Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
A mai szerviz szoftveres részét magamra vállaltam.
Egy ELM327-es interfészem van, de már az 1.4-es verzió.
A MES 1.4-el nullázni akartam a szervizintervallumot, de nem találta a csatlakozást. A motorhoz hozzáfért, máshoz nem. (Vételkor csak a motorral teszteltem.) Ekkor szedtem szét az interfészt, hogy biztos ki kell venni az ellenállást és berakni a többit, ahogy az oldalon áll. Nos, ebbe már nem kell. Gyárilag "át van építve". Mégse megy. Aztán "elővettem" a régi FES3.6-ot. Ugyan azokkal a beállításokkal mindent látott és sikeresen nulláztam a szerviz számlálót.
READING PARAMETERS:
Kilométer számláló: 124203 km
Utolsó szerviz km-állása: 108046 km
Utolsó szerviz dátuma: 08/27/2013
Szerviz: 5
Napok száma az ut. karbant.-tól: 142 nap
Következõ szervizig fennmaradó távolság: 18843 km
Következõ szervizig fennmaradó napok: 223 nap
Olajcserék száma: 5
Olaj elhasználódás foka: 41,996 %
Következõ olajcsere távolsága: 14700 km
reset
READING PARAMETERS:
Kilométer számláló: 124203 km
Utolsó szerviz km-állása: 124203 km
Utolsó szerviz dátuma: 01/16/2014
Szerviz: 4
Napok száma az ut. karbant.-tól: 0 nap
Következõ szervizig fennmaradó távolság: 35000 km
Következõ szervizig fennmaradó napok: 365 nap
Olajcserék száma: 6
Olaj elhasználódás foka: 99,99 %
Következõ olajcsere távolsága: 35000 km
Eljött az idő, elgurultunk Csörihez.
Először is felújítottuk az első fékeket. Kapott a Párduc új Brembo tárcsákat és Ferrodo betéteket. Nagy valószínűséggel a gyárban is ezeket tették be. Az betétbe vésett feliratok egyeznek a mostanival. Rendesen el voltak fogyva, már a kopásjelző is látszott, még pár fékezés és világít. Már nem is feküdt fel rendesen a tárcsára sem.
Aztán kapott friss olajat a váltóba. Álló helyzetben kezdte nehezen venni az 1-est, a csere után ez megszűnt. Mondjuk a leeresztett olaj sötétebb is volt a betöltöttnél.
Harmadik lépésként jött a vérátömlesztés, a motorolajcsere.
Negyedik lépésként kapott egy új antennát, mert megint megette valami a cég előtti parkolóban.
Hazafelé felfrissülve suhant a Párduc.
Pár hete vettem egy aftermarketes lapátot, mert a régi már nem tetszett. Nos, az új is csak az első esőig. Alapvetően a két végén törölt, az orrom előtt középen nem. Próbáltam kicsit hajlítani rajta, amivel azt értem el, hogy most a közepén törölt, a két szélén nem. Második próbára az eredeti helyzet állt vissza. Király! Eldönthetem, hogy hol töröljön, középen, vagy a két szélén.
Nekem viszont jobban tetszene egy, ami mindenhol töröl. Veszprémből rendeltem egy pár gyárit. Ma megjött. 16 rugó a pár.
Gyorsan felpattintottam. Egy ideig nem lesz gond, az előző pár, amit ugyanitt szereztem be kb. 50e km-t bírt.
2014.11.23. Töltőre fel!
2014.11.02. Téli álom & számvetés
2014.10.26. Teendők a téli leálláshoz
2014.08.14. Ígéret szép szó: Vezérlés módosító csere
2014.07.11. Felkészülés a Nagy Túrára
2014.07.04. Klíma és némi egyéb
2014.06.23. JVC rádió
2014.06.01. Vezetékek a csomagtartóban
2014.05.28. Kipufogó csere
2014.05.25. Kipufogó festés
2014.05.25. Nyári szélterelő
2014.05.15. Kipufogó
2014.04.27. Tavaszi nagytakarítás
2014.04.10. Szelepfedél tömítés csere
2014.04.03. Benzinszint mérő - Part II.
2014.03.30. Gumiteszt
2014.03.28. Nokian Line
2014.03.23. Benzinszint mérő
2014.03.13. A gyertyák újfent olajban
2014.03.09. Belépőfény
2014.03.05. Indul a szezon!
2014.03.03. Hosszú együttlét
2014.03.03. Első projekt
2014.03.02. Ébresztő!
2014.02.25. Alfa projektor
2014.02.09. Látogatás
2013.12.25. Tervek nyárra - Part II.
2013.11.14. Egy ötlet és megvalósítás (Nagy Túra 2014)
2013.10.27. Tour de Balaton
2013.10.22. Selenia Racing és esernyő
2013.10.19. Maribor
2013.10.19. Villámlátogatás az Őrségben
2013.09.24. Naplemente Keszthelyen
2013.08.18-20. Kis Túra 2013 (69-es út, Goldeck)
2013.08.11. Kirándulás Győrbe
2013.08.10. Mediterrán Party - Siófok
Nagy Túra 2013:
- 2013.07.19. Nagy Túra 2013 - Megjöttünk!
- 2013.07.19. Nagy Túra 2013 - Tizenegyedik nap: Hazafelé
- 2013.07.17-18. Nagy Túra 2013 - Kilenc-tizedik nap: A tenger!
- 2013.07.16. Nagy Túra 2013 - Nyolcadik nap: Irány a tenger!
- 2013.07.15. Nagy Túra 2013 - Hetedik nap II.: Hochalpenstrasse, a szerpentin
- 2013.07.15. Nagy Túra 2013 - Hetedik nap I.: Aranymosás és egyebek
- 2013.07.14. Nagy Túra 2013 - Hatodik nap: Grossglockner
- 2013.07.13. Nagy Túra 2013 - Ötödik nap: Irány a Hochalpenstrasse
- 2013.07.12. Nagy Túra 2013 - Negyedik nap: Chimsee
- 2013.07.11. Nagy Túra 2013 - Harmadik nap: Salzburg
- 2013.07.10. Nagy Túra 2013 - Második nap: Attersee
- 2013.07.09. Nagy Túra 2013 - Első nap: Út Nussdorf-ba
- 2013.07.08. Készülődés
2013.06.30. Tour de Balaton 2013
2013.12.25. Tennivalók tavaszra
2013.11.13. Számok...
2013.11.10. Téli álom
2013.10.23. Helyzetjelentés
2013.10.22. Selenia Racing és esernyő
2013.10.21. Gyors segély
2013.09.17. Érdemes néha elolvasni a használati utasítást
2013.07.25. Helyzetjelentés
2013.07.05. Szervóolaj csere
2013.07.01. Műszaki vizsga
2013.06.25. Újra fog a hátsó fék!
2013.06.21. Némi bonyodalom a szabályozó cseréje körül
2013.06.13. Hajjaj - már megint
2013.06.13. Klíma
2013.06.13. Generátor – Part 2.
2013.06.10. A téli projekt nem a legjobban sikerült... Part II.
2013.05.30. A téli projekt nem a legjobban sikerült...
2013.05.30. Generátor – Part 1.
2013.05.29. Autóápolás - Part II.
2013.05.20. Bőrápolás
2013.05.01. Meglepetés
2013.04.27. Szülinapi ajándék
2013.04.23. Kérdőjelek a új csapágy körül...
2013.04.20. Kerékcsapágy csere
2013.04.18. Hullanak az új alkatrészek....
2013.04.11. Akkutálca - Part III.
2013.04.10. Akkutálca - Part II.
2013.04.04. Akkutálca
2013.04.02. Kell-e az idén új gumit venni?
2013.03.30. Ébresztő!
2013.03.09. Fém fékcső csere
2013.03.07. Rézpaszta
2013.03.05. Szezon előtt még pár apróság
2013.02.23. Összerakás - Part 3. - Talpra Alfa!
2013.02.20. Összerakás - Part 2.
2013.02.19. Összerakás - Part 1.
2013.02.19. Jobb féltengely
2013.02.04. Féknyergek elpirulnak2013.02.03. Bal féltengely
2013.02.02. Bevásárlás Part X+Y+Z+4
2013.01.31. Kerékagy
2013.01.28. Zsír a féltengely csuklóba (a netezés előnyeiről - Part II.)
2013.01.27. Zsír a féltengely csuklóba (a netezés előnyeiről - Part I.)
2013.01.27. Fék projekt folytatódik
2013.01.20. Fék felújítás
2013.01.19. Féltengelyek tisztítása
2013.01.15. Kerékcsapágy és még pár apróság
2013.01.13. Festés és féltengelyek
2013.01.12. Gólyalábak - Part II.
2013.01.11. Vásárlás
2013.01.10. A mazohizmus vége - Happy End
2013.01.09. Mazohizmus a köbön
2013.01.08. Festék lesz az idei mumus...
2013.01.07. Nem jött össze…
2013.01.06. Számvetés
2013.01.06. Lengőkarok
2013.01.05. Gólyalábak
2013.01.04. Féknyergek festése
2013.01.03. Féknyergek
2013.01.02. Akkor folytassuk
2013.01.01. Akkor kezdjük....
Miután ma meglátogattam a Pókot az alvóhelyén, elgondolkodtam a tavaszi teendőkön. A lista az éppen aktuális "gondolkodási" helyzet alapján folyamatosan módosul:
- olajcsere,
- olajteknő takarítás,
- futómű beállítás,
- légszűrő csere,
- négy új gumi (205/50x16 vagy 205/55x16, a lényeg, hogy csendes legyen - 70 dB alatt),
- középkonzol izzócserék,
- bőrápolás,
- tetőfestés, impregnálás,
- üregvédelem,
- gázbowden olajozás,
- kézifékbowden olajozás,
Miután a hágókat összeszedtem, tovább kutattam.
Mi lenne, ha a Milla Miglia útvonalán is mennénk egyet?
Némi keresgélés után találtam némi konkrétumot is itt. Kár, hogy részletesebbet nem találtam.
Az útvonalat felrajzolva a kiteregetős olasz térképre rá kellett jönnöm, hogy egy részét már 2011-ben megtettem. A Garda-tó keleti csücskétől Veronáig.
Hej, ha még a múzeum is kinyitna Milánóban!
Reggel induláskor nem világított a jobb első tompított. Délután kicseréltem. A másikat egyenlőre nem bántom, kíváncsi vagyok, hogy meddig bírja.
- km óra állás: 121.642 km
- 1.721,20 óra menetidő (71,72 nap!)
- 71 km/ó átlagsebesség
- 8.222,83 liter tankolt üzemanyag, ebből 66,63 liter az első teletank
- 6,70 liter / 100 km átlagfogyasztás
- üzemanyagköltség: 28,55 Ft/km