Tagok >> Dömpi (il dottore) >> Blog
Sajnos megtörtént az, ami még azt is veszélyezteti, hogy az Arkangyalt el tudom-e vinni az AC-re. (AC-re megyek, csak legfeljebb feleségem 147-esében az anyósülésen utazva).
Ma délelőtt átvittem a kutyámat (a "kis" Bobtailt) Törtelre a kozmetikushoz megnyíratni. Csupán 8 km, de rettentő sz@r az út. Ezért is mentem óvatosan és lassan, mindössze 40-el. Ennek ellenére sikerült elkapnom egy rohadt kátyút. A gumi oldalfalán most kis kitüremkedés van - szálszakadt lett. A szerelőm szerint át kell rakni hátra, nem fog kiduranni. Nem tudom, én félek ilyen gumival közlekedni.
Most vagy veszek erre a 19es felnire 235/45-ös gumit, vagy szerzek egy 18as felnit és azt gumizom fel. Mivel nem akarok hosszútávon 255/35-össel járni, ezért ilyen méretűből 1 vagy 2 db megvásárlása nem alternatíva számomra.
Egyébként pedig rohadjon meg a szíve gyökeréig az összes ember, aki ellopja az adómat, és akik miatt nincs pénz az utakat rendben tartani, és az összes lusta, nemtörődöm közútkezelő!
Ezúton itt a nagynyilvánosság előtt megátkozom mindegyikőjüket!
Az én átkom pedig fogni szokott!!!
Beragasztottuk a hátsó lökhárítóba a múltkor elhagyott takaróelemet is. Ezúttal 2K-s ragasztót használtunk.
Az elhagyott lökhárítóelemért köszönet Lexlutornak.
És ha már csápos emelőn volt a vas, helyére igazítottam a sárvédő doblemezét is. Így kell állnia.
Most jöttem a szerelő haveromtól. Sajnos a jobb első alsó lengőkar porvédő gumija a peremnél teljesen ki van szakadva.
Viszont jó hír, hogy nem lóg, sőt nagyon is passzentos...egyenlőre. Belenyomtuk a "spéci" zsírt, ami elvileg víztaszító. Köszönet danikab62-nek a zsírért. Mivel a felső részén van kiszakadva a gumi, remélhetőleg benne marad a zsír (gravitáció ugyebár).
Innentől minden nap ajándék. Remélem kibír 2-3000 km-t.
Viszont felfedeztem valamit. A jobb első rugón belül van egy porvédő, amit felül egy fehér színű műanyag rögzít a helyére belülről - szóval erre kell ráhúzni a porvédő-harmonikát. Nos ez a műanyag ripityára van törve. Most szedegettük ki a darabkáit. Minden esetre a porvédő a helyén van így is. Majd idővel ez is cserélve lesz.
MOL EVO NEO
64,76 L
előző tankolástól futott km: 892
átlagfogyasztás: 7,26 l/100 km
költség: 29 265 Ft
MEGVAN A BŰNÖS!
Nem a felső lengőkar, hanem az alsó...pontosabban annak a porvédő gumija. Szépen kiszakadt. Gondolom beszáradt a zsír, esetleg meg is korrodálódott kicsit.
Egyenlőre nem lóg, bár nem is olyan k*rva feszes, szóval nem cserélem. Be lett fújva WD40-el, és a nyiszogás elmúlt.
A fékbetéteimben elvileg még kb. 3000 km van. Ez nekem nyár vége/ősz eleje. Akkor úgyis cserélve lesznek elöl a féktárcsák és fékbetétek. Azzal a lendülettel akkor az alsó lengőkar is. Addig meg időnként fújogatom WD40-el. Így legalább nem kell kétszer szétszedni.
Esemény, de ebből szervíz lesz :(
Mikor meghallok valami nem odavaló zörejt, zajt, vagy éppen valami rendellenességet tapasztalok az Arkangyalon, mindig az a jelenet jut eszembe a Gyűrűk Ura, A gyűrű szövetsége című filmből, amikor Moria bányáiban bóklásznak, éppen legyőzik az orkokat meg a barlangi trollt, és akkor egyszer csak megremeg az egész barlang. Ekkor Boromir megszólal: "Mi ez az újabb borzalom?"
Szóval ma örömmel és mit sem sejtve pattantam be a kocsimba a gyerekekkel.
Épp elindultunk, szokás szerint toltuk a Heavy Metal-t (most éppen Ossian szólt), amikor az egyik kanyarban valami nem odavaló hangot hallottam.
"Biztos a zeneszámban volt valami"-gondoltam.
Mikor másodszor is meghallottam, hátrafordultam: "Bence! Te adsz ilyen hülye hangokat?" ... kisfiam néha lövöldözőset játszik és a szájával...na mindegy, akinek van gyereke érti :)
Szegény gyerek most azonban tökre nyugodtan ült, és bambult ki a fejéből.
Na, jó, zene kikapcs. Fülelünk.
Jött is szépen. Mikor alátekertem a kormányt nyüszített, mint állat.
"Fasza, engem is utolért a szervótartály szűrő lepottyanósdi!" - ezzel a gondolattal le is zártam a témát magamban.
Később már a ceglédi borzalmas utakat jártam. Letekertem az ablakot, hogy mit hallok, mert nem hagyott nyugodni a téma. Egyenes úton, kormány nem mozgatva, jobb elsőkerék úthibán huppan, NYÜSZÖGÉS.
"B@sszus! Ez nem a szűrő lesz!"
A 159-topicban Erhard, valamint telefonon droberto és Alfás Viktor a felső lengőkar gömbfej szilentjére tippelnek. A szerelőm szerint viszont ott több szilent kopása is okozhatja ezt a hangot.
Holnap este lesz szabad akna a műhelyben, begurulok az Arkangyallal, azután alá nézünk.
Folyt.köv...
Megérkezett az AC13 matrica. Naná, hogy a postás belegyűrte a postaládába!
Ami meglepett, hogy a feleségem nevére jött a levél.
Kinyitva viszont megnyugodtam, mert benne volt az enyém is. Az viszont visszatetszést váltott ki belőlem, hogy ha már megspórolnak rajtunk egy postaköltséget akkor miért csak 3 db naptárat raknak a borítékba?
Mert ugyabár ugyanannyit fizettünk mindketten, mintha két külön tag lennénk. De mivel egy címre jön a matrica, így értelem szerűen egy borítékba teszik. De akkor legalább több üdvözlőkártyát tennének a borítékba.
Na mindegy.
Délután szépen felragasztottuk a matricákat.
A "www.alfaamore.hu" önálló életet fog élni, ő hosszú távon fennmarad, ezért külön lett felragasztva.
A VTT-ről hazafelé jövet Budapest alatt átléptük a 140k-t. Itthon a garázsban 140066-ot mutatott a km-számláló.
Reggel 6:00-kor kelt a család. 8 óra előtt nemsokkal megérkezett hozzánk Ildikó és párja. Velik konvojoztunk Vecsésre. Ott a Shell kúton találkoztunk Pityukomával és Lexlutorral. Onnan 9:15-kor indultunk tovább. mizooo-t vártuk volna még, de nem jött, Kardosdoktor is cssatlakozott volna, de a kisgyerkőc nyűgösködött, ezért nem álltak meg bevárni minket - ők előttünk jártak vagy 10 km-rel. Viszont Érden csatlakozott hozzánk Tibcsi166.
10:30-körül érkeztünk meg.
Nagyon jól éreztük magunkat, és külön jó volt, hogy a gyerekek le tudták kötni magukat a játszótéren.
Jó volt személyesen megismerkedni azokkal, akikkel már hónapok óta csevegünk a fórumon.
A pörkölt kifejezetten finom volt és a pálinkafelhozatalra sem lehetett panasz.
Vasárnap a hideg idő miatt délelőtt haza konvojoztunk Ildikóékkal. Megittunk nálunk egy kávét és lekentük a szélvédőjüket RainClear-el.
Hát ennyi volt az első 159VTT dióhéjban. A többi a fotókon :)
MOL EVO NEO
63,66 L
előző tankolástól futott km: 772
átlagfogyasztás: 8,24 l/100 km
költség: 28 768 Ft