Mutasd

>> Szerviz2011-04-08

Már régóta gondok vannak a váltóval. Mióta megvan szivárog. Mivel a javítás többe lett volna, mint ez az újabb Phontól, ezért került bele. A régi megmarad tartaléknak, ha lesz időm szétszedem és letömítem. Józska bá szerint nincs benne semmi buktató, célszerszám sem kell, egyszerűen szerelhető.
Kép 1 : A régi váltó
Kép 2: Nemrégiben valami el volt szabadulva a kuplungházban, mert friss karcolások vannak a váltóházon. Hiányzó résznek nyomát nem találtuk, a keringő darab és a forrása nem lett meg.
Kép 3: A kivett és a beszerelendő váltó
Kép 4: Lassan átkerülnek a "sallangok" a beépítendő új váltóra. (pl. gumiharang)
Kép 5: Még mindig folyik valami a beépítendő váltóból. Mintha víz és olaj keveréke lenne.
Kép 6: Már a helyén, de még nincs összecsavarozva
Kép 7: Az új helyén a cseredarab (65 ezret futott autóból származik)
Kép 8: Miután teljesen ki lett eresztve a régi lötty az új váltóból, következett a feltöltés friss olajjal.
+1: A Mesterek munkában

Az összes fokozatot szépen veszi, semmi különbséges sem lehet észrevenni az eredetihez képest. A váltó olajfolyás ezennel megszüntetve.

 
>> Szerviz2011-04-08

Ma megejtettük a felújítás terv utolsó elemét, melynek során:
- váltócsere egy nem folyatósra,
- kuplungcsere,
- főtengely szimering csere,
- balansztengely szimering cserelett végrehajtva.

A terven felül még:
- kormányösszekötő gömbbej csere,
- futómű állítás,
- ékszíj csendesítés,
- nosztalgia Zsiguliba ülés,
- 147 ajtózás hibakeresés
is történt a nap során.

Mindez természetesen a Csörgő Autószerviz közreműködésével.
Képeken: előtte - közben - utána + Zsiguliban

 
>> Egyéb2011-04-07

Kisütött a nap és 20 fok felett volt, így ma ismét kocsikáztunk egy kicsit. Menet közben 638 napi együttélés után elértük a 143.000. km-t.
Holnap megyünk Csörihez és gyakorlatilag befejezzük az újjáépítést. Kap két új balansztengely és egy főtengely szimeringet, hogy ne szivárogjon a motorolaj, és kap egy tömített csereváltót, hogy onnan se csepegjen az olaj.
Ha már le lesz véve a váltó minden valószínűség szerint kap egy új kuplungszettet is. Hacsak a régi nem lesz 143e km után feltűnően jó állapotban.

 
>> Esemény2011-04-03

A jó időre való tekintettel ébresztőt fújtunk.

Gyors mosás, keréknyomás beállítás, majd 80 km örömautózás. Újra megmutatta a Pók, hogy mi is a nyitott kocsikázás és az Alfa érzés lényege. Ramazotti zenél és csak menni, menni, menni...
A gázreakciók hihetetlenül jók a 159-hez képest. (Aki azt hangolta szívesen beültetném egy körre.) Nincs késlekedés, azonnal harap a TS. A legkisebb útegyenetlenséget is érezni, rángat a kormány, üvölt a motor. Meg sem próbál "normális" autóként viselkedni, amint produkál, az maga az Alfa Vírus.

Amikor az emberfia 50-el elhagy egy falut, dupla kuplunggal és gázfröccsel visszateszi kettőbe, odalép, majd elforgatja 7ezerig. Lehet akármilyen jó a kormos, EZT nem tudja pótolni.

 
>> Tuning és extra2011-04-01

Elkészült a motoros antenna projekt.
Bekötöttem a plusz kapcsolót, amivel bent lehet tartani, ha nem a rádió szól, így feleslegesen nincs veszélyeztetve..

 
>> Egyéb2011-03-22

Ma sikerült beszereznem két nagyon fontos alkatrészt Phontól. Egy ellensúlyt, ami ugyan kissé rozsdás, de a gumírozása sokkal jobb állapotban van. Drótkefe és festés várja.

Egy hátsó fékerő szabályozót, ami szintén kissé rozsdás. A felfogató lemeze viszont nagyságrendileg jobb állapotban van az enyémnél. Drótkefe és festés várja, és végre szétszedhetem, hogy hogyan működik.

 
>> Egyéb2011-02-21

Ma Phonnál jártunk. Két órányi várakozás után előkerült és adott egy váltót. Ez lesz berakva a jelenlegi folyatós helyett. Átvételkor csontszáraz volt. Szerencsére vittem műanyag ládát, mert mire hazaértünk egy csomó kifolyt belőle.

Sikerült visszacserélnem a korábban kapott, kissé túlméretes emelőt is, most már be fog férni a pótkerékbe.

 
>> Szerviz2011-02-12

Szóval vettem még egy motoros antennát. Beraktam. Prímán működik.
Már csak egy kapcsoló kell, hogy ne menjen ki állandóan. Ha CD-t hallgatok nem kell.

 
>> Szerviz2011-02-10

Az első telünk a futómű rendbe hozatalával telt, az idei télen a meghajtás van soron. Első lépcsőben ma felébresztettem a Pókot a téli álomból, majd elgurultunk Várpalotára. A Csörgő autószerviz az alábbiakat cserélte:
- Vezérműszíj, görgővel és feszítővel
- Balanszszíj a feszítőgörgővel
- Hosszbordás szíj a feszítővel
- Vízpumpa
- Szelepfedél tömítés
- Termosztát
- Motorolaj és szűrő

A szakrendelés megvizsgálta az olajfolyások okait is:
- A váltó jobb oldala alatt szivárog. A másik felét tömítettem le anno, ehhez a feléhez szét kell szedni a váltót. Minden valószínűség szerint csereváltó beszerzése lesz az egyszerűbb és a szerelés szempontjából gyorsabb megoldás.
- A motorolaj a váltó/motor találkozásánál jön, ami a balansztengelyek szimmeringjére utal. A javításhoz le kell venni a váltót és ki kell szedni a kuplungot. Az első dolog miatt úgyis le lesz szedve a váltó, viszont ha a kuplungot is kivesszük nem ártana egy újat visszarakni.

Nem egyszerű a feladat...

 
>> Szerviz2011-02-06

Már régóta piszkálta a szememet a Pók hátulján lévő antenna. A gyári helyett szerelhette be valaki, valamikor. Mivel általában CD megy, nem kellene oda. Hosszas keresgélés után, tegnap sikerült szert tennem egy motoros antennára. Ma beraktam. Bár ne tettem volna!
A beszereléssel semmi gond sem volt, de a próbajáratás közben - miután kivettem a vezetőhüvelyt, mert a használati első rajza ezt mutatta - kitolta a teljes teleszkópot. Az a padlóra esett. Miközben azon fáradoztam, hogy visszategyem egy rossz mozdulattal sikerült a fogóval elvágnom a kitoló szálat. Innentől teljesen kitolva kicsit "lötyög" az egész, nem feszül össze. Van pár ötletem, de a leginkább egy új teleszkóp kellene.
Szereznem kell még egy kétpólusú csatlakozót és egy kapcsolót, amit a rádió után be tudok kötni, hogy csak akkor menjen ki, ha akarom.
Szóval a történet még folytatódik...