Tagok >> Dömpi (il dottore) >> Blog
Sikeresen rendbe tettem a használtan vásárolt THULE tetőcsomagtartó.
Fel is sikerült szerelnem, bár érdekes módon nem az SW-hez, hanem a berlinához megadott keresztpálca távolság (elöl 27,5, hátul 25,5) vált be.
A távolságokat, hogy hová kell tenni az első és a hátsó talpat, feljelöltem a gumi alatt vékony alkoholos filccel.
Most már jöhet a box.
KIT ára: 11.750,- Ft
MOL EVO NEO
63,57 L
előző tankolástól futott km: 919
átlagfogyasztás: 6,92 l/100 km
költség: 29 490 Ft
pontjóváírás: 1300 (317 pont)
kedvezményes költség: 28 190 Ft
Rá is fért már, no meg lassan VTT is lesz, és hát valahol szivárog is az olaj (vagy valamelyik folyadék), aminek sürgősen utána kell járni. Tiszta motornál ez könnyebb.
Szóval meg lett mosva...hát enni lehetne róla.
UPDATE: 2014.04.10.
Olajszivárgás oka: az olajleeresztő csavart erőből meg kellett húzni.
Végre, végre!
Délben hívott a gumis, hogy megérkeztek a 2 hete megrendelt új nyári gumik, amik a félresikerült PZN-ek utódai.
Most BRIDGESTONE POTENZA ER050A került kiválasztásra.
2 db DOT 5112 és 2 db DOT 0313.
Az akció + 104 000-be került.
Sajnos fotókat csak otthon tudtam készíteni a gumikról - immár a kocsi alatt - amihez viszont meg kellett mosni 1 gumit is, legalább is ahol a fotón látszik, mert már poros lett a hazaúton.
A felniket is megmostam, mert utálom mikor a gumiszerelés után tiszta takony körbe a felni széle.
A kerekek felszerelése után, délután 4-kor volt időpontom futóműállításra.
A 2 évvel ezelőttihez képest csak a jobb hátsó mászott el egy kicsit.
Mivel nálam voltak a kerékcsere után a télikerekek a csomagtartóban (amiket persze a futóműbeállíáts idejére ki kellett pakolni a csomagtartóból) meg tudtuk nézni hogy koptak.
A hátsók egy hangyányit jobban koptak belül. De csak annyira hangyányit, hogy nagyon meg kell nézni ahhoz, hogy észre vegye az ember.
Éppen ezért egy picit módosított a 2 évvel ezelőtti beállításokon. Sajna itthon nincs szkennerem, úgyhogy csak holnap fogom tudni belinkelni a pontos beállításokat).
Költségek
Pirelli PZeroNero visszakapott vételára: -160 000,- Ft
Bridgestone Potenza ER050A vételára: 264 000,- Ft
Fizetendő 104 000,- Ft
Futóműállítás: 5 000,- Ft
MOL Tempo Diesel
61,57 L
előző tankolástól futott km: 912
átlagfogyasztás: 6,75 l/100 km
költség: 26 100 Ft
pontjóváírás: 0 (1316 pont)
kedvezményes költség: 26 100 Ft
Le kell szögezzem, alapvetően nem hiszek az ilyen Prolong és hasonló dolgokban.
De, a szerelőm mesélte, hogy az autósboltból, ahol dolgozik úgy viszik a vevők a különféle adalékanyagokat, hogy ő is kipróbálta.
Nem lett fele a fogyasztása, sőt szemmel láthatóan nem is csökkent, de alsóbb tartományban kicsivel dinamikusabb lett a gép. Az övé egy 1.8-as G Astra.
Na szóval, történt, hogy tavaly előtt az volt a feltevés, hogy a szervó görgője csapágyas, ki lett cserélve a szervószivattyú.
Tavaly elkezdett a kormány jobbra tekerésnél kicsit darabossá válni. Már-már annyira zavaró lett, hogy gondoltam egyet és visszarakattam a régi szervószivattyút. Ja, igen, merthogy a csere után nemsokkal kiderült, hogy nem is annak volt baja.
A csere után a tünetek megszűntek. Kapott új szervóolajat is.
Igenám, de az elmúlt napokban újra eljöttek a tünetek.
Mikor Csabinak (ő a szerelő barátom) említettem, elmesélte a fenti sztorit. Hozzátette, van a szervóba is ilyen adalék.
Gondoltam próba szerencse...ma bele is töltöttük - ld. fotók.
Várom a fejleményeket.
A hét elején csináltattam új kp.gyűrűket, mert a régiek már lötyögtek picit. Többek között ez is oka volt annak, hogy rázott a 19"-os felni.
A fotókon jól látszik a különbség.
Ma viszont, hogy felkerültek előre az új tárcsák, kiderült, hogy ezeken nincs a tárcsát rögzítő csavarnak a helye bemélyítve.
Normális esetben ez nem lenne gond, de nekem a nyári kerékhez nyomtávszélesítő kell. Ez viszont így nem fekszik fel.
Így most holnap vihetem esztergályoshoz a nyomtávszélesítőket, hogy ahová a csavar esik, oda kerüljön egy furat.
Ma ki lettek cserélve elöl a féktárcsáim és a fékbetétek, továbbá a jobb első felső lengőkar, mert kezdett kopogni a gömbfej.
A régi tárcsa már elég vállas volt a betétek jó kopottak, bár a kopásjelző még nem jelzett. Biztosan nem a gyári tárcsa volt, mert az felületkezelt, ez meg eléggé rozsdaette volt. A kopott betét FERODO volt, érdekes a felső részén a fehér felirat (Lancia, Fiat, Alfa).
Most TRW lengőkart kapott (korábban a két alsó is TRW-re lett cserélve).
A féktárcsa ZIMMERMANN lett, a betét pedig FERODO.
Érdekes ez a Ferodo betét. A hátulja öntapadós, így ne tud elcsúszni a helyéről.
A csere során a féknyerget és mindent, amihez csak hozzáfértem szépen megtakarítottam.
Költségek:
- Zimmermann féktárcsa 2x 32 658,- Ft
- Ferodo fékbetét garnitúra 19 692,- Ft
- TRW j.e. felső lengőkar 24 000,- Ft
- 1 tubus rézpaszta (kell majd a k.p. gyűrűk felrakásakor) 1 000,- Ft
- munkadíj 7 000,- Ft
összesen 84 350,- Ft
2014.03.13
reggel 08:00 óra: felkerültek a nyári gumik, Pirelli PZN 235/40 ZR19 96Y XL
délután 17:30: hazaút, a gumi 120 km/h-nál elkezd rázni
2014.03.14
délelőtt 11:30: gumis újra súlyozta, de szerinte a Pirelli sz@r és továbbra is rázni fog
délután 17:30: hazaút, a gumi 120 km/h-nál továbbra is ráz
este 19:30: felhívtam a fickót akitől vettem a gumikat. Azt ígérte visszaveszi és visszaadja a pénzem.
2014.03.16
reggel 09:00: új gumist találtam. Kisúlyozta a gumikat, de szerinte a kp.gyűrűk lötyögnek. Már onnan mentem az esztergályoshoz aki méretpontos gyűrűket csinál nekem.
2014.03.17
Kezdjük akkor kizárni a lehetőségeket:
16:00 futóműves:
Sajnos futóműbeállítást nem tudok linkelni, mert nem lett állítva. A futóműves ugyanis megállapította, hogy a jobb első felső lengőkar gömbfeje kottyan.
Én eddig észre sem vettem, annyira kezdeti a dolog. Csakhogy a futóművesemhez vezető út olyan, mint a vizsgáztató állomáson a rázópad. Bizonyos szempontból ideális is :-) Itt a futóművesem könnyedén kiszúr mindent. Ő ugyanis mindig először kerül egyet a kocsival.
A poén, hogy odafele menet halottam én is, de szentül meg voltam győződve, hogy a bébihordozó fogadóegysége zörög a csomagtartóban. Az aknán kiderült, hogy nem.
Szóval a futóműves azt mondta, hogy hozzam vissza a kocsit, ha ki lett cserélve a lengőkar.
Ezt majd néhány hét múlva fogom megejteni a féktárcsa/-betét cserével együtt.
Viszont ettől nem szabadna ráznia.
17:00 gumis:
A futóművestől az esztergályoshoz mentem az új kp.gyűrűkért, onnan meg a gumishoz.
Szépen felkerültek a helyükre. Nagyon pöpecek, nagyon passzentosak. A gumis újra megsergette a kerekeket és megdöbbenésünkre újra nagy eltéréseket mutatott, pedig jó úton mentem ma.
Felraktuk, majd mentem egy 30 km-es próbakört 70, 80, 110, 120, 150 és 180-as tempókkal. 70 és 150 között éreztem egy enyhe remegést a kormányon és a gázpedálon.
A régi kp. gyűrűvel a kormány jobbra-balra mintegy fél-fél centit kilengett, majd lerézta a karórámat. Most csak éreztem a remegést. Összenéztem a kormányon a varrást és a műszerfal egy pontját, szemre kb. 2 mm-ert remegett jobbra-balra.
Szóval
1) a központosító gyűrűnek igenis nagyon fontos szerepe van! Ez tény. A remegés tompult a csere után
2) a gumi nem jó, a maradék remegést a gumi futófelületének egyenetlensége, pulzálása okozza
Eredmény:
A gumi megy vissza oda, ahonnan jött.
Én visszakapom a pénzem (160k).
Ezt egyből ki is adom némi pótlással (104k) egy garnitúra Bridgestone Potenza ER050A-ra.
Addig is amíg megérkeznek az új nyárigumik, visszakerül a téli garnitúra.
Költségeim:
új kp.gyűrűk: 8 000,- Ft
gumis: 2 000,- Ft
Ma reggel felkerültek a nyári kerekek.
Kíváncsi leszek hogyan gurulunk a zsír új gumikon.
Méret: 235/40 ZR19 96Y XL Pirelli PZero Nero DOT1410
Minden esetre már a kocsiba való beszálláskor érezhető volt a 215/55 R16 (téli) után a +28mm magasságtöbblet.
Minden esetre érdekes, hogy mindkettő gyári méret, az internetes gumiméret kalkulátorok viszont már nem ajánlott kategóriába teszik a 235/40 19-et a 215/55 16-hoz képest.