Mutasd

>> Egyéb2014-09-22

MOL TEMPO DIESEL
60,10 L
előző tankolástól futott km: 770 km
átlagfogyasztás: 7,8 l/100 km
költség: 25 657 Ft
pontjóváírás: 1000 (215 pont)
kedvezményes költség: 24 657 Ft

 
>> Egyéb2014-09-06

Készen van végre a garázsom!

Meguntam, hogy csak oszlopokon nyugvó, nyitott a garázs, amibe télen bekotor a hó, nyáron befújja a szél a leveleket.
Untam a garázs hátuljában lerekesztet tároló szűkösségét, hogy néha lépni nem lehetett benne és azt, hogy ha fordultam egyet, tutira valamit levertem a polcról. Ha a fűnyíró kellett, előbb ki kellett tolni a bringákat, hogy hozzáférjek.
Ha elmentünk otthonról, mindig féltem, hogy mit lopnak el a garázsból, a tároló fala ugyanis csak 0,5 mm-es OSB-lapból volt, az ajtaja szintén, amin csak egy tolózár volt.

Úgy döntöttem, hogy az egész garázsnak lesz oldala és ajtaja! Zárható ajtaja! A garázs, és a tároló közötti közfalat pedig elbontom, hogy legyen elég hely.

A garázs 6 m széles és 7 m 60 cm hosszú.

Először tetőlécet vágtunk ketté párnafának apósommal. A párnafák festés után az oszlopokra és a karfákra kerültek, ehhez rögzítettem később a lambériát, ami a garázs oldalfalát alkotja.

Tekintve, hogy az oszlopközök 130-148 cm közöttiek, a garázsajtók pedig közel 3 m szélesek, így 3 m kiszerelésű lambériát kerestem. Találtam is az OBI-ban. Sajnos 4 hetet kellett rá várni.

Addig is lefestettem a garázs szerkezetét és előkészítettem mindent a lambériázáshoz.

Időközben megérkezett a vasanyag, 40x20-as zártszelvény és 40x40-es szögvas. A zártszelvényből készültek a garázsajtók apósom jóvoltából. A szögvas a felső sínek rögzítéséhez kellett.
A gond ugyanis az volt, hogy a karfák miatt nem lehetett csak szekcionált felhúzós, vagy görgős rendszerű kaput beépíteni. A szekcionált sajnos többe került volna, mint maga a garázs.
A görgős pedig csak függesztett rendszerű lehetett, mert a betont 2 éve oldalirányba is lejtősre csináltuk, hogy a víz kifele folyjék.
A függőkapu szettet innen rendeltem : http://www.kapugorgo.hu/fuggokapu/fuggokapu-midi-szett/
Úgy gondolom a 85 kg-os terhelhetőségbe beleférünk.
A szögvasakat apósommal összehegesztettük, ezekhez csavaroztuk a vezetősíneket. Az „U” profilok a kapuk aljára kerültek, az alsó görgőket pedig befúrtuk a betonba – kapunként 2 görgő, melyek zárt állapotban alulról tartanak főképp az oldalirányú kilengést akadályozzák meg.
A kapuk egymás elé/mögé csúsztathatóak, mint egy gardrob szekrény ajtajai. Ezáltal egyszerre csak egy kapu lehet nyitva, de a kocsibehajtó kialakítása miatt egyszerre úgyis csak egyik autóval lehet kiállni.

Végre augusztus végén megérkezett a lambéria is, amit néhány nap alatt fel is raktam, közben feleségem festette a kész részeket kívül-belül. Néha még a nagyim is beszállt a festésbe.

Végre ma elkészült, még kutyaajtót is csináltam rá, hogy télen be tudjanak húzódni a kutyák a hideg elől.
Sikerült kialakítanom egy kis barkácsolós sarkot is, nagyimtól elhoztam megboldogult tatukám satupadját és kovácsüllőjét is, végre nem kell tovább az udvaron, a betonon barkácsolnom.

A karfák által bezárt háromszögekbe ún. hobbyüveg került, így van természetes megvilágítás is.

Rékával közösen felraktuk a logókat is, melyeket GT készített nekünk. Javaslatára habosított PVC-re ragasztottuk fel, amiket méretre vágva itt vettem: http://www.nyomdaker.hu/termekek/habositott_pvc_tablak

Viktor barátom még meglepett minket 147 és 159 feliratokkal is, így azok is felkerültek.

Igazi alfás istálló lett.

Ma először a vasak zárt ajtók mögött alszanak :-)