Piritu - 1.000.000 - főkép
>> SzervizAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2014-01-09

Pár hete vettem egy aftermarketes lapátot, mert a régi már nem tetszett. Nos, az új is csak az első esőig. Alapvetően a két végén törölt, az orrom előtt középen nem. Próbáltam kicsit hajlítani rajta, amivel azt értem el, hogy most a közepén törölt, a két szélén nem. Második próbára az eredeti helyzet állt vissza. Király! Eldönthetem, hogy hol töröljön, középen, vagy a két szélén.
Nekem viszont jobban tetszene egy, ami mindenhol töröl. Veszprémből rendeltem egy pár gyárit. Ma megjött. 16 rugó a pár.
Gyorsan felpattintottam. Egy ideig nem lesz gond, az előző pár, amit ugyanitt szereztem be kb. 50e km-t bírt.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2013-12-31

2013.12.25. Tennivalók tavaszra
2013.11.13. Számok...
2013.11.10. Téli álom
2013.10.23. Helyzetjelentés
2013.10.22. Selenia Racing és esernyő
2013.10.21. Gyors segély
2013.09.17. Érdemes néha elolvasni a használati utasítást
2013.07.25. Helyzetjelentés
2013.07.05. Szervóolaj csere
2013.07.01. Műszaki vizsga
2013.06.25. Újra fog a hátsó fék!
2013.06.21. Némi bonyodalom a szabályozó cseréje körül
2013.06.13. Hajjaj - már megint
2013.06.13. Klíma
2013.06.13. Generátor – Part 2.
2013.06.10. A téli projekt nem a legjobban sikerült... Part II.
2013.05.30. A téli projekt nem a legjobban sikerült...
2013.05.30. Generátor – Part 1.
2013.05.29. Autóápolás - Part II.
2013.05.20. Bőrápolás
2013.05.01. Meglepetés
2013.04.27. Szülinapi ajándék
2013.04.23. Kérdőjelek a új csapágy körül...
2013.04.20. Kerékcsapágy csere
2013.04.18. Hullanak az új alkatrészek....
2013.04.11. Akkutálca - Part III.
2013.04.10. Akkutálca - Part II.
2013.04.04. Akkutálca
2013.04.02. Kell-e az idén új gumit venni?
2013.03.30. Ébresztő!
2013.03.09. Fém fékcső csere
2013.03.07. Rézpaszta
2013.03.05. Szezon előtt még pár apróság
2013.02.23. Összerakás - Part 3. - Talpra Alfa!
2013.02.20. Összerakás - Part 2.
2013.02.19. Összerakás - Part 1.
2013.02.19. Jobb féltengely
2013.02.04. Féknyergek elpirulnak
2013.02.03. Bal féltengely
2013.02.02. Bevásárlás Part X+Y+Z+4
2013.01.31. Kerékagy
2013.01.28. Zsír a féltengely csuklóba (a netezés előnyeiről - Part II.)
2013.01.27. Zsír a féltengely csuklóba (a netezés előnyeiről - Part I.)
2013.01.27. Fék projekt folytatódik
2013.01.20. Fék felújítás
2013.01.19. Féltengelyek tisztítása
2013.01.15. Kerékcsapágy és még pár apróság
2013.01.13. Festés és féltengelyek
2013.01.12. Gólyalábak - Part II.
2013.01.11. Vásárlás
2013.01.10. A mazohizmus vége - Happy End
2013.01.09. Mazohizmus a köbön
2013.01.08. Festék lesz az idei mumus...
2013.01.07. Nem jött össze…
2013.01.06. Számvetés
2013.01.06. Lengőkarok
2013.01.05. Gólyalábak
2013.01.04. Féknyergek festése
2013.01.03. Féknyergek
2013.01.02. Akkor folytassuk
2013.01.01. Akkor kezdjük....

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2013-12-25

Miután ma meglátogattam a Pókot az alvóhelyén, elgondolkodtam a tavaszi teendőkön. A lista az éppen aktuális "gondolkodási" helyzet alapján folyamatosan módosul:
- olajcsere,
- olajteknő takarítás,
- futómű beállítás,
- légszűrő csere,
- négy új gumi (205/50x16 vagy 205/55x16, a lényeg, hogy csendes legyen - 70 dB alatt),
- középkonzol izzócserék,
- bőrápolás,
- tetőfestés, impregnálás,
- üregvédelem,
- gázbowden olajozás,
- kézifékbowden olajozás,

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2013-12-25

Miután a hágókat összeszedtem, tovább kutattam.
Mi lenne, ha a Milla Miglia útvonalán is mennénk egyet?
Némi keresgélés után találtam némi konkrétumot is itt. Kár, hogy részletesebbet nem találtam.
Az útvonalat felrajzolva a kiteregetős olasz térképre rá kellett jönnöm, hogy egy részét már 2011-ben megtettem. A Garda-tó keleti csücskétől Veronáig.
Hej, ha még a múzeum is kinyitna Milánóban!

>> SzervizAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2013-12-21

Reggel induláskor nem világított a jobb első tompított. Délután kicseréltem. A másikat egyenlőre nem bántom, kíváncsi vagyok, hogy meddig bírja.

 
>> EgyébAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2013-12-21

- km óra állás: 121.642 km
- 1.721,20 óra menetidő (71,72 nap!)
- 71 km/ó átlagsebesség
- 8.222,83 liter tankolt üzemanyag, ebből 66,63 liter az első teletank
- 6,70 liter / 100 km átlagfogyasztás
- üzemanyagköltség: 28,55 Ft/km

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2013-12-13

Ma leültem, hogy nekiálljak a következő Nagy Túra megtervezésének. A kérdés az, hogy merre kellene menni? Rögtön adódott a válasz: a hegyekbe. Némi keresgélés után csemegére bukkantam: Ötztaler Gletscherstraße A maga 2.829 méterével a legmagasabb autóval elérhető pont az Alpokban. Nincs is messze...
Update másnap:
Ha már hágó, érdekes lenne egy Alpok térképen bejelölni a hágókat, hogy útközben minél többet lehessen érinteni.
Update harmadnap:
Juppé! A neten rengeteget találni, valahogy rendszerezni kellene őket. Egy Excel tábla tökéletes. Elsőre vagy 150 db 1.000 m feletti hágó jött össze.
Már csak valahogy be kellene jelölni őket a térképen.
Update Nr.4:
A munkatársam a Google Earth-ot javasolja, így letöltöttem. Fél éjszaka alatt fel is vittem a listámról a 100 legmagasabbat. (A lista már 200 feletti hágót tartalmaz.) Király, csak az útvonaltervező nagyon gagyi. Két pontot összeköt, de többet a fizetős verzió sem. Más megoldás kell.
Update Nr. 5:
Eszembe jutott hű társam a Mio720 navi, amin iGO fut. (Szegény navi helyett a Jézuskánk újat kell hozni, mert egyre gyakrabban indul újra a legcikisebb pillanatokban.) Mi lenne, ha iGO POI-k lennének a hágók? IT-s munkatársammal némi kutakodás tán rájöttünk, hogy a Google Earth KML fájljait is befogadja. Találtunk is egy oldalt, ahol az Excel fájlomból KML-t csinálnak.
Update 2013.12.04:
A listám szinte kész. 275 db hágót, magashegyi célpontot tartalmaz az Alpokban. Több már meg is volt. A fenti oldal segítségével már mindet ismeri a navi.
Lehet álmokat szőni, tervezni...
Végül is miért ne lehetne a következő éveket a hágóvadászatnak szentelni?
Update 2013.12.08.
Már 350 feletti a lista.
Update 2013.12.13.
390 hágó és magashegyi pont a listán. Egyenlőre ennyi elég. (Bár találtam néhány motoros oldalt, ahol rengeteg kép van a hágókról.) A létrehozott KML fájl a naviban. A bőség zavara.
Sikerült jó pár magashegyi utat is találni az Alpokban.

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2013-11-13

5 szezon és kb. 30.000 km után néhány gondolat a nyitott tetős létről:
Gondolatok a kabriózásról - Part 1: Úgy általában
Gondolatok a kabriózásról - Part 2: Időjárás
Gondolatok a kabriózásról - Part 3: A kabrió ápolása
Gondolatok a kabriózásról - Part 4: Kabriós kellékek
Gondolatok a kabriózásról - Part 5: Kabriós utak
Gondolatok a kabriózásról - Part 6: Az autó (GTV Spider 2.0TS)

Beszéljenek a számok is:

Ø Vásárlás időpontja: 2009.07.08.
Ø Óra állás vásárláskor: 133.187 km
Ø Vételár + magyar rendszám költsége: 1.958.147 Ft
Ø A vásárlás óta eltelt idő: 1.589 nap
Ø Óra állás: 166.027 km
Ø Megtett út: 32.840 km
Ø Tankolt üzemanyag mennyisége: 2.680,79 liter + a vásárláskor teletank
Ø Teljes fogyasztás: 8,36 liter/100 km
Ø Tankolt üzemanyag ára:1.010.878 Ft
Ø 1 liter üzemanyag átlagára: 402.57 Ft/liter
Ø 1 km-re vetített üzemanyagköltség: 31,50 Ft/km
Ø Felmerült költségek (alkatrész+szerszámok+extrák)*: 2.059.727 Ft
Ø Összes költség: 5.031.052 Ft
Ø 1 km-re jutó költség: 153,198 Ft/km
Ø 1 napra jutó költség: 3.166,17 Ft/nap
Ø A szervizelésről készített fényképek száma: 4.750 db
Ø A három "Nagy Túrán" készített fényképek száma: 7.676 db
Ø Egyéb kirándulásokon készített fényképek száma: 7.182 db
Ø Összesen a Spiderrel összefüggésbe hozható fényképek száma: 19.608 db
Ø Összesen 12,34 fénykép/nap
Ø Blogbejegyzések száma: 389 db

* Ide minden, a Spider miatt felmerült költség értendő. pl. a garázskapu is...