Piritu - 1.000.000 - főkép
>> EseményAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2009-07-23

A teljes magyarításból már csak egy dolog hiányzott, a zöld kártya. A legegyszerűbb megoldást választva a Topiékhoz mentem. A mérésen természetesen "csont nélkül" átment a Pók. Meg is lepődtem, hogy ennyi évesen is tökéletesen hozza az előírt paramétereket. Tehát csont nélkül megcsináltuk.
Amíg a papírokra vártunk érdekes járgány érkezett egy kis klímatöltésre.
Hazafelé már teljes joggal vettünk részt a magyar utakon.

>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2009-07-22

A sikeres legalizálás eredményeként megkaptuk a magyar rendszámot és a forgalmit, a törzskártyát majd küldik.
A történet érdekes. Elvileg tegnap a regadó befizetése után már lehetett volna ügyet intézni. Vissza is vittem az „ügyintéző” személynek a papírokat, be is ment vele az okmányirodába. Fel is hívott, hogy most bontották meg az LHU 550-től 600-ig tartó rendszám csomagot. Melyik érdekelne, mert azt kapnám. (Nesze neked hivatalos tájékoztatás, mely szerint: „Ami sorba jön rendszám, azt adjuk, nem kívánságműsor, nem lehet itt válogatni!”) Persze az 555-öt kértem. Pár perc múlva visszahívtak, hogy az már nincs a csomagban. Így lett 600. Aztán újra hívtak, hogy leállt a számítógépes rendszer, ma nem lesz meg a dolog. Másnap reggel telefonáltak és mentem is érte.
Az egész hercehurca 95e Ft-ban volt (ebből 65e a hivatalos ár, a többit ki lehet találni, hogy hová ment), plusz regadó és 350km mászkálás.

>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2009-07-21

Azon összeg kiperkálása, amiért gyakorlatilag nem kapok semmit. Ennyi erővel a kályhába is begyújthattam volna vele....

>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2009-07-19

A tegnapi siófoki talin - ahol tekintettel a 3 fő utazó létszámra az olajkályhával voltunk - sikerült piros és ezüst kígyót szereznem. A piros mellett döntöttem.

Másik projektként nekiálltam az ajtóban lévő hangszóró cseréjének. Mivel csak 160-as szett volt itthon kellett hozzá egy panel. Nos, nem lett szép, ez az út nem lesz járható.

>> EseményAlfa 156 SW JTD 1,9 M-JET 150 LE // 2009-07-18

A szép nyári idő és sok Cartárs ma Siófokra csábított. A Királykukac csapat természetesen megnyerte a vetélkedőt.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2009-07-14

Délután során ellátogattunk Várpalotára, ahol Csöri kezelésbe vette a Pókot.
Az összes cserére szoruló folyadék le lett cserélve:
- motorolaj (Selenia Racing) + gyári szűrő
- fékolaj
- váltóolaj
Kicsit jobban átvizslatva a kocsi alját két sürgős tennivalót találtunk:
- motorvédő műanyag erősen megroggyant állapotban van, sürgős csere szükséges
- a segédkeretet tartó két fémlapot kissé megviselte a német utak sózása, ránézésre nem az jut az ember eszébe, hogy vasból van, hanem, hogy valami barna anyagból. Cserélni kellene.

>> EseményAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2009-07-14

Az Amore-n ajánlottak egy emberkét, aki elintézné helyettem az ügyezést, de mivel Ő a fővárosban lakik én meg 200 km-el idébb, az út nem járható.
Némi érdeklődés után a környéken is találtam megfelelő személyt, némi egyeztetés után el is vállalta.

>> EseményAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2009-07-13

A hétvégén sokáig keresgéltem a neten, mire megtaláltam a szükséges információkat a behozatal módjáról. Viszont azt is olvastam, hogy július 1-el változások álltak be, amiről viszont egy mondatot se találtam. Rácuppantam tehát a telefonra és az összes szóba jöhető hatóságot felhívtam, hogy mi a teendő mostanság. Az okmányiroda elmondta a pontos menetet:
- műszaki vizsgára kell vinni az autót,
- ki kell fizetni a regisztrációs adót a vámosoknak,
- meg kell kötni a biztosítást,
- el kell jönni az okmányirodába és kérni kell rendszámot,
- meg kell csinálni a zöld kártyát és már lehet is közlekedni!
Nincs:
- átírási illeték
- köröztetés ellenőrzés
- eredetvizsgálat
Halihó! Hát ez nem is bonyolult, rosszabbra számítottam!
Nosza, vágjunk bele!
Az első pofon a műszaki vizsga terén ért, ugyanis közölték velem a szombathelyi vizsgabázison, hogy vagy egy hónap múlva mehetek csak, addig minden időpont foglalt a közlekedési hatóság vizsgatelepén.
A vámosok azt mondták, hogy náluk egy-két óra alatt bármikor végzek, szívesen fogadják a befizetést. A honlapjukon megtalálható a regadó kalkulátor azzal előre ki tudom számolni az összeget. (Annyit is fizettem)
A második pofon az okmányiroda volt, mert három hetes előjegyzéssel dolgoznak, hmmm...

...szóval a magán ügyintézés nem megy, más megoldást kell keresni.

>> EseményAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2009-07-12

Még pár kép a hazatérésről.

>> EseményAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2009-07-11

Jelentem megjöttünk:
550km "csont nélkül" megtéve, holnap megtankolom, kíváncsi vagyok a fogyira - bár ez q..ra nem számít!
Eddig azt hittem Alfákat vezettem (összesen 490e km!), ma rájöttem eddig NEM, ma tudtam meg mitől Alfa az Alfa :-))
Lényegtelen köbcenti, a LE, a 0-100-as gyorsulás, a végsebesség (egyébként GPS szerint is "hozza" a gyári adatot) ás minden más "objektíven" mérhető adat !!!!!!!
A lényeg máshol van, egyszerűen ott, hogy egy Alfában ülhetsz. Ha kell gyors. ha kell lassít (de mindkettőt cefetül!!!), ha kell csendben gurul, ha kell kanyarodik, szóval semmi különös!
Csak NAGYON AUTÓ!!!!!
Mindezt kortalanul 11 évesen!

u.i.
Nem volt olyan megelőzött autó, amiből ne bámultak volna meg :-)))))))