Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Szigorúan kacskaringós utakon elindultunk a következő állomáshoz, a túra legmagasabb pontja felé. Cél a 2.500 méter magas Hochalpenstrasse!
Első pihenőnk egy fizetős szerpentin tetején 1.384 méteren volt, a Steinplatte egyik részén. Innen némi hegyi túrával értük el a feljebb lévő pihenőt, ahol megebédeltünk.
A következő megálló Zell am See. Itt egy vidám fesztiválba csöppentünk. Érdekes volt a felvonulás. Magunkhoz vettünk egy kis fagyit, és tovább indultunk.
A magashegyi szerpentint ma "csak" megmásztuk, mert a szállás (Tauernalm) a túlsó végén van.
Maga az út 47,8 km hosszú, és két hágó van rajta. Az egyik 2.428 méteren van, és egyszerűen csak CÉL-nak hívják. A másik a "Hochtor"-nak nevezett alagút, mi 2.504 méteren van. A szakasz fizetős, a belépő 33 Euro. Minden további nap még 10 Euro. A szállást már eleve azért választottam, mert jár hozzá egy ingyenes belépő a szakaszra.
A nap élményeihez hozzá tartozik:
A Hochalpenstrasse több helyén is hatalmas plakátok hívják fel a motorosok figyelmét, hogy nem versenypályán vannak, vezessenek normális ember módjára. A harmadik kanyar után már ott is volt az első motoros, aki az úton feküdt. Láthatóan a mentőt várták. A motorostársai próbálták figyelmeztetni a közlekedőket. Ha jól vettem ki a szitut, motoros egy kicsit szűken előzött egy autót, és a bal elejét eltalálta. A kocsi meg fellökte.
Szóval ennyit a táblákról...
A nap egy kiadás fürdéssel kezdődött Salzburgban. Csilli-villi lett a Pók, egészen a város túlsó széléig. Sógoréknál ugyanis divat felmosni az utat egy javítás után. Mi meg persze arra mentünk. A sárgás lé szépen mutat a feketén, a mosás (11Euróért) élt 3 km-t :-(
A Chimsee partján hajóra szálltunk, és ellátogattunk a nagyobbik szigetre, a Férfi szigetre (Herreninsel). Ide építette volna König Ludwigs II. (Neuschwanschtein építője) a Bajor Versailles-t. A francia kastély mását. Egy része el is készült. Hihetetlen látvány az elkészült, dúsan díszített, aranyozott termekből átmenni a csupasz téglafalúakba.
Hajóval visszamentünk a Nők szigetére (Fraueninsel), ahol egy zárda működött régen.
Búcsút intve a szigettől elindultunk hazafelé. A szállástól pár km-re - a szűk, de annál jobb minőségű - kertek alatti út mellett érdekes dolgot találtunk. Egy boltív a patak felett. A boltív a két háború közt tervezett, és elkezdett autópálya hídja lett volna a patak felett. Aztán félbeszakadt az építkezés. Az új pályát, a háború után kb. 2 km-el odébb építették. Érdekes volt látni.
200 km nyitott tetős kocsikázás után érkeztünk vissza a szállásra. Furcsa mód, kátyúval, úthibával nem találkoztunk, pedig csak mellékutakon jártunk.
Csodálatos nap volt.
A mai nap kötetlen csavargással telt Salzburgban. Felszálltunk a "Hopp on, hopp off" járatra (sárga busz) és ha valami megtetszett leszálltunk és megnéztük.
A Póknak csak 45 km oda-vissza szerepe volt. Napközben a Helbrunn-i kastély parkolójában pihent.
A mai program a szomszédos Attersee volt.
Megtettük mind a két hajókört, és kocsival is megkerültük a szigetet.
Csodaszép vidék!
Azt viszont nagyon nem értem, hogy hogyan lehet az, hogy itt nincsenek kátyúk, és nem ráznak az utak.
Ma 450 km út várt ránk, a lehető legzegzugosabb útvonalon.
Mariazell-ben tartottunk egy kis szünetet.
Osztrák sógoraink nem nagyon cicóztak a hegyi utak építésekor. A szerpentinek helyett hosszú és meredek emelkedőket építettek. Volt 17%-os is! Hármasban nem pörgött ki a motor.
Végül is hatalmasat kocsikáztunk!
A 450 km után, amiből bő 300 km kemény hegyi etap volt, nagyon komoly meglepetés ért a célállomáson. (Kemény hegyi etapon nem csak szerpentint. hanem 13-14-17%-os emelkedőket és lejtőket értek, sokszor km-eken keresztül.)
Nem csak a első kerekeken volt fékpor, hanem hátul is!
Ilyet még sose láttam! Nem csak egy kicsit, hanem úgy rendesen, mint elől.
A féktárcsa szép fényesre kopva, ugyancsak mint elöl.
Ezek szerint a fékerő szabályozó megtette a hatását. Végre fognak a hátsó fékek is.
Mondjuk a kocsi viselkedésén is erősen érezni. Nem bukik akkorát fékezéskor az orrára, kanyarban pedig sokkal stabilabb fékezés közben.
Szóval király lett!!
Javaslom minden GTV/Spider tulajnak, ha a hátsó tárcsa nem egyenletesen kopik, hogy cseréje ki.
Az elmúlt napok a "Nagy Túra 2013"-ra való felkészüléssel telt:
- zöld kártya kikérése a biztosítótól,
- tűzoltó készülés bekészítése,
- szerszámkészlet összerakása,
- pár pótcucc összekészítése (csavarok, drót, szigszalag, stb.),
- a bizalom jegyében olajat NEM teszek be,
- mosás (kívül, belül),
- folyadékszintek ellenőrzése,
- gyertyák ellenőrzése (a két jobb oldali olajos volt),
- a klímacsövek lezárása,
- keréknyomás ellenőriztetése a gumisnál (pótkerék is),
- zene CD-k írása,
- navi beprogramozása (az összes látnivaló saját POI-ként),
Holnap indulunk!
Egy német fórumon találtam a leírást, csak bemásolom ide, hogy meglegyen:
"AW: Öl der Servolenkung wechseln...
...Zum Wechsel (Spülen), macht es Sinn eine zweite Person dabei zu haben...
den oberen (Rücklauf) Schlauch vom Servoölbehälter entfernen und den Anschluß am Behälter temporär abdichten...
Den Rücklaufschlauch verlängern und in einen geeigneten Behälter führen...
Motor anmachen und permanent frisches Öl einfüllen... dabei mal hin und herlenken... und solange Öl nachfüllen bis am Auslauf nur noch frisches Öl austritt.
Motor abstellen.... Schlauch wieder am Behälter anbringen, Füllstand prüfen... fertig"
Tehát:
- két ember kell hozzá,
- a tartályba visszavezető csövet lehúz, meghosszabbít, és egy edénybe vezet,
- a tartály nyílását lezár,
- motort elindít,
- folyamatosan utántölt,
- kormányt ide-oda teker,
- amint a friss olaj jön kifelé, motort leállít
- csövet visszarak
- sört bont (német oldal ide, vagy oda, de szerintem ezt kifelejtették)
Reggel, hogy ne kelljen keresgélni ki akartam készíteni a segélycsomagot. Jobban szemügyre véve kiderült, hogy márciusban lejárt. Semmi gond, ott a Párducé.
Aha, az tavaly decemberben járt le...
Úgyhogy kellett egy új.
Még a dallamkürtöt kellett visszakapcsolni a "normál" dudára a hamutartóban lévő kapcsolóval.
Ezzel fel is készültünk a vizsgára.
Csont nélkül átment. Érvényes 2015.07.06-ig.
A dokumentáció készítés még hagy némi kívánni valót maga után, mert a km óra állást kicsit elírtál.
Valós: 160.633 km
Beírva: 166.633 km
Úgyhogy a következő két évben legalább 6ezret kell mennünk :-)
Mióta megvan a Pók minden évben megkerüljük a Balatont.
Így történt ez ma is.
A déli sarkánál kezdtük, Keszthely volt az első cél. Majd végig a déli parton, és komppal át Tihanyba.
Zánkától találtunk egy járható utat Tapolca felé, így a kékkuti forrást is megnéztük.
262 km, végig nyitott tetővel, a lehető legoptimálisabb időjárással.
A tesztutat sikeresnek nyilvánítom, holnap mehetünk műszaki vizsgára.
Újra Várpalotát vettük célba, ahol is Csöri ambulánsan műtéteket hajtott végre a Párducon.
Cserélve lett:
- Gázolajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő
- Motorolaj
- Olajszűrő
- Vezérműszíj + görgők
- Vízpumpa
- Hosszbordás szíj