> Egyéb2018-05-12

Most lehetne leírni a történteket, hogy mi mindent csináltunk, hogy hol vesztettünk el bő 20 percet, miért lettünk "csak" negyvennyolcadikak...
Felesleges.
Elég csak annyit írni:
Ez egy olyan nap volt, amikor érdemes volt felkelni :-)

 
>> Tuning és extra2018-05-09

Megjött a piros váltógomb. Nagyon jól néz ki, hibátlan. Gyorsan felpattintottam.

update 2018.05.09.
Levágtam a szoknyát tartó műanyag felső peremét. Most már nincs fekete csík a szoknya és a gomb között. Tetszik.

update 2018.05.12.
Most meg az alumínium nem tetszik a gomb és a szoknya közt. Valahogy arra kellene felerősíteni a szoknyát vagy pirosra kellene festeni. Majd kitalálom.

 
>> Tuning és extra2018-05-06

Ma rendeltem az ebay-en egy USB/SD rádiót. Az egyetlen szempont, hogy napvilágnál is olvasható legyen a kijelzője. Kemény 5.873,76 Ft volt. Ha nem jön be, akkor beszerelem a fűnyíró traktorba.