- Típus:159 1,9 jtdm 8V SW Gabriel Arkangyal
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2008
- Színe:ARGENTO
MOL EVO NEO Diesel
62,54 L
előző tankolástól futott km: 799
átlagfogyasztás: 7,8 l/100 km
költség: 29 137 Ft
pontjóváírás: 1 122 (882 pont)
kedvezményes költség: 28 015 Ft
Ma este megvolt az időszkos kisszervíz, most értem haza.
1) olajcsere
olaj: SELENIA SAE WR PE (Pure Energy) 5W-30 ACEA C2 FIAT 9.55535-S1 - 1. fotó
olajszűrő: HENGST E46H D126 - 2. és 3. fotó, régi olajszűrű - 4. fotó
feltöltési mennyiség: 4,6 Liter
előző olajcsere: 2013.01.25.
akkori óraállás: 135 706 km
jelenlegi óraállás: 149 534 km
futott km: 13 828 km
eltelt idő: 370 nap
2) váltóolajcsere
szükséges olaj: TUTELA CAR MATRYX SAE 75W-85 API GL-4, ALLISON C4, ZF E-ML 06 FIAT 9.55550 - 5. fotó
feltöltési mennyiség: 2,3 Liter
előző olajcsere: még nem volt, csak utántöltés
3) levegőszűrő
FIL HPU 4431 - 6. és 7 fotó, régi szűrő - 8. 9. 10. fotó
cserélve volt 2012.01.28-án
akkori óraállás: 122 323 km
csereintervallum: 40 000 km
jelenlegi óraállás: 149 534 km
futott km: 27 211 km
eltelt idő: 733 nap
A nyáron pótoltam a hiányzó kavicsfóliákat. Sajnos elöl átragasztottam vele két elemet (hosszabb volt a fólia, mint a gyári méretű), ezért az elemek illesztésénél ott megszorult a kosz. Ez abból a szempontból is problémás, hogy így ott a nedves sár, hólé, nem igazán szárad ki, mosáskor nem jön ki - 11. fotó.
Ez idővel kikezdi a lemezt, úgyhogy most egy schnitzer-rel orvosoltam a korábbi hibámat - azaz elvágtam a fóliát az elemek végeinél, ahol még ragadt, valamint kiszedtem a koszt.
Természetesen mind a szervízintervallum, mind az olajcsere periódus nullázva lett - 12. fotó.
A végén még ránéztünk két dologra.
Fagyálló bemérés: - 17 fokig jó. Nem a legjobb, de majd be lesz állítva (Csabinak éppen nem volt a műhelyben megfelelő fagyállója)
Generátor töltés: 13,9-ig ment fel felkapcsolt fényszórókkal.
A piszkos anyagiak:
olaj:14 590 Ft / 5 liter
olajszűrő: 2 425 Ft
levegő szűrő: 4 490 Ft
váltóolaj: 6 450 Ft / 2 liter
OSRAM Night Braker Plus tompított izzó: 4 850 Ft
Munkadíj: 4 000 Ft
Megvan a kisszervíz (olaj, olajszűrő, levegőszűrő, váltóolaj cserék)-időpontom: csütörtök 19:00 óra.
Gabriel már alig várja a "vérátömlesztést" :-)
UPDATE: harmadik kisgyermekem születése miatt 1 hétel eltolva a kisszervíz :-)
MOL EVO NEO Diesel
62,81 L
előző tankolástól futott km: 872
átlagfogyasztás: 7,2 l/100 km
költség: 28 761 Ft
pontjóváírás: 0 (1692 pont)
Ma számot vetettem a dolgokkal, és megírtam a szerelőmnek, mit szerezzen be, valamint hogy adjon időpontot.
1) olajcsere
szükséges olaj: SELENIA SAE WR PE (Pure Energy) 5W-30
ACEA C2
FIAT 9.55535-S1
feltöltési mennyiség: 4,6 Liter
előző olajcsere: 2013.01.25.
akkori óraállás: 135 706 km
jelenlegi óraállás: 148 217 km
futott km: 12 511 km
2) váltóolajcsere
szükséges olaj: TUTELA CAR MATRYX SAE 75W-85
API GL-4, ALLISON C4, ZF TE-ML 06,
FIAT 9.55550
feltöltési mennyiség: 2,3 Liter
(2013.10..29-én hoztál 1 Litert, amiből a féltengelycserekor kifolyt mennyiséget utántöltöttük. Ehhez akkor 2,5 dl-t használtunk, tehát még kb. 0,7 Liter van otthon, ezért szerintem elég ha 2 Litert hozatok)
előző olajcsere: még nem volt, csak utántölt
3) üzemanyagszűrő
cserélve volt 2013.01.25-én
akkori óraállás: 135 706 km
csereintervallum: 40 000 km
jelenlegi óraállás: 148 217 km
-> NEM KELL CSERÉLNI
4) levegőszűrő
cserélve volt 2012.01.28-án
akkori óraállás: 122 323 km
csereintervallum: 40 000 km
jelenlegi óraállás: 148 217 km
-> NEM KELLENE CSERÉLNI, DE CSERÉLEK, NÉHA ELÉG POROS UTAKON JÁROK (lovaglásra menet ki a tanyára Tápiógyörgyén), ÉS MÁR 2 ÉVES A SZŰRŐ
5) pollenszűrő
cserélve volt 2013.05.17-én (klímásnál)
akkori óraállás: 139 643 km
csereintervallum: 35 000 km vagy 24 hónap
jelenlegi óraállás: 148 217 km
futott km: 8 574 km / 8 hónap
-> NEM KELLENE CSERÉLNI
6) szervóolaj
cserélve volt 2013.04.13-án
akkori óraállás: 138 147 km
csereintervallum: nincs megadva
jelenlegi óraállás: 148 217 km
futott km: 10 070 km / 9 hónap
-> NEM KELLENE CSERÉLNI
7) fékolaj
cserélve volt 2012.10.13-án
óraállás: 132 743 km
csereintervallum: 70 000 km vagy 24 hónap
jelenlegi óraállás: 148 217 km
futott km: 15 474 km / 17 hónap
-> NEM KELL CSERÉLNI, csak majd júliusban (lehet akkor majd féktárcsa és fékbetét is is cserélve lesz)
Továbbá úgy döntöttem, kicserélem a tompított izzóimat Osram Night Braker Plus-ra.
MOL EVO Diesel
56,81 L
előző tankolástól futott km: 1000
átlagfogyasztás: 5,68 km
költség: 26 297 Ft
pontjóváírás: 0 (1122 pont)
MOL EVO Diesel
61,65 L
előző tankolástól futott km: 581
átlagfogyasztás: 7,74 km
költség: 28 846 Ft
pontjóváírás: 0 (838 pont)
Ma reggel sűrű kereszteket vetettem hálát adva Gabriel Arkangyalnak, mert úgy néz ki tényleg vigyáz a róla elnevezett vasamra :)
Az történt ugyanis, hogy sűrű ködben a négysávoson ereszkedtem 125-130-cal a belső sávban, mikor is Cegléd alatt a felüljáró tövében hirtelen megláttam a yard-ot. Na, gondoltam, Karácsony előtt, f@sza lesz a célfotó meg a csekk. Már nem is fékeztem - úgyis mindegy.
Mikor azonban közel értem, láttam, hogy épp akkor szerelik rá a 3-lábúra a berendezést...uhhhh
Nem gondoltam volna, hogy a ködben is képesek/tudnak mérni.