Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
2014.11.23. Töltőre fel!
2014.11.02. Téli álom & számvetés
2014.10.26. Teendők a téli leálláshoz
2014.08.14. Ígéret szép szó: Vezérlés módosító csere
2014.07.11. Felkészülés a Nagy Túrára
2014.07.04. Klíma és némi egyéb
2014.06.23. JVC rádió
2014.06.01. Vezetékek a csomagtartóban
2014.05.28. Kipufogó csere
2014.05.25. Kipufogó festés
2014.05.25. Nyári szélterelő
2014.05.15. Kipufogó
2014.04.27. Tavaszi nagytakarítás
2014.04.10. Szelepfedél tömítés csere
2014.04.03. Benzinszint mérő - Part II.
2014.03.30. Gumiteszt
2014.03.28. Nokian Line
2014.03.23. Benzinszint mérő
2014.03.13. A gyertyák újfent olajban
2014.03.09. Belépőfény
2014.03.05. Indul a szezon!
2014.03.03. Hosszú együttlét
2014.03.03. Első projekt
2014.03.02. Ébresztő!
2014.02.25. Alfa projektor
2014.02.09. Látogatás
2013.12.25. Tervek nyárra - Part II.
2013.11.14. Egy ötlet és megvalósítás (Nagy Túra 2014)
2013.10.27. Tour de Balaton
2013.10.22. Selenia Racing és esernyő
2013.10.19. Maribor
2013.10.19. Villámlátogatás az Őrségben
2013.09.24. Naplemente Keszthelyen
2013.08.18-20. Kis Túra 2013 (69-es út, Goldeck)
2013.08.11. Kirándulás Győrbe
2013.08.10. Mediterrán Party - Siófok
Nagy Túra 2013:
- 2013.07.19. Nagy Túra 2013 - Megjöttünk!
- 2013.07.19. Nagy Túra 2013 - Tizenegyedik nap: Hazafelé
- 2013.07.17-18. Nagy Túra 2013 - Kilenc-tizedik nap: A tenger!
- 2013.07.16. Nagy Túra 2013 - Nyolcadik nap: Irány a tenger!
- 2013.07.15. Nagy Túra 2013 - Hetedik nap II.: Hochalpenstrasse, a szerpentin
- 2013.07.15. Nagy Túra 2013 - Hetedik nap I.: Aranymosás és egyebek
- 2013.07.14. Nagy Túra 2013 - Hatodik nap: Grossglockner
- 2013.07.13. Nagy Túra 2013 - Ötödik nap: Irány a Hochalpenstrasse
- 2013.07.12. Nagy Túra 2013 - Negyedik nap: Chimsee
- 2013.07.11. Nagy Túra 2013 - Harmadik nap: Salzburg
- 2013.07.10. Nagy Túra 2013 - Második nap: Attersee
- 2013.07.09. Nagy Túra 2013 - Első nap: Út Nussdorf-ba
- 2013.07.08. Készülődés
2013.06.30. Tour de Balaton 2013
2013.12.25. Tennivalók tavaszra
2013.11.13. Számok...
2013.11.10. Téli álom
2013.10.23. Helyzetjelentés
2013.10.22. Selenia Racing és esernyő
2013.10.21. Gyors segély
2013.09.17. Érdemes néha elolvasni a használati utasítást
2013.07.25. Helyzetjelentés
2013.07.05. Szervóolaj csere
2013.07.01. Műszaki vizsga
2013.06.25. Újra fog a hátsó fék!
2013.06.21. Némi bonyodalom a szabályozó cseréje körül
2013.06.13. Hajjaj - már megint
2013.06.13. Klíma
2013.06.13. Generátor – Part 2.
2013.06.10. A téli projekt nem a legjobban sikerült... Part II.
2013.05.30. A téli projekt nem a legjobban sikerült...
2013.05.30. Generátor – Part 1.
2013.05.29. Autóápolás - Part II.
2013.05.20. Bőrápolás
2013.05.01. Meglepetés
2013.04.27. Szülinapi ajándék
2013.04.23. Kérdőjelek a új csapágy körül...
2013.04.20. Kerékcsapágy csere
2013.04.18. Hullanak az új alkatrészek....
2013.04.11. Akkutálca - Part III.
2013.04.10. Akkutálca - Part II.
2013.04.04. Akkutálca
2013.04.02. Kell-e az idén új gumit venni?
2013.03.30. Ébresztő!
2013.03.09. Fém fékcső csere
2013.03.07. Rézpaszta
2013.03.05. Szezon előtt még pár apróság
2013.02.23. Összerakás - Part 3. - Talpra Alfa!
2013.02.20. Összerakás - Part 2.
2013.02.19. Összerakás - Part 1.
2013.02.19. Jobb féltengely
2013.02.04. Féknyergek elpirulnak2013.02.03. Bal féltengely
2013.02.02. Bevásárlás Part X+Y+Z+4
2013.01.31. Kerékagy
2013.01.28. Zsír a féltengely csuklóba (a netezés előnyeiről - Part II.)
2013.01.27. Zsír a féltengely csuklóba (a netezés előnyeiről - Part I.)
2013.01.27. Fék projekt folytatódik
2013.01.20. Fék felújítás
2013.01.19. Féltengelyek tisztítása
2013.01.15. Kerékcsapágy és még pár apróság
2013.01.13. Festés és féltengelyek
2013.01.12. Gólyalábak - Part II.
2013.01.11. Vásárlás
2013.01.10. A mazohizmus vége - Happy End
2013.01.09. Mazohizmus a köbön
2013.01.08. Festék lesz az idei mumus...
2013.01.07. Nem jött össze…
2013.01.06. Számvetés
2013.01.06. Lengőkarok
2013.01.05. Gólyalábak
2013.01.04. Féknyergek festése
2013.01.03. Féknyergek
2013.01.02. Akkor folytassuk
2013.01.01. Akkor kezdjük....

Miután ma meglátogattam a Pókot az alvóhelyén, elgondolkodtam a tavaszi teendőkön. A lista az éppen aktuális "gondolkodási" helyzet alapján folyamatosan módosul:
- olajcsere,
- olajteknő takarítás,
- futómű beállítás,
- légszűrő csere,
- négy új gumi (205/50x16 vagy 205/55x16, a lényeg, hogy csendes legyen - 70 dB alatt),
- középkonzol izzócserék,
- bőrápolás,
- tetőfestés, impregnálás,
- üregvédelem,
- gázbowden olajozás,
- kézifékbowden olajozás,
Miután a hágókat összeszedtem, tovább kutattam.
Mi lenne, ha a Milla Miglia útvonalán is mennénk egyet?
Némi keresgélés után találtam némi konkrétumot is itt. Kár, hogy részletesebbet nem találtam.
Az útvonalat felrajzolva a kiteregetős olasz térképre rá kellett jönnöm, hogy egy részét már 2011-ben megtettem. A Garda-tó keleti csücskétől Veronáig.
Hej, ha még a múzeum is kinyitna Milánóban!
Reggel induláskor nem világított a jobb első tompított. Délután kicseréltem. A másikat egyenlőre nem bántom, kíváncsi vagyok, hogy meddig bírja.
- km óra állás: 121.642 km
- 1.721,20 óra menetidő (71,72 nap!)
- 71 km/ó átlagsebesség
- 8.222,83 liter tankolt üzemanyag, ebből 66,63 liter az első teletank
- 6,70 liter / 100 km átlagfogyasztás
- üzemanyagköltség: 28,55 Ft/km
Ma leültem, hogy nekiálljak a következő Nagy Túra megtervezésének. A kérdés az, hogy merre kellene menni? Rögtön adódott a válasz: a hegyekbe. Némi keresgélés után csemegére bukkantam: Ötztaler Gletscherstraße A maga 2.829 méterével a legmagasabb autóval elérhető pont az Alpokban. Nincs is messze...
Update másnap:
Ha már hágó, érdekes lenne egy Alpok térképen bejelölni a hágókat, hogy útközben minél többet lehessen érinteni.
Update harmadnap:
Juppé! A neten rengeteget találni, valahogy rendszerezni kellene őket. Egy Excel tábla tökéletes. Elsőre vagy 150 db 1.000 m feletti hágó jött össze.
Már csak valahogy be kellene jelölni őket a térképen.
Update Nr.4:
A munkatársam a Google Earth-ot javasolja, így letöltöttem. Fél éjszaka alatt fel is vittem a listámról a 100 legmagasabbat. (A lista már 200 feletti hágót tartalmaz.) Király, csak az útvonaltervező nagyon gagyi. Két pontot összeköt, de többet a fizetős verzió sem. Más megoldás kell.
Update Nr. 5:
Eszembe jutott hű társam a Mio720 navi, amin iGO fut. (Szegény navi helyett a Jézuskánk újat kell hozni, mert egyre gyakrabban indul újra a legcikisebb pillanatokban.) Mi lenne, ha iGO POI-k lennének a hágók? IT-s munkatársammal némi kutakodás tán rájöttünk, hogy a Google Earth KML fájljait is befogadja. Találtunk is egy oldalt, ahol az Excel fájlomból KML-t csinálnak.
Update 2013.12.04:
A listám szinte kész. 275 db hágót, magashegyi célpontot tartalmaz az Alpokban. Több már meg is volt. A fenti oldal segítségével már mindet ismeri a navi.
Lehet álmokat szőni, tervezni...
Végül is miért ne lehetne a következő éveket a hágóvadászatnak szentelni?
Update 2013.12.08.
Már 350 feletti a lista.
Update 2013.12.13.
390 hágó és magashegyi pont a listán. Egyenlőre ennyi elég. (Bár találtam néhány motoros oldalt, ahol rengeteg kép van a hágókról.) A létrehozott KML fájl a naviban. A bőség zavara.
Sikerült jó pár magashegyi utat is találni az Alpokban.




5 szezon és kb. 30.000 km után néhány gondolat a nyitott tetős létről:
Gondolatok a kabriózásról - Part 1: Úgy általában
Gondolatok a kabriózásról - Part 2: Időjárás
Gondolatok a kabriózásról - Part 3: A kabrió ápolása
Gondolatok a kabriózásról - Part 4: Kabriós kellékek
Gondolatok a kabriózásról - Part 5: Kabriós utak
Gondolatok a kabriózásról - Part 6: Az autó (GTV Spider 2.0TS)
Beszéljenek a számok is:
Ø Vásárlás időpontja: 2009.07.08.
Ø Óra állás vásárláskor: 133.187 km
Ø Vételár + magyar rendszám költsége: 1.958.147 Ft
Ø A vásárlás óta eltelt idő: 1.589 nap
Ø Óra állás: 166.027 km
Ø Megtett út: 32.840 km
Ø Tankolt üzemanyag mennyisége: 2.680,79 liter + a vásárláskor teletank
Ø Teljes fogyasztás: 8,36 liter/100 km
Ø Tankolt üzemanyag ára:1.010.878 Ft
Ø 1 liter üzemanyag átlagára: 402.57 Ft/liter
Ø 1 km-re vetített üzemanyagköltség: 31,50 Ft/km
Ø Felmerült költségek (alkatrész+szerszámok+extrák)*: 2.059.727 Ft
Ø Összes költség: 5.031.052 Ft
Ø 1 km-re jutó költség: 153,198 Ft/km
Ø 1 napra jutó költség: 3.166,17 Ft/nap
Ø A szervizelésről készített fényképek száma: 4.750 db
Ø A három "Nagy Túrán" készített fényképek száma: 7.676 db
Ø Egyéb kirándulásokon készített fényképek száma: 7.182 db
Ø Összesen a Spiderrel összefüggésbe hozható fényképek száma: 19.608 db
Ø Összesen 12,34 fénykép/nap
Ø Blogbejegyzések száma: 389 db
* Ide minden, a Spider miatt felmerült költség értendő. pl. a garázskapu is...












Reggel közölte velem a Párduc, hogy a bal első helyzetjelző felülvizsgálatra szorul. Megnéztem, igaza volt.
Hazaérve kicseréltem, izzó volt itthon.
Majdnem pontosan kettő éve cseréltem őket: 2011.11.03.