- Típus:159 1,9 jtdm 8V SW Gabriel Arkangyal
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2008
- Színe:ARGENTO
Esemény, de ebből szervíz lesz :(
Mikor meghallok valami nem odavaló zörejt, zajt, vagy éppen valami rendellenességet tapasztalok az Arkangyalon, mindig az a jelenet jut eszembe a Gyűrűk Ura, A gyűrű szövetsége című filmből, amikor Moria bányáiban bóklásznak, éppen legyőzik az orkokat meg a barlangi trollt, és akkor egyszer csak megremeg az egész barlang. Ekkor Boromir megszólal: "Mi ez az újabb borzalom?"
Szóval ma örömmel és mit sem sejtve pattantam be a kocsimba a gyerekekkel.
Épp elindultunk, szokás szerint toltuk a Heavy Metal-t (most éppen Ossian szólt), amikor az egyik kanyarban valami nem odavaló hangot hallottam.
"Biztos a zeneszámban volt valami"-gondoltam.
Mikor másodszor is meghallottam, hátrafordultam: "Bence! Te adsz ilyen hülye hangokat?" ... kisfiam néha lövöldözőset játszik és a szájával...na mindegy, akinek van gyereke érti :)
Szegény gyerek most azonban tökre nyugodtan ült, és bambult ki a fejéből.
Na, jó, zene kikapcs. Fülelünk.
Jött is szépen. Mikor alátekertem a kormányt nyüszített, mint állat.
"Fasza, engem is utolért a szervótartály szűrő lepottyanósdi!" - ezzel a gondolattal le is zártam a témát magamban.
Később már a ceglédi borzalmas utakat jártam. Letekertem az ablakot, hogy mit hallok, mert nem hagyott nyugodni a téma. Egyenes úton, kormány nem mozgatva, jobb elsőkerék úthibán huppan, NYÜSZÖGÉS.
"B@sszus! Ez nem a szűrő lesz!"
A 159-topicban Erhard, valamint telefonon droberto és Alfás Viktor a felső lengőkar gömbfej szilentjére tippelnek. A szerelőm szerint viszont ott több szilent kopása is okozhatja ezt a hangot.
Holnap este lesz szabad akna a műhelyben, begurulok az Arkangyallal, azután alá nézünk.
Folyt.köv...
Megérkezett az AC13 matrica. Naná, hogy a postás belegyűrte a postaládába!
Ami meglepett, hogy a feleségem nevére jött a levél.
Kinyitva viszont megnyugodtam, mert benne volt az enyém is. Az viszont visszatetszést váltott ki belőlem, hogy ha már megspórolnak rajtunk egy postaköltséget akkor miért csak 3 db naptárat raknak a borítékba?
Mert ugyabár ugyanannyit fizettünk mindketten, mintha két külön tag lennénk. De mivel egy címre jön a matrica, így értelem szerűen egy borítékba teszik. De akkor legalább több üdvözlőkártyát tennének a borítékba.
Na mindegy.
Délután szépen felragasztottuk a matricákat.
A "www.alfaamore.hu" önálló életet fog élni, ő hosszú távon fennmarad, ezért külön lett felragasztva.
A VTT-ről hazafelé jövet Budapest alatt átléptük a 140k-t. Itthon a garázsban 140066-ot mutatott a km-számláló.
Reggel 6:00-kor kelt a család. 8 óra előtt nemsokkal megérkezett hozzánk Ildikó és párja. Velik konvojoztunk Vecsésre. Ott a Shell kúton találkoztunk Pityukomával és Lexlutorral. Onnan 9:15-kor indultunk tovább. mizooo-t vártuk volna még, de nem jött, Kardosdoktor is cssatlakozott volna, de a kisgyerkőc nyűgösködött, ezért nem álltak meg bevárni minket - ők előttünk jártak vagy 10 km-rel. Viszont Érden csatlakozott hozzánk Tibcsi166.
10:30-körül érkeztünk meg.
Nagyon jól éreztük magunkat, és külön jó volt, hogy a gyerekek le tudták kötni magukat a játszótéren.
Jó volt személyesen megismerkedni azokkal, akikkel már hónapok óta csevegünk a fórumon.
A pörkölt kifejezetten finom volt és a pálinkafelhozatalra sem lehetett panasz.
Vasárnap a hideg idő miatt délelőtt haza konvojoztunk Ildikóékkal. Megittunk nálunk egy kávét és lekentük a szélvédőjüket RainClear-el.
Hát ennyi volt az első 159VTT dióhéjban. A többi a fotókon :)
MOL EVO NEO
63,66 L
előző tankolástól futott km: 772
átlagfogyasztás: 8,24 l/100 km
költség: 28 768 Ft
Tegnap elhoztam a pollenszűrőt a szerelőmtől. Be is akartam rakni, de hiába vettem krova készletet, az 5-ös nem ment rá, a 6-os meg lötyögött. Szóval kell 5,5mm-es.
A szembeszomszédomnak barkécsboltja van. Egész új készletet nem akartam venni, így az egyik készletből adott kölcsön.
Ma ki is cseréltem.
Majd hamarosan veszek egy komplett készletet, amiben van imbusz és torx fejkészlet is.
Free verzióm van. Most szereztem "registered" verziót FES-ből is, MES-ből is, de valami nem oké. Továbbra is FREE-ként működnek.
Mondjuk a FES-nél már tudom mia a hiba: nem jó exe-fájlt futtattam.
Minden esetre a CarTársak segítségével kiderült, hogy a januári olajcserekor nem lett nullázva a számláló. Mivel FREE verzióval otthon nem tudtam, visszamentem este a szerelőmhöz. Megtaláltuk az ő univerzális szoftverében is a megfelelő menüpontot és végrehajtottuk a műveletet. A dízel DPF-es alfáknál ugyanis nem elég a szervízt rögzíteni, az olajcserét külön is kell.
A lényeg, hogy mostmár rendben van, 50 000 km-t ír ki a következő olajcseréig.
(mondjuk ez marhaság, ki az aki belerak egy olajba 50 000 km-t?)
Ma hazafelé jövet regenerált. Hazaérve nem volt otthon a család, úgyhogy egyből elő a laptop, meg az OBDII...és íme az eredmény a képeken.
Egy dolog zavar újabban: a fogyasztásom kicsit magasabb a szokottnál. Eddig 5,9-6,5 volt téli gumival 16os kerékkel, most 6,2-7,9 a 19es nyári kerekekkel. Viszont tavaly is ugyanez a kerék volt, ugyanezzel a gumival, de alacsonyabb volt a fogyim.
Mi történt?
Ma délután Ceglédre vittük a kutyusainkat állatorvoshoz.
Az öreg, "Sheri" kutyámnak (ő egy gyönyörű óangol juhászkutya, azaz bobtail) esedékes volt az éves kombinált oltás (védő+veszettségelleni), továbbá, mivel már 8 éves múlt, neki még nem volt chip-tuningja :)
Az új szerzeményünk, "Démon", aki egy dog-vizsla keverék, megkapta az utolsó védőoltását így 12 hetesen. Neki már csak a chip van hátra. (ő is chip-tuningos lesz....he, he).
És még van a kis "Jäger", feleségem Jagd-terrierje...nos ő golyótlanítva lett. A szomszédom ugyanis shiba-kat kezdett tenyészteni. El lehet képzelni, mit művel a szeretcsétlen a kerítésnél, mikor a szomszédban tüzelnek a szukák.
Még anno anyósomtól kaptam egy az autó első és hátsó ülései közé rögzíthető állatszállítót. Ezt úgy kell elképzelni, hogy van négy fül a két hosszanti szélén - tehát kettő-kettő - amit be kell akasztani az ülések fejtámláiba. Az anyaga alulról olyan, mint a sporttáska anyaga, a felső fele, amin a kutyák ülnek, az pedig teljesen sima és vízhatlan.
Nos én ezt a csomagtartóba raktam (mivel SW-m van), de az egyik oldalát a hátsó ülések fejtámláihoz rögzítettem.
A kutyák tök jól elvoltak, de út közben a feleségemnek néha hátra kellett nyúlnia - még jó, hogy pont ezért a hátsó ülésen utazott. Először a láthatósági mellényt kellet Jäger szájából kiszedni, majd a kötszeres csomagot, legvégül egy törölgető rongyot Démon karmai közül.
Visszafelé nyugodtabbak voltak. A fő rosszcsont, immár eunuh-ként és a fején lévő gallér által állólámpának álcázva az altatótól még aludt. Démon viszont a szuritól megszeppenve nyugodtan feküdt.
Érdekes, hogy a nagy botailom, Sherike, a legjobb utas. Az első percben kipécéz egy biztos pontot - most éppen a C-oszlopot - annak nekidől, és nyugodtan ül végig az úton. Bizonyára az évek, meg a rutin :)
A mai napra feleségemmel szabadságot vettünk ki, és rendeztünk egy ügyintézős napot.
Terv:
- 07:30 reggel gyerekek suliba/oviba
- 08:30 Pilis, klímás - klímatisztítás
- 13:00 Cegléd, állatorvos - mindhárom kutya
- 16:00 gyerekek öszeszed
Minden a terv szerint alakult. Reggel csepergő esőben konvojoztunk át Pilisre, a feleségem a 147-esével mögöttem jött, mert nem tudta hová kell menni. A klímást még tavaly nyáron ismertem, meg. Ő volt az, aki az előtte lévő két lehúzós klímás után, végre szakértő módon detektálta a hibát és emberi áron megjavította. Ami pedig nálam bevált, ahhoz ragaszkodom!
A klímásnál gyakorlatilag időben kezdtünk.
Kiszedte a srác a pollenszűrőmet, ami 2012 januárban volt cserélve. Hát úgy is nézett ki. Viszont a vele előre nem volt megbeszélve pollenszűrő csere, ő nem is számított rá, mert úgy volt vele, hogy egy alfás az ilyenekre ügyel - hát szégyelltem is magam, hogy ennek az időben való cseréje elmaradt. A srác gyorsan próbált volna szerezni: felhívott vagy két alkatész boltot a környéken, de nem volt hirtelen a polcon, csak a 147-be, de ezt majd a feleségem a saját blogjában...
Minden esetre a pollenszűrőmet jól kifújta sűrített levegővel. A hét végéig majd kicserélem sk. A 159-ben könnyű cserélni, nem úgy, mint a 147-ben.
Ezután géppel lefejtette a gázt és megállapította, hogy kell bele 300 g. Elmondása szerint ennyi veszteség 1 év alatt normális. Ezután egy másik géppel kiszívta a rendszerből a nedvességet. Utána tett a rendszerbe olajat, ami neonzöld és önmagában ez a színező is (2.fotó). Ezután ment bele a gáz. A rendszer megfelelő működésének ellenőrzésekor a hőmérő 3,5 fok C-t mutatott. Ez nagyon jó érték.
A feltöltés végeztével tisztítóhabot (4. fotó) nyomott a beszívó oldal, azaz a kivett pollenszűrő felől a rendszerbe úgy, hogy közben járatnom kellett a ventillátort klíma nélkül, és kapcsolgatnom kellett a levegőbefúvási irányokat. A teljes flakonnal belenyomta szépen adagolva, kis szünetekkel. Ennek végeztével visszakerült a pollenszűrőm a helyére.
Ezután én kiálltam a kocsimmal, a helyemre beállt a szívszerelmem a 147-tel.
15 perc múlva kellett kimennem a kocsihoz, és 10-15 percre beindítani a klímát, hogy a tisztítóhabot a klíma saját kondenzvize lemossa a hűtőradiátorról.
Bár hűvös idő volt, de hazafelé jövet azért járattam a klímát, hagy tisztuljon.
Az egész akcióért 20 500,- Ft-ot fizettünk a 2 autóra, amiben benne volt a 147-be a pollenszűrő 2 950,- Ft értékben. Ha ezt kivonom a teljes összegből, és a maradékot elosztom a két autóra, akkor a tisztítás és a rátöltés (olaj, gáz) munkadíjjal együtt 8 775,- Ft-ba került.
Délután pedig a terveknek megfelelően "Noe bárkájává" alakult az Arkangyal :) ... de ez egy másik történet.