Gyakorlatilag megújult az autóm eleje. Kormányművet kellett cserélni (szerencsére garanciában) + két felső lengőkar + jobb oldali alsó lengőkar. 68 ezer kilométert bírtak a gyáriak, 18/17-es kerekeken Budapesten talán ez nem is rossz. Bár azért hozzáteszem, hogy a szilentek már jóval korábban elkezdtek nyöszögni... A szervizbe már az új nyári kerekeken mentem, így a futóműállítást is csak egyszer kellett megcsinálni.
Mire jó a meghoszabbított garancia? Hamarosan megújul az autóm jobb oldala is: új kilincs, új ülésfűtés-kapcsoló is érkezik. Ezeken kívül úgy tűnik, hogy lassan ki kell cserélni a hűtőt (!), mert szivárog valahol a tömítésnél... Semmi külsérelmi nyom nincs rajta, úgyhogy egy újabb anyagfáradás tanúi lehetünk... Az első ilyen a vízpumpám volt, amely megmagyarázhatatlan okok miatt 43 ezer kilométernél megadta magát.
A vezetőülésem bőrhuzatának kálváriája is folytatódik, ismét megjelent rajta egy kis repedés. Ezúttal szivaccsal együtt lesz cserélve... Előzmények: második csere, első csere.
Sok évnyi "pirellizés" után úgy adódott, hogy Michelin gumikkal folytatom. Egészen pontosan Pilot Sport 3-as gumikkal.
Sokat olvastam mostanában róluk, és mivel a tesztek alapján sokkal jobb, mint a Pirelli P Zero Rossók, ezért az elvárásaim is nagyobbak. Nem járok versenypályára, de szeretek tempósan autózni. Nem azt várom, hogy halkabb legyen és energiatakarékosabb, mert akkor eleve nem 18-as, peres gumikkal járnék. Viszont tapadjon jól szárazon és esőben is, illetve bírjon egy szezonnal többet, mint a Pirellik. Meglájuk.
Az összehasonlítás nem lesz nehéz, már a fekete GT-men is voltak Pirelli P Zero Rossók, a fehéren pedig két garnitúra is. A legutolsó szett gumijai 25.227 km-t futottak két szezon alatt, és most Bazsi GT-jén folytatják. Ennyi km után 5 illetve 5,2 mm a profilmélységük.
Az új szezonra mint a négy 18-as felni peremjavítva lett, az elmúlt két évben lett rajtuk pár "karc".
A szerelést és a felnijavítást is a Budaguminál végezték, innen is köszönet az odafigyelésért!
Holnap pedig irány Budaörs: kormánymű, lengőkarok cseréje és futóműbeállítás.
A szokásos statisztikából nem hagyom ki a téligumikat sem: a Good Year Performance 2 gumikba ezen a télen 5.104 km került, így összesen már 19.160 km van bennük, 4 szezon után.
Az ötödik olajcsere a GT-n. Most 17.925 km után lett cserélve. Kicsit megint elcsúsztam, nem sikerült tartani a 15 ezres csereperiódust, de így is hamarabb megvolt, mint a gyárilag ajánlott 20 ezrenkénti csere.
Ismét az Elaforgnál vettem a szerviz szettet (olaj, olajszűrő, pollenszűrő, levegőszűrő, üzemanyagszűrő), Karcsiék adatai szerint a gyár az 1,9-es, 170 lovas dízelhez már a Selenia Sport 5W-40 olajat ajánlja, legutóbb is ez került az autóba, és most is. A tapasztalat az, hogy talán nem annyira kopogós vele télen és hidegen a motorhang, mint amilyen az elején volt. Az olajcserét az Autóház Budaörsnél csináltattam.
Ellenőriztettem a fékfolyadékot is, rendben van.
A vezetőoldali ülésemmel megint volt egy kis gond: leesett a térképzseb a hátuljáról, ezt most új műanyag patentokkal rögzítették. Mivel már kétszer volt cserélve rajta a huzat, elfáradhattak az eredeti patentok.
A héten a képen látható üzenettel fogadott a műszerfal.. Izzítógyertya-hiba. 2 napig minden indításnál csinálta, úgyhogy átnézettem az Autóház Budaörsnél. Egy gyertyát kellett csak cserélni, a többire nem írt hibát az examiner.
Ha már ott volt az autó, kértem egy EGR-szelep tisztítást is, azt gondoltam, hogy 65 ezer kilométernél durván koszos lesz már. Azzal a kérdéssel hívtak fel, hogy volt-e már cserélve, mert ilyen tisztát még nem láttak ennyi kilométerrel... na ezt magyarázza meg valaki :)))
Volt még izzócsere (rendszámtábla világítás és féklámpa), valamint a szivargyújtó biztosítékát is ki kellett cserélni.
Beköttettem állandóra az új Dension Car Dock tápkábeljét, így nem kell állandóan felnyitogatnom a hamutartó fedelét, ha tölteni akarom a telefont.
Köszönöm az ügyintézést és az odafigyelést Horváth Lacinak!
Szokásos statisztika:
A Pirelli P Zero Rosso nyárigumik idén 13.261 kilométert futottak, kivéve az egyiket, amelyet cserélni kellett AlfaCity után, ő csak 8.128-at.
A két teljes szezont megért gumik eddig összesen 25.227 kilométert futottak. Egy közülük sajnos kuka, belül a kopásjelzőig kopott... így a három legjobb állapotú megmarad, és egy újat venni kell majd tavasszal.
A Good Year Performance 2 típusú téli gumijaimnak már a 4. szezonjuk következik, viszont nincs még bennük túl sok: eddig összesen 14.056 kilométert futottak.
A nyári felnik mindegyikén peremjavítás lesz, ezt is a Budagumi intézi. Köszi, Balázs!
Ismét cserélni kellett a vezetőoldali ülés támláján a huzatot... :/
Ugyanott, mint 2010-ben, a támla bal oldalán, a légzsáknál ismét megjelent egy repedés a bőrön. Legutóbb a húszezres szerviznél volt orvosolva a probléma, akkor sem derült ki igazán, hogy mi okozhatta...
Az Autóház Budaörsnél cserélték, garanciában.
Külön blogot nem írtam róla, de október elején kicserélték a vezetőoldali napellenzőt is, elgyengült és nem tartotta meg magát egyik állásban sem.
Fotók: ha valakinek hosszú lenne a lába, ki kell venni az ülést :))) Az utolsó képen Bazsi pózol :)
A hátsó lökhárítómban a ködlámpa rögzítési pontjai eltörtek, ezért műanyagosnál kellett javítani. Az Autóház Budaörsön keresztül intéztem. Külön köszönöm a szokásos, alapos odafigyelést Horváth Lacinak!
Beállíttattam az első lámpákat is, kicsit úgy tűnt, hogy össze-vissza világítanak. Cserélni kellett egy helyzetjelző izzót is.
A pechszéria folytatódik... a héten a bal hátsó kerék bekapott egy vasdarabot. Sajnos az oldalfalon keresztül ment be, olyan szerencsétlenül, hogy nem lehetett megjavítani. Ígyhát egy új gumit kellett vennem... Uh, hogy mennyire nem hiányzott most ez a kiadás :/
A gumit a Budaguminál vásároltam és ott is szerelték fel.
Viszont ez a Pirelli még mindig szexi :)
A rozsdás kerékcsavarokat és a fékeket cinkspray segítségével varázsoltuk újra széppé. Köszi a segítséget Misinek!
Ezt a blogbejegyzésem Murphynak szentelem. És persze a Magyar Colornak és az AutoGlymnek! :)
Még valamikor a télen sikerült meghúznom a jobb hátsó sárvédőmet a garázsomba való beálláskor. Pont annyira, hogy ne csak a fényezés sérüljön, hanem lakatosmunkára is szükség legyen (1. kép). Sokáig húztam, halasztottam a javítását, végül AlfaCity előtt már nagyon érett a dolog, nem akartam sérült autóval megjelenni. Rohodi Misi ajánlása alapján a diósdi Magyar Colornál kötöttem ki. Gyönyörű munkát végeztek, azt hiszem bárhogy nézem, nagyon eltalálták a színt. A jobb első ajtót is újrafényezték, azt még valamikor a tél elején végigkarcolta valaki kulccsal a belvárosban... (no comment..) Gyönyörűen elködölték az élnél, én egyszerűen nem látom más színünek sehogy.
A fényezőtől az autóm első útja az AutoGlym garázsába vezetett. Itt már egy régóta tervezett fullos autóápolás várt rá (polír, wax, bőrápolás, műanyagápolás, motortér tiszítás, stb.). Két napra rábíztam Attilára az autómat, aki fáradtságos munkával újat varázsolt belőle. Eltűntek a karcok, a fenekén lévő rozsdapöttyök (2. kép!), a kátránypöttyök, a waxolás után pedig szinte leesik a víz a karosszériáról (11. kép) Meglepetés volt, hogy a motortér is teljes tisztítást kapott, olyan lett, mintha most jött volna ki a szalonból (10. kép). Érdemes megnézni a fotókat. (Olyan szép lett, hogy AlfaCityben a GT-m volt az AutoGlym bemutatóautója :)
Nos, vasárnap este boldogan hoztam el a GT-t az AutoGlymtől. Az örömöm kb fél óráig tartott, míg Újpestről a Krisztina térre értünk, ahol parkolás közben sikerült megtalánom egy virágágyás korlátját... a jobb oldali küszöbbel...! Szépen benyomódott, pont az ajtó alatt, és persze az élnél... Káromkodni sem tudtam, annyira szerencsétlennek éreztem magam...
Úgyhogy az AlfaCity előtti héten az autóm újabb 3 napig visszakerült Diósdra, ahol szerintem kiérdemeltem a leggyorsabban visszaérkező törzsvendég címét. Magyar Zsolti rendes volt, rengeteg munkájuk volt, de pont befért még AlfaCity előtt. Csütörtök délután hoztam el, pénteken már mentünk le Komáromba :) Csak ajánlani tudom őket, profik, alaposak, és gyorsak! Köszönöm!
Külön köszönet Ritának, Nikinek, Bazsinak, Csabinak, Misinek. Ők mindannyian segítettek valamit a 3 x 3 napnyi GT-nélküliségben :)