Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Ma leültem, hogy nekiálljak a következő Nagy Túra megtervezésének. A kérdés az, hogy merre kellene menni? Rögtön adódott a válasz: a hegyekbe. Némi keresgélés után csemegére bukkantam: Ötztaler Gletscherstraße A maga 2.829 méterével a legmagasabb autóval elérhető pont az Alpokban. Nincs is messze...
Update másnap:
Ha már hágó, érdekes lenne egy Alpok térképen bejelölni a hágókat, hogy útközben minél többet lehessen érinteni.
Update harmadnap:
Juppé! A neten rengeteget találni, valahogy rendszerezni kellene őket. Egy Excel tábla tökéletes. Elsőre vagy 150 db 1.000 m feletti hágó jött össze.
Már csak valahogy be kellene jelölni őket a térképen.
Update Nr.4:
A munkatársam a Google Earth-ot javasolja, így letöltöttem. Fél éjszaka alatt fel is vittem a listámról a 100 legmagasabbat. (A lista már 200 feletti hágót tartalmaz.) Király, csak az útvonaltervező nagyon gagyi. Két pontot összeköt, de többet a fizetős verzió sem. Más megoldás kell.
Update Nr. 5:
Eszembe jutott hű társam a Mio720 navi, amin iGO fut. (Szegény navi helyett a Jézuskánk újat kell hozni, mert egyre gyakrabban indul újra a legcikisebb pillanatokban.) Mi lenne, ha iGO POI-k lennének a hágók? IT-s munkatársammal némi kutakodás tán rájöttünk, hogy a Google Earth KML fájljait is befogadja. Találtunk is egy oldalt, ahol az Excel fájlomból KML-t csinálnak.
Update 2013.12.04:
A listám szinte kész. 275 db hágót, magashegyi célpontot tartalmaz az Alpokban. Több már meg is volt. A fenti oldal segítségével már mindet ismeri a navi.
Lehet álmokat szőni, tervezni...
Végül is miért ne lehetne a következő éveket a hágóvadászatnak szentelni?
Update 2013.12.08.
Már 350 feletti a lista.
Update 2013.12.13.
390 hágó és magashegyi pont a listán. Egyenlőre ennyi elég. (Bár találtam néhány motoros oldalt, ahol rengeteg kép van a hágókról.) A létrehozott KML fájl a naviban. A bőség zavara.
Sikerült jó pár magashegyi utat is találni az Alpokban.
5 szezon és kb. 30.000 km után néhány gondolat a nyitott tetős létről:
Gondolatok a kabriózásról - Part 1: Úgy általában
Gondolatok a kabriózásról - Part 2: Időjárás
Gondolatok a kabriózásról - Part 3: A kabrió ápolása
Gondolatok a kabriózásról - Part 4: Kabriós kellékek
Gondolatok a kabriózásról - Part 5: Kabriós utak
Gondolatok a kabriózásról - Part 6: Az autó (GTV Spider 2.0TS)
Beszéljenek a számok is:
Ø Vásárlás időpontja: 2009.07.08.
Ø Óra állás vásárláskor: 133.187 km
Ø Vételár + magyar rendszám költsége: 1.958.147 Ft
Ø A vásárlás óta eltelt idő: 1.589 nap
Ø Óra állás: 166.027 km
Ø Megtett út: 32.840 km
Ø Tankolt üzemanyag mennyisége: 2.680,79 liter + a vásárláskor teletank
Ø Teljes fogyasztás: 8,36 liter/100 km
Ø Tankolt üzemanyag ára:1.010.878 Ft
Ø 1 liter üzemanyag átlagára: 402.57 Ft/liter
Ø 1 km-re vetített üzemanyagköltség: 31,50 Ft/km
Ø Felmerült költségek (alkatrész+szerszámok+extrák)*: 2.059.727 Ft
Ø Összes költség: 5.031.052 Ft
Ø 1 km-re jutó költség: 153,198 Ft/km
Ø 1 napra jutó költség: 3.166,17 Ft/nap
Ø A szervizelésről készített fényképek száma: 4.750 db
Ø A három "Nagy Túrán" készített fényképek száma: 7.676 db
Ø Egyéb kirándulásokon készített fényképek száma: 7.182 db
Ø Összesen a Spiderrel összefüggésbe hozható fényképek száma: 19.608 db
Ø Összesen 12,34 fénykép/nap
Ø Blogbejegyzések száma: 389 db
* Ide minden, a Spider miatt felmerült költség értendő. pl. a garázskapu is...
Reggel közölte velem a Párduc, hogy a bal első helyzetjelző felülvizsgálatra szorul. Megnéztem, igaza volt.
Hazaérve kicseréltem, izzó volt itthon.
Majdnem pontosan kettő éve cseréltem őket: 2011.11.03.
Ma téli álomra hajtottuk a fejünket.
Óra állás: 166.027 km
A tavaszi ébresztő 2013.03.30-án volt, 158.192 km-nél.
A szezon 252 napig tartott, ezalatt 7.835 km-t tettünk meg.
Még mindig itt a jó idő, tehát menni kell. Mindegy merre, csak nyitva legyen a tető...
Egy gyors mosás után a Balaton felé vettük az irányt. Pontosabban először Hévízen sétáltunk és ettünk egyet, majd a szokott útvonal a déli parton. Kompon át Tihanyba. (Ma járt utoljára a komp.) Majd az északi parton vissza.
Csodaszép napsütésben, jó hangulatban telt a nap.
Hazafelé átléptük a 166.000 km-t is.
A Pók ma 1.568 napja van meg, ez idő alatt:
- Megtett út: 31.849 km
- Napi átlag: 20,32 km/nap
- Tankolt üzemanyag: 2.660,79 liter
- Tankolt üzemanyag ára: 1.002.791 Ft
- Átlagfogyasztás: 8,36 liter/100km
- A legnagyobb fogyasztás: 12,32 liter/100km (a téli leállás alatti szerelések miatt)
- A legnagyobb úton mért fogyasztás: 10,00 liter/100 km
- A legkisebb fogyasztás: 7,00 liter/100 km
- Átlagos üzemanyagköltség: 31,50 Ft/km
- Utolsó tankoláskor mért fogyasztás: 7,57 liter/100km
Szombathelyen járva eszembe jutott, hogy ha holnap kirándulni szeretnénk fel kellene tölteni maxra az olajszintet. Bementem a helyi Fiat/Alfa szervizbe. Ott némi kutatás után közölték, hogy nincs olajuk.
Aztaqqqq! Valami egyedi alkatrészt keresek? Azt hittem legalább olajat tartanak, nos nem. Akkor meg mi a f@..nak van kinn az Alfa logó?
Átugrottam Oberwartba, mint kiderült ott is van Alfa kereskedés. Olajuk is van, hurrááá!
Azaz mégse teljesen. 28,70Euro egy liter. Nem mondom, tudnak árazni a sógorék! Mindegy, ennyit megér, hogy nem kell még 200 km-t utaznom, hogy holnapra maxon legyen.
Kifelé jövet végigbámultuk a vitrineket és megakadt egy esernyőn a szemem. Mondom, ha egy húszasért elhozhatom, akkor velem jön. (Jó, még 40-ért is elhoztam volna, mert nagyon megfájdult rá a fogam.) 19,70-et dobott a számítógép, tehát velem jött.
Ráadásul egy pulcsi is megtetszett, de asszony nélkül ruhát nem veszek. Pólóik is vannak.
Lehet, hogy a holnapi kirándulás ide fog vezetni?
update 2013.10.23.
Igen a mai túra is oda vezetett. Sajnos a pulcsi kicsi lett, de találtunk helyette egy új Alfás sapit, és egy pólót.
Június 25-én foglalkoztam utoljára érdemben a Spider technikájával. Azóta csak megyünk, és megyünk...
Tegnap viszont megunhatta a törődés hiányát, így miden jobb kanyarban élénk csikorgással hívta fel magára a figyelmet. Ma megnéztem.
A kereket levéve egyértelmű lett, hogy a féktárcsa hűtő lemeze ér hozzá a féktárcsához. Az ok nagyon prózai, a rögzítő csavar kilazult. Meghúztam, és már helyre is állt a rend. Megnéztem a másik oldalon is, az is laza volt.
Ha minden igaz lesz még jó idő, fogunk még gurulni az idén.
Szóval menni kell, tele a tank.
Maribor?
A térképet nézve elég kacskaringós út visz arra. Először át Szlovéniába, majd Ausztriába, és vissza Szlovéniába. Ez kell nekünk, indulás!
A határt átlépve egy csapásra megjavul az út minősége. A szőlőhegyek közt különb az út, mint a mi egy számjegyű útjaink. Nem értem, hogy hogyan csinálják.
Szóval nagy utazás a hegyek közt, majd a szlovén falvakon keresztül. Maribor mellett találtunk egy felvonót, azzal felmentünk a hegyekbe. Meguzsonnáztunk, sétáltunk egyet, majd fél öt körül lejöttünk. Indulás haza!
Egy kikötés, hogy Mo-n a 8-as utat kerüljük el, mert a sötétben ott hagyjuk valahol a kartervédőt.
Szóval, Ausztriáig országút, majd mivel besötétedett Graz felé már autópálya. Oberwartnál lejöttünk a pályáról és Szombathely felé haza.
Kb. 460 km-t mentünk, nagyrészt nyitott tetővel. Élményekkel teli nap volt.
Köszönjük az időjárásnak!
Október második fele, és jó az idő.
Mit tehet ilyenkor egy szenvedélyes kabriós?
Keres valami indokot és megy, megy, megy.
Mi is elindultunk az Őrségbe. Rokonok pihennek ott, meglátogatjuk őket.
A napot a magyar útviszonyok majdnem elrontották. A 8-as út Kám-Körmend szakaszát még balkáninak se nevezném. Szerintem az elmúlt 30 évben - a néhány új nyomvonalú részt leszámítva - nem csináltak vele semmit. Szégyen :-((((((
Az őrségi utak ugyan keskenyek, de sokkal felhőtlenebb kocsikázást kínálnak. A tengelytörés és a fennakadás kockázata nélkül lehet gyönyörködni a tájban.
Megtaláltuk a rokonokat, megnéztük Pityerszert, és egy Árpád kori templomot.
Furcsa volt, hogy a templom falán lévő több száz éves feliratok még ma is érthetők. Nem sokat változott a magyar nyelv, csak a helyesírás.
Pár órányi csavargás fért bele a napba, mert menni kell, úgyhogy ebéd után indultunk tovább, de ez már egy másik történet.