Tagok >> Dömpi (il dottore) >> Blog
Tegnap elhoztam a pollenszűrőt a szerelőmtől. Be is akartam rakni, de hiába vettem krova készletet, az 5-ös nem ment rá, a 6-os meg lötyögött. Szóval kell 5,5mm-es.
A szembeszomszédomnak barkécsboltja van. Egész új készletet nem akartam venni, így az egyik készletből adott kölcsön.
Ma ki is cseréltem.
Majd hamarosan veszek egy komplett készletet, amiben van imbusz és torx fejkészlet is.
Free verzióm van. Most szereztem "registered" verziót FES-ből is, MES-ből is, de valami nem oké. Továbbra is FREE-ként működnek.
Mondjuk a FES-nél már tudom mia a hiba: nem jó exe-fájlt futtattam.
Minden esetre a CarTársak segítségével kiderült, hogy a januári olajcserekor nem lett nullázva a számláló. Mivel FREE verzióval otthon nem tudtam, visszamentem este a szerelőmhöz. Megtaláltuk az ő univerzális szoftverében is a megfelelő menüpontot és végrehajtottuk a műveletet. A dízel DPF-es alfáknál ugyanis nem elég a szervízt rögzíteni, az olajcserét külön is kell.
A lényeg, hogy mostmár rendben van, 50 000 km-t ír ki a következő olajcseréig.
(mondjuk ez marhaság, ki az aki belerak egy olajba 50 000 km-t?)
Ma hazafelé jövet regenerált. Hazaérve nem volt otthon a család, úgyhogy egyből elő a laptop, meg az OBDII...és íme az eredmény a képeken.
Egy dolog zavar újabban: a fogyasztásom kicsit magasabb a szokottnál. Eddig 5,9-6,5 volt téli gumival 16os kerékkel, most 6,2-7,9 a 19es nyári kerekekkel. Viszont tavaly is ugyanez a kerék volt, ugyanezzel a gumival, de alacsonyabb volt a fogyim.
Mi történt?
Ma délután Ceglédre vittük a kutyusainkat állatorvoshoz.
Az öreg, "Sheri" kutyámnak (ő egy gyönyörű óangol juhászkutya, azaz bobtail) esedékes volt az éves kombinált oltás (védő+veszettségelleni), továbbá, mivel már 8 éves múlt, neki még nem volt chip-tuningja :)
Az új szerzeményünk, "Démon", aki egy dog-vizsla keverék, megkapta az utolsó védőoltását így 12 hetesen. Neki már csak a chip van hátra. (ő is chip-tuningos lesz....he, he).
És még van a kis "Jäger", feleségem Jagd-terrierje...nos ő golyótlanítva lett. A szomszédom ugyanis shiba-kat kezdett tenyészteni. El lehet képzelni, mit művel a szeretcsétlen a kerítésnél, mikor a szomszédban tüzelnek a szukák.
Még anno anyósomtól kaptam egy az autó első és hátsó ülései közé rögzíthető állatszállítót. Ezt úgy kell elképzelni, hogy van négy fül a két hosszanti szélén - tehát kettő-kettő - amit be kell akasztani az ülések fejtámláiba. Az anyaga alulról olyan, mint a sporttáska anyaga, a felső fele, amin a kutyák ülnek, az pedig teljesen sima és vízhatlan.
Nos én ezt a csomagtartóba raktam (mivel SW-m van), de az egyik oldalát a hátsó ülések fejtámláihoz rögzítettem.
A kutyák tök jól elvoltak, de út közben a feleségemnek néha hátra kellett nyúlnia - még jó, hogy pont ezért a hátsó ülésen utazott. Először a láthatósági mellényt kellet Jäger szájából kiszedni, majd a kötszeres csomagot, legvégül egy törölgető rongyot Démon karmai közül.
Visszafelé nyugodtabbak voltak. A fő rosszcsont, immár eunuh-ként és a fején lévő gallér által állólámpának álcázva az altatótól még aludt. Démon viszont a szuritól megszeppenve nyugodtan feküdt.
Érdekes, hogy a nagy botailom, Sherike, a legjobb utas. Az első percben kipécéz egy biztos pontot - most éppen a C-oszlopot - annak nekidől, és nyugodtan ül végig az úton. Bizonyára az évek, meg a rutin :)
A mai napra feleségemmel szabadságot vettünk ki, és rendeztünk egy ügyintézős napot.
Terv:
- 07:30 reggel gyerekek suliba/oviba
- 08:30 Pilis, klímás - klímatisztítás
- 13:00 Cegléd, állatorvos - mindhárom kutya
- 16:00 gyerekek öszeszed
Minden a terv szerint alakult. Reggel csepergő esőben konvojoztunk át Pilisre, a feleségem a 147-esével mögöttem jött, mert nem tudta hová kell menni. A klímást még tavaly nyáron ismertem, meg. Ő volt az, aki az előtte lévő két lehúzós klímás után, végre szakértő módon detektálta a hibát és emberi áron megjavította. Ami pedig nálam bevált, ahhoz ragaszkodom!
A klímásnál gyakorlatilag időben kezdtünk.
Kiszedte a srác a pollenszűrőmet, ami 2012 januárban volt cserélve. Hát úgy is nézett ki. Viszont a vele előre nem volt megbeszélve pollenszűrő csere, ő nem is számított rá, mert úgy volt vele, hogy egy alfás az ilyenekre ügyel - hát szégyelltem is magam, hogy ennek az időben való cseréje elmaradt. A srác gyorsan próbált volna szerezni: felhívott vagy két alkatész boltot a környéken, de nem volt hirtelen a polcon, csak a 147-be, de ezt majd a feleségem a saját blogjában...
Minden esetre a pollenszűrőmet jól kifújta sűrített levegővel. A hét végéig majd kicserélem sk. A 159-ben könnyű cserélni, nem úgy, mint a 147-ben.
Ezután géppel lefejtette a gázt és megállapította, hogy kell bele 300 g. Elmondása szerint ennyi veszteség 1 év alatt normális. Ezután egy másik géppel kiszívta a rendszerből a nedvességet. Utána tett a rendszerbe olajat, ami neonzöld és önmagában ez a színező is (2.fotó). Ezután ment bele a gáz. A rendszer megfelelő működésének ellenőrzésekor a hőmérő 3,5 fok C-t mutatott. Ez nagyon jó érték.
A feltöltés végeztével tisztítóhabot (4. fotó) nyomott a beszívó oldal, azaz a kivett pollenszűrő felől a rendszerbe úgy, hogy közben járatnom kellett a ventillátort klíma nélkül, és kapcsolgatnom kellett a levegőbefúvási irányokat. A teljes flakonnal belenyomta szépen adagolva, kis szünetekkel. Ennek végeztével visszakerült a pollenszűrőm a helyére.
Ezután én kiálltam a kocsimmal, a helyemre beállt a szívszerelmem a 147-tel.
15 perc múlva kellett kimennem a kocsihoz, és 10-15 percre beindítani a klímát, hogy a tisztítóhabot a klíma saját kondenzvize lemossa a hűtőradiátorról.
Bár hűvös idő volt, de hazafelé jövet azért járattam a klímát, hagy tisztuljon.
Az egész akcióért 20 500,- Ft-ot fizettünk a 2 autóra, amiben benne volt a 147-be a pollenszűrő 2 950,- Ft értékben. Ha ezt kivonom a teljes összegből, és a maradékot elosztom a két autóra, akkor a tisztítás és a rátöltés (olaj, gáz) munkadíjjal együtt 8 775,- Ft-ba került.
Délután pedig a terveknek megfelelően "Noe bárkájává" alakult az Arkangyal :) ... de ez egy másik történet.
Már egy ideje figyelgettem, hogy 1950 és 2050 rpm között beremeg az Arkangyal. Nem tippelek féltengelycsuklóra, mert nem csak akkor remeg, mikor terhelést kap (gázadás), hanem akkor is mikor nagyobb fordulatról lassítás közben a fenti tartományba kerülünk.
Mivel napok óta a 159-topikban megint a pörög az EGR-téma, amúgy meg a fű hátul elültetve, locsolva, a kert mindenütt kidudvázva, rendbe téve, a tó kitakarítva, a teknősök kint a helyükön, palánták elültetve, a terasz projekt meg még ráér...ergo nincs sürgős dolgom...hát nekifogtam EGYEDÜL az EGR-kiszerelésének és kitakarításának.
Hamar elakadtam, mert nincs racsnis kulcsom krovára pattintható imbuszkészlettel, a fekete hobby imbusz kulcsom pedig elcsavarodott az EGR csavarjaitól, úgyhogy először is normális szerszám kellett. Szombat délben!
A szembe szomszédomnak barkácsboltja van. Be is jött velem a boltba, de csak délután 2-kor ért rá -> 2 óra kényszerpihenő a félig lebontott EGR-el.
Közben elszaladtam bringával a szerelő haveromhoz egy krovára pattintható 6-os imbuszfejért. Igenám, de az én krovakulcsom a nagyméretű, hosszú nyéllel, és nem racsnis. A szomszédom boltjában sem volt kisebb, de legalább racsnis nyelet vettem, meg egy normális minőségű, nagyobb méretű 6-os imbuszkulcsot. Ez utóbbit, még jó, hogy megvettem, mert a nagy krovára való imbuszvég olyan bumszli vastag, hogy az egyik csavarhoz nem lehet vele hozzáférni.
Szóval végre kibűvészkedtem. Iszonyat kokszos volt, pedig másfél éve már ki volt szedve és kipucolva - akkor ugyanis nyitott állapotban megrekedt és lefojtotta a kocsit.
Hideg zsíroldóval kitakarítottam, a motor kis pöcökjét pedig befújtam WD40-el.
Közben elmentünk a családdal a főtéren egy rendezvényre. Hagyományőrzők imitáltak egy 1848-as ütközetet. A gyerkőcöknek nagyon tetszett.
Viszatérve, délután 6 körül folytattam az összerakást. Az első mozdulatnál sikerült is az egyik tömítést beejtenem a motortérbe. De szépen csilingelt, ahogy lepottyant.
Lámpával próbátam megkeresni, de nem láttam. Gondoltam a motor alsó burkolatára esett. Próbáltam a kocsi alá befeküdve a kis nyíláson át betapogatni, de semmi. Itthon, se aknám, se emelőm. Hívtam hát a szerelőmet, hogy jöjjön megmenteni az életem egy krokodillal. Jött is...kb. 2 óra múlva. Persze, neki is van dolga, nem is róhatom fel neki a dolgot.
Amíg rá vártam, leszedtem a króm kipufugóvéget, amit még Pityukomától kaptam januárban. Sajnos akkor a dob felőli vége szétnyílóan be volt vagdosva és egy csőbilinccsel felerősítve. Most lefűrészeltem a bevagdalt részeket, és csak annyi peremet hagytam, hogy a csőbilincs épp, hogy megfogja. Így raktam vissza. Most sokkal kultúráltabban néz ki, és jobban fel is ment. Igaz, még mindig csőbilinccsel van rögzítve, de idővel majd fel lesz hegesztve.
Megérkezett a haver. Megemeltük a kocsit, de a tömítés sehol. Fél óra keresgélés után azt mondta rakjam össze úgy, hogy a szívósor felőli csövön hagyjam ki a tömítést átmenetileg, aztán majd pótolva lesz.
Így is tettem. Összeraktam este 9-re. Beindítottam. Nagyon kiegyenlített az alapjárat, szépen duruzsol. Egyáltalán nem dízeles.
Visszamentem megnézni, hogy a tömítés nélkül milyen, erre nem ott van a keresett tömítés az alsó motorvédőn!
Ahogy beindítottam, leeshetett. Egy jó hosszú dróttal kipecáztam, újra szétszedtem, és immár a tömítéssel raktam össze.
Reggel megyünk lovagolni a gyerekekkel, jó 40 km, majd kitapasztalom beremeg-e megint. Most nem mentem el próbakörre, mert a szerelés közben ledöntöttem egy sört.
Gondolkodtam rajta, hogy megcsináljam-e amit Shadin159, de olyan szépen kitakarítottam, hogy nem akartam egyenlőre a gyáritől eltérő megoldásokat alkalmazni.
A szerelés közben telefonon beszéltünk Pityukomával, és kiderült, hogy a 16V és a 8V EGR-megoldása teljesen más.
Eddig azt hittem, a 8V jobban szerelhető. Hát az EGR nem. Itt van a szívósor felől egy darabka derékszögben hajlított cső, ami csak akkor illeszkedik a szelepházhoz, ha annak a csavarjai még nincsenek meghúzva. A kipufogógázt a szelepházba bevezető cső csavarjait pedig alulról lehet kitekerni = halál!
Shell VP N+
62,93 L
előző tankolástól futott km: 800
átlagfogyasztás: 7,87 l/100 km
költség: 28 186 Ft
2013.04.18-án regenerált utoljára, mikor hazafelé jöttem.
Most ismét. Pedig még csak kb. 350 km-t mentem vele.
Nem sűrű ez kissé?
Felni projekt elnapolva :(
Eddig 1 jelentkező lett volna, 7patkós 18-ast cserélt volna el, de másnap visszalépett.
A másik forrásból egy gyönyörű 5patkós 8C felni lett volna (lásd fotók), de a srác még mindig nem tudja, hogy elcserélje-e. Szerintem ez is felejtős lesz.
Egy darabig marad a 19"-os felni. Nem siránkozom, mert tetszik a vason, és szeretem is őket, csakhát egy kicsit fogja a szegény 8V kapacitását.
Végre nagynehezen eldöntöttem: megválok a 19"-os OROBICA LINE felnijeimtől.
Tudni kell az OROBICA LINE-ról, hogy gyári alfa minőség. Az alfa gyári felniket is az Orobica gyártja, de az OROBICA LINE a saját terméke, saját neve alatt.
Eladom a felniket és a nyomtávszélesítőket...ha sikerül.
Semmi bajuk, makulátlanok, de valahogy úgy érzem, hogy az 1.9 8V-nek, még a chippel is nagyok és nehezek.
18"-os méretet szeretnék, mégpedig vagy a 7-patkóst (3. kép), vagy az 5-patkóst (4.kép).
Igazából cserét szeretnék valakivel, mert nem tudok most anyagilag sokat belefektetni.
Ma felhívtam egy ismerőst, akinek véletlenül lenne 5-patkós 18-as. Sajnos nem is biztos, hogy el akarja adni, és pláne nem biztos, hogy elcserélné. Holnap derül ki. Azt mondta hívjam fel, addigra "megálmodja".
Viszont gumi már lenne rá. A gumisomhoz épp beesett egy Mondeo-s, aki meg 18"-ról 17"-ra vált. Az alig 2000 km-t futott 235/45 R18 Bridgestone Potenza gumijait nagyon áron alul kapnám meg.
Most minden szépen összejöhetne egyszerre és anyagilag sem lenne megterhelő.
Szóval holnapig izgulok ezerrel.