Kicsit most sokáig húztam az olajcserét, nagyon nem sikerült tartanom a 10-15 ezres csereintervallumot. Ezúttal kereken 18 ezer km telt el az előző csere óta.
Ezen kívül a stabilizátor rúdon cseréltettem szilenteket, beállíttattam a fényszórókat, kicserélték a helyzetjelző izzókat.
A váltógombomat is újra cseréltem, lekopott róla a műanyag bevonat. Ezt már tök régen megvettem, mostanra zavart már annyira, hogy cseréltem.
A Michelin nyárigumik három szezont és 32.275 km-t bírtak, most valami mást akartam helyettük. Ráadásul a két hátsó gumi kopásjelzőig kopott, teljesen egyenletesen, amit kicsit furcsállok, de majd egy futóműbeállítás eldönti, ki tehetett róla, az autó, vagy a gumi.
A választás most a Vredestein új gumijára az Ultra Satinra esett. Szép minta, jó teszteredmények. Kíváncsi leszek, mennyit bírnak majd. És hogy legyen benne egy kis olasz is: a gumi a Giugiaro tervezőiroda designjával készült.
A gumikat a Budagumitól rendeltem, ott is szerelték fel. (116.500 forint összesen)
Mind a négy nyári felnimet telibe fényeztettem a Budaguminál. (12 ezer forint / db) szóval teljesen új szett került fel erre a szezonra.
A Michelin téligumik első szezonjukban 5085 kilométert futottak. A két jobboldali felnit görgőztetni kell.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000073/0000073178t.png)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000073/0000073179t.png)
Az autóm életét szinte végigkísérte a vezetőoldali bőrüléssel kapcsolatos kálváriám. Egyéves korában vettem észre az ülés oldalán egy repedést, ami miatt cserélték a bőrt az ülésen. Háromszor... És egyszer sem bírta tovább fél-háromnegyed évig, a repedés újra és újra megjelent. Utoljára pont azelőtt jelentettem a hibát, mielőtt lejárt a 4 éves garanciális periódus, azaz 2013-ban. Alkatrész azóta sem érkezett, csak a repedés lett nagyobb, sőt a legutolsó cserénél a huzatot sem lehetett rendesen a helyére tenni, az ülésállító kallantyúnál kilátszott a szivacs, valamint a térképzsebnél kiszakadt a bőr... A legjobban a kilógó szivacs zavart, minden alkalommal, amikor előre döntöttem az ülést, meg kellett igazítanom a huzatot, hogy ne lógjon ki alatta a sárga szivacs.
Nem adtam fel, nyúztam az Autóház Budaörsöt, ők pedig az importőrt, de csak nem jött alkatrész. Végül arra jutottunk, hogy vigyem el egy bőröshöz, állni fogják a javítás költségeit.
Az első bőröst otthagytam, amikor közölte, hogy nincs ilyen színű bőr, de csináljuk meg feketéből, jól fog úgy is kinézni...
Végül a Totalcaron akadtunk a megoldásra, a bőrember. Azaz a Victor's Customs.
Amikor Viktornak megmutattam a hibát, egyből mondta, hogy az ülések oldala műbőr, és valószínűleg ez maga lehet az ok, a műbőr nem bírja annyira az igénybevételt, elfárad, megreped. Azt javasolta, cseréljük igazi bőrre az ülés oldalfalát. És - milyen meglepő - volt pont ilyen színű bőrük. Megbeszéltük, hogy kicserélik a háttámla részét is, valamint a teljes bőrgarnitúra kapott egy bőrtisztítást, ápolást, sőt, a lábrészeknél a kárpitokat is kitisztították.
Persze félve hagytam ott az autót, izgultam, hogy nem lesz tökéletes a munka vagy elüt majd a szín... Hát, felesleges volt aggódnom, észre sem lehet venni a különbséget, olyan lett, mint a jobboldali ülés. A pótolt részek színe ugyanolyan, tökéletes lett a varrás, és végre nem látszik ki a szivacs sehol sem! Hatalmas vigyorral jöttem el, nagyon örülök, hogy ez megoldódott!
(Az utolsó két kép mutatja, milyen lett. Fogok még csinálni pár rendes képet, hogy jobban lássátok az eredményt)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000072/0000072221t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000072/0000072222t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000072/0000072223t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000072/0000072224t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000072/0000072225t.jpg)
Hello Michelin télen is!
Próbáljuk ki a franciák legjobbnak mondott téligumiját: ma felkerültek a Michelin Alpin 5-ös gumik (225/45 R17 méretben)
Az első pár kilométer után az a tapasztalat, hogy nagyon halk, a mintája pedig vagány!
A felszerelés ezúttal az AKH-nál történt a Fehérvári úton: a súlyok, szelepek, szerelés, centrírozás összesen 11.885 forint volt.
A héten kap egy futóműbeállítást még a verda, aztán idén már nem költenék rá :)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000070/0000070246t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000070/0000070247t.png)
Másodszor cseréltetem a jobb első kerékcsapágyat. Először 28.554-nél kellett kicserélni, (akkor még garanciában).
Két első fékbetét is bekerült, elkoptak a régiek (67.223 km-t bírtak!)
Egy ideje fütyül a turbóm, átnézettem, de egyelőre minden tekintetben jó értékeket produkál, jó a nyomás, nem eszi az olajat... azt javasolták, várjam meg, míg tönkremegy... :)
Köszönet az Autóház Budaörsnek, és Horváth Lacinak!
A két hátsó nyári Michelin teljesen elkopott, konkrétan a kopásjelzőig. Jobbnak láttam felrakni a téli gumikat, amik ugyan szintén kicsit sokat futottak már, de legalább tapadnak :)
Végső statisztika a Michelinekről: 32.275 km került a gumikba három szezon alatt. Nem értem, miért kopott el ez a két hátsó gumi ennyire... Teljesen egyenletesen koptak, szóval biztos nem a futóművel volt a gond. Sokat vártam ezektől a gumiktól, és végül is három szezont bírtak is, bár a 32 ezer kilométert nem érzem soknak...
A nyári felnik elmentek fényezőhöz, hármat görgőzni kell, és mindegyik kap egy telifényt a következő szezonra.
A téli Good Year gumikban 32.884 kilométer van hat szezon után, de hamarosan jönnek az új Michelinek. :)
Kétszer majdnem 2000 km. Augusztusban Horvátországban jártunk, Dubrovnikba mentünk Bosznián keresztül. A csaknem 2000 km-es túrán 6,7 literes átlagfogyasztást produkált az autóm.
Az elmúlt pár napban pedig Berlint jártuk meg oda-vissza, 1800 km alatt 6,7 liter volt az átlagfogyasztása a GT-nek. Az odafele szakaszon 6,6, amit visszafelé sok 160-170-es száguldozással rontottam le 6,7 literre. Emiatt nagyon szeretem a GT-t, igazi utazóautó, nagyon normális fogyasztással.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000069/0000069859t.png)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000069/0000069860t.png)
Az egekbe világított a xenonlámpám. Először a bal első keréknél lévő érzékelőt igazították meg, aztán pár nappal később a hátsó futóműnél lévő érzékelő csatlakozójánál találták meg a hibát. A csatlakozót kellett megtisztítani és átnézni a kábeleket.
A jobb első lengőkar úgy nyöszögött, hogy kívülről is ciki volt már hallgatni. Szóval cseréltettem, csakúgy, mint a bal első helyzetjelző izzót. Ismét az Autóház Budaörsnél jártam.
All in one. A kuplungom megint kezdett keményedni, egyre jobban zavart, így elébe mentem a gondoknak. Az Elaforgtól kaptam egy kihagyhatatlan ajánlatot, csakúgy, mint az olajcsere-szettre.
A nyolcadik olajcserére 15.540 km után került sor. Most végre tudtam tartani az általam kitűzött 15 ezres periódust :)
A szerelést az Autóház Budaörsnél végezték el.
A GT a vizsgán természetesen simán átment, de megállapították, hogy a bal első lengőkarom halódik, így ki is cseréltettem azt is. Köszi a törődést Horváth Lacinak!
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000068/0000068222t.jpg)