- Típus:159 1,9 jtdm 8V SW Gabriel Arkangyal
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2008
- Színe:ARGENTO
MOL TEMPO DIESEL
60,10 L
előző tankolástól futott km: 770 km
átlagfogyasztás: 7,8 l/100 km
költség: 25 657 Ft
pontjóváírás: 1000 (215 pont)
kedvezményes költség: 24 657 Ft
Készen van végre a garázsom!
Meguntam, hogy csak oszlopokon nyugvó, nyitott a garázs, amibe télen bekotor a hó, nyáron befújja a szél a leveleket.
Untam a garázs hátuljában lerekesztet tároló szűkösségét, hogy néha lépni nem lehetett benne és azt, hogy ha fordultam egyet, tutira valamit levertem a polcról. Ha a fűnyíró kellett, előbb ki kellett tolni a bringákat, hogy hozzáférjek.
Ha elmentünk otthonról, mindig féltem, hogy mit lopnak el a garázsból, a tároló fala ugyanis csak 0,5 mm-es OSB-lapból volt, az ajtaja szintén, amin csak egy tolózár volt.
Úgy döntöttem, hogy az egész garázsnak lesz oldala és ajtaja! Zárható ajtaja! A garázs, és a tároló közötti közfalat pedig elbontom, hogy legyen elég hely.
A garázs 6 m széles és 7 m 60 cm hosszú.
Először tetőlécet vágtunk ketté párnafának apósommal. A párnafák festés után az oszlopokra és a karfákra kerültek, ehhez rögzítettem később a lambériát, ami a garázs oldalfalát alkotja.
Tekintve, hogy az oszlopközök 130-148 cm közöttiek, a garázsajtók pedig közel 3 m szélesek, így 3 m kiszerelésű lambériát kerestem. Találtam is az OBI-ban. Sajnos 4 hetet kellett rá várni.
Addig is lefestettem a garázs szerkezetét és előkészítettem mindent a lambériázáshoz.
Időközben megérkezett a vasanyag, 40x20-as zártszelvény és 40x40-es szögvas. A zártszelvényből készültek a garázsajtók apósom jóvoltából. A szögvas a felső sínek rögzítéséhez kellett.
A gond ugyanis az volt, hogy a karfák miatt nem lehetett csak szekcionált felhúzós, vagy görgős rendszerű kaput beépíteni. A szekcionált sajnos többe került volna, mint maga a garázs.
A görgős pedig csak függesztett rendszerű lehetett, mert a betont 2 éve oldalirányba is lejtősre csináltuk, hogy a víz kifele folyjék.
A függőkapu szettet innen rendeltem : http://www.kapugorgo.hu/fuggokapu/fuggokapu-midi-szett/
Úgy gondolom a 85 kg-os terhelhetőségbe beleférünk.
A szögvasakat apósommal összehegesztettük, ezekhez csavaroztuk a vezetősíneket. Az „U” profilok a kapuk aljára kerültek, az alsó görgőket pedig befúrtuk a betonba – kapunként 2 görgő, melyek zárt állapotban alulról tartanak főképp az oldalirányú kilengést akadályozzák meg.
A kapuk egymás elé/mögé csúsztathatóak, mint egy gardrob szekrény ajtajai. Ezáltal egyszerre csak egy kapu lehet nyitva, de a kocsibehajtó kialakítása miatt egyszerre úgyis csak egyik autóval lehet kiállni.
Végre augusztus végén megérkezett a lambéria is, amit néhány nap alatt fel is raktam, közben feleségem festette a kész részeket kívül-belül. Néha még a nagyim is beszállt a festésbe.
Végre ma elkészült, még kutyaajtót is csináltam rá, hogy télen be tudjanak húzódni a kutyák a hideg elől.
Sikerült kialakítanom egy kis barkácsolós sarkot is, nagyimtól elhoztam megboldogult tatukám satupadját és kovácsüllőjét is, végre nem kell tovább az udvaron, a betonon barkácsolnom.
A karfák által bezárt háromszögekbe ún. hobbyüveg került, így van természetes megvilágítás is.
Rékával közösen felraktuk a logókat is, melyeket GT készített nekünk. Javaslatára habosított PVC-re ragasztottuk fel, amiket méretre vágva itt vettem: http://www.nyomdaker.hu/termekek/habositott_pvc_tablak
Viktor barátom még meglepett minket 147 és 159 feliratokkal is, így azok is felkerültek.
Igazi alfás istálló lett.
Ma először a vasak zárt ajtók mögött alszanak :-)
MOL TEMPO DIESEL
65,67 L
előző tankolástól futott km: 764 km
átlagfogyasztás: 8,59 l/100 km
költség: 28 166 Ft
pontjóváírás: 0 (1 155 pont)
kedvezményes költség: 28 166 Ft
SHELL VP N+ DIESEL
61,32 L
előző tankolástól futott km: 733 km
átlagfogyasztás: 8,36 l/100 km
költség: 27 956 Ft
pontjóváírás: 0 (1 090 pont)
kedvezményes költség: 27 956 Ft
Megjegyzés: gyanússá vált, hogy az Abonyi MOL kútnál hígítják a premium dízelt (vagy simát adnak el prémium árban), úgyhogy most váltok a Ceglédi Shell-hez...meglátjuk.
Minden esetre a fogyasztásom az elmúlt időszakban szemmel láthatóan több.
Ma sikeresen elhelyeztem végleges jelleggel az ELM327 BT-os adatkábelt úgy, hogy a kormány alatti ajtót be is lehet csukni.
Ehhez Tibcsi166 barátom átalakította az ELM327-emet. Került a végére egy másik csatlakozó, amit egy kb 10cm-es vezeték köt össze az ELM327-tel. Maga az ELM327 a csatlakozási ponton kívül, a pedálsor felett tépőzárral került rögzítésre a kárpithoz.
MOL EVO NEO
64,460 L
előző tankolástól futott km: 790 km
átlagfogyasztás: 8,15 l/100 km
költség: 29 790 Ft
pontjóváírás: 0 (1 090 pont)
kedvezményes költség: 29 790 Ft
OMV MaxxMotion D
52,300 L
előző tankolástól futott km: 718 km
átlagfogyasztás: 7,28 l/100 km
költség: 25 046 Ft
pontjóváírás: 0 (716 pont)
kedvezményes költség: 25 046 Ft
MOL EVO NEO
55,730 L
előző tankolástól futott km: 765 km
átlagfogyasztás: 7,28 l/100 km
költség: 26 132 Ft
pontjóváírás: 0 (716 pont)
kedvezményes költség: 26 132 Ft
Mikor megvettem az Arkangyalt furcsán mozgott a hátsó üléslap. Többször - rendszerint takarításokkor - próbálgattam a helyére pattintani, de nem sikerült. Mígnem rájöttem, hogy mi a gond. A bal oldalon a bepattanó fül el volt törve, a jobb oldalon pedig hiányzott is.
Most pótolva lett.
Sajnos, ha valamiért ki kell venni az ülést, akkor ez újra eltörik - egyszerhasználatos.
MOL EVO NEO
60,380 L
előző tankolástól futott km: 793 km
átlagfogyasztás: 7,61 l/100 km
költség: 27 527 015 Ft
pontjóváírás: 1 000 (348 pont)
kedvezményes költség: 28 527 Ft